Metodyka pisania tekstów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0200-11004AF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pisania tekstów |
Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. Przedmiot obowiązkowy na pierwszym semestrze studiów licencjackich z filozofii. |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają mieć charakter ćwiczeniowo-warsztatowy. Po pierwszych, wprowadzających zajęciach, studentowi/studentce przypisany zostaje temat, w miarę możliwości zgodny z jego/jej zainteresowaniami naukowymi. Cały semestr to praca nad tekstem każdej z uczestniczących w zajęciach osób, stosownie do etapów nakreślonych w powyższych punktach. Ideą jest to, aby pod koniec semestru każdy z uczestników miał ukończony swój własny, poprawny merytorycznie, formalnie i językowo esej naukowy, z wykorzystaniem wszystkich omawianych na zajęciach narzędzi. Projekt zakłada, że co drugie zajęcia poświęcone będą przedstawianiu kolejnych elementów poprawnej metodologicznie pracy nad tekstem, pozostałe natomiast dyskutowaniu i podsumowaniu wyników pracy indywidualnej studentów na każdym kolejnym z sześciu etapów. |
Efekty uczenia się: |
02F-1A_W12 Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony prawa autorskiego 02F-1A_W16 Zna podstawowe zasady funkcjonowania najważniejszych narzędzi wyszukiwawczych wykorzystywanych w badaniach filozoficznych 02F-1A_U13 Formułuje w mowie i na piśmie problemy filozoficzne, stawia tezy oraz artykułuje własne poglądy w sprawach społecznych i światopoglądowych 02F-1A_U14 Pisze proste rozprawki z samodzielnym doborem literatury 02F-1A_K06 Postępuje zgodnie z zasadami uczciwości naukowej, rzetelności badawczej i odpowiedzialności za trafność przekazywanej wiedzy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT CK
CK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Sieczkowski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Sieczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN CK
CK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Sieczkowski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Sieczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN CK
CK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Sieczkowski | |
Prowadzący grup: | Witold Glinkowski, Tomasz Sieczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Mini-wykłady, dyskusja, omawianie projektów esejów, poszczególnych jego elementów i formalnej poprawności ukończonego tekstu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena terminowości wykonywania poszczególnych zadań Ocena formalnej i merytorycznej wartości eseju końcowego |
|
Treści kształcenia: | Zajęcia mają mieć charakter ćwiczeniowo-warsztatowy. Po pierwszych, wprowadzających zajęciach, studentowi/studentce przypisany zostaje temat, w miarę możliwości zgodny z jego/jej zainteresowaniami naukowymi. Cały semestr to praca nad tekstem każdej z uczestniczących w zajęciach osób, stosownie do etapów nakreślonych w powyższych punktach. Ideą jest to, aby pod koniec semestru każdy z uczestników miał ukończony swój własny, poprawny merytorycznie, formalnie i językowo esej naukowy, z wykorzystaniem wszystkich omawianych na zajęciach narzędzi. Projekt zakłada, że co drugie zajęcia poświęcone będą przedstawianiu kolejnych elementów poprawnej metodologicznie pracy nad tekstem, pozostałe natomiast dyskutowaniu i podsumowaniu wyników pracy indywidualnej studentów na każdym kolejnym z sześciu etapów. |
|
Literatura: |
1. B. Stępień, Zasady pisania tekstów naukowych, Wa-wa 2016. 2. J. Harasimczuk, J. Cieciuch, Podstawowe standardy edytorskie..., Liber Libri 2012. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Sieczkowski | |
Prowadzący grup: | Tomasz Sieczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Mini-wykłady, dyskusja, omawianie projektów esejów, poszczególnych jego elementów i formalnej poprawności ukończonego tekstu. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena terminowości wykonywania poszczególnych zadań Ocena formalnej i merytorycznej wartości eseju końcowego |
|
Treści kształcenia: | Zajęcia mają mieć charakter ćwiczeniowo-warsztatowy. Po pierwszych, wprowadzających zajęciach, studentowi/studentce przypisany zostaje temat, w miarę możliwości zgodny z jego/jej zainteresowaniami naukowymi. Cały semestr to praca nad tekstem każdej z uczestniczących w zajęciach osób, stosownie do etapów nakreślonych w powyższych punktach. Ideą jest to, aby pod koniec semestru każdy z uczestników miał ukończony swój własny, poprawny merytorycznie, formalnie i językowo esej naukowy, z wykorzystaniem wszystkich omawianych na zajęciach narzędzi. Projekt zakłada, że co drugie zajęcia poświęcone będą przedstawianiu kolejnych elementów poprawnej metodologicznie pracy nad tekstem, pozostałe natomiast dyskutowaniu i podsumowaniu wyników pracy indywidualnej studentów na każdym kolejnym z sześciu etapów. |
|
Literatura: |
1. B. Stępień, Zasady pisania tekstów naukowych, Wa-wa 2016. 2. J. Harasimczuk, J. Cieciuch, Podstawowe standardy edytorskie..., Liber Libri 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.