UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zajęcia projektowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-AMB047
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zajęcia projektowe
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Przedmioty do rejestracji: Zajęcia projektowe Z-18/19 dla DUFA
Rejestracja Filologia angielska II rok II stopień w Z-16/17 - Zajęcia projektowe
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2+.

Skrócony opis:

Kurs rozwija zainteresowania studentów teatrem i sztuką dramatopisarstwa. Podczas kursu studenci analizują sposoby, w jaki sztuki dramatyczne oddziałują na widza, oraz sami wykonują liczne zadania z zakresu kreatywnego pisania, rozwijając w ten sposób swój kreatywny potencjał oraz umiejętność krytycznej i praktycznej analizy dramatu. Jednocześnie uczą się wykorzystywać język angielski w nowych, pozaakademickich kontekstach.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

student/ka zna i rozumie

01A—2A_W02, w pogłębionym stopniu terminologię z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa oraz nauk o kulturze i religii (w szczególności terminologię dotyczącą dramatopisarstwa)

01A—2A_W07, w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska stanowiące uporządkowaną i teoretyczną wiedzę na temat interpretacji tekstów i zaawansowanych metod ich krytycznej analizy (a w szczególności analizy testów dramatycznych)

Umiejętności:

student/ka potrafi

01A—2A_U03, przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi informacyjno-komunikacyjnych uwzględniając nowe osiągnięcia językoznawstwa i literaturoznawstwa (w szczególności tekstów dramatycznych)

01AK—2A_U05, komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców na tematy specjalistyczne z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa poprzez umiejętność tworzenia użytkowych prac pisemnych w języku angielskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i korzystając z literatury przedmiotu

01AK—2A_U10, samodzielnie formułować opinie krytyczne o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz poprzez przystosowanie istniejących bądź opracowanie nowych metod i narzędzi

Kompetencje społeczne:

01AK—2A_K01, krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści

01AK—2A_K04, wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego poprzez kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, oraz świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Europy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Ojrzyńska
Prowadzący grup: Katarzyna Ojrzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

• krótki wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych

• dyskusja okrągłego stołu

• burza mózgów

• metoda projektowa

• praca w grupach

• metoda przypadków

• metoda tekstu przewodniego



Sposoby i kryteria oceniania:

• Aktywny udział w dyskusjach oraz krótkie zadania praktyczne (wprawki z zakresu tworzenia postaci, konstruowania fabuły, tworzenia dialogu, itp.) stanowią 25% oceny z przedmiotu. Sprawdzane są: 01A-2A_W02, 01A-2A_W07, 01A—2A_U03. 01AK—2A_U10, 01AK—2A_K01.

• Dłuższa praca pisemna (pierwsza scena projektu końcowego) stanowi 25% oceny z przedmiotu. Sprawdzane są: 01A-2A_W02, 01A—2A_U05, 01AK—2A_K04.

• Kolejne 50% oceny stanowi projekt końcowy w postaci krótkiego tekstu dramatycznego. Sprawdzane są: 01A-2A_W02, 01A—2A_U05, 01AK—2A_K04.

Oceny w skali 2-5.


Szczegółowe treści kształcenia:

Konstruowanie postaci w dramacie, konstrukcja fabuły, pisanie dialogów, pisanie i rola monologów, rola ciszy w teatrze dramatycznym, sposoby otwierania sztuki (konstruowania pierwszej sceny), wykorzystanie rekwizytów, elementów wizualnych i muzyki w teatrze dramatycznym, elementy tzw. teatru współtworzonego

Literatura:

Lista lektur:

1. John Osborne. Look Back in Anger. Faber, 1960.

2. David Mamet. Oleanna. Dramatists Play Service, 1993. (tekst indywidualnie udostępniany studentom)

3. Conor McPherson. “The Weir.” The Weir and Other Plays. Theatre Communications, 1999. (tekst indywidualnie udostępniany studentom)

+ wybór tekstów dramatycznych autorstwa innych studentów

Literatura przedmiotu:

1. Hatcher, Jeffrey. The Art & Craft of Playwriting. Cincinnati, Ohio: Story Press, 1994.

2. Mills, Paul. The Routledge Creative Writing Coursebook. London and New York: Routledge, 2006.

3. George, Kathleen E., Playwriting: The First Workshop. Boston and London: Focal Press, 1994.

4. Davis, Rib. Developing Characters for Script Writing. London: A&C Black, 2004.

Fragmenty powyższych pozycji książkowych są indywidualnie udostępniane studentom.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 18 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Ojrzyńska
Prowadzący grup: Kevin King, Katarzyna Ojrzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Ojrzyńska
Prowadzący grup: Justyna Dąbrowska, Katarzyna Ojrzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6