Sukces na rynku pracy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0000-SUKCES |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Sukces na rynku pracy |
Jednostka: | Uniwersytet Łódzki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | ogólnouczelniane |
Wymagania wstępne: | Zajęcia są bezwarunkowo bezpłatne dla studentów wszystkich kierunków. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów i studentek do planowania kariery zawodowej i wejścia na rynek pracy. Zajęcia prowadzone są przez psychologów i doradców zawodowych z Biura Karier UŁ. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów i studentek do planowania kariery zawodowej i wejścia na rynek pracy. Zajęcia prowadzone są przez psychologów i doradców zawodowych z Biura Karier UŁ. Treści kształcenia: 1. Analiza kompetencji i zainteresowań zawodowych. Oczekiwania wobec rynku pracy. Kluczowe kompetencje na rynku pracy. 2. Metody poszukiwania pracy. Proces rekrutacyjny. Tworzenie CV. 3. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. 4. Tradycyjne i elastyczne formy zatrudnienia. Onboarding pracownika. Praca etatowa a prowadzenie własnej firmy. 5. Zarządzanie stresem i emocjami w sytuacjach zawodowych. 6. Sposoby rozwijania kompetencji zawodowych. 7. Łódzki rynek pracy. |
Literatura: |
- Poradnik dla poszukujących pracy. Potencjał osobisty i zawodowy – wybór ćwiczeń i testów, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi, Łódź 2016 - Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Wyd. Difin, Warszawa 2009 - Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wyd. Difin, Warszawa 2017 - Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y., Model biznesowy Ty, Wydawnictwo One Press, Gliwice 2016 - Osterwalder, A., Pigneur, Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wyd. Helion, Gliwice 2012 - Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy: www.biznes.gov.pl |
Efekty uczenia się: |
Student/-ka potrafi wykonać bilans kompetencji zawodowych z uwzględnieniem swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju Student/-ka wymienia kluczowe kompetencje na rynku pracy oraz sposoby ich rozwijania Student/-ka wykazuje proaktywną postawę w obszarze rozwijania kompetencji zawodowych Student/-ka zna metody poszukiwania ofert pracy Student/-ka potrafi przygotować dokumenty aplikacyjne (CV, list motywacyjny) Student/-ka potrafi zaprezentować swoją osobę jako kandydata/-tkę do pracy podczas rozmowy kwalifikacyjnej Student/-ka wskazuje różnice pomiędzy samozatrudnieniem, umowa o pracę a innymi formami zatrudnienia Student/-ka potrafi wymienić kompetencje przedsiębiorcze |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Matuszewska-Kubicz | |
Prowadzący grup: | Martyna Dębska, Agata Matuszewska-Kubicz, Małgorzata Sinior, Joanna Stompel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Miejsce i termin odbywania zajęć: 15 godzin zajęć stacjonarnych (5 spotkań po 3 godziny dydaktyczne) w Biurze Karier UŁ (Łódź, ul. Lumumby 14) lub innej lokalizacji UŁ: - 12.03.2025, godz. 9:00 – 11:30 - 19.03.2025, godz. 9:00 – 11:30 - 23.04.2025, godz. 9:00 – 11:30 - 30.04.2025, godz. 9:00 – 11:30 - 07.05.2025, godz. 9:00 – 11:30 + 15 godzin zajęć asynchronicznych indywidualnych na Moodle |
|
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia indywidualne, praca w grupach, case study, prezentacje, quizy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Realizacja każdego z zadań zaliczeniowych zostanie oceniona na skali od 0 do 100%. Ocena końcowa będzie stanowiła średnią z ocen ze wszystkich zadań zaliczeniowych: - 90% - 100% - ocena bardzo dobra (5) - 80% - 89% - ocena dobra plus (4+) - 70% - 79% - ocena dobra (4) - 65% - 79% - ocena dostateczna plus (3+) - 60% - 64% - ocena dostateczna (3) - 59% i poniżej - ocena niedostateczna (2) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - realizacja zadań indywidualnych i grupowych podczas zajęć - realizacja zajęć indywidualnych i zadań zaliczeniowych na Moodle |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Analiza kompetencji i zainteresowań zawodowych. Oczekiwania wobec rynku pracy. Kierunki zmian i kluczowe kompetencje na rynku pracy. 2. Tradycyjne i elastyczne formy zatrudnienia. Onboarding pracownika. Praca etatowa a prowadzenie własnej firmy. 3. Metody poszukiwania pracy. Łódzki rynek pracy. Proces rekrutacyjny. Tworzenie CV. 4. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. Zarządzanie stresem i emocjami w sytuacjach zawodowych. 5. Sposoby zdobywania doświadczenia i rozwijania kompetencji. Narzędzia AI wspierające proces poszukiwania pracy. |
|
Literatura: |
- Poradnik dla poszukujących pracy. Potencjał osobisty i zawodowy – wybór ćwiczeń i testów, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi, Łódź 2016 - Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Wyd. Difin, Warszawa 2009 - Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wyd. Difin, Warszawa 2017 - Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y., Model biznesowy Ty, Wydawnictwo One Press, Gliwice 2016 - Osterwalder, A., Pigneur, Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wyd. Helion, Gliwice 2012 - Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy: www.biznes.gov.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Matuszewska-Kubicz | |
Prowadzący grup: | Martyna Dębska, Agata Matuszewska-Kubicz, Marta Nowacka, Maria Nyklewicz, Małgorzata Sinior | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Miejsce i termin odbywania zajęć: 20 godzin zajęć stacjonarnych (6 spotkań - po 3 godziny dydaktyczne, 1 spotkanie – 2 godziny dydaktyczne) w Biurze Karier UŁ (Łódź, ul. Lumumby 14): - 12.03.2024, godz. 9:00 – 11:30 - 19.03.2024, godz. 9:00 – 11:30 - 26.03.2024, godz. 9:00 – 11:30 - 09.04.2024, godz. 9:00 – 11:30 - 30.04.2024, godz. 9:00 – 11:30 - 07.05.2024, godz. 9:00 – 11:30 - 14.05.2024, godz. 9:00 – 10:30 + 10 godzin zajęć asynchronicznych indywidualnych na Moodle |
|
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia indywidualne, praca w grupach, case study, prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Realizacja każdego z zadań zaliczeniowych zostanie oceniona na skali od 0 do 100%. Ocena końcowa będzie stanowiła średnią z ocen ze wszystkich zadań zaliczeniowych: - 90% - 100% - ocena bardzo dobra (5) - 80% - 89% - ocena dobra plus (4+) - 70% - 79% - ocena dobra (4) - 65% - 79% - ocena dostateczna plus (3+) - 60% - 64% - ocena dostateczna (3) - 59% i poniżej - ocena niedostateczna (2) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: - aktywne uczestnictwo w zajęciach - realizacja zadań indywidualnych i grupowych podczas zajęć - realizacja zadań zaliczeniowych |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Analiza kompetencji i zainteresowań zawodowych. Oczekiwania wobec rynku pracy. Kluczowe kompetencje na rynku pracy. 2. Metody poszukiwania pracy. Proces rekrutacyjny. Tworzenie CV. 3. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. 4. Tradycyjne i elastyczne formy zatrudnienia. Onboarding pracownika. Praca etatowa a prowadzenie własnej firmy. 5. Zarządzanie stresem i emocjami w sytuacjach zawodowych. 6. Sposoby rozwijania kompetencji zawodowych. 7. Łódzki rynek pracy. |
|
Literatura: |
- Poradnik dla poszukujących pracy. Potencjał osobisty i zawodowy – wybór ćwiczeń i testów, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi, Łódź 2016 - Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Wyd. Difin, Warszawa 2009 - Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wyd. Difin, Warszawa 2017 - Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y., Model biznesowy Ty, Wydawnictwo One Press, Gliwice 2016 - Osterwalder, A., Pigneur, Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wyd. Helion, Gliwice 2012 - Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy: www.biznes.gov.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Matuszewska-Kubicz | |
Prowadzący grup: | Agata Matuszewska-Kubicz, Joanna Muzal, Małgorzata Sinior, Joanna Stompel, Jędrzej Szynkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Miejsce i termin odbywania zajęć: - 20 godzin zajęć stacjonarnych (10 spotkań po 2 godziny dydaktyczne) w Bibliotece UŁ w s. N102 na I piętrze nowego gmachu (ul. Matejki 32/38): 7.03.2023, 14.03.2023, 21.03.2023, 28.03.2023, 4.04.2023, 18.04.2023, 25.04.2023, 9.05.2023, 16.05.2023, 23.05.2023 w godz. 12:00 – 13:30 - 10 godzin zajęć asynchronicznych indywidualnych na Moodle UWAGA! Z uwagi na przesunięty termin remontu sali w Biurze Karier, pierwsze zajęcia 7.03.2023 r. wyjątkowo odbędą się w Bibliotece UŁ w s. N102 na I piętrze nowego gmachu (ul. Matejki 32/38). Kolejne zajęcia zaplanowane są już w sali Biura Karier UŁ. |
|
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia indywidualne, praca w grupach, case study, prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach oraz pisemna praca zaliczeniowa. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - Analiza kompetencji i zainteresowań zawodowych; oczekiwania wobec rozwoju zawodowego; bilans kompetencji - Kluczowe kompetencje na rynku pracy, sposoby rozwoju kompetencji - Metody poszukiwania pracy, elementy personal brandingu - Proces rekrutacyjny (analiza ofert pracy, dokumenty aplikacyjne, rozmowa kwalifikacyjna, assessment centre, onboarding) - Tradycyjne i elastyczne formy zatrudnienia - Praca etatowa a prowadzenie własnej firmy, kompetencje przedsiębiorcze |
|
Literatura: |
- Poradnik dla poszukujących pracy. Potencjał osobisty i zawodowy – wybór ćwiczeń i testów, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi, Łódź 2016 - Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Wyd. Difin, Warszawa 2009 - Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wyd. Difin, Warszawa 2017 - Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y., Model biznesowy Ty, Wydawnictwo One Press, Gliwice 2016 - Osterwalder, A., Pigneur, Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wyd. Helion, Gliwice 2012 - Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy: www.biznes.gov.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 100 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Matuszewska-Kubicz | |
Prowadzący grup: | Agata Matuszewska-Kubicz, Joanna Muzal, Małgorzata Sinior, Joanna Stompel, Jędrzej Szynkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | Miejsce i termin odbywania zajęć: - 20 godzin zajęć (10 spotkań po 2 godziny dydaktyczne) w czasie rzeczywistym na Teams: 8.03.2022, 15.03.2022, 22.03.2022, 29.03.2022, 5.04.2022, 12.04.2022, 26.04.2022, 10.05.2022, 17.05.2022, 31.05.2022 w godz. 10:00 – 11:30 - 10 godzin zajęć asynchronicznych indywidualnych na Moodle |
|
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia indywidualne, praca w grupach, case study, prezentacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach oraz pisemna praca zaliczeniowa. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | - Analiza kompetencji i zainteresowań zawodowych; oczekiwania wobec rozwoju zawodowego; bilans kompetencji - Kluczowe kompetencje na rynku pracy, sposoby rozwoju kompetencji - Metody poszukiwania pracy, elementy personal brandingu - Proces rekrutacyjny (analiza ofert pracy, dokumenty aplikacyjne, rozmowa kwalifikacyjna, assessment centre, onboarding) - Tradycyjne i elastyczne formy zatrudnienia - Praca etatowa a prowadzenie własnej firmy, kompetencje przedsiębiorcze |
|
Literatura: |
- Poradnik dla poszukujących pracy. Potencjał osobisty i zawodowy – wybór ćwiczeń i testów, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi, Łódź 2016 - Brzezińska E., Paszkowska-Rogacz A., Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Wyd. Difin, Warszawa 2009 - Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wyd. Difin, Warszawa 2017 - Clark T., Osterwalder A., Pigneur Y., Model biznesowy Ty, Wydawnictwo One Press, Gliwice 2016 - Osterwalder, A., Pigneur, Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wyd. Helion, Gliwice 2012 - Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy: www.biznes.gov.pl |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.