Graduate Thesis Seminar
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-DZIOEA2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Graduate Thesis Seminar |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Ukończone studia licencjackie Rozwinięty instynkt "bezinteresownej ciekawości" Pomocne może się też okazać poczucie humoru |
Skrócony opis: |
Cel seminarium: Poznanie przez studentów bardziej zaawansowanego warsztatu pracy naukowej niezbędnego do samodzielnej analizy zjawisk społeczno gospodarczych. Celem jest również uściślenie zainteresowań naukowych studentów. Zajęcia seminaryjne powinny również uczyć studentów samodzielnego myślenia, dedukcji i wyciągania wniosków. Umiejętności te mogą być rozwijane na seminarium w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych oraz w toku dyskusji i wymiany poglądów na tematy sugerowane przez promotora lub wybrane przez studentów. Doskonalenie samodzielnego warsztatu powinno zaowocować wzrostem umiejętności opisu, analizy i prezentacji badanej problematyki. Celem jest tutaj wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury oraz metodologii. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student: - zna terminologię używaną w ekonomii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych na poziomie rozszerzonym (06E-2A_W01) - zna przepisy prawa z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_W09) UMIEJĘTNOŚCI Student: - potrafi dokonać obserwacji zjawisk ekonomicznych i zinterpretować związki pomiędzy wywołującymi je czynnikami, wykorzystując właściwe narzędzia analityczne (06E-2A_U01) - potrafi wykorzystywać zarówno podstawową, jak i rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu ekonomii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu formułowania praktycznych wniosków użytecznych dla decydentów, a także analizowania i interpretowania różnorodnych problemów ekonomicznych; ponadto potrafi krytycznie dobierać metody analiz (06E-2A_U02) - potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące różnorodnych zagadnień ekonomicznych oraz leżących na pograniczu różnych dyscyplin naukowych; ponadto potrafi przedstawić merytoryczne uzasadnienie prezentowanych opinii (06E-2A_U04) - posiada zdolność samodzielnego gromadzenia, selekcji i przetwarzania informacji oraz potrafi zidentyfikować luki w swojej wiedzy i samodzielnie je uzupełnić, a także odnieść posiadaną wiedzę do własnych decyzji gospodarczych (06E-2A_U06) - potrafi pracować w zespole rozwiązującym konkretne zadania z zakresu ekonomii, pełniąc także rolę kierowniczą oraz samodzielnie dobierając środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych wymagających rozszerzonych umiejętności w odniesieniu do różnego rodzaju norm prawnych i etycznych (06E-2A_U07) KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student: - 06E-2A_K01 ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny własnych kompetencji, nabytą wiedzę i umiejętności potrafi uzupełniać i doskonalić, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, świadomie kształtuje własną karierę zawodową - 06E-2A_K02 jest świadom zalet i ograniczeń poznanych teorii i metod badawczych; kreatywnie poszukuje rozwiązań stawianych przed nim problemów i jest otwarty na nowe koncepcje naukowe i metodologiczne - 06E-2A_K03 potrafi angażować się w dyskusje i formułować w ich toku własne stanowisko, przy czym potrafi wskazywać argumenty na rzecz poparcia swojej opinii, pozostając jednak otwartym na argumenty na rzecz innych poglądów - potrafi pracować i współdziałać w grupie, aktywnie uczestniczy w grupach, organizacjach czy instytucjach, jest otwarty na współpracę i budowę relacji, na potrzeby i oczekiwania innych osób, reprezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą, umie zarządzać zespołami ludzkimi, jest gotowy do podejmowania zawodowych wyzwań, wytrwale dąży do realizacji indywidualnych i zespołowych działań (06E-2A_K05) - postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga moralne dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny, jest wrażliwy na problemy społeczne, ekonomiczne, ekologiczne (06E-2A_K06) - postępuje zgodnie z dobrymi praktykami dotyczącymi zasad ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_K08) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Strona przedmiotu: | http://www.hmeihg.uni.lodz.pl/pracownicy/drjdzionekkozlowska_eng.html | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 30% przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej na seminarium 45% finalna wersja koncepcji pracy magisterskiej zaakceptowana przez promotora 10% aktywny udział w dyskuzji nad koncepcjami pozostałych studentów z grupy seminaryjnej 10% prace domowe 5% obecność |
|
Treści kształcenia: | Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej. Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej. Dobór narzędzi badawczych. Doskonalenie techniki pisania. |
|
Literatura: |
J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Dzionek-Kozłowska | |
Strona przedmiotu: | http://www.hmeihg.uni.lodz.pl/pracownicy/drjdzionekkozlowska_eng.html | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Metoda seminaryjna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 30% przedstawienie koncepcji pracy magisterskiej na seminarium 45% finalna wersja koncepcji pracy magisterskiej zaakceptowana przez promotora 10% aktywny udział w dyskuzji nad koncepcjami pozostałych studentów z grupy seminaryjnej 10% prace domowe 5% obecność |
|
Treści kształcenia: | Przygotowanie do pisania pracy magisterskiej. Umiejętność formułowania celów, hipotez i tez pracy badawczej. Dobór narzędzi badawczych. Doskonalenie techniki pisania. |
|
Literatura: |
J. Morley, P. Doyle, I. Pople, University Writing Course, Express Publishing, Newburry 2007. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.