UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lektorat II (język angielski)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1600-DLCW3LA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Lektorat II (język angielski)
Jednostka: Studium Języków Obcych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Potwierdzona znajomość języka angielskiego na poziomie B1.

Skrócony opis:

Zajęcia z języka angielskiego na pierwszym stopniu studiów zakładają doprowadzenie studentów do osiągnięcia w j, angielskim poziomu B2

Opis egzaminu znajduje sie na platformie Moodle zakładka SJOLEP

Efekty uczenia się:

(16-1A_W15,16K-1_W15,16A_1A-W12.X1A_U10). W wyniku prowadzonych zajęć student

• udoskonala podstawowe sprawności językowych takie jak: rozumienie mowy, mówienie, czytanie za zrozumieniem, pisanie.

• opisuje, definiuje i analizuje problemy

• charakteryzuje trendy, wartościuje i ocenia sytuację

• prowadzi proste negocjacje i wygłasza prezentacje umiejętnie wykorzystując nabytą wiedzę.

• interpretuje tekst na podstawie własnej wiedzy z zakresy szkoły średniej i nabytej w trakcie zajęć

• Objaśnia terminy wprowadzone w trakcie zajęć

• Porównuje różne sposoby interpretacji tekstów

Umiejętności:(16C-A_U05,16K-1_U05,16A-1A_U11,16A-1A_U12,X1A_U08)

W wyniku prowadzonych zajęć student

• rozwija umiejętności praktycznego posługiwania się językiem angielskim w zakresie języka ogólnego w mowie i piśmie oraz stosowuje je w środowisku akademickim w zależności od sytuacji,

• dokonuje prezentacji,

• przeprowadza typowe rozmowy bezpośrednie i telefoniczne,

• analizuje, opracowuje i przedstawia teksty w języku angielskim.

• umiejętnie korzysta z zebranych materiałów i nabytych umiejętności

• jest przygotowany do kontynuacji nauki języka na studiach drugiego stopnia

• stosuje wiedzę nabytą w trakcie zajęć w dalszym toku studiów

Kompetencji społecznych (postaw):16-1A_K03,16-1A_K02,16_1A_K05, 16K-1_K03 16K-1_K06, 16K-1_K05, 16A-1A_K02, 16A-1A_K03, 16A-1A_K04, 16A-1A_K09, X1A_K06, X1A_K01, X1A_07)

W wyniku prowadzonych zajęć student

• wykazuje kreatywność, zdolność do samodzielnego myślenia i pracy w zespole

• posiada umiejętność wyrażania ocen i opinii zgodnie z zasadami etyki

• nabywa aktywną postawę wobec wykorzystania języka angielskiego w środowisku pracy, poszerzania wiedzy fachowej i potrzeby ciągłego doskonalenia kompetencji językowych

• postrzega znajomość języka angielskiego jako istotny atut funkcjonowania w społeczności akademickiej

• jest chętny do zdobywania nowych kwalifikacji w oparciu o znajomość j. angielskiego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google)

Praca na platformie English Connect

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej)

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

samodzielnie lub grupowo przez

studentów wykonywane zadania; samodzielnie/grupowo

przygotowane prezentacje określonej problematyki,

przeprowadzenie debaty dyskusji,

Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez

bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji,

zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość

i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.).

Poziom uzyskania efektów

kształcenia wynika z wystawionej oceny w/g ustalonej skali;

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Praca: pierwszy dzień w pracy, podejście do zmian, praca w grupach, odpowiedzialność społeczna

Psychologia: koncentracja, podejście do zmian, dawanie i proszenie o radę, podejście do mijania się z prawdą

Talent: niespotykane zainteresowania, wyrażanie żalu, wyjaśnianie procesów

Społeczność: nowe sposoby podejścia do sposobu życia, kwestie o znaczeniu światowym, społeczności online, bezdomność

Umiejętności mediacji: uzgodnienie sposobu działania, wyjaśnianie trudnych kwestii

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Clare A. Wilson J.J., Kent S., (2022 Speakout 3rd edition B2 Pearson Education limited

English Connect platform

Chilton H., (2022) Speakout 3rd edition Workbook

• Vince M. (2020) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy kurs na PZK?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google)

Praca na platformie MyEnglishLab

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej)

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

samodzielnie lub grupowo przez

studentów wykonywane zadania; samodzielnie/grupowo

przygotowane prezentacje określonej problematyki,

przeprowadzenie debaty dyskusji,

Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez

bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji,

zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość

i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.).

Poziom uzyskania efektów

kształcenia wynika z wystawionej oceny w/g ustalonej skali;

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Architektura -słynne i niezwykle budynki

• Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu,

• Sztuka

• Rozrywka i kultura

• Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona

• Podróżowanie i turystyka

• Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited

www.english.com/languageleader

• Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing

• Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google)

Praca na platformie MyEnglishLab

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej)

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Architektura -słynne i niezwykle budynki

• Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu,

• Sztuka

• Rozrywka i kultura

• Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona

• Podróżowanie i turystyka

• Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited

www.english.com/languageleader

• Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing

• Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google)

Praca na platformie MyEnglishLab

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej)

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Architektura -słynne i niezwykle budynki

• Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu,

• Sztuka

• Rozrywka i kultura

• Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona

• Podróżowanie i turystyka

• Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited

www.english.com/languageleader

• Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing

• Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio (podczas nauki zdalnej w formie elektronicznej na dysku google)

Praca na platformie MyEnglishLab

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2 (podczas nauki zdalnej egzamin tylko w formie pisemnej)

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Architektura -słynne i niezwykle budynki

• Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu,

• Sztuka

• Rozrywka i kultura

• Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona

• Podróżowanie i turystyka

• Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited

www.english.com/languageleader

• Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing

• Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Rafał Turło, Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio

Praca na platformie MyEnglishLab

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Architektura -słynne i niezwykle budynki

• Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu,

• Sztuka

• Rozrywka i kultura

• Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona

• Podróżowanie i turystyka

• Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited

www.english.com/languageleader

• Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing

• Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio

Praca na platformie MyEnglishLab

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

samodzielnie lub grupowo przez

studentów wykonywane zadania; samodzielnie/grupowo

przygotowane prezentacje określonej problematyki,

przeprowadzenie debaty dyskusji,

Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez

bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji,

zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość

i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.).

Poziom uzyskania efektów

kształcenia wynika z wystawionej oceny w/g ustalonej skali;

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Architektura -słynne i niezwykle budynki

• Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu,

• Sztuka

• Rozrywka i kultura

• Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona

• Podróżowanie i turystyka

• Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited

www.english.com/languageleader

• Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing

• Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Prowadzący grup: Agnieszka Tyszkiewicz-Zora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Egzamin - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Kurs obejmuje 60 godzin kontaktowych z lektorem

Metody dydaktyczne:

W trakcie zajęć będą wykorzystywane następujące metody w zależności od potrzeb studentów i charakteru metodycznego zajęć:

• Metoda komunikatywna

• Metoda „task based"

• Metoda leksykalna

• Metoda audio-lingwalna


Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestralne

• Zaliczenie prac ustnych i pisemnych zadawanych w trakcie trwania zajęć.

• Zaliczenie testów gramatycznych, leksykalnych i opartych na sprawdzaniu umiejętności słuchania i czytania

• Aktywny udział w zajęciach.

• Przedstawienie pracy własnej w formie portfolio

Praca na platformie MyEnglishLab

Zaliczenie końcowe

Zaliczenie egzaminu końcowego obejmującego wszystkie sprawności

językowe na poziomieB2

Ocena końcowa: 50% zajęcia i 50% egzamin

Szczegółowe treści kształcenia:

Język ogólny

• Architektura -słynne i niezwykle budynki

• Szkoła, wykształcenie, praca - wymarzony zawód, wybór zawodu,

• Sztuka

• Rozrywka i kultura

• Przyroda i środowisko naturalne - klimat i warunki klimatyczne, geografia, elementy środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i ochrona

• Podróżowanie i turystyka

• Społeczeństwo –poziom życia, problemy społeczne

• Życie studenckie - wybór studiów, możliwości doskonalenia swoich umiejętności w kraju i za granicą, stypendia zagraniczne, rozrywka, mieszkanie,

• Zdrowie i instytucje związane ze służbą zdrowia- opieka zdrowotna, zdrowy tryb życia, uzależnienia, niepełnosprawność

• Technika- korzystanie z urządzeń technicznych, telefony komórkowe, komputery, Internet


• Wiedza o krajach angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego obszaru językowego – wybrane zagadnienia z historii i kultury

• Egzaminy międzynarodowe – rodzaje egzaminów, wymagania i przygotowanie do egzaminów, stres egzaminacyjny



Umiejętności:

Mówienie

• Przedstawianie siebie

• Przeprowadzanie kwestionariuszy

• Negocjacje

• Prezentacje

• Dyskusje na tematy obejmujące zajęcia

Pisanie

• list z prośbą o informację

• list motywacyjny

• pisanie CV


Czytanie tekstów o tematyce ogólnej

• artykuły z różnych dziedzin życia codziennego

• eseje

• rozprawki

• raporty

• sprawozdania


Słuchanie ze zrozumieniem


Treści gramatyczne

• powtórzenie, utrwalenie i poszerzenie wiadomości o czasach

• strona bierna i konstrukcje bezosobowe

• mowa zależna

• konstrukcje modalne w czasie teraźniejszym i przeszłym

• zdania warunkowe

• zdania względne

• wyrażenia „I wish”, „if Only”

• przedimki określone I nieokreślone

• zdania celowe I przyzwolenia

• porównywanie przymiotników I przysłówków

• rzeczowniki policzalne I nie policzalne

• zaimki

• konstrukcje czasownikowe “gerund” I “infinitive”


Powtórzenie materiału pod kątem egzaminu końcowego


Literatura:

Literatura podstawowa ( do wyboru przez prowadzącego)

• Cotton D., Falvey D., Kent S.,(2014)New Language Leader Upper intermediate, Perason Education limited

www.english.com/languageleader

• Dooley J. Evans V. (2000) Grammarway 3 and 4 Express Publishing

• Vince M. (2010) First Certificate Language Practice Macmillan

Literatura uzupełniająca

Hughes J. (2006) Telephone English Macmillan

Redstone Ch. Cunningham G. (2009) Face2Face Upper intermediate CUP

Uwagi: Wymienione podręczniki zawierają treści prowadzące do osiągnięcia przez studentów poziomu B1/B2 i B2 według Common European Framework of Reference.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6