Wybrane zagadnienia z mikrobiologii. Historia odkryć naukowych generujących postęp
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-B1M71D |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane zagadnienia z mikrobiologii. Historia odkryć naukowych generujących postęp |
Jednostka: | Wydział Biologii i Ochrony Środowiska |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
LUB
2.00
LUB
3.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne: podstawowa wiedza z zakresu biologii. |
Skrócony opis: |
Nazwa przedmiotu: Wykład monograficzny „Wybrane zagadnienia z mikrobiologii. Historia odkryć naukowych generujących postęp” Kierunek studiów: wszystkie Specjalność: wszystkie Rok (semestr):I/II (3) System studiów: stacjonarne II st. magisterskie, studia III st. doktoranckie Prowadzący zajęcia: pracownicy Instytutu Mikrobiologii, Biotechnologii i Immunologii Uniwersytetu Łódzkiego (profesorowie: M. Mikołajczyk-Chmiela, K. Paraszkiewicz, D. Drzewiecka, K. Lisowska, P. Stączek oraz dr M. Fol) Forma przedmiotu: wykład 13h (wykład interdyscyplinarny) Język przedmiotu: polski Sposób zaliczenia: opracowanie i prezentacja wybranego tematu wykładu według własnej koncepcji, udział w dyskusji. Cel: zapoznanie studentów z badaniami naukowymi kluczowymi dla postępu w naukach biologicznych, łączenie wiedzy w kontekście współczesnych osiągnięć naukowych i korzyści społecznych, prezentacja sylwetek odkrywców, poszukiwanie nowych form prezentowania osiągnięć naukowych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student - wyjaśnia w sposób szczegółowy procesy fizjologiczne oraz patologiczne, przebiegające w organizmie człowieka: 04M2A_W02; P2A_W01, P2A_W02, P2A_W03, P2A_W04, P2A_W05, P2P_W01, P2P_W02, P2P_W03, P2P_W05. - charakteryzuje w sposób pogłębiony, zgodny z aktualną wiedzą, komponenty, zjawiska i procesy z zakresu mikrobiologii, epidemiologii, immunologii, genetyki i innych pokrewnych dyscyplin: 04M2A_W01; P2A_W01, P2A_W03, P2A_W04, P2A_W05, P2P_W01, P2P_W03, P2P_W05. Umiejętności Student - wykorzystuje specjalistyczną literaturę naukową z zakresu mikrobiologii, epidemiologii, immunologii, genetyki i innych pokrewnych dyscyplin, z poszanowaniem prawa autorskiego: 04M2A_U07; P2A_U02, P2P_U02. Kompetencje społeczne Student - przedstawia argumenty na rzecz ustawicznego kształcenia się, aktualizowania wiedzy kierunkowej w zakresie mikrobiologii, epidemiologii, immunologii, genetyki i innych pokrewnych dyscyplin oraz podnoszenia kompetencji zawodowych, potrafi zaprezentować aspekty społeczne odkryć naukowych: 04M2A_K01; P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07, P2P_K01, P2P_K05, P2P_K07. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność na wykładach jest brana pod uwagę przy zaliczeniu przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena końcowa zgodna z Regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
|
Uwagi: |
Z Wydziału BiOŚ w wykładzie mogą uczestniczyć tylko studenci kierunku ochrona środowiska. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność na wykładach jest brana pod uwagę przy zaliczeniu przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena końcowa zgodna z Regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
|
Uwagi: |
Z Wydziału BiOŚ w wykładzie mogą uczestniczyć tylko studenci kierunku ochrona środowiska. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mikołajczyk-Chmiela | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność na wykładach jest brana pod uwagę przy zaliczeniu przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny, problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena końcowa zgodna z Regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
|
Uwagi: |
Z Wydziału BiOŚ w wykładzie mogą uczestniczyć tylko studenci kierunku ochrona środowiska. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mikołajczyk-Chmiela | |
Prowadzący grup: | Dominika Drzewiecka, Marek Fol, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Paraszkiewicz, Mirosława Słaba, Paweł Stączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność na wykładach jest brana pod uwagę przy zaliczeniu przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny, problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena końcowa zgodna z Regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
|
Uwagi: |
Z Wydziału BiOŚ w wykładzie mogą uczestniczyć tylko studenci kierunku ochrona środowiska. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność na wykładach jest brana pod uwagę przy zaliczeniu przedmiotu. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Staczek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mikołajczyk-Chmiela | |
Prowadzący grup: | Dominika Drzewiecka, Marek Fol, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Paraszkiewicz, Paweł Stączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność obowiązkowa. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena zgodna z regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mikołajczyk-Chmiela | |
Prowadzący grup: | Dominika Drzewiecka, Marek Fol, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Paraszkiewicz, Paweł Stączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność obowiązkowa. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena zgodna z regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 13 godzin, 80 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mikołajczyk-Chmiela | |
Prowadzący grup: | Dominika Drzewiecka, Marek Fol, Katarzyna Lisowska, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Paraszkiewicz, Paweł Stączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność obowiązkowa. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena zgodna z regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 13 godzin, 80 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Fol, Katarzyna Lisowska, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Paraszkiewicz, Antoni Różalski, Paweł Stączek | |
Prowadzący grup: | Dominika Drzewiecka, Marek Fol, Katarzyna Lisowska, Magdalena Mikołajczyk-Chmiela, Katarzyna Paraszkiewicz, Antoni Różalski, Paweł Stączek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Obecność obowiązkowa. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład interdyscyplinarny problemowy, prezentacja multimedialna, dyskusja. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Sposób zaliczenia: opracowanie i publiczna prezentacja, w oparciu o wytyczne koordynatora, wg wyznaczonych ram czasowych, wybranego tematu wykładu na podstawie prezentowanych na wykładzie treści oraz piśmiennictwa naukowego, według koncepcji "map myśli" (koncepcja własna), udział w dyskusji. KRYTERIUM 1: POPRAWNOŚĆ MERYTORYCZNA (Skala 2-5) Klarowność i spójność przekazywanych treści. Właściwie zastosowana terminologia naukowa. Dobór i zastosowanie materiałów źródłowych. Kompletność (tj. uwzględnienie różnej argumentacji, teorii, stanowisk). KRYTERIUM 2: JAKOŚĆ FORMY PRZEKAZU (Skala 2-5). Pomysł na przedstawienie tematu, kompletność. Poprawność językowa, stylistyczna i ortograficzna. Przestrzeganie ustalonych ram czasowych. Opracowanie wizualne i graficzne z zachowaniem praw własności intelektualnej. Przygotowanie merytoryczne do odpowiedzi na pytania. Udział w dyskusji. Kryteria oceniania: b. dobra (5) 4,5-5,0, ponad dobra (4,5) 4,25-4,495, dobra (4) 3,75-4,245, dość dobra (3,5) 3,5-3,3745, dostateczna (3) 3,0-3,495, niedostateczna (2poniżej 3,0) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena zgodna z regulaminem studiów. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1.Leonardo da Vinci - prekursor nauki (Magdalena Chmiela). 2. Edward Jenner- eradykacja ospy. Hilary Koprowski-eradykacja wirusa polio (Marek Fol). 3. Robert Koch - nie tylko walka z gruźlicą (Marek Fol). 4. Ludwig Pasteur - historia wina (Katarzyna Lisowska). 5. Przyszłość antybiotyków (Katarzyma Paraszkiewicz). 6. Podwójna helisa - dokąd doszliśmy (Paweł Stączek) 7. O broni biologicznej i bioterroryźmie (Dominika Drzewiecka). 8. Spotkanie zaliczeniowe (wszyscy prowadzący-prezentacja wybranych zagadnień przez studentów, własna koncepcja prezentacji) |
|
Literatura: |
Piśmiennictwo naukowe, prace oryginalne i przeglądowe w zakresie tematyki. Opracowania biograficzne. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.