Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-BFNASE5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
SEMINIARIUM LICENCJACKIE I ST. 5 SEM - stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | BFC |
Profil programu studiów: | P |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zasad przygotowania pisemnych opracowań, umiejętność doboru literatury i aktów prawnych, pozyskiwania danych, dokonywania analiz |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest merytoryczne i metodyczne wsparcie studenta podczas przygotowywania pracy licencjackiej spełniającej definicję pracy dyplomowej zawartej w Ustawie o szkolnictwie wyższym, art. 76.2. (Praca dyplomowa jest samodzielnym opracowaniem zagadnienia naukowego, artystycznego lub praktycznego albo dokonaniem technicznym lub artystycznym, prezentującym ogólną wiedzę i umiejętności studenta związane ze studiami na danym kierunku, poziomie i profilu oraz umiejętności samodzielnego analizowania i wnioskowania). |
Efekty uczenia się: |
1) Wiedza Student: • zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię oraz podstawy teoretyczne problematyki analizowanej w pracy licencjackiej, jej osadzenie w dyscyplinach naukowych, do których kierunek został przypisany, a także w kontekście interdyscyplinarnym (06BF-1P_W01) • rozumie znaczenie metod i narzędzi badawczych oraz technik pozyskiwania danych i informacji dla realizacji obranego celu pracy (06BF-1P_W05) • zna i rozumie wymogi formalne i merytoryczne przygotowania pracy dyplomowej, w tym zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej (06BF-1P_W10) 2) Umiejętności Student: • potrafi prawidłowo interpretować wyniki przeprowadzanych analiz i poprawnie formułować wnioski (06BF-1P_U01) • potrafi dobrać i właściwie wykorzystać adekwatną do tematyki pracy literaturę krajową oraz zagraniczną, a także krajowe i zagraniczne źródła internetowe (06BF-1P_U03; 06BF-1P_U16) • potrafi wykorzystać urządzenia teleinformatyczne do przygotowania pracy dyplomowej, w tym pozyskiwania i analizy danych oraz informacji (06BF-1P_U04) • potrafi posługiwać się regulacjami zewnętrznymi dotyczącymi analizowanego problemu, a także właściwie oznaczać wykorzystane źródła obce (06BF-1P_U09); • potrafi przygotować oraz zaprezentować publicznie syntezę cudzych poglądów i skomentować je (06BF-1P_U13; 06BF-1P_U14) • potrafi samodzielnie określić harmonogram pracy i realizować zadania służące rozwiązaniu określonego problemu praktycznego (06BF-1P_U17) • potrafi sformułować problem badawczy/praktyczny i cel pracy oraz dobrać i odpowiednio zastosować adekwatne metody jego osiągnięcia (06BF-1P_U19) 3) Kompetencje społeczne Student: • dostrzega własne braki w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz konieczność podnoszenia swoich kompetencji w tym obszarze (06BF-1P_K03; 06BF-1P_K01) • jest gotów do dbałości o poprawność merytoryczną i formalną realizowanych zdań oraz etycznego postępowania (06BF-1P_K09) • dostrzega korzyści rozwijania swoich zainteresowań, talentów i naturalnych zdolności (06BF-1P_K10) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Nastarowicz | |
Prowadzący grup: | Ewa Nastarowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 30 godz., przygotowanie części teoretycznej pracy: 30 godz. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Konwersatorium, burza mózgów, krytyczna i twórcza analiza krajowej i zagranicznej literatury przedmiotu, studia przypadków, Platforma Moodle (forum dyskusyjne i zadania do wykonania) |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia semestru 5 jest przygotowanie planu pracy, dobranie odpowiedniej literatury, ukończenie teoretycznej części pracy licencjackiej oraz rozpoznanie obszaru badań empirycznych. |
|
Treści kształcenia: | 1) Prezentacja metodyki pisania pracy licencjackiej i sposobów formułowania problemów badawczych 2) Przedstawienie sposobów krytycznej analizy literatury przedmiotu 3) Identyfikacja zainteresowań studentów 4) Dyskusja nad tematyką, celami i koncepcją pracy 5) Wskazówki metodyczne dotyczące konstrukcji pracy licencjackiej oraz wymogów formalnych (m.in. strona tytułowa, rozmiar pracy, układ redakcyjny, odnośniki, bibliografia, wymogi językowe itp.) 6) Przygotowanie wstępnych planów pracy i ich prezentacja 7) Omówienie metod badawczych stosowanych w pracach 8) Prezentacja przez studentów części teoretycznej prac 9) Prezentacja przez studentów analiz empirycznych oraz wniosków końcowych 10) Zapoznanie studentów z zasadami organizacji egzaminu licencjackiego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Zasady przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ http://www.eksoc.uni.lodz.pl/strefa-studenta/sprawy-organizacyjne/prace-i-egzaminy-dyplomowe/#nav 2. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa 2010. 3. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 4. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa 2009. 5. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2015. 6. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską: poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 7. Literatura dobrana indywidualnie w zależności od tematu i celu pracy. Literatura uzupełniająca: 1. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, LEX Wolters Kluwer Business, Warszawa 2015. 2. Pawlik K., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, CeDeWu, Warszawa 2018. 3. Elektroniczne bazy danych dostępne na stronie www.lib.uni.lodz.pl |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.