Seminarium dyplomowe 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-LLA511 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Przedmioty do rejestracji Logopedia seminaria dyplomowe w Z-18/19 Rejestracja na seminarium licencjackie dla I stopnia - Logopedia Z-17/18 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza z teorii zaburzeń mowy i języka oraz z metodyki postępowania w poszczególnych zaburzeniach, a także podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego i pragmalingwistyki. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie studentów do samodzielnego przeprowadzenia badań i napisania pracy licencjackiej. Podczas zajęć studenci usystematyzują wiedzę, jaką nabyli podczas studiów, dotyczącą postępowania logopedycznego oraz metodologii stosowanej w logopedii. Studentom zostanie także przekazana wiedza dotycząca wymagań formalnych i językowych stawianych pracy licencjackiej oraz zasad redakcyjnych. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza Student: e1) zna terminologię związaną z teorią zaburzeń mowy, potrafi zastosować w praktyce wiedzę o zjawiskach językowych w normie i patologii (L1A_W11, L1P_W01); e2) zna procedury i etapy postępowania logopedycznego (L1A_W11, L1P_W04); e3) ma podstawową wiedzę na temat czynników warunkujących rozwój języka i zachowań językowych (L1A_W11, L1A_W08); e4) zna metodologię badań logopedycznych i lingwistycznych (L1A_W04, L1A_W11, L1A_W18, L1P_W04); e5) student ma dobrą orientację w literaturze przedmiotu, obejmującej zakres tematyki pracy dyplomowe (L1A_W02, L1A_W03, L1A_W23); e6) zna zasady pisania i redakcji prac naukowych (L1A_W19); e7) student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (L1A_W19, L1P_W06). 2. Umiejętności Student: e8) student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, badawczymi i pojęciami właściwymi dla języka i mowy; potrafi dobierać argumenty oraz formułować wnioski (L1A_U01, L1P_U05); e9) posiada umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu logopedii dla projektowania i prowadzenia badań naukowych, potrafi współpracować z psychologiem, neurologiem, pedagogiem (L1A_U01, L1A_U06, L1A_U07, L1A_U11, L1A_U26, L1P_U01, L1P_U04, L1P_U08); e10) potrafi dokonać analizy zbadanych zjawisk i opisać je poprawnym językiem polskim oraz samodzielnie zdobywać wiedzę przy wsparciu opiekuna naukowego (L1A_U04, L1A_U07, L1A_U09, L1A_U10 L1A_U026, L1P_U05, L1P_U07, L1P_U09). 3. Kompetencje społeczne Student: e11) student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się (L1A_K01, L1P_K01); e12) potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (L1P_K06); e13) potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (L1A_K04, L1P_K04); e14) zna etyczne i moralne skutki osiągnięć biologii, genetyki, medycyny (L1A_K05). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jachimowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jachimowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna; Metoda podająca: wykład informacyjny; Metoda problemowa: wykład problemowy, metoda przypadków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach. Sprawozdanie z realizacji poszczególnych zadań związanych z pisaniem pracy. Na ocenę semestralną składa się w równej mierze ocena aktywnej obecności na zajęciach i ocena stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Metodologia badań w logopedii. 2. Etapy postępowania badawczego. 3. Planowanie i organizacja badań. 4. Temat i konspekt pracy własnej. 5. Przygotowanie narzędzi badawczych z wykorzystaniem odpowiednich technik. 6. Studium przypadku jako metoda. 7. Formułowanie celów pracy oraz hipotez badawczych 8. Gromadzenie i wykorzystanie bibliografii. 9. Ćwiczenia redakcyjne. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa 1. Grabias S., Język w zachowaniach społecznych, Lublin 2004. 2. Zaburzenia mowy. Mowa. Teoria-praktyka pod red. S. Grabiasa, Lublin 2001. 3. Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Podręcznik akademicki, red. S. Grabias,. M. Kurkowski, Wydawnictwo UMCS. Lublin 2012. 4. Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki, red. E. Czaplewska, S. Milewski, Sopot 2015. 5. Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych. Warszawa 2000. 6. „Logopedia” t. 37, Standardy postępowania logopedycznego, 2008. 7. Janas-Kaszczyk J. ,Tarkowski Z., O metodologii logopedii, Lublin 1991. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jachimowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jachimowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna; Metoda podająca: wykład informacyjny; Metoda problemowa: wykład problemowy, metoda przypadków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach. Sprawozdanie z realizacji poszczególnych zadań związanych z pisaniem pracy. Na ocenę semestralną składa się w równej mierze ocena aktywnej obecności na zajęciach i ocena stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Metodologia badań w logopedii. 2. Etapy postępowania badawczego. 3. Planowanie i organizacja badań. 4. Temat i konspekt pracy własnej. 5. Przygotowanie narzędzi badawczych z wykorzystaniem odpowiednich technik. 6. Studium przypadku jako metoda. 7. Formułowanie celów pracy oraz hipotez badawczych 8. Gromadzenie i wykorzystanie bibliografii. 9. Ćwiczenia redakcyjne. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa 1. Grabias S., Język w zachowaniach społecznych, Lublin 2004. 2. Zaburzenia mowy. Mowa. Teoria-praktyka pod red. S. Grabiasa, Lublin 2001. 3. Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Podręcznik akademicki, red. S. Grabias,. M. Kurkowski, Wydawnictwo UMCS. Lublin 2012. 4. Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki, red. E. Czaplewska, S. Milewski, Sopot 2015. 5. Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych. Warszawa 2000. 6. „Logopedia” t. 37, Standardy postępowania logopedycznego, 2008. 7. Janas-Kaszczyk J. ,Tarkowski Z., O metodologii logopedii, Lublin 1991. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Jachimowska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Jachimowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna; Metoda podająca: wykład informacyjny; Metoda problemowa: wykład problemowy, metoda przypadków |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach. Sprawozdanie z realizacji poszczególnych zadań związanych z pisaniem pracy. Na ocenę semestralną składa się w równej mierze ocena aktywnej obecności na zajęciach i ocena stopnia zaawansowania pracy dyplomowej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Metodologia badań w logopedii. 2. Etapy postępowania badawczego. 3. Planowanie i organizacja badań. 4. Temat i konspekt pracy własnej. 5. Przygotowanie narzędzi badawczych z wykorzystaniem odpowiednich technik. 6. Studium przypadku jako metoda. 7. Formułowanie celów pracy oraz hipotez badawczych 8. Gromadzenie i wykorzystanie bibliografii. 9. Ćwiczenia redakcyjne. |
|
Literatura: |
Obowiązkowa 1. Grabias S., Język w zachowaniach społecznych, Lublin 2004. 2. Zaburzenia mowy. Mowa. Teoria-praktyka pod red. S. Grabiasa, Lublin 2001. 3. Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Podręcznik akademicki, red. S. Grabias,. M. Kurkowski, Wydawnictwo UMCS. Lublin 2012. 4. Diagnoza logopedyczna. Podręcznik akademicki, red. E. Czaplewska, S. Milewski, Sopot 2015. 5. Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych. Warszawa 2000. 6. „Logopedia” t. 37, Standardy postępowania logopedycznego, 2008. 7. Janas-Kaszczyk J. ,Tarkowski Z., O metodologii logopedii, Lublin 1991. Uzupełniająca Uzależniona od wyboru tematu pracy |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.