Undergraduate Thesis Seminar
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EABUCB5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Undergraduate Thesis Seminar |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu ekonomii międzynarodowej i biznesu międzynarodowego, znajomość podstawowych metod i instrumentów badawczych, umiejętność dokonywania obserwacji i interpretacji zjawisk zachodzących w gospodarce, umiejętność konstruowania i redagowania tekstu o charakterze naukowym. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy licencjackiej, nabycie umiejętności opracowywania i referowania wybranych zagadnień z zakresu ekonomii międzynarodowej i biznesu międzynarodowego przy wykorzystaniu odpowiednio dobranych źródeł oraz przygotowanie pracy licencjackiej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student: - Zna zagadnienia i teorie z zakresu ekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru tematycznego pracy dyplomowej (06E-1A_W01). - Zna i rozumie pojęcia i zasady dotyczące praw autorskim ze szczególnym uwzględnieniem zasad etycznych związanych z przygotowaniem pracy dyplomowej (06E-1A_W08). Umiejętności: student: - Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną zdobytą podczas studiów do analizowaniu przyczyn procesów i zjawisk ekonomicznych w obszarze problematyki pracy dyplomowej (06E-1A_U01). - Tworząc pracę dyplomową potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu ekonomii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu formułowania praktycznych wniosków użytecznych dla decydentów(06E-1A_U02). - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące wybranego tematu pracy dyplomowej, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne zarówno z dorobku ekonomii, jak i dyscyplin pokrewnych (06E-1A_U04). - Posiada zdolność samodzielnego gromadzenia, selekcji i przetwarzania informacji z zakresu zjawisk społecznych i ekonomicznych potrzebnych do napisania pracy dyplomowej oraz potrafi zidentyfikować luki w swojej wiedzy i samodzielnie je uzupełnić (06E-1A_U06). - Potrafi pracować w zespole aby przygotować konspekt, sformułować cele oraz hipotezy pracy dyplomowej; posiada przy tym umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z pisaniem pracy dyplomowej (06E-1A_U07). Kompetencje społeczne: student: - Jest zdolny do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności w obszarze tematyki przygotowywanej pracy dyplomowej (06E-1A_K01). - Jest świadomy ograniczeń wykorzystanych w pracy dyplomowej teorii i metod badawczych oraz jest otwarta na nowe teorie i metody; kreatywnie poszukuje rozwiązań stawianych przed nią problemów (06E-1A_K02). - Pisząc pracę dyplomową formułuje własne stanowisko, dobierając argumenty na rzecz jego poparcia, ale także jest elastyczna i potrafi prowadzić dyskusję, uwzględniając argumenty na rzecz innych poglądów (06E-1A_K03). - Przygotowując prace dyplomową potrafi pracować i współdziałać w grupie, jest otwarta na współpracę i budowę relacji oraz reprezentuje postawę kreatywną (06E-1A_K05). - Postępuje zgodnie zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich, jest wrażliwa na problemy społeczne, ekonomiczne i ekologiczne (06E-1A_K06). - W ramach przygotowywania pracy dyplomowej postępuje zgodnie z zasadami ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-1A_K08). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bogdan Buczkowski | |
Prowadzący grup: | Bogdan Buczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, student(ka) ma możliwość konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Praca indywidualna ,"burza mózgów", metoda problemowa - tworzenie hipotez badawczych i ich weryfikowanie, metoda projektu - samodzielne zdobywanie, gromadzenie, przetwarzanie informacji i ich wykorzystanie w pracy |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena stopnia osiągnięcia efektów uczenia się jest dokonywana ciągle na zajęciach w czasie dyskusji, poprzez zadawanie pytań, stawianie zadań, wykonywanie, omawianie i ocena przedłożonych konspektów oraz fragmentów pracy licencjackiej. Ocena uzyskuje się na podstawie złożenia odpowiednio skorygowanych fragmentów pracy |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Na ocenę składają się liczba i walory merytoryczne przedkładanych fragmentów pracy (umiejętność przeprowadzania analizy ekonomicznej, syntetyzowania, wyciągania wniosków), stopień osadzenia pracy w materiałach źródłowych, a także w 10% obecność i aktywność na seminarium. |
|
Treści kształcenia: | Proces wybierania tematu, istota problemu badawczego, wskazówki dotyczące sposobów poszukiwania źródeł, gromadzenia literatury i danych. Przedstawienie propozycji tematów prac licencjackich . Przygotowanie i selekcja literatury i materiałów źródłowych. Dobór narzędzi i metod badawczych - ich zalety i wady oraz możliwości ich wykorzystania do opracowań. Formułowanie hipotez i ustalanie celów pracy. Planowanie struktury pracy. Pojęcie plagiatu i autoplagiatu . Zasady cytowania, powoływania się na literaturę, sporządzania bibliografii. Redakcja tekstu pracy:styl, język, istota treści, tablice, wykresy, schematy, rysunki. Omawianie strony formalnej i merytorycznej prezentowanych fragmentów i ukończonych prac licencjackich. |
|
Literatura: |
- Greetham Bryan, How to Write Your Undergraduate Dissertation, Macmillan Education, 2019. - Lomas Robert, Mastering Your Business Dissertation,Taylor & Francis, 2011. - Walliman Nicholas, Your Undergraduate Dissertation: The Essential Guide for Success, Sage Publications, 2013. - Robson Colin, How to do a Research Project : A Guide for Undergraduate - Students, John Wiley & Sons Inc., 2014 - Eco Umberto, How to Write a Thesis, MIT Press, 2015. - Kornuta Halyna M., Germaine Ron W., Concise Guide to Writing a Thesis or Dissertation, Taylor & Francis, 2019. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.