UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lektorat I (język angielski)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-DLCW2LA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Lektorat I (język angielski)
Jednostka: Studium Języków Obcych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Potwierdzona znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Skrócony opis:

Zajęcia zakładają przygotowanie studentów do egzaminu na poziomie co najmniej B2 z j. angielskiego ogólnego. Program zajęć zakłada korzystanie z opanowanych już wiadomości i umiejętności na poziomie B1, jak i poszerzenie wiadomości i wprowadzenie struktur, słownictwa i umiejętności (czytania, słuchania, pisania i mówienia) niezbędnych na poziomie B2

Kurs kończy się egzaminem programowym w trzecim semestrze -opis egzaminu znajduje się na platformie moodle zakładka SJOLEP

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W wyniku prowadzonych zajęć student

udoskonala podstawowe sprawności językowe takie jak: rozumienie mowy, mówienie, czytanie ze zrozumieniem, pisanie maili, listów formalnych, podania o pracę,CV (16-1A_W15,16K-1_W15,16A_1A-W12.X1A_U10).

analizuje i rozwiązuje problemy (16C-1A-W15,16K-1_W15,16A_1A-W12,X1A_U10)

tłumaczy teksty oparte na słownictwie wprowadzonym w trakcie zajęć

definiuje terminy gramatyczne niezbędne w procesie nauczania

wskazuje błędy językowe we własnych pracach i proponuje ich poprawę(16C-1A_W15,16K-1_W15,16A_1A_W12,X1A_U10)

charakteryzuje trendy, wartościuje i ocenia sytuację

prowadzi proste negocjacje i wygłasza prezentacje umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę.(16C-1A_W15,16K-1_W15,16A_1A_W12,X1A_U10)

Umiejętności: (16C-A_U05,16K-1_U05,16A-1A_U11,16A-1A_U12,X1A_U08)

w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

relacjonuje wydarzenia

analizuje teksty

formułuje wypowiedzi w oparciu o przeczytane lub wysłuchane teksty

korzysta z dostępnych źródeł przy opracowywaniu tekstów w j.angielskim

stosuje w praktyce wiedzę nabytą w trakcie studiów I stopnia

Postawy/kompetencje:16-1A_K03,16-1A_K02,16_1A_K05, 16K-1_K03 16K-1_K06, 16K-1_K05, 16A-1A_K02, 16A-1A_K03, 16A-1A_K04, 16A-1A_K09, X1A_K06, X1A_K01, X1A_07)

W wyniku przeprowadzonych zajęć student:

posiada pozytywną postawę do nabywania nowej wiedzy i nowych umiejętności

posiada umiejętność pracy indywidualnej, w parach i grupach

ma wiadomość konieczności poszerzania wiedzy w trakcie zajęć i poza nimi

Postrzega relacje międzyludzkie w trakcie procesu nauczania

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem i jest zakończony egzaminem na drugim roku

Metody dydaktyczne:

Metoda eklektyczna, bazująca na różnego rodzaju metodach dydaktycznych w zależności od potrzeb studentów:

metoda "task based"

metoda "grammar translation'

metoda "communicative learning"

metoda" lexical approach"

Sposoby i kryteria oceniania:

Przynajmniej trzy testy sprawdzające opanowanie materiału: leksykalno-gramatyczne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem

Prace pisemne pisane w trakcie zajęć: listy formalne (letter of complaint, letter of application, letter of requesting information)

Zaliczenia ustne i krótkie prezentacje związane z tematyką zajęć

Opracowanie portfolio dokumentujące pracę własną studenta ( w trakcie nauki zdalnej w formie elektronicznej)

praca na platformie MyEnglishLab

wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb studenta

Ocena końcowa jest oceną z zajęć

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

samodzielnie lub grupowo wykonywane zadania; samodzielnie/grupowo

przygotowane prezentacje określonej problematyki,

przeprowadzenie debaty /dyskusji etc,

Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez

bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji,

zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość

i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.).

Poziom uzyskania efektów

kształcenia wynika z wystawionej oceny w/g ustalonej skali;

Szczegółowe treści kształcenia:

Gramatyka

Powtórzenie i utrwalenie zakresu materiału z poziomu B1

Czasy Present Continuous, Present Simple - powtórzenie

Określniki ilości

Czasy Present Perfect I Present Perfect Continuous – powtórzenie i rozszerzenie zakresu stosowania

Czasy Future Continuous i Perfect i inne sposoby wyrażania przyszłości

Zadawanie pytań ogólnych i szczegółowych w poznanych czasach gramatycznych

Czasowniki posiłkowe

Przymiotniki złożone

Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

Sposoby mówienia o możliwościach, umiejetnościach i obowiązkach

Konstrukcje: used to, to be used to, to get used to

Zdania rozszczepione


Tematyka

Identity: my ID; memory; personality;

Different worlds; Virtual and real world; nature; amazing lives; time travelling

Showtime: festivals; performers; binge-watching; music lovers;

Lifestyle: making changes; sleep; keep moving; ancient traditions;

Meditation skills: recommendations; contributing to events

Słownictwo specjalistyczne – podstawowe zagadnienia




Literatura:

Podstawowa:

1.Clare A., Wilson J.J., Kent S., (2022) Speakout 3rd edition B2 Pearson Education Limited

2.Chilton H., (2022) Speakout 3rd Edition Workbook Pearson Education Limited

3.Edwards L., Warwick L., (2021) Formula B2 Pearson Education Limited

4. Powell M. (1997) Presenting In English Language Teaching Publications

Uzupełniająca:

1.Brieger N and Pohl A. (2001) Technical English Summertown Publishing

2.Mann M. and Taylore-Knowles S. (2018) Use of English Macmillan

3.Redstone Ch. and Cunningham G. (2009) Face 2 Face Upper intermediate Cambridge University Press

4. Materiały własne lektora

5.Moutsou E., Parker S. (2015) Plus First Certificate MM Publications

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem i jest zakończony egzaminem na drugim roku

Metody dydaktyczne:

Metoda eklektyczna, bazująca na różnego rodzaju metodach dydaktycznych w zależności od potrzeb studentów:

metoda "task based"

metoda "grammar translation'

metoda "communicative learning"

metoda" lexical approach"

Sposoby i kryteria oceniania:

Przynajmniej trzy testy sprawdzające opanowanie materiału: leksykalno-gramatyczne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem

Prace pisemne pisane w trakcie zajęć: listy formalne (letter of complaint, letter of application, letter of requesting information)

Zaliczenia ustne i krótkie prezentacje związane z tematyką zajęć

Opracowanie portfolio dokumentujące pracę własną studenta ( w trakcie nauki zdalnej w formie elektronicznej)

praca na platformie MyEnglishLab

wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb studenta

Ocena końcowa jest oceną z zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Gramatyka

Powtórzenie i utrwalenie zakresu materiału z poziomu B1

Czasy Present Continuous, Present Simple - powtórzenie

Czasy Past Simple, Continuous, Perfect i Perfect Continuous – powtórzenie

Czasy Present Perfect I Present Perfect Continuous – powtórzenie i rozszerzenie zakresu stosowania

Czasy Future Continuous i Perfect i inne sposoby wyrażania przyszłości

Zadawanie pytań ogólnych i szczegółowych w poznanych czasach gramatycznych

Czasowniki posiłkowe

Przymiotniki złożone

Rodzajniki określone i nieokreślone

Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

Sposoby mówienia o możliwościach, umiejetnościach i obowiązkach

Konstrukcje: used to, to be used to, to get used to


Tematyka:

communication: how closely connected are we; communicating confidently; how men and women communicate; flat-sharing

Environment: noisy neighbours and all the things that drive us mad; climate change imact; Yellowstone; alternative sources of energy

Sport: tfair play; martial arts; getting to the top; greatest champions

Medicine: medical breakthough; genetically modified organisms; medical developments of the future; medical dilemmas

Transport: the dangers of safety; transport in the future; great railway journeys; problems in the city

Literature and Film: from page to screen; describing films and books; reading habits; the new film project

Literatura:

Podstawowa:

1.Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New English Leader Upper Intermediate Pearson Education Limited

2. www.english.com/language leader

3. Powell M. (1997) Presenting In English Language Teaching Publications

Uzupełniająca:

1.Brieger N and Pohl A. (2001) Technical English Summertown Publishing

2.Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

3.Redstone Ch. and Cunningham G. (2009) Face 2 Face Upper intermediate Cambridge University Press

4. Materiały własne lektora

5.Moutsou E., Parker S. (2008) Plus First Certificate MM Publications

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem i jest zakończony egzaminem na drugim roku

Metody dydaktyczne:

Metoda eklektyczna, bazująca na różnego rodzaju metodach dydaktycznych w zależności od potrzeb studentów:

metoda "task based"

metoda "grammar translation'

metoda "communicative learning"

metoda" lexical approach"

Sposoby i kryteria oceniania:

Przynajmniej trzy testy sprawdzające opanowanie materiału: leksykalno-gramatyczne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem

Prace pisemne pisane w trakcie zajęć: listy formalne (letter of complaint, letter of application, letter of requesting information)

Zaliczenia ustne i krótkie prezentacje związane z tematyką zajęć

Opracowanie portfolio dokumentujące pracę własną studenta ( w trakcie nauki zdalnej w formie elektronicznej)

praca na platformie MyEnglishLab

wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb studenta

Ocena końcowa jest oceną z zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Gramatyka

Powtórzenie i utrwalenie zakresu materiału z poziomu B1

Czasy Present Continuous, Present Simple - powtórzenie

Czasy Past Simple, Continuous, Perfect i Perfect Continuous – powtórzenie

Czasy Present Perfect I Present Perfect Continuous – powtórzenie i rozszerzenie zakresu stosowania

Czasy Future Continuous i Perfect i inne sposoby wyrażania przyszłości

Zadawanie pytań ogólnych i szczegółowych w poznanych czasach gramatycznych

Czasowniki posiłkowe

Przymiotniki złożone

Rodzajniki określone i nieokreślone

Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

Sposoby mówienia o możliwościach, umiejetnościach i obowiązkach

Konstrukcje: used to, to be used to, to get used to


Tematyka:

communication: how closely connected are we; communicating confidently; how men and women communicate; flat-sharing

Environment: noisy neighbours and all the things that drive us mad; climate change imact; Yellowstone; alternative sources of energy

Sport: tfair play; martial arts; getting to the top; greatest champions

Medicine: medical breakthough; genetically modified organisms; medical developments of the future; medical dilemmas

Transport: the dangers of safety; transport in the future; great railway journeys; problems in the city

Literature and Film: from page to screen; describing films and books; reading habits; the new film project

Literatura:

Podstawowa:

1.Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New English Leader Upper Intermediate Pearson Education Limited

2. www.english.com/language leader

3. Powell M. (1997) Presenting In English Language Teaching Publications

Uzupełniająca:

1.Brieger N and Pohl A. (2001) Technical English Summertown Publishing

2.Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

3.Redstone Ch. and Cunningham G. (2009) Face 2 Face Upper intermediate Cambridge University Press

4. Materiały własne lektora

5.Moutsou E., Parker S. (2008) Plus First Certificate MM Publications

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem i jest zakończony egzaminem na drugim roku

Metody dydaktyczne:

Metoda eklektyczna, bazująca na różnego rodzaju metodach dydaktycznych w zależności od potrzeb studentów:

metoda "task based"

metoda "grammar translation'

metoda "communicative learning"

metoda" lexical approach"

Sposoby i kryteria oceniania:

Przynajmniej trzy testy sprawdzające opanowanie materiału: leksykalno-gramatyczne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem

Prace pisemne pisane w trakcie zajęć: listy formalne (letter of complaint, letter of application, letter of requesting information)

Zaliczenia ustne i krótkie prezentacje związane z tematyką zajęć

Opracowanie portfolio dokumentujące pracę własną studenta ( w trakcie nauki zdalnej w formie elektronicznej)

praca na platformie MyEnglishLab

wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb studenta

Ocena końcowa jest oceną z zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Gramatyka

Powtórzenie i utrwalenie zakresu materiału z poziomu B1

Czasy Present Continuous, Present Simple - powtórzenie

Czasy Past Simple, Continuous, Perfect i Perfect Continuous – powtórzenie

Czasy Present Perfect I Present Perfect Continuous – powtórzenie i rozszerzenie zakresu stosowania

Czasy Future Continuous i Perfect i inne sposoby wyrażania przyszłości

Zadawanie pytań ogólnych i szczegółowych w poznanych czasach gramatycznych

Czasowniki posiłkowe

Przymiotniki złożone

Rodzajniki określone i nieokreślone

Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

Sposoby mówienia o możliwościach, umiejetnościach i obowiązkach

Konstrukcje: used to, to be used to, to get used to


Tematyka:

communication: how closely connected are we; communicating confidently; how men and women communicate; flat-sharing

Environment: noisy neighbours and all the things that drive us mad; climate change imact; Yellowstone; alternative sources of energy

Sport: tfair play; martial arts; getting to the top; greatest champions

Medicine: medical breakthough; genetically modified organisms; medical developments of the future; medical dilemmas

Transport: the dangers of safety; transport in the future; great railway journeys; problems in the city

Literature and Film: from page to screen; describing films and books; reading habits; the new film project

Literatura:

Podstawowa:

1.Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New English Leader Upper Intermediate Pearson Education Limited

2. www.english.com/language leader

3. Powell M. (1997) Presenting In English Language Teaching Publications

Uzupełniająca:

1.Brieger N and Pohl A. (2001) Technical English Summertown Publishing

2.Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

3.Redstone Ch. and Cunningham G. (2009) Face 2 Face Upper intermediate Cambridge University Press

4. Materiały własne lektora

5.Moutsou E., Parker S. (2008) Plus First Certificate MM Publications

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem i jest zakończony egzaminem na drugim roku

Metody dydaktyczne:

Metoda eklektyczna, bazująca na różnego rodzaju metodach dydaktycznych w zależności od potrzeb studentów:

metoda "task based"

metoda "grammar translation'

metoda "communicative learning"

metoda" lexical approach"

Sposoby i kryteria oceniania:

Przynajmniej trzy testy sprawdzające opanowanie materiału: leksykalno-gramatyczne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem

Prace pisemne pisane w trakcie zajęć: listy formalne (letter of complaint, letter of application, letter of requesting information)

Zaliczenia ustne i krótkie prezentacje związane z tematyką zajęć

Opracowanie portfolio dokumentujące pracę własną studenta( w czasie nauki zdalnej w formie elektronicznej)

praca na platformie MyEnglishLab

wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb studenta

Ocena końcowa jest oceną z zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Gramatyka

Powtórzenie i utrwalenie zakresu materiału z poziomu B1

Czasy Present Continuous, Present Simple - powtórzenie

Czasy Past Simple, Continuous, Perfect i Perfect Continuous – powtórzenie

Czasy Present Perfect I Present Perfect Continuous – powtórzenie i rozszerzenie zakresu stosowania

Czasy Future Continuous i Perfect i inne sposoby wyrażania przyszłości

Zadawanie pytań ogólnych i szczegółowych w poznanych czasach gramatycznych

Czasowniki posiłkowe

Przymiotniki złożone

Rodzajniki określone i nieokreślone

Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

Sposoby mówienia o możliwościach, umiejetnościach i obowiązkach

Konstrukcje: used to, to be used to, to get used to


Tematyka:

communication: how closely connected are we; communicating confidently; how men and women communicate; flat-sharing

Environment: noisy neighbours and all the things that drive us mad; climate change imact; Yellowstone; alternative sources of energy

Sport: tfair play; martial arts; getting to the top; greatest champions

Medicine: medical breakthough; genetically modified organisms; medical developments of the future; medical dilemmas

Transport: the dangers of safety; transport in the future; great railway journeys; problems in the city

Literature and Film: from page to screen; describing films and books; reading habits; the new film project

Literatura:

Podstawowa:

1.Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New English Leader Upper Intermediate Pearson Education Limited

2. www.english.com/language leader

3. Powell M. (1997) Presenting In English Language Teaching Publications

Uzupełniająca:

1.Brieger N and Pohl A. (2001) Technical English Summertown Publishing

2.Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

3.Redstone Ch. and Cunningham G. (2009) Face 2 Face Upper intermediate Cambridge University Press

4. Materiały własne lektora

5.Moutsou E., Parker S. (2008) Plus First Certificate MM Publications

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Rafał Turło, Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem i jest zakończony egzaminem na drugim roku

Metody dydaktyczne:

Metoda eklektyczna, bazująca na różnego rodzaju metodach dydaktycznych w zależności od potrzeb studentów:

metoda "task based"

metoda "grammar translation'

metoda "communicative learning"

metoda" lexical approach"

Sposoby i kryteria oceniania:

Przynajmniej trzy testy sprawdzające opanowanie materiału: leksykalno-gramatyczne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem

Prace pisemne pisane w trakcie zajęć: listy formalne (letter of complaint, letter of application, letter of requesting information)

Zaliczenia ustne i krótkie prezentacje związane z tematyką zajęć

Opracowanie portfolio dokumentujące pracę własną studenta

praca na platformie MyEnglishLab

wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb studenta

Ocena końcowa jest oceną z zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Gramatyka

Powtórzenie i utrwalenie zakresu materiału z poziomu B1

Czasy Present Continuous, Present Simple - powtórzenie

Czasy Past Simple, Continuous, Perfect i Perfect Continuous – powtórzenie

Czasy Present Perfect I Present Perfect Continuous – powtórzenie i rozszerzenie zakresu stosowania

Czasy Future Continuous i Perfect i inne sposoby wyrażania przyszłości

Zadawanie pytań ogólnych i szczegółowych w poznanych czasach gramatycznych

Czasowniki posiłkowe

Przymiotniki złożone

Rodzajniki określone i nieokreślone

Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

Sposoby mówienia o możliwościach, umiejetnościach i obowiązkach

Konstrukcje: used to, to be used to, to get used to


Tematyka:

communication: how closely connected are we; communicating confidently; how men and women communicate; flat-sharing

Environment: noisy neighbours and all the things that drive us mad; climate change imact; Yellowstone; alternative sources of energy

Sport: tfair play; martial arts; getting to the top; greatest champions

Medicine: medical breakthough; genetically modified organisms; medical developments of the future; medical dilemmas

Transport: the dangers of safety; transport in the future; great railway journeys; problems in the city

Literature and Film: from page to screen; describing films and books; reading habits; the new film project

Literatura:

Podstawowa:

1.Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New English Leader Upper Intermediate Pearson Education Limited

2. www.english.com/language leader

3. Powell M. (1997) Presenting In English Language Teaching Publications

Uzupełniająca:

1.Brieger N and Pohl A. (2001) Technical English Summertown Publishing

2.Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

3.Redstone Ch. and Cunningham G. (2009) Face 2 Face Upper intermediate Cambridge University Press

4. Materiały własne lektora

5.Moutsou E., Parker S. (2008) Plus First Certificate MM Publications

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem i jest zakończony egzaminem na drugim roku

Metody dydaktyczne:

Metoda eklektyczna, bazująca na różnego rodzaju metodach dydaktycznych w zależności od potrzeb studentów:

metoda "task based"

metoda "grammar translation'

metoda "communicative learning"

metoda" lexical approach"

Sposoby i kryteria oceniania:

Przynajmniej trzy testy sprawdzające opanowanie materiału: leksykalno-gramatyczne, czytanie i słuchanie ze zrozumieniem

Prace pisemne pisane w trakcie zajęć: listy formalne (letter of complaint, letter of application, letter of requesting information)

Zaliczenia ustne i krótkie prezentacje związane z tematyką zajęć

Opracowanie portfolio dokumentujące pracę własną studenta

praca na platformie MyEnglishLab

wykonywanie dodatkowych ćwiczeń dostosowanych do indywidualnych potrzeb studenta

Ocena końcowa jest oceną z zajęć

Szczegółowe treści kształcenia:

Gramatyka

Powtórzenie i utrwalenie zakresu materiału z poziomu B1

Czasy Present Continuous, Present Simple - powtórzenie

Czasy Past Simple, Continuous, Perfect i Perfect Continuous – powtórzenie

Czasy Present Perfect I Present Perfect Continuous – powtórzenie i rozszerzenie zakresu stosowania

Czasy Future Continuous i Perfect i inne sposoby wyrażania przyszłości

Zadawanie pytań ogólnych i szczegółowych w poznanych czasach gramatycznych

Czasowniki posiłkowe

Przymiotniki złożone

Rodzajniki określone i nieokreślone

Czasowniki modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

Sposoby mówienia o możliwościach, umiejetnościach i obowiązkach

Konstrukcje: used to, to be used to, to get used to


Tematyka:

communication: how closely connected are we; communicating confidently; how men and women communicate; flat-sharing

Environment: noisy neighbours and all the things that drive us mad; climate change imact; Yellowstone; alternative sources of energy

Sport: tfair play; martial arts; getting to the top; greatest champions

Medicine: medical breakthough; genetically modified organisms; medical developments of the future; medical dilemmas

Transport: the dangers of safety; transport in the future; great railway journeys; problems in the city

Literature and Film: from page to screen; describing films and books; reading habits; the new film project

Literatura:

Podstawowa:

1.Cotton D., Falvey D., Kent S., (2014) New English Leader Upper Intermediate Pearson Education Limited

2. www.english.com/language leader

3. Powell M. (1997) Presenting In English Language Teaching Publications

Uzupełniająca:

1.Brieger N and Pohl A. (2001) Technical English Summertown Publishing

2.Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

3.Redstone Ch. and Cunningham G. (2009) Face 2 Face Upper intermediate Cambridge University Press

4. Materiały własne lektora

5.Moutsou E., Parker S. (2008) Plus First Certificate MM Publications

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6