Zajęcia projektowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-AMB047 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia projektowe |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Przedmioty do rejestracji: Zajęcia projektowe Z-18/19 dla DUFA Rejestracja Filologia angielska II rok II stopień w Z-16/17 - Zajęcia projektowe |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie B2+. |
Skrócony opis: |
Kurs rozwija zainteresowania studentów teatrem i sztuką dramatopisarstwa. Podczas kursu studenci analizują sposoby, w jaki sztuki dramatyczne oddziałują na widza, oraz sami wykonują liczne zadania z zakresu kreatywnego pisania, rozwijając w ten sposób swój kreatywny potencjał oraz umiejętność krytycznej i praktycznej analizy dramatu. Jednocześnie uczą się wykorzystywać język angielski w nowych, pozaakademickich kontekstach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student/ka zna i rozumie 01A—2A_W02, w pogłębionym stopniu terminologię z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa oraz nauk o kulturze i religii (w szczególności terminologię dotyczącą dramatopisarstwa) 01A—2A_W07, w pogłębionym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska stanowiące uporządkowaną i teoretyczną wiedzę na temat interpretacji tekstów i zaawansowanych metod ich krytycznej analizy (a w szczególności analizy testów dramatycznych) Umiejętności: student/ka potrafi 01A—2A_U03, przeprowadzić analizę tekstu z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi informacyjno-komunikacyjnych uwzględniając nowe osiągnięcia językoznawstwa i literaturoznawstwa (w szczególności tekstów dramatycznych) 01AK—2A_U05, komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców na tematy specjalistyczne z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa poprzez umiejętność tworzenia użytkowych prac pisemnych w języku angielskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i korzystając z literatury przedmiotu 01AK—2A_U10, samodzielnie formułować opinie krytyczne o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz poprzez przystosowanie istniejących bądź opracowanie nowych metod i narzędzi Kompetencje społeczne: 01AK—2A_K01, krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści 01AK—2A_K04, wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego poprzez kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, oraz świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego własnego regionu, Polski i Europy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ojrzyńska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Ojrzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | • krótki wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych • dyskusja okrągłego stołu • burza mózgów • metoda projektowa • praca w grupach • metoda przypadków • metoda tekstu przewodniego |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | • Aktywny udział w dyskusjach oraz krótkie zadania praktyczne (wprawki z zakresu tworzenia postaci, konstruowania fabuły, tworzenia dialogu, itp.) stanowią 25% oceny z przedmiotu. Sprawdzane są: 01A-2A_W02, 01A-2A_W07, 01A—2A_U03. 01AK—2A_U10, 01AK—2A_K01. • Dłuższa praca pisemna (pierwsza scena projektu końcowego) stanowi 25% oceny z przedmiotu. Sprawdzane są: 01A-2A_W02, 01A—2A_U05, 01AK—2A_K04. • Kolejne 50% oceny stanowi projekt końcowy w postaci krótkiego tekstu dramatycznego. Sprawdzane są: 01A-2A_W02, 01A—2A_U05, 01AK—2A_K04. Oceny w skali 2-5. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Konstruowanie postaci w dramacie, konstrukcja fabuły, pisanie dialogów, pisanie i rola monologów, rola ciszy w teatrze dramatycznym, sposoby otwierania sztuki (konstruowania pierwszej sceny), wykorzystanie rekwizytów, elementów wizualnych i muzyki w teatrze dramatycznym, elementy tzw. teatru współtworzonego |
|
Literatura: |
Lista lektur: 1. John Osborne. Look Back in Anger. Faber, 1960. 2. David Mamet. Oleanna. Dramatists Play Service, 1993. (tekst indywidualnie udostępniany studentom) 3. Conor McPherson. “The Weir.” The Weir and Other Plays. Theatre Communications, 1999. (tekst indywidualnie udostępniany studentom) + wybór tekstów dramatycznych autorstwa innych studentów Literatura przedmiotu: 1. Hatcher, Jeffrey. The Art & Craft of Playwriting. Cincinnati, Ohio: Story Press, 1994. 2. Mills, Paul. The Routledge Creative Writing Coursebook. London and New York: Routledge, 2006. 3. George, Kathleen E., Playwriting: The First Workshop. Boston and London: Focal Press, 1994. 4. Davis, Rib. Developing Characters for Script Writing. London: A&C Black, 2004. Fragmenty powyższych pozycji książkowych są indywidualnie udostępniane studentom. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ojrzyńska | |
Prowadzący grup: | Kevin King, Katarzyna Ojrzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ojrzyńska | |
Prowadzący grup: | Justyna Dąbrowska, Katarzyna Ojrzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.