UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ćwiczenia w języku polskim - Kicz a wartość estetyczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0200-CP018AF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ćwiczenia w języku polskim - Kicz a wartość estetyczna
Jednostka: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Kierunkowe: F-1A_W10 Zna koncepcje wybranych autorów filozoficznych na podstawie samodzielnej lektury ich pism

F-1A_W14 Zna podstawowe metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe dla wybranych subdyscyplin i dziedzin filozofii: logika, etyka, epistemologia, etyka, historia filozofii, filozofia analityczna, filozofia współczesna

02F-1A_U02 Samodzielnie zdobywa wiedzę

02F-1A_U07 Analizuje argumenty filozoficzne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia

Przedmiotowe:

Wiedza i jej rozumienie: student podaje etymologię terminu „kicz”; definiuje kicz według ujęcia estetycznego, aksjologicznego, psychologicznego i socjologicznego.

Umiejętności: odróżnia kicz od wartości kanonicznych w estetyce – piękna, wzniosłości i brzydoty; odróżnia kicz od kategorii mniej popularnych w ujęciach naukowych – śliczność, cute, tandeta; odróżnia kicz od kategorii współczesnych – camp, glamour; wskazuje na wzajemne implikacje tych zjawisk.

Postawy: dostrzega aspekty pozornego diagnozowania kiczu w ujęciu estetycznym, kształtuje postawę pluralistyczną, która upatruje w pojęciu kiczu narzędzia interpretacyjnego ułatwiającego analizę zjawisk zarówno popkulturowych jak i stanowiących kanon dzieł sztuki.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4