UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

“I wish to publish a story” - Bibliotherapy approach and Creative Writing (CW)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0100-ERAL961
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: “I wish to publish a story” - Bibliotherapy approach and Creative Writing (CW)
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego do czytania i konwersacji na zajęciach

Skrócony opis:

Na tym kursie kreatywnego pisania studenci zanurzą się w świat literackiej eksploracji i ekspresji, koncentrując się przede wszystkim na sztuce opowiadania historii (storytellingu). Kurs został zaprojektowany, aby inspirować poprzez różnorodne angażujące praktyki, w tym czytanie i dyskusję nad książkami obrazkowymi oraz różnorodnymi gatunkami literackimi. Znaczący nacisk zostanie położony na studiowanie metod narracyjnych Josepha Campbella, dając uczniom głębokie zrozumienie struktur opowieści. Uczestnicy będą aktywnie zaangażowani w pisanie i doskonalenie własnych rękopisów, co nie tylko poprawi ich umiejętności pisarskie, ale także wzmocni osobistą więź z ich pracą. Każda sesja kursu będzie zawierała prezentacje fińskich autorów i artystów, oferując studentom unikalną okazję do zgłębienia bogatej mozaiki fińskich tradycji literackich i artystycznych. Takie podejście nie tylko poszerza kulturowe horyzonty studentów, ale także służy jako źródło inspiracji dla ich kreatywnych działań.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Znajomość metody Josepha Campella/ 01T-1A _W02

Znajomość kultury fińskiej / 01T-1A_W01

Łączenie tekstu i ilustracji/ 01T-1A_W01

Umiejętności:

Analiza książki obrazkowej i procesu wydawniczego/ 01T-1A_U01

Praktyki twórczego pisania prowadzące do tekstu autorskiego/ 01T-1A_U01

Kompetencje:

Autoekspresja i refleksja/ 01T-1A_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Płuciennik
Prowadzący grup: Jarosław Płuciennik, Pirjo Suvilehto
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Prowadzącą jest. Prof. Pirjo Suvilehto, visiting professor z Oulu University w Finlandii, zajęcia zaczynają się 17 kwietnia 2024.

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Metody nauczania:

Kreatywne pisanie, Czytanie, Prezentacje PowerPoint, Refleksyjne dyskusje, multimedia oraz kulturalne i artystyczne akcenty z Finlandii

6 x 4 godziny, w tym wykłady i sesje pisania.

Sposoby i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceny:

warunki zaliczenia całego kursu powinny być szczegółowo opisane; mogą obejmować różne formy zajęć, np. wykłady i ćwiczenia; Ważne, aby metody i kryteria oceny były dopasowane do oczekiwanych efektów kształcenia przedmiotu i były odpowiednio dobrane

w przypadku przedmiotów do wyboru na pierwszym cyklu należy wymienić efekty kierunku studiów reprezentowanego przez nauczyciela;


Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych EU:


metody weryfikacji powinny być wprowadzone do oceny stopnia, w jakim student osiągnął zakładane efekty kształcenia; należy uwzględnić wszystkie formy zajęć;


Aktywny udział w nauczaniu, wykonywanie zadań samodzielnych, dyskutowanie i refleksja. Możliwa wizyta, planowanie i tworzenie rękopisu.


Niepowodzenie w osiągnięciu: Wykonanie studenta jest niekompletne lub ujawnia braki w kompetencjach zgodnie z efektami kształcenia kursu.


Zaliczenie:


Aktywnie uczestniczy w nauczaniu i wykonywaniu zadań


Pomyślnie realizuje zadania włączone do kursu


Ocenia swoje kompetencje w odniesieniu do celów kursu


Identyfikuje procesy uczenia się związane ze sztukami literackimi.


Identyfikuje praktyki związane z pracą i zbieraniem informacji w sztukach literackich.


Identyfikuje, wykorzystuje i stosuje możliwości tworzenia własnego rękopisu w kierunku publikacji.


Wykorzystuje i stosuje możliwości metody Campbella w twórczym pisaniu. Tworzy własny styl. sztuki literackie i edukacja teatralna w odpowiedni sposób.


Aktywny udział w ćwiczeniach, wykonywanie zadań samodzielnych, planowanie części pisemnej.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Metody realizacji:

6 x 4 godziny zajęć dydaktycznych (wykłady i ćwiczenia), w części pracy samodzielnej wizyty w bibliotece.

Materiały dydaktyczne:

Ustalone na początku kursu.

Metody wykonania:

Udział w zajęciach stacjonarnych i pracach domowych, czytanie, mini prezentacje/spektakle. Pisemne zadania.

Szczegółowe treści kształcenia:

Treści kształcenia:

Praktyki twórczego pisania prowadzące do stworzenia własnego rękopisu.

Znajomość metody Josepha Campbella.

Wiedza o kulturze fińskiej i sposobach łączenia tekstu z ilustracją.

Analiza książki obrazkowej i procesu wydawniczego.

Autoekspresja i refleksja.

Literatura:

Literature:

~~ 5-8 najważniejszych pozycji będzie podanych w trakcie kursu

• Suvilehto, P. (2019B). https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08893675.2019.1583414, Journal of Poetry Therapy, https://www.tandfonline.com/loi/tjpt20?open=32&year=2019&repitition=0 (https://www.tandfonline.com/toc/tjpt20/32/2 ) 95–108.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6