UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-CZAA5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

FR

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy. Podstawy wiedzy z zakresu finansów, bankowości.

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z zasadami pisania pracy, ustalenie tematu i planu pracy oraz głównego celu pracy i tezy badawczej; opracowanie i prezentacja części merytorycznej i empirycznej, a w następnej kolejności ostatecznej wersji dysertacji.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza: Seminarzysta ma rozszerzoną wiedzę o finansach jako dyscyplinie naukowej i o miejscu finansów w systemie nauk społecznych oraz wykorzystuje ta wiedzę w pisaniu pracy [06FB-2A_W01]. Studenci określają problem badawczy, formułują główny cel pracy, hipotezę lub tezę badawczą stosując rozszerzoną i wyspecjalizowaną wiedzę o wybranych instrumentach i instytucjach finansowych państwa oraz relacjach między nimi [06FB-2A_W02, [06FB-2A_W03]; dokonują porównań i zestawień teorii z empirycznymi przykładami z zakresu problematyki tematu pisanej pracy [06FB-2A_W04]; ma rozszerzoną wiedzę o roli człowieka i społeczeństwa w procesie tworzenia i funkcjonowania systemu finansowego i opisuje wybrane aspekty tej problematyki [06FB-2A_W05]; student wskazuje sposób weryfikacji celu postawionego w pracy oraz dokonują oceny wyników analizy przeprowadzonej w rozdziale empirycznym, z zastosowaniem sprawozdawczości finansowej stosują metody analizy ekonomiczno-finansowej, rachunku kosztów, analizy opłacalności inwestycji itp. [06FB-2A_W06, 06FB-2A_W07]. Seminarzysta pisząc pracę posługuje się aktualnymi regulacjami prawnymi [06FB-2A_W08]; seminarzysta ma pogłębioną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju finansów i tendencjach zmian systemu finansowego [06FB-2A_W10] oraz ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat związków finansów z działalnością gospodarczą i społeczną człowieka oraz o ich historycznej ewolucji [06FB-2A_W11]. Od początku jest zapoznany z zasadami z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego [06FB-2A_W12]. Pisanie pracy może być motywacją do założenia własnego przedsiębiorstwa [06FB-2A_W13].

Podsumowując, w wyniku przeprowadzonych zajęć student- definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej tematyki pracy licencjackiej (06FB-1A_W01, 06FB-1A_W07, 06FB-1A_W08, 06FB-1A_W09, 06FB-1A_W11); wyjaśnia i interpretuje podstawowe zjawiska i procesy dotyczące tematyki pracy (06FB-1A_W01, 06FB-1A_W04, 06FB-1A_W08, 06FB-1A_W09, 06FB-1A_W10) wskazuje i wybiera metody badawcze adekwatne z punktu widzenia obranego celu pracy (06FB-1A_W06, 06FB-1A_W07, 06FB-1A_W09); zna i rozumie zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej (06FB-1A_W12).

2. Umiejętności: student poszukuje i analizuje dane liczbowe, przepisy [06FB-2A_U01, 06FB-2A_U05], posługuje się fachową literaturą z zakresu finansów, bankowości podczas przygotowania części merytorycznej pracy [06FB-2A_U01], oraz dokonują krytycznej jej oceny, dokonują niezbędne obliczenia i analizy, formułują konkluzje [06FB-2A_U03, 06FB-2A_U04, 06FB-2A_U08, 06FB-2A_U09], posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy do realizacji różnych zadań w pracy zawodowej i w części empirycznej pracy oraz proponowania własnych rozwiązań [06FB-2A_U06, 06FB-2A_U07]; posiada umiejętność rozumienia i analizowania relacji między zjawiskami finansowymi a pozostałymi zjawiskami społecznymi i gospodarczymi [06FB-2A_U010], posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych w języku polskim o tematyce finansowej [06FB-2A_U011], potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając różnych źródeł i nowoczesnych technologii oraz posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i kongresowym, dotyczących zagadnień z zakresu finansów [06FB-2A_U012].

Konkludując, w wyniku przeprowadzonych zajęć student: potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy licencjackiej (06FB-1A_U01, 06FB-1A_U09, 06FB-1A_U11); dobiera adekwatną literaturę oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06FB-1A_U02, 06FB-1A_U05); prezentuje syntezę cudzych poglądów i komentuje je (06FB-1A_U02, 06FB-1A_U06, 06FB-1A_U07, 06FB-1A_U09, 06FB-1A_U10, 06FB-1A_U11); przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego (06FB-1A_U01, 06FB-1A_U02, 06FB-1A_U03, 06FB-1A_U04, 06FB-1A_U05, 06FB-1A_U06, 06FB-1A_U07, 06FB-1A_U08, 06FB-1A_U09, 06FB-1A_U10, 06FB-1A_U11).

3. Postawy/Kompetencje: Student reprezentuje krytyczne i kreatywne podejście do badanego tematu, postrzegają relacje zachodzące w gospodarce [06FB-2A_K01]; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania [06FB-2A_K03]; seminarzysta prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu finansisty [06FB-2A_K04]; docenia znaczenie posiadanej wiedzy [06FB-2A_K04]; potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności z zakresu finansów, stając się specjalista w wybranym temacie [06FB-2A_K06]; potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [06FB-2A_K06].

Reasumując, w wyniku przeprowadzonych zajęć student: prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06FB-1A_K01, 06FB-1A_K02, 06FB-1A_K03, 06FB-1A_K05, 06FB-1A_K06); jest zdeterminowany do rozwiązywania problemów (06FB-1A_K01, 06FB-1A_K03, 06FB-1A_K05, 06FB-1A_K06); przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy licencjackiej (06FB-1A_K01, 06FB-1A_K03, 06FB-1A_K06).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Czajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Czajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Semestr 1. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 28 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 28 godz.

Semestr 2. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 56 godz.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Dyskusja, porównania zjawisk ekonomicznych, analizy ekonomiczno-finansowe, interpretacja przepisów prawnych, ocena wyników finansowych wybranych podmiotów gospodarczych na podstawie danych statystycznych, sprawozdań finansowych. Promotor koryguje: temat, cel, tezy, układ pracy, kolejne fragmenty pracy pod względem merytorycznym, formalnym, technicznym, w zakresie aktualności danych i analiz, a także doboru i zastosowania źródeł. Główny akcent położony jest na twórczą, samodzielną pracę studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie tematu, planu, kolejnych rozdziałów pracy, zaliczenie semestru zimowego na podstawie ukończonej i poprawionej części merytorycznej pracy.

Zaliczenie semestru letniego na podstawie ukończonej i poprawionej całej pracy, obrona pracy.

Treści kształcenia:

1. Określenie specyfiki pisania pracy naukowej. Sprecyzowanie wymagań stawianych pracy: merytoryczne, formalne, kontrolne.

2. Zapoznanie studentów z fachową literaturą. Rodzaje przypisów, przykładowa strona tytułowa i spis treści. Określenie zasad sporządzania bibliografii.

3. Dyskusja o zakresie i poprawności formułowania tematu dysertacji oraz charakterze pracy, celu i zasadach sporządzania. Zasady opracowania redakcyjnego pracy.

4. Cel pisania wstępu i zakończenia, określenie zagadnień będących przedmiotem badań i weryfikacji tezy badawczej. Metody analizy zjawisk ekonomicznych.

5. Tworzenie struktury pracy: rodzaje i kolejność wywodów, plan treści pracy.

6. Studia literaturowe. Ustalenie źródeł i zakresu badań empirycznych.

7. Prezentacja przez seminarzystów tematów pracy, celu i tezy badawczej oraz ich zatwierdzenie po konsultacjach z promotorem. Ocena odpowiednich proporcji układu i struktury pracy.

8. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

9. Omówienie zewnętrznych oznak błędów w podziale treści pracy.

10. Określenie stopnia nowatorskich elementów przyjętych tematów pracy. Dalsze studia literaturowe.

11. Ustalenie rezultatów badań na podstawie literatury przedmiotu, metod badawczych.

12. Sporządzanie części studialnej. Dalsze studia nad fachową literaturą. Zwróceniem uwagi, by Studenci nie nadużywali cytatów i formułowali własne wnioski.

13. Prezentacja referatów z tematyki obranej przez seminarzystów.

14. Estetyka pracy i znaki korektorskie. Ocena poprawności języka i komunikatywności.

15. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie merytorycznego fragmentu pracy do korekty. Ocena efektów pracy Studentów w ostatnim semestrze.

16. Dyskusja na temat wykonywanych badań i opracowywanie ich wyników.

17. Przedłożenie empirycznego rozdziału. Dyskusja na temat skorygowanej wersji rozdziału.

18. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty. Dyskusja ze studentami na temat aktualnego stanu wiedzy z zakresu podjętego tematu oraz wprowadzanie najnowszych zmian do treści pracy.

19. Dyskusja na temat wykonywanego projektu badawczego. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

20. Ocena wiarygodności i aktualności zebranych w trakcie badań danych liczbowych i innych informacji oraz wnikliwości badawczej Studentów.

21. Przygotowanie ostatecznej wersji empirycznej części pracy i zatwierdzenie jej przez promotora.

22. Dyskusja na temat skorygowanej wersji ostatniego rozdziału.

23. Sprawdzenie spójności części merytorycznej z empiryczną.

24. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty.

25. Sformułowanie ostatniej wersji wstępu i zakończenia.

26. Korekta całej pracy przed oprawą i ostatecznym zatwierdzeniem.

27. Zapoznanie Studentów z przepisami w regulaminie studiów dotyczącymi ukończenia studiów i obrony pracy. Określenie wymagań i przebiegu obrony pracy.

28. Zatwierdzenie ostatecznej wersji pracy przez promotora, wyznaczenie recenzenta i terminu obrony.

29. Określenie szans i sposobu ewentualnej publikacji pracy, jej praktycznego zastosowania lub udostępnienia instytucjom.

30. Obrona pracy.

Literatura:

Podstawowa:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia LTD., Wrocław 2006.

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

3. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.

Uzupełniająca:

1. Pabian A., Gworys W., Pisanie i redagowanie prac dyplomowych – poradnik dla studentów, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Częstochowa 1997.

2. Pułło A., Prace licencjackie i magisterskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

3. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych licencjackich, magisterskich, doktorskich, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Czajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Czajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Semestr 1. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 28 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 28 godz.

Semestr 2. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 56 godz.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Dyskusja, porównania zjawisk ekonomicznych, analizy ekonomiczno-finansowe, interpretacja przepisów prawnych, ocena wyników finansowych wybranych podmiotów gospodarczych na podstawie danych statystycznych, sprawozdań finansowych. Promotor koryguje: temat, cel, tezy, układ pracy, kolejne fragmenty pracy pod względem merytorycznym, formalnym, technicznym, w zakresie aktualności danych i analiz, a także doboru i zastosowania źródeł. Główny akcent położony jest na twórczą, samodzielną pracę studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie tematu, planu, kolejnych rozdziałów pracy, zaliczenie semestru zimowego na podstawie ukończonej i poprawionej części merytorycznej pracy.

Zaliczenie semestru letniego na podstawie ukończonej i poprawionej całej pracy, obrona pracy.

Treści kształcenia:

1. Określenie specyfiki pisania pracy naukowej. Sprecyzowanie wymagań stawianych pracy: merytoryczne, formalne, kontrolne.

2. Zapoznanie studentów z fachową literaturą. Rodzaje przypisów, przykładowa strona tytułowa i spis treści. Określenie zasad sporządzania bibliografii.

3. Dyskusja o zakresie i poprawności formułowania tematu dysertacji oraz charakterze pracy, celu i zasadach sporządzania. Zasady opracowania redakcyjnego pracy.

4. Cel pisania wstępu i zakończenia, określenie zagadnień będących przedmiotem badań i weryfikacji tezy badawczej. Metody analizy zjawisk ekonomicznych.

5. Tworzenie struktury pracy: rodzaje i kolejność wywodów, plan treści pracy.

6. Studia literaturowe. Ustalenie źródeł i zakresu badań empirycznych.

7. Prezentacja przez seminarzystów tematów pracy, celu i tezy badawczej oraz ich zatwierdzenie po konsultacjach z promotorem. Ocena odpowiednich proporcji układu i struktury pracy.

8. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

9. Omówienie zewnętrznych oznak błędów w podziale treści pracy.

10. Określenie stopnia nowatorskich elementów przyjętych tematów pracy. Dalsze studia literaturowe.

11. Ustalenie rezultatów badań na podstawie literatury przedmiotu, metod badawczych.

12. Sporządzanie części studialnej. Dalsze studia nad fachową literaturą. Zwróceniem uwagi, by Studenci nie nadużywali cytatów i formułowali własne wnioski.

13. Prezentacja referatów z tematyki obranej przez seminarzystów.

14. Estetyka pracy i znaki korektorskie. Ocena poprawności języka i komunikatywności.

15. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie merytorycznego fragmentu pracy do korekty. Ocena efektów pracy Studentów w ostatnim semestrze.

16. Dyskusja na temat wykonywanych badań i opracowywanie ich wyników.

17. Przedłożenie empirycznego rozdziału. Dyskusja na temat skorygowanej wersji rozdziału.

18. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty. Dyskusja ze studentami na temat aktualnego stanu wiedzy z zakresu podjętego tematu oraz wprowadzanie najnowszych zmian do treści pracy.

19. Dyskusja na temat wykonywanego projektu badawczego. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

20. Ocena wiarygodności i aktualności zebranych w trakcie badań danych liczbowych i innych informacji oraz wnikliwości badawczej Studentów.

21. Przygotowanie ostatecznej wersji empirycznej części pracy i zatwierdzenie jej przez promotora.

22. Dyskusja na temat skorygowanej wersji ostatniego rozdziału.

23. Sprawdzenie spójności części merytorycznej z empiryczną.

24. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty.

25. Sformułowanie ostatniej wersji wstępu i zakończenia.

26. Korekta całej pracy przed oprawą i ostatecznym zatwierdzeniem.

27. Zapoznanie Studentów z przepisami w regulaminie studiów dotyczącymi ukończenia studiów i obrony pracy. Określenie wymagań i przebiegu obrony pracy.

28. Zatwierdzenie ostatecznej wersji pracy przez promotora, wyznaczenie recenzenta i terminu obrony.

29. Określenie szans i sposobu ewentualnej publikacji pracy, jej praktycznego zastosowania lub udostępnienia instytucjom.

30. Obrona pracy.

Literatura:

Podstawowa:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia LTD., Wrocław 2006.

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

3. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.

Uzupełniająca:

1. Pabian A., Gworys W., Pisanie i redagowanie prac dyplomowych – poradnik dla studentów, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Częstochowa 1997.

2. Pułło A., Prace licencjackie i magisterskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

3. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych licencjackich, magisterskich, doktorskich, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Czajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Czajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Semestr 1. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz.

Semestr 2. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 60 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 60 godz.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Dyskusja, porównania zjawisk ekonomicznych, analizy ekonomiczno-finansowe, interpretacja przepisów prawnych, ocena wyników finansowych wybranych podmiotów gospodarczych na podstawie danych statystycznych, sprawozdań finansowych. Promotor koryguje: temat, cel, tezy, układ pracy, kolejne fragmenty pracy pod względem merytorycznym, formalnym, technicznym, w zakresie aktualności danych i analiz, a także doboru i zastosowania źródeł. Główny akcent położony jest na twórczą, samodzielną pracę studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie tematu, planu, kolejnych rozdziałów pracy, zaliczenie semestru zimowego na podstawie ukończonej i poprawionej części merytorycznej pracy.

Zaliczenie semestru letniego na podstawie ukończonej i poprawionej całej pracy, obrona pracy.

Treści kształcenia:

1. Określenie specyfiki pisania pracy naukowej. Sprecyzowanie wymagań stawianych pracy: merytoryczne, formalne, kontrolne.

2. Zapoznanie studentów z fachową literaturą. Rodzaje przypisów, przykładowa strona tytułowa i spis treści. Określenie zasad sporządzania bibliografii.

3. Dyskusja o zakresie i poprawności formułowania tematu dysertacji oraz charakterze pracy, celu i zasadach sporządzania. Zasady opracowania redakcyjnego pracy.

4. Cel pisania wstępu i zakończenia, określenie zagadnień będących przedmiotem badań i weryfikacji tezy badawczej. Metody analizy zjawisk ekonomicznych.

5. Tworzenie struktury pracy: rodzaje i kolejność wywodów, plan treści pracy.

6. Studia literaturowe. Ustalenie źródeł i zakresu badań empirycznych.

7. Prezentacja przez seminarzystów tematów pracy, celu i tezy badawczej oraz ich zatwierdzenie po konsultacjach z promotorem. Ocena odpowiednich proporcji układu i struktury pracy.

8. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

9. Omówienie zewnętrznych oznak błędów w podziale treści pracy.

10. Określenie stopnia nowatorskich elementów przyjętych tematów pracy. Dalsze studia literaturowe.

11. Ustalenie rezultatów badań na podstawie literatury przedmiotu, metod badawczych.

12. Sporządzanie części studialnej. Dalsze studia nad fachową literaturą. Zwróceniem uwagi, by Studenci nie nadużywali cytatów i formułowali własne wnioski.

13. Prezentacja referatów z tematyki obranej przez seminarzystów.

14. Estetyka pracy i znaki korektorskie. Ocena poprawności języka i komunikatywności.

15. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie merytorycznego fragmentu pracy do korekty. Ocena efektów pracy Studentów w ostatnim semestrze.

16. Dyskusja na temat wykonywanych badań i opracowywanie ich wyników.

17. Przedłożenie empirycznego rozdziału. Dyskusja na temat skorygowanej wersji rozdziału.

18. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty. Dyskusja ze studentami na temat aktualnego stanu wiedzy z zakresu podjętego tematu oraz wprowadzanie najnowszych zmian do treści pracy.

19. Dyskusja na temat wykonywanego projektu badawczego. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

20. Ocena wiarygodności i aktualności zebranych w trakcie badań danych liczbowych i innych informacji oraz wnikliwości badawczej Studentów.

21. Przygotowanie ostatecznej wersji empirycznej części pracy i zatwierdzenie jej przez promotora.

22. Dyskusja na temat skorygowanej wersji ostatniego rozdziału.

23. Sprawdzenie spójności części merytorycznej z empiryczną.

24. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty.

25. Sformułowanie ostatniej wersji wstępu i zakończenia.

26. Korekta całej pracy przed oprawą i ostatecznym zatwierdzeniem.

27. Zapoznanie Studentów z przepisami w regulaminie studiów dotyczącymi ukończenia studiów i obrony pracy. Określenie wymagań i przebiegu obrony pracy.

28. Zatwierdzenie ostatecznej wersji pracy przez promotora, wyznaczenie recenzenta i terminu obrony.

29. Określenie szans i sposobu ewentualnej publikacji pracy, jej praktycznego zastosowania lub udostępnienia instytucjom.

30. Obrona pracy.

Literatura:

Podstawowa:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia LTD., Wrocław 2006.

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

3. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.

Uzupełniająca:

1. Pabian A., Gworys W., Pisanie i redagowanie prac dyplomowych – poradnik dla studentów, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Częstochowa 1997.

2. Pułło A., Prace licencjackie i magisterskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

3. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych licencjackich, magisterskich, doktorskich, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Czajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Czajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Semestr 1. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 30 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 30 godz.

Semestr 2. Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 60 godz., przygotowanie się do zaliczeń: 60 godz.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.


Metody dydaktyczne:

Dyskusja, porównania zjawisk ekonomicznych, analizy ekonomiczno-finansowe, interpretacja przepisów prawnych, ocena wyników finansowych wybranych podmiotów gospodarczych na podstawie danych statystycznych, sprawozdań finansowych. Promotor koryguje: temat, cel, tezy, układ pracy, kolejne fragmenty pracy pod względem merytorycznym, formalnym, technicznym, w zakresie aktualności danych i analiz, a także doboru i zastosowania źródeł. Główny akcent położony jest na twórczą, samodzielną pracę studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie tematu, planu, kolejnych rozdziałów pracy, zaliczenie semestru zimowego na podstawie ukończonej i poprawionej części merytorycznej pracy.

Zaliczenie semestru letniego na podstawie ukończonej i poprawionej całej pracy, obrona pracy.

Treści kształcenia:

1. Określenie specyfiki pisania pracy naukowej. Sprecyzowanie wymagań stawianych pracy: merytoryczne, formalne, kontrolne.

2. Zapoznanie studentów z fachową literaturą. Rodzaje przypisów, przykładowa strona tytułowa i spis treści. Określenie zasad sporządzania bibliografii.

3. Dyskusja o zakresie i poprawności formułowania tematu dysertacji oraz charakterze pracy, celu i zasadach sporządzania. Zasady opracowania redakcyjnego pracy.

4. Cel pisania wstępu i zakończenia, określenie zagadnień będących przedmiotem badań i weryfikacji tezy badawczej. Metody analizy zjawisk ekonomicznych.

5. Tworzenie struktury pracy: rodzaje i kolejność wywodów, plan treści pracy.

6. Studia literaturowe. Ustalenie źródeł i zakresu badań empirycznych.

7. Prezentacja przez seminarzystów tematów pracy, celu i tezy badawczej oraz ich zatwierdzenie po konsultacjach z promotorem. Ocena odpowiednich proporcji układu i struktury pracy.

8. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

9. Omówienie zewnętrznych oznak błędów w podziale treści pracy.

10. Określenie stopnia nowatorskich elementów przyjętych tematów pracy. Dalsze studia literaturowe.

11. Ustalenie rezultatów badań na podstawie literatury przedmiotu, metod badawczych.

12. Sporządzanie części studialnej. Dalsze studia nad fachową literaturą. Zwróceniem uwagi, by Studenci nie nadużywali cytatów i formułowali własne wnioski.

13. Prezentacja referatów z tematyki obranej przez seminarzystów.

14. Estetyka pracy i znaki korektorskie. Ocena poprawności języka i komunikatywności.

15. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie merytorycznego fragmentu pracy do korekty. Ocena efektów pracy Studentów w ostatnim semestrze.

16. Dyskusja na temat wykonywanych badań i opracowywanie ich wyników.

17. Przedłożenie empirycznego rozdziału. Dyskusja na temat skorygowanej wersji rozdziału.

18. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty. Dyskusja ze studentami na temat aktualnego stanu wiedzy z zakresu podjętego tematu oraz wprowadzanie najnowszych zmian do treści pracy.

19. Dyskusja na temat wykonywanego projektu badawczego. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

20. Ocena wiarygodności i aktualności zebranych w trakcie badań danych liczbowych i innych informacji oraz wnikliwości badawczej Studentów.

21. Przygotowanie ostatecznej wersji empirycznej części pracy i zatwierdzenie jej przez promotora.

22. Dyskusja na temat skorygowanej wersji ostatniego rozdziału.

23. Sprawdzenie spójności części merytorycznej z empiryczną.

24. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty.

25. Sformułowanie ostatniej wersji wstępu i zakończenia.

26. Korekta całej pracy przed oprawą i ostatecznym zatwierdzeniem.

27. Zapoznanie Studentów z przepisami w regulaminie studiów dotyczącymi ukończenia studiów i obrony pracy. Określenie wymagań i przebiegu obrony pracy.

28. Zatwierdzenie ostatecznej wersji pracy przez promotora, wyznaczenie recenzenta i terminu obrony.

29. Określenie szans i sposobu ewentualnej publikacji pracy, jej praktycznego zastosowania lub udostępnienia instytucjom.

30. Obrona pracy.

Literatura:

Podstawowa:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia LTD., Wrocław 2006.

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

3. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.

Uzupełniająca:

1. Pabian A., Gworys W., Pisanie i redagowanie prac dyplomowych – poradnik dla studentów, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Częstochowa 1997.

2. Pułło A., Prace licencjackie i magisterskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

3. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych licencjackich, magisterskich, doktorskich, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Czajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Czajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 60 godz., przygotowanie

się do zaliczeń: 30 godz.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, porównania zjawisk ekonomicznych, analizy ekonomiczno-finansowe, interpretacja przepisów prawnych, ocena wyników finansowych wybranych podmiotów gospodarczych na podstawie danych statystycznych, sprawozdań finansowych. Promotor koryguje: temat, cel, tezy, układ pracy, kolejne fragmenty pracy pod względem merytorycznym, formalnym, technicznym, w zakresie aktualności danych i analiz, a także doboru i zastosowania źródeł. Główny akcent położony jest na twórczą, samodzielną pracę studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie tematu, planu, kolejnych rozdziałów pracy, zaliczenie semestru zimowego na podstawie ukończonej i poprawionej części merytorycznej pracy.

Zaliczenie semestru letniego na podstawie ukończonej i poprawionej całej pracy, obrona pracy.

Treści kształcenia:

1. Określenie specyfiki pisania pracy naukowej. Sprecyzowanie wymagań stawianych pracy: merytoryczne, formalne, kontrolne.

2. Zapoznanie studentów z fachową literaturą. Rodzaje przypisów, przykładowa strona tytułowa i spis treści. Określenie zasad sporządzania bibliografii.

3. Dyskusja o zakresie i poprawności formułowania tematu dysertacji oraz charakterze pracy, celu i zasadach sporządzania. Zasady opracowania redakcyjnego pracy.

4. Cel pisania wstępu i zakończenia, określenie zagadnień będących przedmiotem badań i weryfikacji tezy badawczej. Metody analizy zjawisk ekonomicznych.

5. Tworzenie struktury pracy: rodzaje i kolejność wywodów, plan treści pracy.

6. Studia literaturowe. Ustalenie źródeł i zakresu badań empirycznych.

7. Prezentacja przez seminarzystów tematów pracy, celu i tezy badawczej oraz ich zatwierdzenie po konsultacjach z promotorem. Ocena odpowiednich proporcji układu i struktury pracy.

8. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

9. Omówienie zewnętrznych oznak błędów w podziale treści pracy.

10. Określenie stopnia nowatorskich elementów przyjętych tematów pracy. Dalsze studia literaturowe.

11. Ustalenie rezultatów badań na podstawie literatury przedmiotu, metod badawczych.

12. Sporządzanie części studialnej. Dalsze studia nad fachową literaturą. Zwróceniem uwagi, by Studenci nie nadużywali cytatów i formułowali własne wnioski.

13. Prezentacja referatów z tematyki obranej przez seminarzystów.

14. Estetyka pracy i znaki korektorskie. Ocena poprawności języka i komunikatywności.

15. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie merytorycznego fragmentu pracy do korekty. Ocena efektów pracy Studentów w ostatnim semestrze.

16. Dyskusja na temat wykonywanych badań i opracowywanie ich wyników.

17. Przedłożenie empirycznego rozdziału. Dyskusja na temat skorygowanej wersji rozdziału.

18. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty. Dyskusja ze studentami na temat aktualnego stanu wiedzy z zakresu podjętego tematu oraz wprowadzanie najnowszych zmian do treści pracy.

19. Dyskusja na temat wykonywanego projektu badawczego. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

20. Ocena wiarygodności i aktualności zebranych w trakcie badań danych liczbowych i innych informacji oraz wnikliwości badawczej Studentów.

21. Przygotowanie ostatecznej wersji empirycznej części pracy i zatwierdzenie jej przez promotora.

22. Dyskusja na temat skorygowanej wersji ostatniego rozdziału.

23. Sprawdzenie spójności części merytorycznej z empiryczną.

24. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty.

25. Sformułowanie ostatniej wersji wstępu i zakończenia.

26. Korekta całej pracy przed oprawą i ostatecznym zatwierdzeniem.

27. Zapoznanie Studentów z przepisami w regulaminie studiów dotyczącymi ukończenia studiów i obrony pracy. Określenie wymagań i przebiegu obrony pracy.

28. Zatwierdzenie ostatecznej wersji pracy przez promotora, wyznaczenie recenzenta i terminu obrony.

29. Określenie szans i sposobu ewentualnej publikacji pracy, jej praktycznego zastosowania lub udostępnienia instytucjom.

30. Obrona pracy.

Literatura:

Podstawowa:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia LTD., Wrocław 2006.

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

3. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.

Uzupełniająca:

1. Pabian A., Gworys W., Pisanie i redagowanie prac dyplomowych – poradnik dla studentów, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Częstochowa 1997.

2. Pułło A., Prace licencjackie i magisterskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

3. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych licencjackich, magisterskich, doktorskich, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Czajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Czajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 60 godz., przygotowanie

się do zaliczeń: 30 godz.


Metody dydaktyczne:

Dyskusja, porównania zjawisk ekonomicznych, analizy ekonomiczno-finansowe, interpretacja przepisów prawnych, ocena wyników finansowych wybranych podmiotów gospodarczych na podstawie danych statystycznych, sprawozdań finansowych. Promotor koryguje: temat, cel, tezy, układ pracy, kolejne fragmenty pracy pod względem merytorycznym, formalnym, technicznym, w zakresie aktualności danych i analiz, a także doboru i zastosowania źródeł. Główny akcent położony jest na twórczą, samodzielną pracę studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie tematu, planu, kolejnych rozdziałów pracy, zaliczenie semestru zimowego na podstawie ukończonej i poprawionej części merytorycznej pracy.

Zaliczenie semestru letniego na podstawie ukończonej i poprawionej całej pracy, obrona pracy.

Treści kształcenia:

1. Określenie specyfiki pisania pracy naukowej. Sprecyzowanie wymagań stawianych pracy: merytoryczne, formalne, kontrolne.

2. Zapoznanie studentów z fachową literaturą. Rodzaje przypisów, przykładowa strona tytułowa i spis treści. Określenie zasad sporządzania bibliografii.

3. Dyskusja o zakresie i poprawności formułowania tematu dysertacji oraz charakterze pracy, celu i zasadach sporządzania. Zasady opracowania redakcyjnego pracy.

4. Cel pisania wstępu i zakończenia, określenie zagadnień będących przedmiotem badań i weryfikacji tezy badawczej. Metody analizy zjawisk ekonomicznych.

5. Tworzenie struktury pracy: rodzaje i kolejność wywodów, plan treści pracy.

6. Studia literaturowe. Ustalenie źródeł i zakresu badań empirycznych.

7. Prezentacja przez seminarzystów tematów pracy, celu i tezy badawczej oraz ich zatwierdzenie po konsultacjach z promotorem. Ocena odpowiednich proporcji układu i struktury pracy.

8. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

9. Omówienie zewnętrznych oznak błędów w podziale treści pracy.

10. Określenie stopnia nowatorskich elementów przyjętych tematów pracy. Dalsze studia literaturowe.

11. Ustalenie rezultatów badań na podstawie literatury przedmiotu, metod badawczych.

12. Sporządzanie części studialnej. Dalsze studia nad fachową literaturą. Zwróceniem uwagi, by Studenci nie nadużywali cytatów i formułowali własne wnioski.

13. Prezentacja referatów z tematyki obranej przez seminarzystów.

14. Estetyka pracy i znaki korektorskie. Ocena poprawności języka i komunikatywności.

15. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie merytorycznego fragmentu pracy do korekty. Ocena efektów pracy Studentów w ostatnim semestrze.

16. Dyskusja na temat wykonywanych badań i opracowywanie ich wyników.

17. Przedłożenie empirycznego rozdziału. Dyskusja na temat skorygowanej wersji rozdziału.

18. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty. Dyskusja ze studentami na temat aktualnego stanu wiedzy z zakresu podjętego tematu oraz wprowadzanie najnowszych zmian do treści pracy.

19. Dyskusja na temat wykonywanego projektu badawczego. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

20. Ocena wiarygodności i aktualności zebranych w trakcie badań danych liczbowych i innych informacji oraz wnikliwości badawczej Studentów.

21. Przygotowanie ostatecznej wersji empirycznej części pracy i zatwierdzenie jej przez promotora.

22. Dyskusja na temat skorygowanej wersji ostatniego rozdziału.

23. Sprawdzenie spójności części merytorycznej z empiryczną.

24. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty.

25. Sformułowanie ostatniej wersji wstępu i zakończenia.

26. Korekta całej pracy przed oprawą i ostatecznym zatwierdzeniem.

27. Zapoznanie Studentów z przepisami w regulaminie studiów dotyczącymi ukończenia studiów i obrony pracy. Określenie wymagań i przebiegu obrony pracy.

28. Zatwierdzenie ostatecznej wersji pracy przez promotora, wyznaczenie recenzenta i terminu obrony.

29. Określenie szans i sposobu ewentualnej publikacji pracy, jej praktycznego zastosowania lub udostępnienia instytucjom.

30. Obrona pracy.

Literatura:

Podstawowa:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia LTD., Wrocław 2006.

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

3. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.

Uzupełniająca:

1. Pabian A., Gworys W., Pisanie i redagowanie prac dyplomowych – poradnik dla studentów, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Częstochowa 1997.

2. Pułło A., Prace licencjackie i magisterskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

3. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych licencjackich, magisterskich, doktorskich, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Czajkowska
Prowadzący grup: Agnieszka Czajkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącą zajęcia: 60 godz., przygotowanie

się do zaliczeń: 30 godz.


Metody dydaktyczne:

Dyskusja, porównania zjawisk ekonomicznych, analizy ekonomiczno-finansowe, interpretacja przepisów prawnych, ocena wyników finansowych wybranych podmiotów gospodarczych na podstawie danych statystycznych, sprawozdań finansowych. Promotor koryguje: temat, cel, tezy, układ pracy, kolejne fragmenty pracy pod względem merytorycznym, formalnym, technicznym, w zakresie aktualności danych i analiz, a także doboru i zastosowania źródeł. Główny akcent położony jest na twórczą, samodzielną pracę studenta.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zatwierdzenie tematu, planu, kolejnych rozdziałów pracy, zaliczenie semestru zimowego na podstawie ukończonej i poprawionej części merytorycznej pracy.

Zaliczenie semestru letniego na podstawie ukończonej i poprawionej całej pracy, obrona pracy.

Treści kształcenia:

1. Określenie specyfiki pisania pracy naukowej. Sprecyzowanie wymagań stawianych pracy: merytoryczne, formalne, kontrolne.

2. Zapoznanie studentów z fachową literaturą. Rodzaje przypisów, przykładowa strona tytułowa i spis treści. Określenie zasad sporządzania bibliografii.

3. Dyskusja o zakresie i poprawności formułowania tematu dysertacji oraz charakterze pracy, celu i zasadach sporządzania. Zasady opracowania redakcyjnego pracy.

4. Cel pisania wstępu i zakończenia, określenie zagadnień będących przedmiotem badań i weryfikacji tezy badawczej. Metody analizy zjawisk ekonomicznych.

5. Tworzenie struktury pracy: rodzaje i kolejność wywodów, plan treści pracy.

6. Studia literaturowe. Ustalenie źródeł i zakresu badań empirycznych.

7. Prezentacja przez seminarzystów tematów pracy, celu i tezy badawczej oraz ich zatwierdzenie po konsultacjach z promotorem. Ocena odpowiednich proporcji układu i struktury pracy.

8. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

9. Omówienie zewnętrznych oznak błędów w podziale treści pracy.

10. Określenie stopnia nowatorskich elementów przyjętych tematów pracy. Dalsze studia literaturowe.

11. Ustalenie rezultatów badań na podstawie literatury przedmiotu, metod badawczych.

12. Sporządzanie części studialnej. Dalsze studia nad fachową literaturą. Zwróceniem uwagi, by Studenci nie nadużywali cytatów i formułowali własne wnioski.

13. Prezentacja referatów z tematyki obranej przez seminarzystów.

14. Estetyka pracy i znaki korektorskie. Ocena poprawności języka i komunikatywności.

15. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie merytorycznego fragmentu pracy do korekty. Ocena efektów pracy Studentów w ostatnim semestrze.

16. Dyskusja na temat wykonywanych badań i opracowywanie ich wyników.

17. Przedłożenie empirycznego rozdziału. Dyskusja na temat skorygowanej wersji rozdziału.

18. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty. Dyskusja ze studentami na temat aktualnego stanu wiedzy z zakresu podjętego tematu oraz wprowadzanie najnowszych zmian do treści pracy.

19. Dyskusja na temat wykonywanego projektu badawczego. Prezentacja przez seminarzystów referatów z obranej przez nich tematyki pracy.

20. Ocena wiarygodności i aktualności zebranych w trakcie badań danych liczbowych i innych informacji oraz wnikliwości badawczej Studentów.

21. Przygotowanie ostatecznej wersji empirycznej części pracy i zatwierdzenie jej przez promotora.

22. Dyskusja na temat skorygowanej wersji ostatniego rozdziału.

23. Sprawdzenie spójności części merytorycznej z empiryczną.

24. Wprowadzenie poprawek sugerowanych przez promotora i ponowne przedłożenie fragmentu pracy do korekty.

25. Sformułowanie ostatniej wersji wstępu i zakończenia.

26. Korekta całej pracy przed oprawą i ostatecznym zatwierdzeniem.

27. Zapoznanie Studentów z przepisami w regulaminie studiów dotyczącymi ukończenia studiów i obrony pracy. Określenie wymagań i przebiegu obrony pracy.

28. Zatwierdzenie ostatecznej wersji pracy przez promotora, wyznaczenie recenzenta i terminu obrony.

29. Określenie szans i sposobu ewentualnej publikacji pracy, jej praktycznego zastosowania lub udostępnienia instytucjom.

30. Obrona pracy.

Literatura:

Podstawowa:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia LTD., Wrocław 2006.

2. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

3. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2005.

Uzupełniająca:

1. Pabian A., Gworys W., Pisanie i redagowanie prac dyplomowych – poradnik dla studentów, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Częstochowa 1997.

2. Pułło A., Prace licencjackie i magisterskie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.

3. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych licencjackich, magisterskich, doktorskich, Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2002.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4