Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-ANTE5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | GP |
Profil programu studiów: | P |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | wiedza na temat ekonomii środowiska, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, metod ilościowych z zakresu: statystyki, ekonometrii, ekonometrii i statystyki przestrzennej, geostatystyki oraz ewentualna umiejętność pracy w pakiecie Excel, Gretl, ArcMap |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest praktyczne zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy licencjackiej oraz konsultowanie i zatwierdzanie poszczególnych etapów pisania pracy. Wynikiem końcowym jest złożenie przez studenta gotowej pracy licencjackiej. Tematyka pracy: zrównoważony rozwój, ekorozwój, ochrona środowiska, metody ilościowe, statystyka, ekonometria, zależności przestrzenne. |
Efekty uczenia się: |
Student definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy licencjackiej związane z tematyką seminarium, tj. ma podstawową wiedzę z zakresu teorii i metodologii, właściwych dla nauk społecznych i przyrodniczych, w szczególności: ekonomii, ochrony środowiska, ekologii; (06GP-1P_W01), zna i rozumie znaczenie procesów społecznych jako determinant procesów rozwoju oraz ich związek i relacje ze sferą ekonomiczną i przyrodniczą; (06GP-1P_W02); zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej - własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz normy etyczne i regulacje prawne związane z prowadzeniem badań z zakresu nauk społecznych i przyrodniczych ;(06GP-1P_W07; 06GP-1P_W08); zna wartość przedsiębiorczych postaw społecznych (06GP-1P_W10); rozumie miejsce i znaczenie nauk społecznych w rozwoju oraz ich związek z innymi dziedzinami nauki (06GP-1P_W11; 06GP-1P_W12); potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania podstawowych procesów i zjawisk społecznych, ekonomicznych i przyrodniczych; Student: potrafi prawidłowo identyfikować przyczyny i interpretować zjawiska gospodarcze, społeczne, kulturowe i przyrodnicze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku studiów Gospodarka przestrzenna;(06GP-1P_U01; 06GP-1P_U02); potrafi wybrać i zastosować podstawowe techniki, metody i narzędzia badawcze (06GP-1P_U03); potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł (także w języku obcym) w zakresie gospodarki przestrzennej; (06GP-1P_U05); potrafi wykorzystywać umiejętności praktyczne nabyte podczas studiów w procesie pisania pracy; (06GP-1P_U07); posiada umiejętność przygotowania treści z prac własnych oraz wystąpień (prezentacji) w języku polskim (06GP-1P_U08); potrafi odpowiednio zaplanować i określić priorytety zadań realizowanych przez siebie; (06GP-1P_U10); potrafi posługiwać się specjalistyczną terminologią w analizach zawartych w pracy (06GP-1P_U12); Student: wykazuje odpowiedzialność za pracę własną oraz rozumie konieczność uczenia się przez całe życie; (06GP-1P_K1); wykazuje się zdolnością do krytycznej oceny własnej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę rozwoju jednostek terytorialnych zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju (06GP-1P_K5; 06GP-1P_K6); |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SL
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr I. 2. Punkty ECTS: 3. 3. Liczba godzin: • 30 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych, • 30 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (operacjonalizacja i realizacja badania własnego, przygotowywanie się do uczestnictwa w dyskusjach i problemach rozwiązywanych podczas spotkań seminaryjnych), • 30 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (opracowanie kompletnego maszynopisu pracy dyplomowej). 4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny; Dyskusja kierowana; Burza mózgów; Demonstracja; Praca indywidualna pod nadzorem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena nadesłanych prac Studentów, tj.: -tematu pracy oraz przegląd literatury (20%); -opracowania planu i koncepcji, założeń i celów pracy (20%); -kompletnego pierwszego rozdziału pracy (60%) - w wyznaczonym terminie. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Końcowa ocena z I semestru seminarium składa się z oceny w zakresie: przygotowania propozycji tematu pracy oraz przeglądu literatury, opracowania planu i koncepcji, założeń i celów pracy; oraz oddania kompletnego pierwszego rozdziału pracy - w wyznaczonym terminie. 2. Obecność na spotkaniach seminaryjnych jest obowiązkowa. 3. Pozytywna ocena końcowa z I semestru seminarium wystawiana jest pod warunkiem spełnienia 1. i 2. wymagania. |
|
Treści kształcenia: | 1. Zasady uczestnictwa w seminarium i rozliczenie semestru/ów. Zapoznanie z punktami Regulaminu Studiów dotyczącymi pracy dyplomowej i jej obrony. Wprowadzenie w tematykę seminarium, cel przygotowania pracy dyplomowej, organizacja wykonania pracy dyplomowej, warunki zaliczenia seminarium. 2. Omówienie formalnych i merytorycznych wymogów pracy dyplomowej, w tym: kompozycja pracy. Część teoretyczna vs. część empiryczna pracy naukowe. 3. Prezentacja sposobów cytowania (w tekście pracy) i literatury, wskazówki dotyczące poszukiwania i wyboru niezbędnej literatury, korzystanie z różnych źródeł, zapis bibliograficzny. 4. System antyplagiatowy - zasady, przeznaczenie, wyniki ogólne. 5. Materiały i wybrane zagadnienia 5a/ propozycja obszarów badawczych związanych z ekologizacją rozwoju JST 5b/ Źródła danych związanych z ekologią, ochroną środowiska, zrównoważonym rozwojem. 5c/ Omówienie wybranych metod analitycznych służących analizie danych. 6. Sposoby tytułowania wykresów, tabel, map, schematów i ich odniesienie w tekście - na przykładowych fragmentach prac. 7. Przykład wstępu i zakończenia - omówienie zawartości tych części pracy. 8. Planowanie, przebieg badań empirycznych i ewaluacja zebranych danych – zarys teoretyczny (omówienie metodologii badań); weryfikacja zamierzeń badawczych seminarzystów. 9. Opracowanie przez studentów tematu pracy, planu pracy i bibliografii oraz jednego rozdziału pracy licencjackiej zgodnie z terminarzem podanym przez promotora. 10. Spotkania indywidualne - prezentacja wyników dotychczasowej pracy. |
|
Literatura: |
1. Podstawowa: • Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. • Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE. • Willberg, H. P., & Forssman, F. (2004). Pierwsza pomoc w typografii. Poradnik używania pisma. Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle, poprzez USOS lub bezpośrednio na zajęciach. 2. Uzupełniająca: • Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE. • Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich tematyki badawczej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN SL
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr I. 2. Punkty ECTS: 3. 3. Liczba godzin: • 30 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych, • 30 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (operacjonalizacja i realizacja badania własnego, przygotowywanie się do uczestnictwa w dyskusjach i problemach rozwiązywanych podczas spotkań seminaryjnych), • 30 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (opracowanie kompletnego maszynopisu pracy dyplomowej). 4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny; Dyskusja kierowana; Burza mózgów; Demonstracja; Praca indywidualna pod nadzorem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena nadesłanych prac Studentów, tj.: -tematu pracy oraz przegląd literatury (20%); -opracowania planu i koncepcji, założeń i celów pracy (20%); -kompletnego pierwszego rozdziału pracy (60%) - w wyznaczonym terminie. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1. Końcowa ocena z I semestru seminarium składa się z oceny w zakresie: przygotowania propozycji tematu pracy oraz przeglądu literatury, opracowania planu i koncepcji, założeń i celów pracy; oraz oddania kompletnego pierwszego rozdziału pracy - w wyznaczonym terminie. 2. Obecność na spotkaniach seminaryjnych jest obowiązkowa. 3. Pozytywna ocena końcowa z I semestru seminarium wystawiana jest pod warunkiem spełnienia 1. i 2. wymagania. |
|
Treści kształcenia: | 1. Omówienie struktury, wymogów pracy dyplomowej - konkretne przykłady. 2. Zasady uczestnictwa w seminarium i rozliczenie semestru/ów 3. Prezentacja sposobów cytowania (w tekście pracy) i literatury. 4. System antyplagiatowy - zasady, przeznaczenie, wyniki ogólne. 5. Materiały i wybrane zagadnienia 5a/ propozycja obszarów badawczych związanych z ekologizacją rozwoju JST 5b/ Źródła danych związanych z ekologią, ochroną środowiska, zrównoważonym rozwojem. 5c/ Omówienie wybranych metod analitycznych służących analizie danych. 6. Sposoby tytułowania wykresów, tabel, map, schematów i ich odniesienie w tekście - na przykładowych fragmentach prac. 7. Przykład wstępu i zakończenia - omówienie zawartości tych części pracy. 8. Planowanie, przebieg badań empirycznych i ewaluacja zebranych danych – zarys teoretyczny (omówienie metodologii badań); weryfikacja zamierzeń badawczych seminarzystów. 9. Opracowanie przez studentów tematu pracy, planu pracy i bibliografii oraz jednego rozdziału pracy licencjackiej zgodnie z terminarzem podanym przez promotora. 10. Spotkania indywidualne - prezentacja wyników dotychczasowej pracy. |
|
Literatura: |
1. Podstawowa: • Babbie, E. (2009). Podstawy badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. • Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE. • Willberg, H. P., & Forssman, F. (2004). Pierwsza pomoc w typografii. Poradnik używania pisma. Gdańsk: Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle, poprzez USOS lub bezpośrednio na zajęciach. 2. Uzupełniająca: • Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE. • Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich tematyki badawczej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT SL
SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN SL
SL
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Antczak | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Antczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.