Seminarium licencjackie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-ALA542 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Przedmioty do rejestracji: seminarium w Z-18/19 dla DLFA |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Posługiwanie się językiem angielskim na poziomie minimum B2. |
Skrócony opis: |
Kurs przeanalizuje procesy rozumowania i argumentowania, patrząc zarówno na strukturę logiczną, jak i na strategie retoryczne. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student: (Wiedza) e1. 01A—1A_W01 ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz o ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej e2. 01A—1A_W03 ma elementarną wiedzę o powiązaniu dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (filozofia, polityka) e3. 01A--1A_W11 ma podstawową wiedzę o najważniejszych kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach z zakresu wybranej specjalizacji dyplomowej (argumentacja, retoryka) (Umiejętność) e4. 01A—1A_U02 posiada podstawową umiejętność posługiwania się pojęciami i paradygmatami badawczymi z zakresu wybranej specjalizacji dyplomowej e5. 01A—1A_U08 potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła e6. 01A—1A_U13 ma elementarne umiejętności merytorycznej argumentacji i z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków i samodzielnych sądów w języku angielskim (Kompetencje) e7. 01A—1A_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonych zadań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 11 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Martin Hinton | |
Prowadzący grup: | Martin Hinton | |
Strona przedmiotu: | http://filologia.uni.lodz.pl/hinton | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • Wykład konwersatoryjny • Dyskusja seminaryjna • Ćwiczenie na tekstach |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. ocena aktywnego udziału w dyskusjach podczas zajęć – sprawdza: e1, e2, e3, e7 2. Praca pisemna – esej – sprawdza: e1, e2, e3, e4, e5, e6, e7 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Czym są argumenty 2. Uzasadnienie i schematy 3. Zasady dyskursu 4. Dobre i złe argumenty 5. Błędy w argumentacji 6. Perswazja: Polityka i prawo 7. Emocjonalny język w argumentacji 8. Metody w badaniach argumentacyjnych 9. Reklamowanie 10. Retoryka i tożsamość 11. Argumentacja wizualna |
|
Literatura: |
1. Walton, D., Reed, C., & Macagno, F. (2008) Argumentation Schemes. (wybrane fragmenty) 2. Toulmin, S. (2003) The uses of argument (updated edition). (wybrane fragmenty) 3. van Eemeren, F. (2004) A systematic theory of argumentation: the pragma-dialectical approach. (wybrane fragment) 4. Tindale, C. (2007) Fallacies and Argument Appraisal. (wybrane fragmenty) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Martin Hinton | |
Prowadzący grup: | Martin Hinton | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • Wykład konwersatoryjny • Dyskusja seminaryjna • Ćwiczenie na tekstach |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. ocena aktywnego udziału w dyskusjach podczas zajęć – sprawdza: e1, e2, e3, e7 2. Praca pisemna – esej – sprawdza: e1, e2, e3, e4, e5, e6, e7 |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Czym są argumenty 2. Uzasadnienie i schematy 3. Zasady dyskursu 4. Dobre i złe argumenty 5. Błędy w argumentacji 6. Perswazja: Polityka i prawo 7. Emocjonalny język w argumentacji 8. Metody w badaniach argumentacyjnych 9. Reklamowanie 10. Retoryka i tożsamość 11. Argumentacja wizualna |
|
Literatura: |
1. Walton, D., Reed, C., & Macagno, F. (2008) Argumentation Schemes. (wybrane fragmenty) 2. Toulmin, S. (2003) The uses of argument (updated edition). (wybrane fragmenty) 3. van Eemeren, F. (2004) A systematic theory of argumentation: the pragma-dialectical approach. (wybrane fragment) 4. Tindale, C. (2007) Fallacies and Argument Appraisal. (wybrane fragmenty) |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.