Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GAJA2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość literatury z zakresu rynku nieruchomości i gospodarki przestrzennej oraz specjalistycznej terminologii, umiejętności: doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy. |
Skrócony opis: |
Głównym celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony. Seminarium: - służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych, - ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację, - jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego, - koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy, - poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta, - służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. Przedstawić zasady konstruowania pracy magisterskiej (06IN_2A _W01). 2. Omówić wymogi formalne związane z przygotowaniem pracy magisterskiej (06IN_2A _W03). 3. Scharakteryzować proponowaną koncepcję pracy dotyczącą analiz rynku nieruchomości (06IN_2A _W02; 06IN_2A _W04). 4. Zdefiniować zestaw zagadnień badawczych, które mogą stać się przedmiotem analiz w pracy magisterskiej (06IN_2A _W04; 06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07). 5. Po dokonaniu wyboru zdefiniować i opisać kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07). 6. Wskazać i wybrać metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących na rynku nieruchomości (06IN_2A _W06). 2. Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: 1. Przygotować koncepcję pracy magisterskiej dotyczącą analiz rynku nieruchomości (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U02). 2. Sformułować problem badawczy i dobrać metody służące jego rozwiązaniu (06IN_2A _U03; 06IN_2A _U04). 3. Dobrać adekwatną literaturę również w języku obcym (06IN_2A _U05). 4. Przeprowadzić krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06IN_2A _U02). 5. Analizować procesy rozwoju i gospodarowania na rynku nieruchomości oraz wyjaśniać i interpretować zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy przy wykorzystaniu metod statystycznej, ekonometrycznej analizy danych (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U04). 6. Analitycznie i krytycznie oceniać podejmowane w pracy zagadnienia (06IN_2A _U02; 06IN_2A _U03). 3. Kompetencje społeczne: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć następujące postawy: 1. Rozumieć konieczność ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji (uczenia się przez całe życie) (06IN_2A _K01). 2. Szanować i chronić własność intelektualną (prawa autorskie) (06IN_2A _K07). 3. Rozumieć konieczność postępowania w sposób etyczny i profesjonalny (06IN_2A _K06). 4. Prezentować aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06IN_2A _K02). 5. Uczyć się poprzez dyskusję i współpracę (06IN_2A _K01; 06IN_2A _K06). Określać priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania (06IN_2A _K06) oraz dbać o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06IN_2A _K07). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Artur Gajdos | |
Prowadzący grup: | Artur Gajdos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja, pokaz, burza mózgów, analiza literatury przedmiotu, analiza aktów prawnych, analiza tekstów przygotowanych przez studentów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Aktywność na zajęciach – przedstawienie koncepcji pracy, źródeł danych, metod analizy, udział w dyskusjach (30%) Praca zaliczeniowa – karta pracy magisterskiej (tematyka, plan pracy, zarys rozdziału teoretycznego, podstawowa literatura) (70%) |
|
Treści kształcenia: | 1. Zasady konstruowania oraz wymogi formalne pracy magisterskiej. 2. Tematyka prac badawczych. 3. Prezentacja doświadczeń badawczych, praktyki studenckie, praktyka zawodowa, itp. 4. Źródła informacji, źródła danych. 5. Dyskusja pomysłów badawczych. 6. Karta pracy – tematyka, plan, zarys części teoretycznej, podstawowa literatura. |
|
Literatura: |
Podstawowa: Kisielewicz, A. (2017). Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. Krajewski, M. (2020). O metodologii nauk i zasadach pisarstwa naukowego. Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica WN Novum Sp. z oo. 4i._METODOLOGIA_NAUK-with-cover-page-v2.pdf (d1wqtxts1xzle7.cloudfront.net) Kucharska-Stasiak, E. (2016). Ekonomiczny wymiar nieruchomości. Warszawa: PWN. Stoczewska, B. (2014). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wydawnicza AFM. Stoczewska_Jak_pisac_prace_licencjacka_lub_magisterska_2014.pdf Wrycza-Bekier, J. (2011). Kreatywna praca dyplomowa. Jak stworzyć fascynujący tekst naukowy. Helion. Cieślak M. (2008), Prognozowanie gospodarcze, PWN, Warszawa. Strahl D. (red.) (2006), Metody oceny rozwoju regionalnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław. Kufel T., (2007), Ekonometria. Rozwiązywanie problemów w wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa. Kwiatkowski E., (red.), (2008), Zróżnicowanie rozwoju polskich regionów, WUŁ, Łódź. Greene W.H (2020), Econometric analysis, Pearson Education Limited. Uzupełniająca: dane statystyczne: stat.gov.pl Gajdos A. (2016), Struktura zawodowa rynku pracy w Polsce : systemy informacyjne i prognozy, WUŁ, Łódź. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.