UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Moduł 02 (projekt)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0200-MD02PAF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Moduł 02 (projekt)
Jednostka: Wydział Filozoficzno-Historyczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

Na zajęciach studenci analizują i komentują dostepne w Internecie debaty oksfordzkie. Nastepnie przygotowują i przeprowadzają kilku debat w oparciu o wiadomości zdobyte na ćwiczeniach A (Elementy teorii argumentacji) oraz na ćwiczeniach B (Elementy perswazji, retoryki i manipulacji). Na koniec studenci projektują, przygotowują i przeprowadzają publiczną debatę oksfordzką.

Efekty uczenia się:

W04 Ma podstawową wiedzę o zasadach debat oksfordzkich i orientację na temat turniejów debat oksfordzkich

U07 Analizuje argumenty filozoficzne i pozafilozoficzne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia

U09 Zna podstawy logiki oraz typowe strategie argumentacyjne

U17 Na poziomie elementarnym przedstawia merytoryczne argumenty w odpowiedzi na krytykę, jak również formułuje argumenty krytyczne w ramach dobranej przez siebie strategii argumentacyjnej

U19 Rekonstruuje i konstruuje różnego rodzaju argumentacje, odwołując się do podstawowych przesłanek normatywnych bądź deskryptywnych danego stanowiska, lub też do związanych z nim założeń światopoglądowych bądź wyobrażeń kulturowych

K02 Jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów

K04 Potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-03 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia projektowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia projektowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia projektowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia projektowe, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia projektowe - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Janusz Maciaszek
Prowadzący grup: Ryszard Kleszcz, Janusz Maciaszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Projekt, debata i dyskusja

Sposoby i kryteria oceniania:

Przygotowanie i udział w krótkich debatach 30%

Zaprojektowanie publicznej debaty oksfordzkiej 30%

Udział w publicznej debacie oksfordzkiej 40%

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Analiza debat studenckich w oparciu o nagrania

Treści kształcenia:

- Analiza kilku debat oksfordzkich dostępnych w Internecie

- Przygotowanie i przeporowadzenie kilku krótkich debat szkoleniowych

- Zaprojektowanie i przygotowanie publicznej debaty oksfordzkiej

- Przeprowadzenie publicznej debaty oksfordzkiej

- Analiza debaty


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7