Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-FELM2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | GP |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość literatury z zakresu gospodarki przestrzennej i GIS, umiejętność doboru i analizy literatury w tym aktów normatywnych. Umiejętność formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji przestrzennych, analiz oraz syntezy myśli. Ukończone studia I stopnia. |
Skrócony opis: |
Celem głównym seminarium magisterskie jest przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej. Seminarium: - służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych, - ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację, - jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego, - koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy, - poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta, - służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się od roku 21/22: WIEDZA: Student: definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06GP-A2_W01, 06GP-A2_W03); rozumie procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni oraz wyjaśnia i interpretuje zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06GP-A2_W02, 06GP-A2_W03); wskazuje i wybiera metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących w przestrzeni; opisuje i interpretuje zjawiska i procesy oraz tendencje i kierunki zmian w kontekście podejmowanej problematyki badawczej. Stosuje normy etyczne zarówno w zakresie pracy naukowej, jak i przyszłej pracy zawodowej (06GP-A2_W04, 06GP-A2_W06). UMIEJĘTNOŚCI Student: potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy magisterskiej oraz dokonuje operacjonalizacji zadania badawczego w oparciu o wiedzę teoretyczną i praktyczną, co powiązane jest z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych (06GP-A2_U01); dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym, przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06GP-A2_U06, 06GP-A2_U07); przeprowadza analizy empiryczne na podstawie wykorzystywanej literatury przedmiotu, co pozwala na pogłębianie umiejętności i wiedzy w zakresie podjętego tematu badawczego, przekłada się to również na podejmowanie dyskusji na forum seminaryjnym jako specjalista w określonej tematyce (06GP-A2_U06, 06GP-A2_U09); posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia oraz dostrzega potrzebę ciągłego doskonalenia w pracy zawodowej (06GP-A2_U10). KOMPETENCJE Student: prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować i współpracować także z ekspertami w podejmowanej tematyce pracy (06GP-A2_K01); potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej, jednocześnie potrafiąc dostosować się do zmieniającego się otoczenia, co buduję postawę przedsiębiorczą (06GP-A2_K02) Efekty uczenia się przed rokiem 21/22: WIEDZA Student/Studentka: definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej poprzez wykorzystywanie specjalistycznego języka w powiązaniu z teoriami związanymi z gospodarką przestrzenną (06GP-A2_W01, 06GP-A2_W03); rozumie procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni oraz wyjaśnia i interpretuje zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy z uwzględnieniem procesów społecznych, ekonomicznych i środowiskowych (06GP-A2_W02, 06GP-A2_W03; wskazuje i wybiera metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących w przestrzeni oraz opisuje i interpretuje zjawiska i procesy oraz tendencje i kierunki zmian w kontekście podejmowanej problematyki badawczej, co stanowi podstawę do podejmowanych w ramach pracy działań badawczych (06GP-A2_W04, 06GP-A2_W05); wykorzystanie literatury oraz innych źródeł poznawczych warunkuje znajomość prawa autorskiego oraz zasad związanych z etyką stosowaną w pracach badawczych (06GP-A2_W06). UMIEJĘTNOŚCI Student/Studentka: potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy magisterskiej oraz dokonuje operacjonalizacji zadania badawczego w przekroju związanym z łączeniem teorii i praktyki, jak również poprzez interdyscyplinarność podnoszonych w pracy problemów, które są naturalne z perspektywy tematyki w zakresie gospodarki przestrzennej. Wykorzystując wiedzę teoretyczną we właściwy sposób formułuje hipotezy badawcze, stanowiące podstawę w procesie wywodu badawczego na poziomie pracy magisterskiej (06GPA2_U01, 06GPA2_U02, 06GP-A2_U03); dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym, przeprowadzając krytyczną jej analizę, jak również dobiera w sposób adekwatny do podjętego tematy zestawienia aktów normatywnych z poziomu krajowego i międzynarodowego (06GPA2_U04, 06GP-A2_U07); na podstawie uwzględnionej literatury oraz materiałów badawczych przeprowadza analizy, które stają się podstawą wnioskowania przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego, co jest dopełnieniem zaplanowanego na wstępnym etapie seminarium planu badawczego (06GPA2_U05, 06GPA2_U08); w sposób krytyczny podchodzi do kwestii merytorycznych prezentowanych w pracy magisterskiej, co możliwe jest poprzez prezentowanie koncepcji oraz poszczególnych etapów pracy na forum poprzez przygotowywane wystąpienia, co staje się polem do dyskusji w zakresie podejmowanych tematów badawczych oraz wymiany przemyśleń z tym związanych. Jednocześnie seminarzyści mają świadomość ciągłego rozwoju własnego, jak i podejmowania roli lidera w zakresie inspirowania innych członków seminarium (06GP-A2_U06, 06GPA2_U09, 06GP-A2_U10). KOMPETENCJE Student: nabywa kompetencje w zakresie wykorzystywania nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów, które stanowią wyzwania społeczno-gospodarcze, w tym w zakresie zrównoważonego rozwoju. Działania te pozwalają na wykazanie się postawą przedsiębiorczą przy jednoczesnej znajomości własnej wartości w zakresie nabytej wiedzy i umiejętności. Seminarzyści dostosowują się do zmieniających się uwarunkowań społeczno-gospodarczych(06GPA2_K01, 06GPA2_K02); dzięki pracy w grupie potrafi stawiać się w różnych rolach w trakcie pracy nad rozwiązywaniem problemów badawczych. W tym zakresie studenci postępują zgodnie z przyjętymi normami społecznymi. Studenci w ramach pisania pracy magisterskiej potrafią brać odpowiedzialność za realizowane zadania (06GPA2_K03, 06GPA2_K05). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 5 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Feltynowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Feltynowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia cotygodniowe - łącznie 28 godz., praca bieżąca 56 godz. - przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć i indywidualnych konsultacji oraz prezentacji. Przygotowanie do zaliczenia 28 godz. Podstawowa forma seminarium ma charakter zajęć stacjonarnych, ale w niektórych przypadkach może przyjąć formę zajęć zdalnych z wykorzystaniem oprogramowania Teams. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja moderowana, mapowanie pojęć, burza mózgów, praca w grupach i indywidualna, prezentacja, metody poszukujące |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie zarysu części teoretycznej pracy wraz z pierwszym rozdziałem pracy i zaprojektowanie dalszych badań (60%) oraz aktywny udział w spotkaniach seminaryjnych w tym prezentacja prowadzonej pracy na seminarium (40%). Zaliczenie drugiego semestru możliwe jest po oddaniu co najmniej trzech rozdziałów pracy. Ostatni semestr obejmuje wykonanie analiz zaprojektowanych badań i złożenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej. Określone dla przedmiotu efekty kształcenia są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena osiągnięcia poszczególnych efektów uczenia się dokonywana jest przez pryzmat wyniku zaliczenia poszczególnych semestrów seminarium oraz w trakcie realizacji poszczególnych zadań związanych z tematyką pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Dylematy i determinanty gospodarki przestrzennej. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Konceptualizacja i operacjonalizacja zadania badawczego. 6. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie). 7. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty, literatura zagraniczna, bazy bibliograficzne itp.). 8. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej. 9. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 10. Studia literaturowe związane z tematyką pracy. 11. Indywidualna praca ze studentem nad problematyką pracy. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 13. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz określenie ich zalet i wad. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 2. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. 3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Feltynowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Feltynowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia cotygodniowe - łącznie 28 godz., praca bieżąca 56 godz. - przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć i indywidualnych konsultacji oraz prezentacji. Przygotowanie do zaliczenia 28 godz. Podstawowa forma seminarium ma charakter zajęć stacjonarnych, ale w niektórych przypadkach może przyjąć formę zajęć zdalnych z wykorzystaniem oprogramowania Teams. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja moderowana, mapowanie pojęć, burza mózgów, praca w grupach i indywidualna, prezentacja, metody poszukujące |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie zarysu części teoretycznej pracy wraz z pierwszym rozdziałem pracy i zaprojektowanie dalszych badań (60%) oraz aktywny udział w spotkaniach seminaryjnych w tym prezentacja prowadzonej pracy na seminarium (40%). Zaliczenie drugiego semestru możliwe jest po oddaniu co najmniej trzech rozdziałów pracy. Ostatni semestr obejmuje wykonanie analiz zaprojektowanych badań i złożenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej. Określone dla przedmiotu efekty kształcenia są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena osiągnięcia poszczególnych efektów uczenia się dokonywana jest przez pryzmat wyniku zaliczenia poszczególnych semestrów seminarium oraz w trakcie realizacji poszczególnych zadań związanych z tematyką pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Dylematy i determinanty gospodarki przestrzennej. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Konceptualizacja i operacjonalizacja zadania badawczego. 6. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie). 7. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty, literatura zagraniczna, bazy bibliograficzne itp.). 8. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej. 9. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 10. Studia literaturowe związane z tematyką pracy. 11. Indywidualna praca ze studentem nad problematyką pracy. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 13. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz określenie ich zalet i wad. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 2. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. 3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Feltynowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Feltynowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia cotygodniowe - łącznie 28 godz., praca bieżąca 56 godz. - przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć i indywidualnych konsultacji oraz prezentacji. Przygotowanie do zaliczenia 28 godz. Podstawowa forma seminarium ma charakter zajęć stacjonarnych, ale w niektórych przypadkach może przyjąć formę zajęć zdalnych z wykorzystaniem oprogramowania Teams. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja moderowana, mapowanie pojęć, burza mózgów, praca w grupach i indywidualna, prezentacja, metody poszukujące |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie zarysu części teoretycznej pracy wraz z pierwszym rozdziałem pracy i zaprojektowanie dalszych badań (60%) oraz aktywny udział w spotkaniach seminaryjnych w tym prezentacja prowadzonej pracy na seminarium (40%). Zaliczenie drugiego semestru możliwe jest po oddaniu co najmniej trzech rozdziałów pracy. Ostatni semestr obejmuje wykonanie analiz zaprojektowanych badań i złożenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej. Określone dla przedmiotu efekty kształcenia są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena osiągnięcia poszczególnych efektów uczenia się dokonywana jest przez pryzmat wyniku zaliczenia poszczególnych semestrów seminarium oraz w trakcie realizacji poszczególnych zadań związanych z tematyką pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Dylematy i determinanty gospodarki przestrzennej. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Konceptualizacja i operacjonalizacja zadania badawczego. 6. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie). 7. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty, literatura zagraniczna, bazy bibliograficzne itp.). 8. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej. 9. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 10. Studia literaturowe związane z tematyką pracy. 11. Indywidualna praca ze studentem nad problematyką pracy. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 13. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz określenie ich zalet i wad. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 2. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. 3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Feltynowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Feltynowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia cotygodniowe - łącznie 30 godz., praca bieżąca 60 godz. - przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć i indywidualnych konsultacji oraz prezentacji. Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. Podstawowa forma seminarium ma charakter zajęć stacjonarnych, ale w niektórych przypadkach może przyjąć formę zajęć zdalnych z wykorzystaniem oprogramowania Teams. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja moderowana, mapowanie pojęć, burza mózgów, praca w grupach i indywidualna, prezentacja, metody poszukujące |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie zarysu części teoretycznej pracy wraz z pierwszym rozdziałem pracy i zaprojektowanie dalszych badań (60%) oraz aktywny udział w spotkaniach seminaryjnych w tym prezentacja prowadzonej pracy na seminarium (40%). Zaliczenie drugiego semestru możliwe jest po oddaniu co najmniej trzech rozdziałów pracy. Ostatni semestr obejmuje wykonanie analiz zaprojektowanych badań i złożenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej. Określone dla przedmiotu efekty kształcenia są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena osiągnięcia poszczególnych efektów uczenia się dokonywana jest przez pryzmat wyniku zaliczenia poszczególnych semestrów seminarium oraz w trakcie realizacji poszczególnych zadań związanych z tematyką pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Dylematy i determinanty gospodarki przestrzennej. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Konceptualizacja i operacjonalizacja zadania badawczego. 6. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie). 7. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty, literatura zagraniczna, bazy bibliograficzne itp.). 8. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej. 9. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 10. Studia literaturowe związane z tematyką pracy. 11. Indywidualna praca ze studentem nad problematyką pracy. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 13. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz określenie ich zalet i wad. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 2. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. 3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Feltynowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Feltynowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia cotygodniowe - łącznie 30 godz., praca bieżąca 60 godz. - przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć i indywidualnych konsultacji oraz prezentacji. Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. - przygotowanie części teoretycznej pracy wraz z koncepcją badań empirycznych. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja moderowana, mapowanie pojęć, burza mózgów, praca w grupach i indywidualna, prezentacja, metody poszukujące |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie zarysu części teoretycznej pracy i zaprojektowanie dalszych badań (60%) oraz aktywny udział w spotkaniach seminaryjnych w tym przygotowanie prezentacji (40%). Określone dla przedmiotu efekty kształcenia PEK są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Dylematy i determinanty gospodarki przestrzennej. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Konceptualizacja i operacjonalizacja zadania badawczego. 6. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie). 7. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty, literatura zagraniczna, bazy bibliograficzne itp.). 8. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej. 9. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 10. Studia literaturowe związane z tematyką pracy. 11. Indywidualna praca ze studentem nad problematyką pracy. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 13. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz określenie ich zalet i wad. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 2. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. 3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Feltynowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Feltynowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia cotygodniowe - łącznie 30 godz., praca bieżąca 60 godz. - przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć i indywidualnych konsultacji oraz prezentacji. Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. - przygotowanie części teoretycznej pracy wraz z koncepcją badań empirycznych. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja moderowana, mapowanie pojęć, burza mózgów, praca w grupach i indywidualna, prezentacja, metody poszukujące |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie zarysu części teoretycznej pracy i zaprojektowanie dalszych badań (60%) oraz aktywny udział w spotkaniach seminaryjnych w tym przygotowanie prezentacji (40%). Określone dla przedmiotu efekty kształcenia PEK są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Dylematy i determinanty gospodarki przestrzennej. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Konceptualizacja i operacjonalizacja zadania badawczego. 6. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie). 7. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty, literatura zagraniczna, bazy bibliograficzne itp.). 8. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej. 9. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 10. Studia literaturowe związane z tematyką pracy. 11. Indywidualna praca ze studentem nad problematyką pracy. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 13. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz określenie ich zalet i wad. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 2. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. 3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Feltynowski | |
Prowadzący grup: | Marcin Feltynowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia cotygodniowe - łącznie 30 godz., praca bieżąca 60 godz. - przygotowanie do dyskusji w ramach zajęć i indywidualnych konsultacji oraz prezentacji. Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. - przygotowanie części teoretycznej pracy wraz z koncepcją badań empirycznych. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja moderowana, mapowanie pojęć, burza mózgów, praca w grupach i indywidualna, prezentacja, metody poszukujące |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie zarysu części teoretycznej pracy i zaprojektowanie dalszych badań (60%) oraz aktywny udział w spotkaniach seminaryjnych w tym przygotowanie prezentacji (40%). Określone dla przedmiotu efekty kształcenia PEK są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Dylematy i determinanty gospodarki przestrzennej. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze. 5. Konceptualizacja i operacjonalizacja zadania badawczego. 6. Forma i układ pracy (budowa pracy - szczegółowe omówienie). 7. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty, literatura zagraniczna, bazy bibliograficzne itp.). 8. Wybór tematu oraz opracowanie planu pracy magisterskiej. 9. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 10. Studia literaturowe związane z tematyką pracy. 11. Indywidualna praca ze studentem nad problematyką pracy. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. 13. Przegląd różnych narzędzi badawczych, możliwości ich wykorzystania oraz określenie ich zalet i wad. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 1. Stoczewska B., Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską : poradnik dla studentów, Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne - Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków 2009. 2. Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? : poradnik metodyczny, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2006. 3. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta, w tym materiały dostępne w ramach Wirtualnej Biblioteki Nauki. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.