Przygotowanie i redagowanie tekstów naukowych w języku polskim i językach obcych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1300-D3P0003 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przygotowanie i redagowanie tekstów naukowych w języku polskim i językach obcych |
Jednostka: | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Dyplom magistra. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w techniki pisania tekstów naukowych, ze szczególnym uwzględnieniem artykułów naukowych, oraz omówienie pokrewnych zagadnień, jak bibliometria, strategie publikacyjne czy etyka pracy naukowej. Zajęcia będą miały w dużej mierze wymiar praktyczny (praca nad artykułami uczestników oraz warsztaty z redagowania tekstów naukowych prowadzone przez redaktorkę Wydawnictwa UŁ). |
Efekty uczenia się: |
Student: - zna i rozumie zasady edycji tekstu naukowego - potrafi przygotować rozprawę doktorską zgodnie z wymogami przyjętymi dla tego typu rozpraw naukowych - jest gotów do pracy w zespołach badawczych, w tym w środowisku międzynarodowym. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Rekść | |
Prowadzący grup: | Magdalena Rekść, Lilianna Światek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | konwersatorium, dyskusja, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Przygotowanie artykułu naukowego |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Metodologia pisania tekstów naukowych Abstract/słowa kluczowe/streszczenie Klasyfikacja nauk Pisanie recenzji Indeks czasopism Listy czasopism Sporządzanie przypisów i odsyłaczy Sporządzanie bibliografii Indeks cytowań Bazy danych |
|
Literatura: |
Materiały własne |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Potz | |
Prowadzący grup: | Maciej Potz, Lilianna Światek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład wprowadzający, praca z tekstami, krytyka tekstów studentów, analiza przyczynowo-skutkowa wybranych przypadków. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena artykułów pisanych przez studentów w trakcie zajęć oraz zadań (recenzja, case study) wyznaczonych w trakcie zajęć. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Cele działalności naukowej. 2. Rodzaje prac naukowych. 3. Struktura tekstu naukowego 4. Techniki tworzenia tekstu naukowego - formułowanie pytań badawczych, hipotez i wniosków - wyszukiwanie materiałów źródłowych i opracowań - opracowywanie materiałów 5. Redagowanie tekstów naukowych. 6. Publikowanie tekstów w czasopismach naukowych - wybór czasopisma, system punktacji, bibliometria; - wymogi redakcyjne, systemy notacji; – peer review; - strategie zwiększające szanse na publikację 7. Zasady etyczne obowiązujące przy pisaniu prac naukowych. |
|
Literatura: |
Mahoney James, Erin Kimball, and Kendra L. Koivu, The Logic of Historical Explanation in the Social Sciences, "Comparative Political Studies" 2009, vol. 42, issue 1. Mahoney, James Toward a Unified Theory of Causality, "Comparative Political Studies" 2008, vol. 41, 4/5. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.