Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-DZIO2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Ukończone studia I stopnia (licencjackie) Rozwinięty instynkt "bezinteresownej ciekawości" Pomocne może się też okazać poczucie humoru |
Skrócony opis: |
Tematy wiodące:
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student: - zna terminologię używaną w ekonomii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych na poziomie rozszerzonym (06E-2A_W01); - posiada uporządkowaną i sformalizowaną wiedzę w zakresie sposobów funkcjonowania struktur i instytucji rynkowych oraz o rządzących nimi prawidłowościach rozwojowych (06E-2A_W02); - posiada uporządkowaną wiedzę na temat sposobów funkcjonowania przedsiębiorstw oraz zarządzania ich zasobami, mechanizmów ich finansowania, a także zasad gospodarowania i obrotu aktywami finansowymi – w aspekcie prawnym, ekonomicznym, etycznym i psycho – społecznym (06E-2A_W05); - dysponuje pogłębioną wiedzą pozwalającą na świadome kształtowanie procesów rozwojowych i ram instytucjonalnych funkcjonowania gospodarki (06E-2A_W06); - posiada poszerzoną wiedzę umożliwiającą ocenę zjawisk ekonomicznych w perspektywie krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej (06E-2A_W07); Umiejętności: - potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, społecznych i finansowych oraz w sposób pogłębiony analizować wzajemne relacje między nimi (06E-2A_U01); - potrafi wykorzystywać zarówno podstawową, jak i rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu ekonomii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu formułowania praktycznych wniosków użytecznych dla decydentów, a także analizowania i interpretowania różnorodnych problemów ekonomicznych (06E-2A_U02); - posiada umiejętności badawcze i prognostyczne pozwalające na wskazanie przyczyn i skutków, a także racjonalności i efektywności podejmowanych przez podmioty gospodarcze decyzji ekonomicznych, z wykorzystaniem ilościowych i jakościowych metod badawczych (06E-2A_U03); - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące różnorodnych zagadnień ekonomicznych oraz leżących na pograniczu różnych dyscyplin naukowych; ponadto potrafi przedstawić merytoryczne uzasadnienie prezentowanych opinii (06E-2A_U04); - potrafi sporządzać zaawansowane raporty, analizy i ekspertyzy ułatwiające podejmowanie poprawnych decyzji ekonomicznych w warunkach niepewności i ryzyka (06E-2A_U05); - potrafi dokonać analizy własnych działań dotyczących różnorodnych obszarów procesu gospodarowania oraz wskazać obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu; ponadto potrafi weryfikować poprawność zaawansowanych raportów, analiz i ekspertyz wykonanych przez siebie oraz innych (06E-2A_U06); Kompetencje: - ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny własnych kompetencji, nabytą wiedzę i umiejętności potrafi uzupełniać i doskonalić, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, świadomie kształtuje własną karierę zawodową (06E-2A_K01); - ma świadomość zalet i ograniczeń wykorzystywanych metod badawczych, jest krytyczny w stosunku do poznanych metod badawczych i otwarty na stosowanie nowych, niekonwencjonalnych metod, zdolny do poszukiwania alternatywnych, optymalnych rozwiązań analizowanych problemów, dba o precyzję gromadzonych danych i rzetelnie prowadzi analizę (06E-2A_K02); - jest świadomy złożoności procesów zachodzących we współczesnej gospodarce globalnej, jest zdolny do samodzielnej oceny zjawisk społeczno-gospodarczych (także w perspektywie historycznej), formułowania własnych wniosków na ich temat, prowadzenia merytorycznej dyskusji, prezentacji swoich poglądów i obrony przyjętej argumentacji (06E-2A_K03); - zdobywa umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, jest zdolny do samodzielnej pracy badawczej, prowadzonej w sposób rzetelny i obiektywny, jest krytyczny wobec wyników własnej pracy (06E-2A_K04); - potrafi pracować i współdziałać w grupie, aktywnie uczestniczy w grupach, organizacjach, czy instytucjach, jest otwarty na współpracę i budowę relacji, na potrzeby i oczekiwania innych osób, reprezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą, umie zarządzać zespołami ludzkimi, jest gotowy do podejmowania zawodowych wyzwań, wytrwale dąży do realizacji indywidualnych i zespołowych działań (06E-2A_K05); - postępuje zgodnie zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga moralne dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny, jest wrażliwy na problemy społeczne, ekonomiczne, ekologiczne (06E-2A_K06); - odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, odpowiednio określa priorytety służące realizacji określonych zadań, jest otwarty na szanse komercyjnego wykorzystania swojej wiedzy (06E-2A_K07); |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 30% przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej na seminarium 45% finalna wersja koncepcji pracy magisterskiej zaakceptowana przez promotora 10% aktywny udział w dyskuzji nad koncepcjami pozostałych studentów z grupy seminaryjnej 10% prace domowe 5% obecność |
|
Treści kształcenia: | Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej. Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej. Dobór narzędzi badawczych. Doskonalenie techniki pisania. |
|
Literatura: |
J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 30% przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej na seminarium 45% finalna wersja koncepcji pracy magisterskiej zaakceptowana przez promotora 10% aktywny udział w dyskuzji nad koncepcjami pozostałych studentów z grupy seminaryjnej 10% prace domowe 5% obecność |
|
Treści kształcenia: | Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej. Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej. Dobór narzędzi badawczych. Doskonalenie techniki pisania. |
|
Literatura: |
J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Strona przedmiotu: | http://www.hmeihg.uni.lodz.pl/pracownicy/drjdzionekkozlowska.html | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia seminarium jest: - przedstawienie wstępnej koncepcji pracy magisterskiej podczas seminarium (25% oceny) - aktywny udział w dyskusji na temat koncepcji prac pozostałych uczestników seminarium (25% oceny) - przygotowanie kwerendy źródłowej (25% oceny) - przedstawienie wstępnego planu pracy (25% oceny). |
|
Treści kształcenia: | Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej. Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej. Dobór narzędzi badawczych. Doskonalenie techniki pisania. |
|
Literatura: |
J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.