"I wish to publish a story" Bilbliotherapy approach and Creative Writing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0100-WFIL059 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | "I wish to publish a story" Bilbliotherapy approach and Creative Writing |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego do czytania i konwersacji na zajęciach |
Skrócony opis: |
a tym kursie kreatywnego pisania studenci zanurzą się w świat literackiej eksploracji i ekspresji, koncentrując się przede wszystkim na sztuce opowiadania historii (storytellingu). Kurs został zaprojektowany, aby inspirować poprzez różnorodne angażujące praktyki, w tym czytanie i dyskusję nad książkami obrazkowymi oraz różnorodnymi gatunkami literackimi. Znaczący nacisk zostanie położony na studiowanie metod narracyjnych Josepha Campbella, dając uczniom głębokie zrozumienie struktur opowieści. Uczestnicy będą aktywnie zaangażowani w pisanie i doskonalenie własnych rękopisów, co nie tylko poprawi ich umiejętności pisarskie, ale także wzmocni osobistą więź z ich pracą. Każda sesja kursu będzie zawierała prezentacje fińskich autorów i artystów, oferując studentom unikalną okazję do zgłębienia bogatej mozaiki fińskich tradycji literackich i artystycznych. Takie podejście nie tylko poszerza kulturowe horyzonty studentów, ale także służy jako źródło inspiracji dla ich kreatywnych działań. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Płuciennik, Pirjo Suvilehto | |
Prowadzący grup: | Jarosław Płuciennik, Pirjo Suvilehto | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Kreatywne pisanie i czytanie, prezentacje PowerPoint, refleksyjne dyskusje, multimedia oraz kulturalne i artystyczne akcenty z Finlandii; wykład konwersatoryjny i sesje pisania |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Na zaliczenie: Aktywnie uczestniczy w nauczaniu i wykonywaniu zadań Pomyślnie realizuje zadania włączone do kursu Ocenia swoje kompetencje w odniesieniu do celów kursu Identyfikuje procesy uczenia się związane ze sztukami literackimi. Identyfikuje praktyki związane z pracą i zbieraniem informacji w sztukach literackich. Identyfikuje, wykorzystuje i stosuje możliwości tworzenia własnego rękopisu w kierunku publikacji. Wykorzystuje i stosuje możliwości metody Campbella w twórczym pisaniu. Tworzy własny styl. sztuki literackie i edukacja teatralna w odpowiedni sposób. Aktywny udział w ćwiczeniach, wykonywanie zadań samodzielnych, planowanie części pisemnej. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Praktyki twórczego pisania prowadzące do stworzenia własnego rękopisu. Znajomość metody Josepha Campbella. Wiedza o kulturze fińskiej i sposobach łączenia tekstu z ilustracją. Analiza książki obrazkowej i procesu wydawniczego. Autoekspresja i refleksja. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.