Planowanie przestrzenne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-EISP3B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie przestrzenne |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
INWESTYCJE I NIERUCHOMOŚCI I ST. 3 SEM. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowe informacje z zakresu gospodarki przestrzennej |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z systemem i uwarunkowaniami planowania przestrzennego w Polsce. W szczególności zajęcia skoncentrowane są na: - Poznaniu głównych instrumentów planowania przestrzennego w Polsce, - Zrozumieniu specyfiki procesu planowania przestrzennego w świetle uwarunkowań prawnych, - Identyfikacji głównych problemów związanych z planowaniem przestrzennym, - Poznaniu zagadnień związanych z partycypacją społeczną jako narzędziem rozwiązywania konfliktów przestrzennych. |
Efekty uczenia się: |
Student(ka): 1. charakteryzuje obowiązujący system planowania przestrzennego w Polsce oraz podstawowe uwarunkowania prawne planowania przestrzennego w Polsce (06IN_P1_W04; 06_P1_W07). 2. identyfikuje i objaśnia podstawowe pojęcia z zakresu planowania przestrzennego (ład przestrzenny, zasady planowania przestrzennego, zrównoważony rozwój) (06IN_P1_W04; 06IN_P1_W07). 3. objaśnia znaczenie planowania przestrzennego dla rynku nieruchomości (06IN_P1_U02; 06IN_P1_U05; 06IN_P1_U07). 4. ocenia skutki ekonomiczne, społeczne, środowiskowe, planowania przestrzennego na rynku nieruchomości (06IN_P1_U02; 06IN_P1_U05; 06IN_P1_U07). 5. ma świadomość znaczenia planowania przestrzennego w kształtowaniu i ochronie ładu przestrzennego (06IN_P1_K04; 06IN_P1_K07). 6. staje się świadomym uczestnikiem procesu planowania przestrzennego (06IN_P1_K04). 7. wykazuje rzetelność w przygotowaniu opracowań na potrzeby podmiotów funkcjonujących na rynkach inwestycyjnych i w sektorze nieruchomości (06IN_P1_K07). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
PT C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus, Ewa Lechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej 2. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącymi zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, studium przypadku, projekt, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów ĆWICZENIA: - praca cząstkowa nr 1: wypis i wyrys z planu miejscowego (waga 30%) - praca cząstkowa nr 2: rozwój zrównoważony (waga 10%) - kolokwium w formie testu (waga 60%) Na OCENĘ KOŃCOWĄ składa się ocena z egzaminu (70%) i ćwiczeń (30%). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów ĆWICZENIA: - kolokwium w formie testu - prace cząstkowe |
|
Treści kształcenia: | WYKŁAD 1.Podstawowe pojęcia z zakresu planowania przestrzennego. Teoria i praktyka polityki przestrzennej – pojęcia, uwarunkowania, instrumenty. Istota i cele planowania przestrzennego 2. Ewolucja systemu planowania przestrzennego w Polsce. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i jej zmiany 3. Pozostałe uwarunkowania prawne planowania przestrzennego w Polsce (Ustawa o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących. Ustawa o rewitalizacji) 4. Zasady planowania przestrzennego 5. Ład przestrzenny jako cel i zasada planowania przestrzennego 6. Rozwój zrównoważony w planowaniu przestrzennym 7. Konflikty przestrzenne i metody ich rozwiązywania 8. Partycypacja społeczna w procesie planowania przestrzennego Ćwiczenia: 1. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (teoria) 2. Jak czytać plan miejscowy? – wypis i wyrys (praca cząstkowa nr 1) 3. Ład przestrzenny i rozwój zrównoważony (teoria, zadanie - praca cząstkowa nr 2) 4. Ład przestrzenny i rozwój zrównoważony (zdjęcia i dyskusja) 5. Stan zagospodarowania przestrzennego w Polsce (teoria) 6. Bezład przestrzenny i jego skutki na rynku nieruchomości (praca z tekstem artykułu naukowego, dyskusja) 7. Technologie wykorzystywane w planowaniu przestrzennym (wizyta w MPU) |
|
Literatura: |
1. Chmielewski M. J., 2010, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; 2. Lechowska E.,2022., Planowanie przestrzenne na poziomie lokalnym - powiązanie teorii z praktyką, Wydawnictwo PAN KPZK 3. Ustawa z 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z późniejszymi zmianami |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ C
C
PT C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lechowska | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus, Ewa Lechowska, Magdalena Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej 2. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, studium przypadku, projekt, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów ĆWICZENIA: - kolokwium w formie testu - prace cząstkowe Na OCENĘ KOŃCOWĄ składa się ocena z egzaminu (60%) i ćwiczeń (40%). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów ĆWICZENIA: - kolokwium w formie testu - prace cząstkowe |
|
Treści kształcenia: | WYKŁAD 1. Polityka przestrzenna i planowanie przestrzenne – pojęcie, istota, cele 2. Zarys kształtowania się systemu planowania przestrzennego w Polsce. 3. Planowanie przestrzenne na 3 poziomach: krajowym, wojewódzkim i gminnym, w tym władztwo planistyczne gminny. 4. Budowa, treść i procedura uchwalania dokumentów planistycznych na poziomie lokalnym 5. Zmiany systemu planowania przestrzennego na poziomie lokalnym 6. Standardy urbanistyczne i lex deweloper 7. Rewitalizacja jako element planowania przestrzennego w mieście ĆWICZENIA 1. Techniki zapisu planistycznego planu miejscowego 2. Ład przestrzenny 3. Bezład przestrzenny i jego skutki na rynku nieruchomości 4. Technologie wykorzystywane w planowaniu przestrzennym 5. Rozwój zrównoważony w planowaniu przestrzennym 6. Konflikty przestrzenne |
|
Literatura: |
1. Lechowska E. 2022. Planowanie przestrzenne na poziomie lokalnym - powiązanie teorii z praktyką. Wyd. PAN KPZK 2. Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1688) 3. Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j Dz. U. z 2023 r. poz. 977, 1506, 1597, 1688) 4. MAĆKIEWICZ B., ANDRZEJEWSKI A., KACPRZAK E., KOSZTY BEZŁADU PRZESTRZENNEGO NA RYNKU NIERUCHOMOŚCI. Studia KPZK 2018. tom 182 Studia nad chaosem przestrzennym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN C
WT W
ŚR C
C
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus, Ewa Lechowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej 2. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, studium przypadku, projekt, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów ĆWICZENIA: - kolokwium w formie testu (waga 100%) Na OCENĘ KOŃCOWĄ składa się ocena z egzaminu (60%) i ćwiczeń (40%). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów ĆWICZENIA: - kolokwium w formie testu (waga 100%) |
|
Treści kształcenia: | WYKŁAD 1.Polityka przestrzenna – pojęcie, uwarunkowania, instrumenty. 2.Planowanie przestrzenne. Istota, cele planowania przestrzennego. 3.Zarys kształtowania się systemu planowania przestrzennego w Polsce. 4.Uwarunkowania prawne planowania przestrzennego w Polsce. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Pozostałe regulacje prawne uwzględniane w procesie planowania przestrzennego: Lex Developer, ustawa o rewitalizacji. 5.Prawne zasady planowania przestrzennego. 6.Rozwój zrównoważony w praktyce planowania przestrzennego. 7.Konflikty przestrzenne. Partycypacja społeczna w procesie planowania przestrzennego. ĆWICZENIA 1. Instrumenty planowania przestrzennego w gminie (studium, mpzp, wz) 2. Projektowane zmiany systemu planowania przestrzennego na poziomie lokalnym 3. Techniki zapisu planistycznego planu miejscowego 4. Rewitalizacja jako element planowania przestrzennego w mieście 5. Technologie wykorzystywane w planowaniu przestrzennym 6. Wartość nieruchomości w planowaniu przestrzennym 7. Bezład przestrzenny i jego skutki na rynek nieruchomości 8. Konflikty przestrzenne |
|
Literatura: |
1.Chmielewski M.J., 2010, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; 2.Cymerman R., (red.), 2011, Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn; 3.Niewiadomski Z., 2003, Planowanie przestrzenne. Zarys systemu, Wyd. Prawnicze LexisNexis, Warszawa; 4. Ustawa z 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CZ PT C
C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej 2. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, studium przypadku, projekt, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów ĆWICZENIA: - aktywny udział w zajęciach (udział w dyskusji nad zadaną lekturą) - 30% - obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) - 3 prace pisemne z tematów 2,5,6 – odpowiednio, 30%, 10% i 30% oceny Na OCENĘ KOŃCOWĄ składa się ocena z egzaminu (60%) i ćwiczeń (40%). |
|
Treści kształcenia: | WYKŁAD 1.Polityka przestrzenna – pojęcie, uwarunkowania, instrumenty. 2.Planowanie przestrzenne. Istota, cele planowania przestrzennego. 3.Zarys kształtowania się systemu planowania przestrzennego w Polsce. 4.Uwarunkowania prawne planowania przestrzennego w Polsce. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Pozostałe regulacje prawne uwzględniane w procesie planowania przestrzennego: Lex Developer, ustawa o rewitalizacji. 5.Prawne zasady planowania przestrzennego. 6.Rozwój zrównoważony w praktyce planowania przestrzennego. 7.Konflikty przestrzenne. Partycypacja społeczna w procesie planowania przestrzennego. ĆWICZENIA 1.Główne instrumenty planowania przestrzennego w Polsce na poziomie gminy: SUiKZP, MPZP, WZ. 2.Grafika planistyczna – jak czytać plan miejscowy? 3.Skutki braku planów miejscowych. Decyzje o warunkach zabudowy i ich wpływ na zagospodarowanie przestrzeni. 4.Wartość nieruchomości w planowaniu przestrzennym 5.Ład/bezład przestrzenny. Skutki bezładu przestrzennego dla rynku nieruchomości. 6.Konflikty przestrzenne – case study |
|
Literatura: |
1.Chmielewski M.J., 2010, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; 2.Cymerman R., (red.), 2011, Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn; 3.Niewiadomski Z., 2003, Planowanie przestrzenne. Zarys systemu, Wyd. Prawnicze LexisNexis, Warszawa; 4. Ustawa z 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
W
PT C
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus, Magdalena Michalak | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=11910 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącą zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład: wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, Ćwiczenia: dyskusja moderowana, studium przypadku, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) - 3 pytania, każde oceniane w skali 1-5, zalicza 8 punktów. ĆWICZENIA: - aktywny udział w zajęciach (udział w dyskusji nad zadaną lekturą) - 40% - obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) - 2 prace pisemne z tematów 3,6 – po 30% każda Na OCENĘ KOŃCOWĄ składa się ocena z egzaminu (60%) i ćwiczeń (40%). |
|
Treści kształcenia: | WYKŁAD 1. Polityka przestrzenna – pojęcie, uwarunkowania, instrumenty. 2. Planowanie przestrzenne. Istota, cele planowania przestrzennego. Cechy dobrego planu. 3. Zarys kształtowania się systemu planowania przestrzennego w Polsce. 4. Uwarunkowania prawne planowania przestrzennego w Polsce. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 5. System planowania przestrzennego w Polsce (Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim – PZPW, AK, planowanie przestrzenne na szczeblu lokalnym/gminnym – SUiKZP, MPZP, WZ, akty planowania specjalistycznego. 6. Pozostałe regulacje prawne uwzględniane w procesie planowania przestrzennego: Lex Developer, ustawa o rewitalizacji. 7. Rozwój zrównoważony w praktyce planowania przestrzennego. 8. Partycypacja społeczna w procesie planowania przestrzennego. ĆWICZENIA 1.Główne instrumenty planowania przestrzennego w Polsce na poziomie gminy. SUiKZP a MPZP– podobieństwa i różnice. Decyzje o warunkach zabudowy i ich wpływ na zagospodarowanie przestrzeni. 2. Po co nam plan miejscowy – funkcje planu miejscowego; skutki braku planów miejscowych. 3. Grafika planistyczna – jak czytać plan miejscowy? 4. Ład/bezład przestrzenny. Skutki bezładu przestrzennego dla rynku nieruchomości. 5. Konflikty przestrzenne i metody ich rozwiązywania. 6. Partycypacja społeczna w planowaniu przestrzennym. |
|
Literatura: |
1. Chmielewski M.J., 2010, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; 2. Cymerman R., (red.), 2011, Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn; 3. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Monitor Polski 27.04.2012 Poz. 252 5; 4. Niewiadomski Z., 2003, Planowanie przestrzenne. Zarys systemu, Wyd. Prawnicze LexisNexis, Warszawa; 5. Ustawa z 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
C
CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus, Magdalena Michalak | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus, Małgorzata Grodzicka-Kowalczyk, Magdalena Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny, dyskusja moderowana, studium przypadku, projekt, burza mózgów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | WYKŁAD: - egzamin ustny (warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu) ĆWICZENIA: - aktywny udział w zajęciach (udział w dyskusji nad zadaną lekturą); - obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność) - 3 prace pisemne (projektowe) z tematów 4,6,7 Na OCENĘ KOŃCOWĄ składa się ocena z egzaminu (60%) i ćwiczeń (40%). |
|
Treści kształcenia: | WYKŁAD 1. Polityka przestrzenna – pojęcie, uwarunkowania, instrumenty. 2. Planowanie przestrzenne. Istota, cele planowania przestrzennego. Cechy dobrego planu. 3. Zarys kształtowania się systemu planowania przestrzennego w Polsce. 4. Uwarunkowania prawne planowania przestrzennego w Polsce. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 5. System planowania przestrzennego w Polsce (Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim – PZPW, AK, planowanie przestrzenne na szczeblu lokalnym/gminnym – SUiKZP, MPZP, WZ, akty planowania specjalistycznego. 6. Pozostałe regulacje prawne uwzględniane w procesie planowania przestrzennego: Lex Developer, ustawa o rewitalizacji. 7. Rozwój zrównoważony w praktyce planowania przestrzennego. 8. Partycypacja społeczna w procesie planowania przestrzennego. ĆWICZENIA: 1. SUiKZP a MPZP– podobieństwa i różnice. 2. Po co nam plan miejscowy – funkcje planu miejscowego; skutki braku planów miejscowych. 3. Decyzje o warunkach zabudowy i ich wpływ na zagospodarowanie przestrzeni. 4. Grafika planistyczna – jak czytać plan miejscowy? 5. Ład/bezład przestrzenny. Skutki bezładu przestrzennego dla rynku nieruchomości. 6. Konflikty przestrzenne i metody ich rozwiązywania. 7. Partycypacja społeczna w planowaniu przestrzennym. |
|
Literatura: |
1. Chmielewski M.J., 2010, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa; 2. Cymerman R., (red.), 2011, Podstawy planowania przestrzennego i projektowania urbanistycznego, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn; 3. Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030, Monitor Polski 27.04.2012 Poz. 252 5; 4. Niewiadomski Z., 2003, Planowanie przestrzenne. Zarys systemu, Wyd. Prawnicze LexisNexis, Warszawa; 5. Ustawa z 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
C
C
W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus, Magdalena Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR C
CZ PT W
C
C
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Adamus, Oleksandr Buriak | |
Prowadzący grup: | Jagoda Adamus, Oleksandr Buriak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.