UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Miejskie ogrody

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-EM503LD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Miejskie ogrody
Jednostka: Wydział Biologii i Ochrony Środowiska
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

student sprawnie posługuje się poprawnym językiem polskim w mowie i piśmie w stopniu pozwalającym na tworzenie różnego rodzaju tekstów mówionych i pisanych na tematy konkretne lub abstrakcyjne dotyczące szeroko rozumianej tematyki środowiskowej

• prezentuje podczas dyskusji poglądy własne i broni cudzych,

komunikuje się z różnymi podmiotami życia społeczno-gospodarczego.

• student sprawnie korzysta z tradycyjnych (książki, czasopisma) jak i elektronicznych źródeł informacji


Skrócony opis:

Treści kształcenia

• MIASTA OGRODY– OGRODY W MIASTACH ? Historyczne uwarunkowania współczesnych koncepcji planowania miast: KARTY ATEŃSKIE, MIASTO-OGRÓD wg Howarda;

• Ile zieleni w miastach? – przykłady rewitalizacji tkanki miejskiej poprzez wprowadzenie zieleni

• Przestrzeń publiczna - Kształtowanie i znaczenie; KARTA LIPSKA, Miasto spójne (kompaktowe) a miasto zielone (ekopolis, green city). Zieleń jako element indywidualizujący przestrzeń; Projektowanie biofiliczne, Green Map, Ocena przestrzeni publicznej, MZA – Miejska Zielona Akupunktura,

• Rola zieleni w rewitalizacji przestrzeni miejskiej

• Partycypacja społeczna w planowaniu przestrzeni miejskiej; planowanie Z czy DLA? Analizowanie przykładów projektów realizowanych z budżetów obywatelskich

• Nowe rozwiązania jako znak czasu - Ogrody deszczowe

Efekty uczenia się:

Student:

• objaśnia mechanizmy i determinanty procesów ekonomicznych, społecznych i przyrodniczych

• Wyjaśnia podstawowe procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni miejskiej w kontekście współczesnych teorii społecznych i ekonomicznych oraz wiedzy z zakresu ochrony środowiska

• Określa normy i reguły funkcjonowania systemu miejskiego zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju

• Opisuje podstawowe przesłanki i potrzeby o charakterze społecznym, gospodarczym i środowiskowym rozwoju miast

• Wykorzystuje podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania podstawowych procesów i zjawisk społecznych, ekonomicznych i środowiskowych

• Analizuje procesy miejskie oraz proponuje i wdraża rozwiązania konkretnych problemów

• Współdziała i pracuje w grupie, przyjmując w niej różne role

• Kształtuje kapitał społeczny i przyrodniczy miasta

Realizowane kierunkowe efekty uczenia się:

04Eko-1A_W03, 04Eko-1A_W04, 04Eko-1A_W07, 04Eko-1A_W09,

04Eko-1A_U01, 04Eko-1A_U06, 04Eko-1A_U14

04Eko-1A_K4

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radomir Jaskuła
Prowadzący grup: Radomir Jaskuła, Agnieszka Wolańska-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radomir Jaskuła
Prowadzący grup: Radomir Jaskuła, Natalia Ratajczyk, Agnieszka Wolańska-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Babska
Prowadzący grup: Danuta Babska, Radomir Jaskuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Babska
Prowadzący grup: Danuta Babska, Radomir Jaskuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia audytoryjne, 26 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Babska
Prowadzący grup: Danuta Babska, Radomir Jaskuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia audytoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

metoda projektów, piramida priorytetów aktywne uczestnictwo w zajęciach, dyskusja, interpretacja wyników, wnioskowanie, sprawozdanie z wykonanej pracy

Sposoby i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach

Ocena prac i projektów wykonanych przez studentów wg skali ocen:


0% - 59,9% - ocena niedostateczna (2)

60,0% - 69,9% - ocena dostateczna (3)

70,0% - 74,9% - ocena dostateczna plus (3,5)

75,0% - 84,9% - ocena dobra (4)

85,0% - 89,9% - ocena dobra plus (4,5)

90,0% - 100% - ocena bardzo dobra (5)


Treści kształcenia:

• MIASTA OGRODY– OGRODY W MIASTACH ? Historyczne uwarunkowania współczesnych koncepcji planowania miast: KARTY ATEŃSKIE, MIASTO-OGRÓD wg Howarda;

• Ile zieleni w miastach? –rola pnączy na ścianach domów. przykłady rewitalizacji tkanki miejskiej poprzez wprowadzenie zieleni

• Przestrzeń publiczna - Kształtowanie i znaczenie; KARTA LIPSKA, Miasto spójne (kompaktowe) a miasto zielone (ekopolis, green city). Zieleń jako element indywidualizujący przestrzeń; Projektowanie biofiliczne, Green Map, Ocena przestrzeni publicznej, MZA – Miejska Zielona Akupunktura,

• Rola zieleni w rewitalizacji przestrzeni miejskiej

• Partycypacja społeczna w planowaniu przestrzeni miejskiej; planowanie Z czy DLA? Analizowanie przykładów projektów realizowanych z budżetów obywatelskich

• Nowe rozwiązania jako znak czasu - Ogrody deszczowe


Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-4