UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pisania tekstów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0200-11004AF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka pisania tekstów
Jednostka: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak. Przedmiot obowiązkowy na pierwszym semestrze studiów licencjackich z filozofii.

Skrócony opis:

Zajęcia mają mieć charakter ćwiczeniowo-warsztatowy. Po pierwszych, wprowadzających zajęciach, studentowi/studentce przypisany zostaje temat, w miarę możliwości zgodny z jego/jej zainteresowaniami naukowymi. Cały semestr to praca nad tekstem każdej z uczestniczących w zajęciach osób, stosownie do etapów nakreślonych w powyższych punktach. Ideą jest to, aby pod koniec semestru każdy z uczestników miał ukończony swój własny, poprawny merytorycznie, formalnie i językowo esej naukowy, z wykorzystaniem wszystkich omawianych na zajęciach narzędzi. Projekt zakłada, że co drugie zajęcia poświęcone będą przedstawianiu kolejnych elementów poprawnej metodologicznie pracy nad tekstem, pozostałe natomiast dyskutowaniu i podsumowaniu wyników pracy indywidualnej studentów na każdym kolejnym z sześciu etapów.

Efekty uczenia się:

02F-1A_W12 Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony prawa autorskiego

02F-1A_W16 Zna podstawowe zasady funkcjonowania najważniejszych narzędzi wyszukiwawczych wykorzystywanych w badaniach filozoficznych

02F-1A_U13 Formułuje w mowie i na piśmie problemy filozoficzne, stawia tezy oraz artykułuje własne poglądy w sprawach społecznych i światopoglądowych

02F-1A_U14 Pisze proste rozprawki z samodzielnym doborem literatury

02F-1A_K06 Postępuje zgodnie z zasadami uczciwości naukowej, rzetelności badawczej i odpowiedzialności za trafność przekazywanej wiedzy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Sieczkowski
Prowadzący grup: Tomasz Sieczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Sieczkowski
Prowadzący grup: Tomasz Sieczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Sieczkowski
Prowadzący grup: Witold Glinkowski, Tomasz Sieczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Mini-wykłady, dyskusja, omawianie projektów esejów, poszczególnych jego elementów i formalnej poprawności ukończonego tekstu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena terminowości wykonywania poszczególnych zadań

Ocena formalnej i merytorycznej wartości eseju końcowego

Treści kształcenia:

Zajęcia mają mieć charakter ćwiczeniowo-warsztatowy. Po pierwszych, wprowadzających zajęciach, studentowi/studentce przypisany zostaje temat, w miarę możliwości zgodny z jego/jej zainteresowaniami naukowymi. Cały semestr to praca nad tekstem każdej z uczestniczących w zajęciach osób, stosownie do etapów nakreślonych w powyższych punktach. Ideą jest to, aby pod koniec semestru każdy z uczestników miał ukończony swój własny, poprawny merytorycznie, formalnie i językowo esej naukowy, z wykorzystaniem wszystkich omawianych na zajęciach narzędzi. Projekt zakłada, że co drugie zajęcia poświęcone będą przedstawianiu kolejnych elementów poprawnej metodologicznie pracy nad tekstem, pozostałe natomiast dyskutowaniu i podsumowaniu wyników pracy indywidualnej studentów na każdym kolejnym z sześciu etapów.

Literatura:

1. B. Stępień, Zasady pisania tekstów naukowych, Wa-wa 2016.

2. J. Harasimczuk, J. Cieciuch, Podstawowe standardy edytorskie..., Liber Libri 2012.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Sieczkowski
Prowadzący grup: Tomasz Sieczkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Mini-wykłady, dyskusja, omawianie projektów esejów, poszczególnych jego elementów i formalnej poprawności ukończonego tekstu.

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena terminowości wykonywania poszczególnych zadań

Ocena formalnej i merytorycznej wartości eseju końcowego

Treści kształcenia:

Zajęcia mają mieć charakter ćwiczeniowo-warsztatowy. Po pierwszych, wprowadzających zajęciach, studentowi/studentce przypisany zostaje temat, w miarę możliwości zgodny z jego/jej zainteresowaniami naukowymi. Cały semestr to praca nad tekstem każdej z uczestniczących w zajęciach osób, stosownie do etapów nakreślonych w powyższych punktach. Ideą jest to, aby pod koniec semestru każdy z uczestników miał ukończony swój własny, poprawny merytorycznie, formalnie i językowo esej naukowy, z wykorzystaniem wszystkich omawianych na zajęciach narzędzi. Projekt zakłada, że co drugie zajęcia poświęcone będą przedstawianiu kolejnych elementów poprawnej metodologicznie pracy nad tekstem, pozostałe natomiast dyskutowaniu i podsumowaniu wyników pracy indywidualnej studentów na każdym kolejnym z sześciu etapów.

Literatura:

1. B. Stępień, Zasady pisania tekstów naukowych, Wa-wa 2016.

2. J. Harasimczuk, J. Cieciuch, Podstawowe standardy edytorskie..., Liber Libri 2012.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7