Praktyka zawodowa - projekt
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 0200-PZP001SD |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa - projekt |
| Jednostka: | Wydział Filozoficzno-Historyczny |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza z historii sztuki współczesnej |
| Skrócony opis: |
praktyczna współpraca nad projektem kuratorskim lub edukacyjnym dla muzeum/galerii artystycznej/domu kultury |
| Efekty uczenia się: |
Umiejętności HS-1A_U01 umie połączyć zdobytą wiedzę z metodami charakterystycznymi dla historii sztuki; potrafi samodzielnie sformułować problemy badawcze, a następnie przeanalizować je w oparciu o narzędzia badawcze historii sztuki, opracować i zaprezentować wyniki w szerszym kontekście nauk humanistycznych HS-1A_U02 potrafi w sposób profesjonalny wyszukać, analizować, selekcjonować i wykorzystać informacje, opierając się różnych źródłach i zasobach – również obcojęzycznych (archiwalnych, bibliotecznych, zasobach internetowych, zbiorach muzealnych) oraz formułować krytyczne sądy WIEDZA HS-1A_W01 posiada poszerzoną wiedzę o specyfikacji przedmiotowej i metodologicznej historii sztuki w obrębie nauk humanistycznych, rozumie odrębność i swoisty charakter tej dziedziny wiedzy HS-1A_W02 posiada uporządkowaną, pogłębioną i poszerzoną wiedzę na temat rozwoju historii sztuki jako nauki, zna podstawowe metody badawcze w zakresie historii sztuki oraz najnowsze osiągnięcia i główne kierunki rozwoju HS-1A_W03 posiada pogłębioną i poszerzoną wiedzę ogólną i szczegółową w zakresie historii sztuki europejskiej od starożytności do współczesności HS-1A_W04 posiada pogłębioną i poszerzoną wiedzę ogólną i szczegółową w zakresie historii sztuki polskiej od średniowiecza do współczesności KOMPETENCJE SPOŁECZNE HS-1A_K01 ma ukształtowana postawę pogłębionej refleksji na temat własnej tożsamości kulturowej, ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i artystycznego (regionu, kraju, Europy, świata) oraz dostrzega potrzeby edukacji społeczeństwa w zakresie dziedzictwa kulturowego HS-1A_K02 rozumie znaczenie pracy w grupie, jest w stanie współpracować z innymi przejmując różne role HS-1A_K03 potrafi krytycznie identyfikować i rozstrzygać problemy związane z pracą historyka sztuki zgodnie z regułami poszanowania dla ogólnie przyjętych wartości etycznych HS-1A_K04 uczestniczy w życiu kulturalnym i artystycznym wykorzystując różne jego formy, świadomie uczestniczy w kształtowaniu rzeczywistości kulturowej i artystycznej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
| Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Zdalne
|
|
| Koordynatorzy: | Dominika Łarionow | |
| Prowadzący grup: | Dominika Łarionow | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zdalne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
| Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Zdalne
|
|
| Koordynatorzy: | Dominika Łarionow | |
| Prowadzący grup: | Dominika Łarionow, Daria Rutkowska-Siuda | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zdalne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Metody dydaktyczne: | Aktywizacja studentów do samodzielnej pracy w wyznaczonych zespołach. Nadzorowanie postępów prac nad projektem na kazdyme etapie jego wykonywania. |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Studenci są zobowiązani do aktywnego uczestwnictwa w zajęciach i współpracy wgrupach nad wyznaczonym merytorycznie projektem. Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności. Ocenę końcową studenci otzrymują po wykonaniu samodzielnie projektu wystawy i przygotowaniu uroczystego jej otwarcia. |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Merytoryczna współpraca przy autorskim projekcie studenckim obejmującym samodzielną realizację wystawy. Przygotowanie koncepcji ekspozycji, dzieł, aranżacji przestrzeni, podpisów pod pracami, opracowanie tekstów do katalogów. Przygotowanie wernisażu wystawy jako wydarzenia medialnego ważnego dla naszej społeczności. |
|
| Literatura: |
Anke Te Heesen, "Teorie muzeum", Wydawnictwo Neriton, Warszawa 2016. "Muzuem Sztuki. Antologia", red Maria Popczyk Universitas, Kraków 2005. Marian Minich Wspomnienia wojenne, Szalona Galeria, Książka i Prasa, Warszawa 2015. Marian Minich, O nowy typ muzueów sztuki, Universitas, Kraków 2018 Muzuem Sztuki w Łodzi. Monografia, tom 1, Muzeum Sztuki, Łódź 2015. Hans Ulich Obrist, Krótka historia kuratorstwa, Korporacja Ha!Art, Kraków 2016. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
| Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Zdalne
|
|
| Koordynatorzy: | Dominika Łarionow, Aneta Pawłowska | |
| Prowadzący grup: | Dominika Łarionow, Aneta Pawłowska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zdalne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Metody dydaktyczne: | "metoda projektów", burza mózgów", pogadanka |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | przygotowanie w grupie opisu audiodeskrypcyjnego wg wyznaczonego standardu. Opisy przeznaczone są dla łódzkich placówek kultury |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
| Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Zdalne
|
|
| Koordynatorzy: | Dominika Łarionow | |
| Prowadzący grup: | Dominika Łarionow | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zdalne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
