“I wish to publish a story” - Bibliotherapy approach and Creative Writing (CW)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-ERAL961 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | “I wish to publish a story” - Bibliotherapy approach and Creative Writing (CW) |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego do czytania i konwersacji na zajęciach |
Skrócony opis: |
Na tym kursie kreatywnego pisania studenci zanurzą się w świat literackiej eksploracji i ekspresji, koncentrując się przede wszystkim na sztuce opowiadania historii (storytellingu). Kurs został zaprojektowany, aby inspirować poprzez różnorodne angażujące praktyki, w tym czytanie i dyskusję nad książkami obrazkowymi oraz różnorodnymi gatunkami literackimi. Znaczący nacisk zostanie położony na studiowanie metod narracyjnych Josepha Campbella, dając uczniom głębokie zrozumienie struktur opowieści. Uczestnicy będą aktywnie zaangażowani w pisanie i doskonalenie własnych rękopisów, co nie tylko poprawi ich umiejętności pisarskie, ale także wzmocni osobistą więź z ich pracą. Każda sesja kursu będzie zawierała prezentacje fińskich autorów i artystów, oferując studentom unikalną okazję do zgłębienia bogatej mozaiki fińskich tradycji literackich i artystycznych. Takie podejście nie tylko poszerza kulturowe horyzonty studentów, ale także służy jako źródło inspiracji dla ich kreatywnych działań. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Znajomość metody Josepha Campella/ 01T-1A _W02 Znajomość kultury fińskiej / 01T-1A_W01 Łączenie tekstu i ilustracji/ 01T-1A_W01 Umiejętności: Analiza książki obrazkowej i procesu wydawniczego/ 01T-1A_U01 Praktyki twórczego pisania prowadzące do tekstu autorskiego/ 01T-1A_U01 Kompetencje: Autoekspresja i refleksja/ 01T-1A_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Płuciennik | |
Prowadzący grup: | Jarosław Płuciennik, Pirjo Suvilehto | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Prowadzącą jest. Prof. Pirjo Suvilehto, visiting professor z Oulu University w Finlandii, zajęcia zaczynają się 17 kwietnia 2024. |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody nauczania: Kreatywne pisanie, Czytanie, Prezentacje PowerPoint, Refleksyjne dyskusje, multimedia oraz kulturalne i artystyczne akcenty z Finlandii 6 x 4 godziny, w tym wykłady i sesje pisania. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Metody i kryteria oceny: warunki zaliczenia całego kursu powinny być szczegółowo opisane; mogą obejmować różne formy zajęć, np. wykłady i ćwiczenia; Ważne, aby metody i kryteria oceny były dopasowane do oczekiwanych efektów kształcenia przedmiotu i były odpowiednio dobrane w przypadku przedmiotów do wyboru na pierwszym cyklu należy wymienić efekty kierunku studiów reprezentowanego przez nauczyciela; Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych EU: metody weryfikacji powinny być wprowadzone do oceny stopnia, w jakim student osiągnął zakładane efekty kształcenia; należy uwzględnić wszystkie formy zajęć; Aktywny udział w nauczaniu, wykonywanie zadań samodzielnych, dyskutowanie i refleksja. Możliwa wizyta, planowanie i tworzenie rękopisu. Niepowodzenie w osiągnięciu: Wykonanie studenta jest niekompletne lub ujawnia braki w kompetencjach zgodnie z efektami kształcenia kursu. Zaliczenie: Aktywnie uczestniczy w nauczaniu i wykonywaniu zadań Pomyślnie realizuje zadania włączone do kursu Ocenia swoje kompetencje w odniesieniu do celów kursu Identyfikuje procesy uczenia się związane ze sztukami literackimi. Identyfikuje praktyki związane z pracą i zbieraniem informacji w sztukach literackich. Identyfikuje, wykorzystuje i stosuje możliwości tworzenia własnego rękopisu w kierunku publikacji. Wykorzystuje i stosuje możliwości metody Campbella w twórczym pisaniu. Tworzy własny styl. sztuki literackie i edukacja teatralna w odpowiedni sposób. Aktywny udział w ćwiczeniach, wykonywanie zadań samodzielnych, planowanie części pisemnej. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Metody realizacji: 6 x 4 godziny zajęć dydaktycznych (wykłady i ćwiczenia), w części pracy samodzielnej wizyty w bibliotece. Materiały dydaktyczne: Ustalone na początku kursu. Metody wykonania: Udział w zajęciach stacjonarnych i pracach domowych, czytanie, mini prezentacje/spektakle. Pisemne zadania. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Treści kształcenia: Praktyki twórczego pisania prowadzące do stworzenia własnego rękopisu. Znajomość metody Josepha Campbella. Wiedza o kulturze fińskiej i sposobach łączenia tekstu z ilustracją. Analiza książki obrazkowej i procesu wydawniczego. Autoekspresja i refleksja. |
|
Literatura: |
Literature: ~~ 5-8 najważniejszych pozycji będzie podanych w trakcie kursu • Suvilehto, P. (2019B). https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08893675.2019.1583414, Journal of Poetry Therapy, https://www.tandfonline.com/loi/tjpt20?open=32&year=2019&repitition=0 (https://www.tandfonline.com/toc/tjpt20/32/2 ) 95–108. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.