Seminarium dyplomowe 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-LLA515 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Przedmioty do rejestracji Logopedia seminaria dyplomowe w Z-18/19 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza dotycząca teorii zaburzeń mowy oraz metodyki postępowania logopedycznego |
Skrócony opis: |
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Dialektologii Polskiej i Logopedii, wykładowca na studiach podyplomowych Logopedia z Emisją Głosu UŁ, polonistka w Liceum UŁ. Zatrudniona też jako logopeda w przedszkolu. Jej główne zainteresowania badawcze skupiają się wokół profilaktyki logopedycznej, kompetencji językowo-komunikacyjnych dzieci, młodzieży oraz dorosłych, zaburzeń mowy i wymowy dzieci w wieku przedszkolnym, jak również higieny i emisji głosu oraz techniki mówienia. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: e1. zna terminologię związaną z teorią zaburzeń mowy (L1A_W11, L1P_W01) e2. zna procedury i etapy postępowania logopedycznego (L1A_W11, L1P_W04) e3. ma podstawową wiedzę na temat czynników warunkujących rozwój języka i zachowań językowych (L1A_W11, L1A_W08) e4. zna metodologię badań logopedycznych (L1A_W04, L1A_W11, L1A_W18, L1P_W01, L1P_W04), e5. ma dobrą orientację w literaturze przedmiotu, obejmującej zakres tematyki pracy dyplomowe (L1A_W02, L1A_W03, L1A_W08) e6. zna zasady pisania i redakcji prac naukowych (L1A_W19) e7. zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej (L1A_W19, L1P_W06). Umiejętności Student: e8. potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, badawczymi i pojęciami właściwymi dla języka i mowy (L1A_U01, L1P_U05), e9. posiada umiejętności wykorzystania wiedzy z zakresu logopedii dla projektowania i prowadzenia badań naukowych (L1A_U01, L1A_U02, L1A_U06, L1A_U07, L1A_U011, L1A_U026, L1P_U01, L1P_U04, L1P_U08), e10. potrafi dokonać analizy zbadanych zjawisk i opisać je poprawnym językiem polskim (L1A_U04, L1A_U05, L1A_U07, L1A_U09, L1A_U10 L1A_U026, L1P_U05, L1P_U07, L1P_U09); Kompetencje społeczne Student: e11. student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się (L1A_K01, L1P_K01). e12. potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (L1P_K06) e13. potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (L1A_K04, L1P_K04) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Monika Kaźmierczak | |
Strona przedmiotu: | http://dialektologia.uni.lodz.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | brak |
|
Metody dydaktyczne: | metoda problemowa, metoda doświadczeń, dyskusja, studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Udział w zajęciach i aktywność. Sprawozdanie z realizacji poszczególnych zdań związanych z pisaniem pracy. Przygotowanie bibliografii, konspektu pracy oraz rozdziału teoretycznego. Ocena aktywnej obecności na zajęciach i terminowego wywiązywania się ze zobowiązań. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Metodologia badań w logopedii. 2. Etapy postępowania badawczego. 3. Planowanie i organizacja badań. 4. Temat i konspekt pracy własnej. 5. Przygotowanie narzędzi badawczych. 6. Prowadzenie badań. 7. Analiza wyników badań. 8. Formułowanie postulatów i wniosków. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bauman T., Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001. 2. Błachnio K., Wybrane zagadnienia z metodyki logoterapii. Podręczny słownik terminów specjalistycznych stosowanych w logopedii, Warszawa 1989. 3. Gałkowski T, Jastrzębowska G, (red.), Logopedia. Pytania i odpowiedzi, Opole 1998. 4. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, w: Metoda pedagogiki społecznej, pod red. R. Wroczyńskiego, T. Pilcha, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974. 5. „Logopedia” t. 37, Standardy postępowania logopedycznego, 2008. 6. Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych. Warszawa 2000. 7. Łobocki M. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. 8. Janas–Kaszczyk J., Tarkowski Z., O metodologii logopedii. Wprowadzenie do badań nad teorią i metodą logopedii, Lublin 1991. 9. Jaworowska-Obłój Z., Studium przypadku jako metoda diagnozy klinicznej, w: Materiały do nauczania psychologii, seria III, t. 4, Warszawa 1985, s. 334-349. 10. Pieter J., Zarys metodologii pracy naukowej, Warszawa 1975. 11. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998. 12. Szustrowa T. Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja, Warszawa 1991. 13. Ziemski S., Problemy dobrej diagnozy, Warszawa 1973. Literatura uzupełniająca: 14. Grabias S., Język w zachowaniach społecznych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1994. 15. Jastrzębowska G., Podstawy logopedii dla studentów logopedii, psychologii i filologii, Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole 1995. 16. Obuchowska A. Dynamika nerwic. Psychologiczne aspekty zaburzeń nerwicowych u dzieci i młodzieży, Warszawa 1983. 17. Porayski-Pomsta Józef, Umiejętności komunikacyjne dzieci w wieku przedszkolnym. Studium Psycholingwistyczne, Wyd. UW, Warszawa 1994 18. Sawa B., Uwarunkowania i konsekwencje psychologiczne zaburzeń mowy u dzieci, Warszawa 1991. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kaźmierczak | |
Prowadzący grup: | Monika Kaźmierczak | |
Strona przedmiotu: | http://dialektologia.uni.lodz.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | brak |
|
Metody dydaktyczne: | metoda problemowa, metoda doświadczeń, dyskusja, studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Udział w zajęciach i aktywność. Sprawozdanie z realizacji poszczególnych zdań związanych z pisaniem pracy. Przygotowanie bibliografii, konspektu pracy oraz rozdziału teoretycznego. Ocena aktywnej obecności na zajęciach i terminowego wywiązywania się ze zobowiązań. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Metodologia badań w logopedii. 2. Etapy postępowania badawczego. 3. Planowanie i organizacja badań. 4. Temat i konspekt pracy własnej. 5. Przygotowanie narzędzi badawczych. 6. Prowadzenie badań. 7. Analiza wyników badań. 8. Formułowanie postulatów i wniosków. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Bauman T., Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001. 2. Błachnio K., Wybrane zagadnienia z metodyki logoterapii. Podręczny słownik terminów specjalistycznych stosowanych w logopedii, Warszawa 1989. 3. Gałkowski T, Jastrzębowska G, (red.), Logopedia. Pytania i odpowiedzi, Opole 1998. 4. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, w: Metoda pedagogiki społecznej, pod red. R. Wroczyńskiego, T. Pilcha, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974. 5. „Logopedia” t. 37, Standardy postępowania logopedycznego, 2008. 6. Łobocki M., Metodologia badań pedagogicznych. Warszawa 2000. 7. Łobocki M. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999. 8. Janas–Kaszczyk J., Tarkowski Z., O metodologii logopedii. Wprowadzenie do badań nad teorią i metodą logopedii, Lublin 1991. 9. Jaworowska-Obłój Z., Studium przypadku jako metoda diagnozy klinicznej, w: Materiały do nauczania psychologii, seria III, t. 4, Warszawa 1985, s. 334-349. 10. Pieter J., Zarys metodologii pracy naukowej, Warszawa 1975. 11. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1998. 12. Szustrowa T. Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja, Warszawa 1991. 13. Ziemski S., Problemy dobrej diagnozy, Warszawa 1973. Literatura uzupełniająca: 14. Grabias S., Język w zachowaniach społecznych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1994. 15. Jastrzębowska G., Podstawy logopedii dla studentów logopedii, psychologii i filologii, Wyd. Uniwersytet Opolski, Opole 1995. 16. Obuchowska A. Dynamika nerwic. Psychologiczne aspekty zaburzeń nerwicowych u dzieci i młodzieży, Warszawa 1983. 17. Porayski-Pomsta Józef, Umiejętności komunikacyjne dzieci w wieku przedszkolnym. Studium Psycholingwistyczne, Wyd. UW, Warszawa 1994 18. Sawa B., Uwarunkowania i konsekwencje psychologiczne zaburzeń mowy u dzieci, Warszawa 1991. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.