UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-ALA542
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Przedmioty do rejestracji: seminarium w Z-18/19 dla DLFA
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Posługiwanie się językiem angielskim na poziomie minimum B2.

Skrócony opis:

Kurs przeanalizuje procesy rozumowania i argumentowania, patrząc zarówno na strukturę logiczną, jak i na strategie retoryczne.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

(Wiedza)

e1. 01A—1A_W01 ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz o ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej

e2. 01A—1A_W03 ma elementarną wiedzę o powiązaniu dyscyplin filologicznych z dyscyplinami koniecznymi do poszerzania wiedzy (filozofia, polityka)

e3. 01A--1A_W11 ma podstawową wiedzę o najważniejszych kierunkach rozwoju i nowych osiągnięciach z zakresu wybranej specjalizacji dyplomowej (argumentacja, retoryka)

(Umiejętność)

e4. 01A—1A_U02 posiada podstawową umiejętność posługiwania się pojęciami i paradygmatami badawczymi z zakresu wybranej specjalizacji dyplomowej

e5. 01A—1A_U08 potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła

e6. 01A—1A_U13 ma elementarne umiejętności merytorycznej argumentacji i z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków i samodzielnych sądów w języku angielskim

(Kompetencje)

e7. 01A—1A_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonych zadań.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 11 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Martin Hinton
Prowadzący grup: Martin Hinton
Strona przedmiotu: http://filologia.uni.lodz.pl/hinton
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

• Wykład konwersatoryjny


• Dyskusja seminaryjna


• Ćwiczenie na tekstach

Sposoby i kryteria oceniania:

1. ocena aktywnego udziału w dyskusjach podczas zajęć – sprawdza: e1, e2, e3, e7


2. Praca pisemna – esej – sprawdza: e1, e2, e3, e4, e5, e6, e7

Szczegółowe treści kształcenia:


1. Czym są argumenty


2. Uzasadnienie i schematy


3. Zasady dyskursu


4. Dobre i złe argumenty


5. Błędy w argumentacji


6. Perswazja: Polityka i prawo


7. Emocjonalny język w argumentacji


8. Metody w badaniach argumentacyjnych


9. Reklamowanie


10. Retoryka i tożsamość


11. Argumentacja wizualna

Literatura:

1. Walton, D., Reed, C., & Macagno, F. (2008) Argumentation Schemes. (wybrane fragmenty)

2. Toulmin, S. (2003) The uses of argument (updated edition). (wybrane fragmenty)

3. van Eemeren, F. (2004) A systematic theory of argumentation: the pragma-dialectical approach. (wybrane fragment)

4. Tindale, C. (2007) Fallacies and Argument Appraisal. (wybrane fragmenty)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 17 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Martin Hinton
Prowadzący grup: Martin Hinton
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

• Wykład konwersatoryjny

• Dyskusja seminaryjna

• Ćwiczenie na tekstach


Sposoby i kryteria oceniania:

1. ocena aktywnego udziału w dyskusjach podczas zajęć – sprawdza: e1, e2, e3, e7

2. Praca pisemna – esej – sprawdza: e1, e2, e3, e4, e5, e6, e7


Szczegółowe treści kształcenia:

1. Czym są argumenty

2. Uzasadnienie i schematy

3. Zasady dyskursu

4. Dobre i złe argumenty

5. Błędy w argumentacji

6. Perswazja: Polityka i prawo

7. Emocjonalny język w argumentacji

8. Metody w badaniach argumentacyjnych

9. Reklamowanie

10. Retoryka i tożsamość

11. Argumentacja wizualna


Literatura:

1. Walton, D., Reed, C., & Macagno, F. (2008) Argumentation Schemes. (wybrane fragmenty)

2. Toulmin, S. (2003) The uses of argument (updated edition). (wybrane fragmenty)

3. van Eemeren, F. (2004) A systematic theory of argumentation: the pragma-dialectical approach. (wybrane fragment)

4. Tindale, C. (2007) Fallacies and Argument Appraisal. (wybrane fragmenty)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6