Lektorat II (język angielski)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1600-DLCW3LA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat II (język angielski) |
Jednostka: | Studium Języków Obcych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Potwierdzona znajomość języka angielskiego na poziomie B1. |
Skrócony opis: |
Zajęcia z języka angielskiego na pierwszym stopniu studiów zakładają doprowadzenie studentów do osiągnięcia w j, angielskim poziomu B2 Opis egzaminu znajduje sie na platformie Moodle zakładka SJOLEP |
Efekty uczenia się: |
(16-1A_W15,16K-1_W15,16A_1A-W12.X1A_U10). W wyniku prowadzonych zajęć student • udoskonala podstawowe sprawności językowych takie jak: rozumienie mowy, mówienie, czytanie za zrozumieniem, pisanie. • opisuje, definiuje i analizuje problemy • charakteryzuje trendy, wartościuje i ocenia sytuację • prowadzi proste negocjacje i wygłasza prezentacje umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę. • interpretuje tekst na podstawie własnej wiedzy z zakresy szkoły średniej i nabytej w trakcie zajęć • Objaśnia terminy wprowadzone w trakcie zajęć • Porównuje różne sposoby interpretacji tekstów Umiejętności:(16C-A_U05,16K-1_U05,16A-1A_U11,16A-1A_U12,X1A_U08) W wyniku prowadzonych zajęć student • rozwija umiejętności praktycznego posługiwania się językiem angielskim w zakresie języka ogólnego w mowie i piśmie oraz stosowuje je w środowisku akademickim w zależności od sytuacji, • dokonuje prezentacji, • przeprowadza typowe rozmowy bezpośrednie i telefoniczne, • analizuje, opracowuje i przedstawia teksty w języku angielskim. • umiejętnie korzysta z zebranych materiałów i nabytych umiejętności • jest przygotowany do kontynuacji nauki języka na studiach drugiego stopnia • stosuje wiedzę nabytą w trakcie zajęć w dalszym toku studiów Kompetencji społecznych (postaw):16-1A_K03,16-1A_K02,16_1A_K05, 16K-1_K03 16K-1_K06, 16K-1_K05, 16A-1A_K02, 16A-1A_K03, 16A-1A_K04, 16A-1A_K09, X1A_K06, X1A_K01, X1A_07) W wyniku prowadzonych zajęć student • wykazuje kreatywność, zdolność do samodzielnego myślenia i pracy w zespole • posiada umiejętność wyrażania ocen i opinii zgodnie z zasadami etyki • nabywa aktywną postawę wobec wykorzystania języka angielskiego w środowisku pracy, poszerzania wiedzy fachowej i potrzeby ciągłego doskonalenia kompetencji językowych • postrzega znajomość języka angielskiego jako istotny atut funkcjonowania w społeczności akademickiej • jest chętny do zdobywania nowych kwalifikacji w oparciu o znajomość j. angielskiego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN C
C
C
WT C
C
ŚR C
C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google) Praca na platformie English Connect Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej) Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | samodzielnie lub grupowo przez studentów wykonywane zadania; samodzielnie/grupowo przygotowane prezentacje określonej problematyki, przeprowadzenie debaty dyskusji, Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji, zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.). Poziom uzyskania efektów kształcenia wynika z wystawionej oceny w/g ustalonej skali; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Praca: pierwszy dzień w pracy, podejście do zmian, praca w grupach, odpowiedzialność społeczna Psychologia: koncentracja, podejście do zmian, dawanie i proszenie o radę, podejście do mijania się z prawdą Talent: niespotykane zainteresowania, wyrażanie żalu, wyjaśnianie procesów Społeczność: nowe sposoby podejścia do sposobu życia, kwestie o znaczeniu światowym, społeczności online, bezdomność Umiejętności mediacji: uzgodnienie sposobu działania, wyjaśnianie trudnych kwestii • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Clare A. Wilson J.J., Kent S., (2022 Speakout 3rd edition B2 Pearson Education limited English Connect platform Chilton H., (2022) Speakout 3rd edition Workbook • Vince M. (2020) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google) Praca na platformie MyEnglishLab Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej) Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | samodzielnie lub grupowo przez studentów wykonywane zadania; samodzielnie/grupowo przygotowane prezentacje określonej problematyki, przeprowadzenie debaty dyskusji, Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji, zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.). Poziom uzyskania efektów kształcenia wynika z wystawionej oceny w/g ustalonej skali; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Architektura -słynne i niezwykle budynki • Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu, • Sztuka • Rozrywka i kultura • Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona • Podróżowanie i turystyka • Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited www.english.com/languageleader • Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing • Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google) Praca na platformie MyEnglishLab Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej) Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Architektura -słynne i niezwykle budynki • Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu, • Sztuka • Rozrywka i kultura • Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona • Podróżowanie i turystyka • Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited www.english.com/languageleader • Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing • Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google) Praca na platformie MyEnglishLab Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej) Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Architektura -słynne i niezwykle budynki • Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu, • Sztuka • Rozrywka i kultura • Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona • Podróżowanie i turystyka • Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited www.english.com/languageleader • Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing • Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google) Praca na platformie MyEnglishLab Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej) Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Architektura -słynne i niezwykle budynki • Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu, • Sztuka • Rozrywka i kultura • Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona • Podróżowanie i turystyka • Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited www.english.com/languageleader • Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing • Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Rafał Turło, Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio Praca na platformie MyEnglishLab Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Architektura -słynne i niezwykle budynki • Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu, • Sztuka • Rozrywka i kultura • Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona • Podróżowanie i turystyka • Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited www.english.com/languageleader • Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing • Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio Praca na platformie MyEnglishLab Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | samodzielnie lub grupowo przez studentów wykonywane zadania; samodzielnie/grupowo przygotowane prezentacje określonej problematyki, przeprowadzenie debaty dyskusji, Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji, zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.). Poziom uzyskania efektów kształcenia wynika z wystawionej oceny w/g ustalonej skali; |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Architektura -słynne i niezwykle budynki • Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu, • Sztuka • Rozrywka i kultura • Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona • Podróżowanie i turystyka • Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited www.english.com/languageleader • Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing • Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN C
WT C
C
ŚR C
C
C
CZ C
C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Egzamin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tyszkiewicz-Zora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem |
|
Metody dydaktyczne: | W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć: • Metoda komunikatywna • Metoda „task based" • Metoda leksykalna • Metoda audio-lingwalna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Zaliczenie semestralne • Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć. • Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania • Aktywny udział w zajęciach. • Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio Praca na platformie MyEnglishLab Zaliczenie końcowe Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności językowe na poziomieB2 Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Język ogólny • Architektura -słynne i niezwykle budynki • Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu, • Sztuka • Rozrywka i kultura • Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona • Podróżowanie i turystyka • Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne • Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie, • Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność • Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet • Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury • Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny Umiejętności: Mówienie • Przedstawianie siebie • Przeprowadzanie kwestionariuszy • Negocjacje • Prezentacje • Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia Pisanie • list z prośbą o informację • list motywacyjny • pisanie CV Czytanie tekstów o tematyce ogólnej • artykuły z różnych dziedzin życia codziennego • eseje • rozprawki • raporty • sprawozdania Słuchanie ze zrozumieniem Treści gramatyczne • powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach • strona bierna i konstrukcje bezosobowe • mowa zależna • konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym • zdania warunkowe • zdania względne • wyrażenia „I wish”, „if Only” • przedimki określone I nieokreślone • zdania celowe I przyzwolenia • porównywanie przymiotników I przysłówków • rzeczowniki policzalne I nie policzalne • zaimki • konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive” Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego) • Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited www.english.com/languageleader • Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing • Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan Literatura uzupełniająca Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.