UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka matematyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-DF4DM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka matematyki
Jednostka: Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest rozwijanie umiejętności planowania dydaktycznego w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum ze szczególnym uwzględnieniem formułowania celów oraz uzasadnianiem doboru metod nauczania umożliwiających ich realizację.

Efekty uczenia się:

e1. Student analizuje podstawę programową przedmiotu matematyka dla II i III etapu edukacyjnego.

e2. Student przygotowuje lekcję na zadany temat w postaci konspektu.

e3. Student formułuje cele lekcji w postaci operacyjnej.

e4. Student uzasadnia wybór metod nauczania pozwalających na realizację określonych celów.

e5. Student ocenia obserwowaną lekcję pod kątem trafności wyboru metod nauczania i środków dydaktycznych, doboru zadań, przygotowania merytorycznego nauczyciela, zachowania nauczyciela wobec uczniów.

e6. Student swobodnie operuje pojęciami i twierdzeniami z zakresu zagadnień uwzględnionych w podstawie programowej przedmiotu matematyka dla II i III etapu edukacyjnego.

e7. Student stosuje różne metody rozwiązywania zadań tekstowych.

e8. Student wymienia i charakteryzuje konkursy matematyczne przeznaczone dla uczniów II i III etapu edukacyjnego.

e9. Student opisuje zasady pracy z tekstem matematycznym.

e10. Student wyjaśnia rolę zabaw i gier matematycznych w nauczaniu matematyki w II i III etapie edukacyjnym.

e11. Student omawia zasady oceniania uczniów.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-0