Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-CHAJ5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | GP |
Profil programu studiów: | P |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu gospodarki przestrzennej zdobyta w trakcie wcześniejszych zajęć (np. Podstawy gospodarki przestrzennej, Polityka rozwoju lokalnego, czy Samorząd terytorialny). Umiejętność wyboru właściwej do podejmowanej problematyki badawczej literatury oraz innych źródeł wiedzy teoretycznej i danych empirycznych. Umiejętność (na poziomie podstawowym) analizy zebranego materiału badawczego oraz wnioskowania na jego podstawie (wiedza zdobyta w trakcie wcześniejszych zajęć, np. Metody badań społecznych, czy Statystyka). |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem seminarium jest zaznajomienie studentów z zasadami pisania pracy dyplomowej na poziomie licencjatu, co powinno umożliwić studentowi samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym i warsztatowym. Seminarium służy również: uściśleniu zainteresowań naukowych studenta, pomocy w wyborze problematyki badawczej, wypracowaniu koncepcji pracy, a także pogłębianiu wiedzy z wybranej problematyki oraz umiejętności prowadzenia i opracowywania badań naukowych. W trakcie seminarium student będzie miał możliwość podejmowania dyskusji oraz korzystania z pomocy na poszczególnych etapach przygotowywania pracy. Tematyka seminarium: - Organizacje pozarządowe a rozwój społeczno-gospodarczy terytorium. - Zarządzanie rozwojem lokalnym i regionalnym. - Funkcjonowanie i rozwój samorządu terytorialnego w Polsce. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W wyniku uczestnictwa w seminarium student/ka: - rozumie miejsce i znaczenie nauk społecznych w rozwoju oraz ich związek z innymi dziedzinami nauki (06GP-1P_W12); - wskazuje i objaśnia kluczowe zagadnienia i pojęcia związane z wybraną przez siebie problematyką badawczą pracy dyplomowej, rozumie i charakteryzuje procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni wraz z ich uwarunkowaniami instytucjonalnymi (06GP-1P_W01, 06GP-1P_W02, 06GP-1P_W07); - rozumie rolę, jaką w nich odgrywa człowiek, zwłaszcza wykazujący się w swych postawach zaangażowaniem, przedsiębiorczością i kreatywnością (06GP-1P_W10, 06GP-1P_W11); - zna normy etyczne i regulacje prawne związane z prowadzeniem prac badawczych i wykorzystywaniem dostępnej wiedzy na potrzeby swojej pracy dyplomowej (06GP-1P_W06, 06GP-1P_W08). Umiejętności: Po zakończeniu seminarium: - potrafi odpowiednio zaplanować zadania związane z przygotowaniem pracy dyplomowej (06GP-1P_U10); - dobiera właściwą do poruszanej w pracy tematyki literaturę (w tym obcojęzyczną) oraz korzysta z innych źródeł informacji, w tym w zakresie obowiązujących uregulowań prawnych (06GP-1P_U01, 06GP-1P_U05, 06GP-1P_U06, 06GP-1P_U07); - potrafi wybrać i zastosować odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze pozwalające opisać i zinterpretować zjawiska i procesy społeczno-ekonomiczne i przestrzenne na poziomie lokalnym i regionalnym, pamiętając o przestrzeganiu obowiązujących norm prawnych i etycznych (06GP-1P_U03, 06GP-1P_U07); - przygotowuje prace pisemne i wystąpienia, w których prezentuje i broni swojej koncepcji i realizowanych na potrzeby pracy badań (06GP-1P_U08, 06GP-1P_U11, 06GP-1P_U12); - potrafi wyjaśnić i zinterpretować zjawiska i procesy społeczne, gospodarcze, kulturowe i przyrodnicze zachodzące w ramach poruszanej w pracy problematyki badawczej (06GP-1P_U02). Kompetencje: W wyniku przeprowadzonych zajęć student/ka: - jest zdolny odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i warsztatową pracy, w tym przestrzeganie zasad etyki zawodowej badacza; prezentuje kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, ale ma jednocześnie świadomość potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy, podnoszenia swoich umiejętności i rozwoju kompetencji (06GP-1P_K01, 06GP-1P_K03, 06GP-1P_K05); - ma świadomość potrzeby zrównoważonego i zgodnego z zasadami ładu przestrzennego rozwoju jednostek terytorialnych, stając się świadomym aktorem rozwoju społeczności lokalnych i społeczeństwa obywatelskiego (06GP-1P_K06). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia 30 godzin, praca bieżąca 28 godzin (analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych), przygotowanie do zaliczenia 28 godzin (opracowanie części teoretycznej pracy oraz decyzja o wyborze metod i technik badawczych wykorzystywanych przy opracowywaniu części empirycznej pracy). Praca w formule hybrydowej. Spotkania w sali na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym lub spotkania zespołu on-line w ramach aplikacji Teams. Kontakt indywidualny z użyciem aplikacji Teams oraz USOS-mail i poczty służbowej w pakiecie Office 365. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, burza mózgów, okrągły stół, dyskusja seminaryjna, pokaz. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest: - aktywność na zajęciach, w tym udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów (10% oceny końcowej); - przygotowanie planu pracy dyplomowej (10%); - wybór metod i technik badawczych, które będą wykorzystywane w trakcie zbierania materiałów do części empirycznej pracy (10% oceny końcowej); - opracowanie zebranych materiałów i przygotowanie pierwotnej wersji części teoretycznej pracy (70% oceny końcowej). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Osiągnięcie założonych efektów uczenia się będzie weryfikowane poprzez: - aktywność studentów na zajęciach; - opracowany przez studenta plan pracy dyplomowej; - wybór odpowiednich metod i technik badawczych wykorzystanych do części empirycznej pracy; - przygotowanie i przedstawienie pierwotnej wersji części teoretycznej pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania gospodarki przestrzennej – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła i metody pozyskiwania informacji naukowej - wybór literatury i materiałów źródłowych 3. Identyfikacja przedmiotu pracy, problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Tworzenie hipotez i/lub pytań badawczych. 5. Omówienie konstrukcji (struktury) pracy dyplomowej oraz formalnych zasad i technik pisania pracy. 6. Wybór tematu pracy oraz wypracowanie własnej koncepcji badawczej. 7. Analiza dostępnej literatury oraz innych źródeł informacji związanych z przyjętym tematem pracy. 8. Opracowanie planu pracy i dalsza analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych. 9. Analiza i wybór najodpowiedniejszych metod i technik badawczych, które zostaną wykorzystane na potrzeby zebrania materiału badawczego. 10. Dyskusja w gronie seminarzystów na temat prezentowanych założeń do prac dyplomowych. 11. Indywidualna praca z seminarzystami. 12. Prezentacja i omówienie pierwszych fragmentów prac seminarzystów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 2. Babbie E., The Practice of Social Research, CENGAGE LEARNING INC., 2020 3. Frankfort-Nachimas Ch., Nachimas D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 4. Kaszyńska A., Jak pisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską, Złote Myśli, Gliwice 2006 5. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 2. Sołoma L., Metody i techniki badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UW-M, Olsztyn 2002 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 4. Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2006 Dodatkowo literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta, uzależniona od wybranego przez studenta tematu pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia 30 godzin, praca bieżąca 30 godzin (analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych), przygotowanie do zaliczenia 30 godzin (opracowanie części teoretycznej pracy oraz decyzja o wyborze metod i technik badawczych wykorzystywanych przy opracowywaniu części empirycznej pracy). Praca w formule hybrydowej, uzależniona od bieżącej sytuacji epidemicznej. Spotkania w sali na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym lub spotkania zespołu on-line w ramach aplikacji Teams. Kontakt indywidualny z użyciem aplikacji Teams oraz USOS-mail i poczty służbowej w pakiecie Office 365. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, burza mózgów, okrągły stół, dyskusja seminaryjna, pokaz. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest: - aktywność na zajęciach, w tym udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów (10% oceny końcowej); - przygotowanie planu pracy dyplomowej (10%); - wybór metod i technik badawczych, które będą wykorzystywane w trakcie zbierania materiałów do części empirycznej pracy (10% oceny końcowej); - opracowanie zebranych materiałów i przygotowanie pierwotnej wersji części teoretycznej pracy (70% oceny końcowej). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Osiągnięcie założonych efektów uczenia się będzie weryfikowane poprzez: - aktywność studentów na zajęciach; - opracowany przez studenta plan pracy dyplomowej; - wybór odpowiednich metod i technik badawczych wykorzystanych do części empirycznej pracy; - przygotowanie i przedstawienie pierwotnej wersji części teoretycznej pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania gospodarki przestrzennej – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła i metody pozyskiwania informacji naukowej - wybór literatury i materiałów źródłowych 3. Identyfikacja przedmiotu pracy, problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Tworzenie hipotez i/lub pytań badawczych. 5. Omówienie konstrukcji (struktury) pracy dyplomowej oraz formalnych zasad i technik pisania pracy. 6. Wybór tematu pracy oraz wypracowanie własnej koncepcji badawczej. 7. Analiza dostępnej literatury oraz innych źródeł informacji związanych z przyjętym tematem pracy. 8. Opracowanie planu pracy i dalsza analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych. 9. Analiza i wybór najodpowiedniejszych metod i technik badawczych, które zostaną wykorzystane na potrzeby zebrania materiału badawczego. 10. Dyskusja w gronie seminarzystów na temat prezentowanych założeń do prac dyplomowych. 11. Indywidualna praca z seminarzystami. 12. Prezentacja i omówienie pierwszych fragmentów prac seminarzystów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 2. Babbie E., The Practice of Social Research, CENGAGE LEARNING INC., 2020 3. Frankfort-Nachimas Ch., Nachimas D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 4. Kaszyńska A., Jak pisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską, Złote Myśli, Gliwice 2006 5. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 2. Sołoma L., Metody i techniki badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UW-M, Olsztyn 2002 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 4. Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2006 Dodatkowo literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta, uzależniona od wybranego przez studenta tematu pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia 30 godzin, praca bieżąca 30 godzin (analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych), przygotowanie do zaliczenia 30 godzin (opracowanie części teoretycznej pracy oraz decyzja o wyborze metod i technik badawczych wykorzystywanych przy opracowywaniu części empirycznej pracy). Praca w formule hybrydowej, uzależniona od bieżącej sytuacji epidemicznej. Spotkania w sali na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym lub spotkania zespołu on-line w ramach aplikacji Teams. Kontakt indywidualny z użyciem aplikacji Teams oraz USOS-mail i poczty służbowej w pakiecie Office 365. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, burza mózgów, okrągły stół, dyskusja seminaryjna, pokaz. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest: - aktywność na zajęciach – udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, prezentacja koncepcji pracy; - opracowanie zebranych materiałów i przygotowanie pierwotnej wersji części teoretycznej pracy; - wybór metod i technik badawczych wykorzystanych w części empirycznej pracy. Ocena końcowa będzie uwzględniać oceny cząstkowe w proporcji: aktywność na zajęciach (10%), pierwotna wersja części teoretycznej pracy (80%) oraz wybór metod i technik badawczych (10%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania gospodarki przestrzennej – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła i metody pozyskiwania informacji naukowej - wybór literatury i materiałów źródłowych 3. Identyfikacja przedmiotu pracy, problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Tworzenie hipotez i/lub pytań badawczych. 5. Omówienie konstrukcji (struktury) pracy dyplomowej oraz formalnych zasad i technik pisania pracy. 6. Wybór tematu pracy oraz wypracowanie własnej koncepcji badawczej. 7. Analiza dostępnej literatury oraz innych źródeł informacji związanych z przyjętym tematem pracy. 8. Opracowanie planu pracy i dalsza analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych. 9. Analiza i wybór najodpowiedniejszych metod i technik badawczych, które zostaną wykorzystane na potrzeby zebrania materiału badawczego. 10. Dyskusja w gronie seminarzystów na temat prezentowanych założeń do prac dyplomowych. 11. Indywidualna praca z seminarzystami. 12. Prezentacja i omówienie pierwszych fragmentów prac seminarzystów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 2. Babbie E., The Practice of Social Research, CENGAGE LEARNING INC., 2020 3. Frankfort-Nachimas Ch., Nachimas D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 4. Kaszyńska A., Jak pisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską, Złote Myśli, Gliwice 2006 5. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 2. Sołoma L., Metody i techniki badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UW-M, Olsztyn 2002 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 4. Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2006 Dodatkowo literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta, uzależniona od wybranego przez studenta tematu pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT SL
SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia 30 godzin, praca bieżąca 30 godzin (analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych), przygotowanie do zaliczenia 30 godzin (opracowanie części teoretycznej pracy oraz decyzja o wyborze metod i technik badawczych wykorzystywanych przy opracowywaniu części empirycznej pracy). Praca w formule hybrydowej. Raz na dwa tygodnie spotkania w sali na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym, co drugi tydzień w formie spotkań on-line. Spotkania zespołu on-line w ramach aplikacji Teams. Kontakt indywidualny z użyciem aplikacji Teams oraz USOS-mail i poczty służbowej w pakiecie Office 365. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, burza mózgów, okrągły stół, dyskusja seminaryjna, pokaz. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest aktywność na zajęciach – udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, jak również prezentacja koncepcji pracy (PEK-1, PEK-3, PEK-6, PEK-8, PEK-9), opracowanie zebranych materiałów i przygotowanie pierwotnej wersji części teoretycznej pracy (PEK-3, PEK-4) oraz wybór metod i technik badawczych wykorzystanych w części empirycznej pracy (PEK-2). Ocena końcowa będzie uwzględniać oceny cząstkowe w proporcji: aktywność na zajęciach (20%), pierwotna wersja części teoretycznej pracy (80%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania gospodarki przestrzennej – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła i metody pozyskiwania informacji naukowej - wybór literatury i materiałów źródłowych 3. Identyfikacja przedmiotu pracy, problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Tworzenie hipotez i pytań badawczych. 5. Omówienie konstrukcji (struktury) pracy dyplomowej oraz formalnych zasad i technik pisania pracy. 6. Wybór tematu pracy oraz wypracowanie własnej koncepcji badawczej. 7. Analiza dostępnej literatury oraz innych źródeł informacji związanych z przyjętym tematem pracy. 8. Opracowanie planu pracy i dalsza analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych. 9. Analiza i wybór najodpowiedniejszych metod i technik badawczych, które zostaną wykorzystane na potrzeby zebrania materiału badawczego. 10. Dyskusja w gronie seminarzystów na temat prezentowanych założeń do prac dyplomowych. 11. Indywidualna praca z seminarzystami. 12. Prezentacja i omówienie pierwszych fragmentów prac seminarzystów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 2. Frankfort-Nachimas Ch., Nachimas D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 3. Kaszyńska A., Jak pisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską, Złote Myśli, Gliwice 2006 4. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 2. Sołoma L., Metody i techniki badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UW-M, Olsztyn 2002 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 4. Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2006 Dodatkowo literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta, uzależniona od wybranego przez studenta tematu pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia 30 godzin, praca bieżąca 30 godzin (analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych), przygotowanie do zaliczenia 30 godzin (opracowanie części teoretycznej pracy oraz decyzja o wyborze metod i technik badawczych wykorzystywanych przy opracowywaniu części empirycznej pracy). |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, burza mózgów, okrągły stół, dyskusja seminaryjna, pokaz. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest aktywność na zajęciach – udział w dyskusji i rozwiązywaniu problemów, jak również prezentacja koncepcji pracy (PEK-1, PEK-3, PEK-6, PEK-8, PEK-9), opracowanie zebranych materiałów i przygotowanie pierwotnej wersji części teoretycznej pracy (PEK-3, PEK-4) oraz wybór metod i technik badawczych wykorzystanych w części empirycznej pracy (PEK-2). Ocena końcowa będzie uwzględniać oceny cząstkowe w proporcji: aktywność na zajęciach (20%), pierwotna wersja części teoretycznej pracy (80%). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania gospodarki przestrzennej – identyfikacja obszarów badawczych. 2. Źródła i metody pozyskiwania informacji naukowej - wybór literatury i materiałów źródłowych 3. Identyfikacja przedmiotu pracy, problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Tworzenie hipotez i pytań badawczych. 5. Omówienie konstrukcji (struktury) pracy dyplomowej oraz formalnych zasad i technik pisania pracy. 6. Wybór tematu pracy oraz wypracowanie własnej koncepcji badawczej. 7. Analiza dostępnej literatury oraz innych źródeł informacji związanych z przyjętym tematem pracy. 8. Opracowanie planu pracy i dalsza analiza dostępnej literatury i materiałów źródłowych. 9. Analiza i wybór najodpowiedniejszych metod i technik badawczych, które zostaną wykorzystane na potrzeby zebrania materiału badawczego. 10. Dyskusja w gronie seminarzystów na temat prezentowanych założeń do prac dyplomowych. 11. Indywidualna praca z seminarzystami. 12. Prezentacja i omówienie pierwszych fragmentów prac seminarzystów. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 2. Frankfort-Nachimas Ch., Nachimas D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 3. Kaszyńska A., Jak pisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską, Złote Myśli, Gliwice 2006 4. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych. Poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009 Literatura uzupełniająca: 1. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 2. Sołoma L., Metody i techniki badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo UW-M, Olsztyn 2002 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 4. Żebrowski W., Technika pisania prac licencjackich i magisterskich. Zagadnienia wybrane, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2006 Dodatkowo literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta, uzależniona od wybranego przez studenta tematu pracy. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.