UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programowanie GUI

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1500-DIIB6GUI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Programowanie GUI
Jednostka: Wydział Fizyki i Informatyki Stosowanej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Umiejętność programowania w języku C/C++ na poziomie średnim,

umiejętność pracy w zespole.


Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką programowania zorientowanego na środowisko okienkowe

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką programowania zorientowanego na środowisko okienkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie podstawowych koncepcji i zasad informatyki w szczególności: zna podstawy Windows API rozumie problemy związane z wieloplatformowością przy tworzeniu aplikacji okienkowych

ma poszerzoną wiedzę z zakresu używania i tworzenia oprogramowania, w szczególności: potrafi komunikować się z użytkownikiem poprzez proste okno dialogowe potrafi napisać aplikację typu notatnik, kalkulator itp. używając WinAPI umie używać obiektowych bibliotek wieloplatformowych

zna cykl życia obiektów, w szczególności: potrafi budować i manipulować Menu umie posługiwać się elementami kontrolnymi

rozumie działanie okienkowych systemów operacyjnych, w szczególności: umie analizować komunikaty przesyłane między oknam

Umiejętności

potrafi napisać program działający w środowisku Windows używając API ale również wybranej biblioteki wieloplatformowej

potrafi samodzielnie zdobywać nową wiedzę

Kompetencje społeczne

rozumie potrzebę uczenia się i poszerzania swojej wiedzy

potrafi określać priorytety przy pisaniu kodu

umie pracować w większej grupie nad projektem

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

brak informacji dodatkowych


Metody dydaktyczne:

Wykład 2

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu)

Metody poszukujące | Metoda problemowa




Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład 2" ocena * 20.00 %

+ Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 80.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 100.00%



Ocena z formy "Wykład 2" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 70.00%

Obecność - 30.00%



Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

90.00% i więcej - ocena 4,5

95.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Zadania oceniane w skali 0-5 punktów


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład 2

Podstawy WinAPI:

program „witaj swiecie”

funkcja WinMain i procedura okna

komunikaty i ich obsługa

kompilator resourców

dynamiczna i statyczna manipulacja Menu

tworzenie okien dialogowych

obsługa standardowych elementów kontrolnych

ładownie elementów kontrolnych z plików DLL


Użycie wybranej biblioteki obiektowej (MFC, wxWidgets, Qt, GTK+)

struktura kodu

komunikaty i ich obsługa

okna i dialogi

menu, paski narzędziowe

wątki

dostęp do baz danych


Użycie języka skryptowego do utworzenia GUI w oparciu o przeglądarkę internetową (np. javascript)


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2

Przechwytywanie aplikacji trzecich z WinAPI

Import elementu kontrolnego z DLL

Kalkulator

Wątki

Bazy danych

Malowanie po widgetach

GUI w Java Script



Literatura:

Literatura podstawowa

Mark Summerfield, Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++, Helion

Guillaume Lazar,Robin Penea Mastering Qt 5 Packt

Literatura dodatkowa

Piotr Besta, Visual Studio 2005. Programowanie z Windows API w języku C++, Helion

Charles Petzold, Programowanie Windows, Wydawnictwo RM

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk, Piotr Olejniczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

brak informacji dodatkowych


Metody dydaktyczne:

Wykład 2

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu)

Metody poszukujące | Metoda problemowa




Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład 2" ocena * 20.00 %

+ Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ocena * 80.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 100.00%



Ocena z formy "Wykład 2" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 70.00%

Obecność - 30.00%



Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

90.00% i więcej - ocena 4,5

95.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Zadania oceniane w skali 0-5 punktów


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład 2

Podstawy WinAPI:

program „witaj swiecie”

funkcja WinMain i procedura okna

komunikaty i ich obsługa

kompilator resourców

dynamiczna i statyczna manipulacja Menu

tworzenie okien dialogowych

obsługa standardowych elementów kontrolnych

ładownie elementów kontrolnych z plików DLL


Użycie wybranej biblioteki obiektowej (MFC, wxWidgets, Qt, GTK+)

struktura kodu

komunikaty i ich obsługa

okna i dialogi

menu, paski narzędziowe

wątki

dostęp do baz danych


Użycie języka skryptowego do utworzenia GUI w oparciu o przeglądarkę internetową (np. javascript)


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 2

Przechwytywanie aplikacji trzecich z WinAPI

Import elementu kontrolnego z DLL

Kalkulator

Wątki

Bazy danych

Malowanie po widgetach

GUI w Java Script



Literatura:

Literatura podstawowa

Mark Summerfield, Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++, Helion

Guillaume Lazar,Robin Penea Mastering Qt 5 Packt

Literatura dodatkowa

Piotr Besta, Visual Studio 2005. Programowanie z Windows API w języku C++, Helion

Charles Petzold, Programowanie Windows, Wydawnictwo RM

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

brak informacji dodatkowych


Metody dydaktyczne:

Wykład 1

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu)

Metody poszukujące | Metoda problemowa




Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład 1" ocena * 20.00 %

+ Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ocena * 80.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 100.00%



Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 70.00%

Obecność - 30.00%



Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

90.00% i więcej - ocena 4,5

95.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Zadania oceniane w skali 0-5 punktów


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład 1

Podstawy WinAPI:

program „witaj swiecie”

funkcja WinMain i procedura okna

komunikaty i ich obsługa

kompilator resourców

dynamiczna i statyczna manipulacja Menu

tworzenie okien dialogowych

obsługa standardowych elementów kontrolnych

ładownie elementów kontrolnych z plików DLL


Użycie wybranej biblioteki obiektowej (MFC, wxWidgets, Qt, GTK+)

struktura kodu

komunikaty i ich obsługa

okna i dialogi

menu, paski narzędziowe

wątki

dostęp do baz danych


Użycie języka skryptowego do utworzenia GUI w oparciu o przeglądarkę internetową (np. javascript)


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Przechwytywanie aplikacji trzecich z WinAPI

Import elementu kontrolnego z DLL

Kalkulator

Wątki

Bazy danych

Malowanie po widgetach

GUI w Java Script



Literatura:

Literatura podstawowa

Mark Summerfield, Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++, Helion

Guillaume Lazar,Robin Penea Mastering Qt 5 Packt

Literatura dodatkowa

Piotr Besta, Visual Studio 2005. Programowanie z Windows API w języku C++, Helion

Charles Petzold, Programowanie Windows, Wydawnictwo RM

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

brak informacji dodatkowych


Metody dydaktyczne:

Wykład 1

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu)

Metody poszukujące | Metoda problemowa




Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład 1" ocena * 20.00 %

+ Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ocena * 80.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 100.00%



Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 70.00%

Obecność - 30.00%



Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

90.00% i więcej - ocena 4,5

95.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Zadania oceniane w skali 0-5 punktów


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład 1

Podstawy WinAPI:

program „witaj swiecie”

funkcja WinMain i procedura okna

komunikaty i ich obsługa

kompilator resourców

dynamiczna i statyczna manipulacja Menu

tworzenie okien dialogowych

obsługa standardowych elementów kontrolnych

ładownie elementów kontrolnych z plików DLL


Użycie wybranej biblioteki obiektowej (MFC, wxWidgets, Qt, GTK+)

struktura kodu

komunikaty i ich obsługa

okna i dialogi

menu, paski narzędziowe

wątki

dostęp do baz danych


Użycie języka skryptowego do utworzenia GUI w oparciu o przeglądarkę internetową (np. javascript)


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Przechwytywanie aplikacji trzecich z WinAPI

Import elementu kontrolnego z DLL

Kalkulator

Wątki

Bazy danych

Malowanie po widgetach

GUI w Java Script



Literatura:

Literatura podstawowa

Mark Summerfield, Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++, Helion

Guillaume Lazar,Robin Penea Mastering Qt 5 Packt

Literatura dodatkowa

Piotr Besta, Visual Studio 2005. Programowanie z Windows API w języku C++, Helion

Charles Petzold, Programowanie Windows, Wydawnictwo RM

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

brak informacji dodatkowych


Metody dydaktyczne:

Wykład 1

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu)

Metody poszukujące | Metoda problemowa




Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład 1" ocena * 20.00 %

+ Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ocena * 80.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 100.00%



Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 70.00%

Obecność - 30.00%



Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

90.00% i więcej - ocena 4,5

95.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Zadania oceniane w skali 0-5 punktów


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład 1

Podstawy WinAPI:

program „witaj swiecie”

funkcja WinMain i procedura okna

komunikaty i ich obsługa

kompilator resourców

dynamiczna i statyczna manipulacja Menu

tworzenie okien dialogowych

obsługa standardowych elementów kontrolnych

ładownie elementów kontrolnych z plików DLL


Użycie wybranej biblioteki obiektowej (MFC, wxWidgets, Qt, GTK+)

struktura kodu

komunikaty i ich obsługa

okna i dialogi

menu, paski narzędziowe

wątki

dostęp do baz danych


Użycie języka skryptowego do utworzenia GUI w oparciu o przeglądarkę internetową (np. javascript)


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Przechwytywanie aplikacji trzecich z WinAPI

Import elementu kontrolnego z DLL

Kalkulator

Wątki

Bazy danych

Malowanie po widgetach

GUI w Java Script



Literatura:

Literatura dodatkowa

Piotr Besta, Visual Studio 2005. Programowanie z Windows API w języku C++, Helion

Charles Petzold, Programowanie Windows, Wydawnictwo RM

Literatura podstawowa

Mark Summerfield, Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++, Helion

Guillaume Lazar,Robin Penea Mastering Qt 5 Packt

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 28 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Informacje dodatkowe:

brak informacji dodatkowych


Metody dydaktyczne:

Wykład 1

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody podające | Wykład problemowy


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda laboratoryjna (eksperymentu)

Metody poszukujące | Metoda problemowa




Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład 1" ocena * 20.00 %

+ Ocena z formy: "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ocena * 80.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Obecność - 100.00%



Ocena z formy "Wykład 1" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Zadanie / zadania praktyczne - 70.00%

Obecność - 30.00%



Ocena z formy "Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 60.00% - ocena 2

60.00% i więcej - ocena 3

70.00% i więcej - ocena 3,5

80.00% i więcej - ocena 4

90.00% i więcej - ocena 4,5

95.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Zadania oceniane w skali 0-5 punktów


Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład 1

Podstawy WinAPI:

program „witaj swiecie”

funkcja WinMain i procedura okna

komunikaty i ich obsługa

kompilator resourców

dynamiczna i statyczna manipulacja Menu

tworzenie okien dialogowych

obsługa standardowych elementów kontrolnych

ładownie elementów kontrolnych z plików DLL


Użycie wybranej biblioteki obiektowej (MFC, wxWidgets, Qt, GTK+)

struktura kodu

komunikaty i ich obsługa

okna i dialogi

menu, paski narzędziowe

wątki

dostęp do baz danych


Użycie języka skryptowego do utworzenia GUI w oparciu o przeglądarkę internetową (np. javascript)


Laboratorium informatyczne lub pracownia fizyczna 3

Przechwytywanie aplikacji trzecich z WinAPI

Import elementu kontrolnego z DLL

Kalkulator

Wątki

Bazy danych

Malowanie po widgetach

GUI w Java Script



Literatura:

Literatura dodatkowa

Piotr Besta, Visual Studio 2005. Programowanie z Windows API w języku C++, Helion

Charles Petzold, Programowanie Windows, Wydawnictwo RM

Literatura podstawowa

Mark Summerfield, Biblioteki Qt. Zaawansowane programowanie przy użyciu C++, Helion

Guillaume Lazar,Robin Penea Mastering Qt 5 Packt

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia informatyczne, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kowalczyk
Prowadzący grup: Paweł Kowalczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia informatyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6