Społeczne wymiary kształtowania przestrzeni
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-GP277C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Społeczne wymiary kształtowania przestrzeni |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
LUB
5.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | GP |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Od studenta oczekuje się posiadania ogólnej wiedzy o współczesnych procesach społeczno-przestrzennych obserwowanych w skali mikro, mezo i makro. Powinien on również charakteryzować się zdolnością logicznego myślenia i być otwartym na współpracę. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie Studenta z podstawowymi pojęciami dotyczącymi współczesnych problemów kształtowania przestrzeni w wymiarze społecznym. Pojęcia ("miejsca" i przestrzeni) wyjaśniane są na przykładzie obserwowanych zjawisk, procesów, wydarzeń - przykłady studiów i badań na rzecz planowania i zarządzania przestrzenią w różnych skalach. Przypadek przestrzeni Łodzi, z racji bliskości jest poddawany szczególnej analizie (grupowe oraz indywidualne wyjścia w teren). |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student: zna specjalistyczne pojęcia oraz w pogłębionym stopniu rozumie główne przemiany i tendencje rozwojowe w zakresie ekonomii i gospodarki przestrzennej, z elementami socjologii (P7S_WG P7U_W, 06GP-A2_W01); bardzo dobrze zna zjawiska i procesy rozwoju i "gospodarowania" przestrzenią i miejscem w kontekście współczesnych teorii socjo-przestrzennych (P7S_WG P7U_W, 06GP-A2_W02) posiada istotną wiedzę na temat mechanizmów i uwarunkowań procesów głownie społecznych, ale i ekonomicznych oraz przyrodniczych, w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji, typu: zrównoważony rozwój (P7S_WK P7U_W, 06GP-A2_W03); ma uporządkowaną wiedzę na temat zastosowania metod ilościowych i jakościowych (a w ich ramach - technik i narzędzi badawczych), pozwalających badać zjawiska społeczno-przestrzenne w różnych wymiarach: lokalnym, regionalnym, globalnym (P7S_WG P7U_W, 06GP-A2_W04); zna metody i narzędzia pozwalające opisać procesy i zjawiska, na gruncie gospodarki przestrzennej, w wymiarze głównie społecznym (a mającym swoje odzwierciedlenie w przestrzeni) (P7S_WG P7U_W, 06GP-A2_W05). UMIEJĘTNOŚCI: Student: potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną, a także w sposób praktyczny pozyskiwać dane z odpowiednio dobranych źródeł, do objaśniania zjawisk i problemów społeczno-gospodarczych i przyrodniczych (P7S_UW P7U_U, 06GP-A2_U01), potrafi prowadzić interdyscyplinarne pogłębione analizy przestrzenne oraz opracowywać symulacje z wykorzystaniem lub przystosowaniem zaawansowanych metod i narzędzi, w tym technik informacyjno-komunikacyjnych (P7S_UW P7U_U, 06GP-A2_U02); potrafi analizować złożone zjawiska i procesy społeczne, formułować hipotezy badawcze i weryfikować je (pozytywnie lub negatywnie), z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych (P7S_UW P7U_U, 06GP-A2_U0); sprawnie posługuje się zasadami, normami i regułami (społecznymi i przestrzennymi), w celu rozwiązywania problemów z obszaru Gospodarki Przestrzennej (P7S_UW P7U_U, 06GP-A2_U04), potrafi odnaleźć się w pracy zespołowej, współdziałając i pełniąc różne role, np.: lidera, wykonawcy, (P7S_UO P7U_U, 06GP-A2_U08); rozumie potrzebę ciągłego uczenia się i potrafi samodzielnie planować swój rozwój osobisty i zawodowy, a także budowanie swojego kapitału organizacyjnego (06GP-A2_U10). KOMPETENCJE: Student: jest świadomy posiadanej wiedzy i ma do niej stosunek krytyczny, w razie potrzeby, wie, opinii, jakiego eksperta, może zasięgnąć w kwestii rozwiązania problemów poznawczych i praktycznych, np.: związanych z rozwojem zrównoważonym (P7S_KK P7U_K, 06GP-A2_K01); potrafi postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi zasadami i normami społecznymi oraz etyki zawodowej, jest gotów do rozwijania dorobku zawodu oraz swoich kompetencji osobistych i zawodowych (P7S_KR P7U_K, 06GP-A2_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT C
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans godzinowy: -Ćwiczenia konwersatoryjne 3 (28h) - prezentacja, analiza przypadku, analiza raportów i wyników badań, oglądanie filmów uzupełniających problem, zapoznanie się z materiałami (np.: narzędziami badawczymi (typu: esej fotograficzny)), wyjścia w teren; -praca bieżąca: 84h -przygotowanie do zaliczenia: (28h) - studia literatury, materiałów udostępnianych i zaprezentowanych podczas zajęć, prezentacja, esej fotograficzny, wyjścia w teren Zajęcia się odbywają w formie stacjonarnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Punkty ETCS dla przedmiotu - 5 lub 6 (zmienne w czasie) |
|
Metody dydaktyczne: | case study, prezentacja, dyskusja problemowa, esej fotograficzny, spacer terenowy Wykorzystanie platformy Moodle (ewentualnie - Teams) jako narzędzia wspomagającego i uzupełniającego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia przedmiotu jest: obecność na zajęciach i wykazywana przez Studenta aktywność w postaci uczestnictwa w dyskusjach problemowych; przygotowanie i zaprezentowanie (grupowo) prezentacji dotyczącej wybranych zagadnień związanych ze społecznymi problemami kształtowania przestrzeni miejskiej, np: oddziaływanie sztuki ulicznej na mieszkańca (po uprzednim wspólnym (w ramach zajęć) oraz indywidualnym wyjściu w teren), a także przygotowanie i zaprezentowanie (praca samodzielna) eseju fotograficznego na temat percepcji ważnych miejsc w przestrzeni Łodzi (po uprzednim indywidualnym wyjściu w teren), lub zaprojektowanie oraz wykonanie spaceru terenowego. kryteria punktowe: (91-100 pkt = bdb; 81-90 pkt = db plus; 71-80 pkt = db; 61-70 pkt = dst plus; 51-60 pkt = dst; 50 pkt i mniej = ndst). Gdzie: 15pkt (aktywność), 35pkt (prezentacja), 50pkt (esej fotograficzny lub spacer terenowy) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1.Lista aktywności; 2.Prezentacja (grupowa) dotycząca wybranych zagadnień związanych ze społecznymi problemami kształtowania przestrzeni miejskiej, np.: dot. steetartu (będąca pochodną wyjścia w teren z wykładowcą oraz samodzielnego eksplorowania wybranych przestrzeni); 3. Prezentacja (indywidualna) eseju fotograficznego (będąca pochodną samodzielnego wyjścia w teren), oraz spacer terenowy (opracowanie w grupach tematu, scenariusza, i wykonanie spaceru (2h) z całą grupą pod przewodnictwem). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Zapoznanie z problematyką zajęć. Esej fotograficzny jako narzędzie eksplorujące przestrzeń. 2. "Miejsce" jako kategoria socjologiczna i psychologiczna. 3. Co nam mówią łódzkie mury? Wojna korespondencyjna i jej naukowe konteksty. 4. Case study: Ulica Abramowskiego - wyjście w teren. 5. Biblioteka w przestrzeni społecznej miasta - zajęcia pt.: "Biblioteka jako instytucja rezylientna" w wybranej bibliotece publicznej w Łodzi. 6. Społeczno-przestrzenne uwarunkowania kształtowania polityki żywnościowej - przykład Avocado - (serial Rotten) 7. Społeczne wyzwania w kształtowaniu dospołecznych przestrzeni miejskich - indywidualne wyjścia w teren, praca w grupach, prezentacja na zajęciach. 8. Esej fotograficzny o Łodzi - indywidualne wyjścia w teren, praca samodzielna, prezentacja na zajęciach. 9. Spacery terenowe - zaprojektowane przez Studentów wyjścia grupowe |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Jałowiecki B., 2010, Społeczne wytwarzanie przestrzeni, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Majer A., Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Lewicka M., 2012, Psychologia Miejsca, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Duchowski M., 2011, Street Art. Między wolnością a anarchią, Wyd. Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej Jeziorska-Biel P., Dmochowska-Dudek K., Wójcik M., Tobiasz-Lis P., Shaping Public Spaces in Rural Areas: Lessons from Villages in the Gmina of Krobia, Poland, [w:] Barcus H., Jones R., Schmitz S., Rural Transformations. Globalization and its implications for rural people, land, and economies, Routledge. London an New York Literatura uzupełniająca: Gałuszka J., 2009, Przestrzeń manifestacji - czyli jak napisy na murach transformują przestrzeń miejską Studia Regionalne i Lokalne Nr 1(35)/2009 ISSN 1509–4995 Górecki W., Józefiak B., 2020, Łódź - miasto po przejściach, Wydawnictwo Czarne Sztompka P., Bogunia-Borowska M., 2008, Socjologia codzienności, Wydawnictwo Znak, Kraków Jeziorska-Biel P., Wójcik M., Tobiasz-Lis P., 2021, Spatial imaginations as a Form of Rural Representation. Lessons from Poland [w:] ed. Banini T., Oana-Ramona I., Representing Place and Territorial Identities in Europe: Discourses, images, and practices, Springer GeoJournal Library |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ C
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 28 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans godzinowy: -Ćwiczenia konwersatoryjne 3 (28h) - prezentacja, analiza przypadku, analiza raportów i wyników badań, oglądanie filmów uzupełniających problem, zapoznanie się z materiałami (np.: narzędziami badawczymi (typu: esej fotograficzny)), wyjścia w teren; -praca bieżąca: 84h -przygotowanie do zaliczenia: (28h) - studia literatury, materiałów udostępnianych i zaprezentowanych podczas zajęć, prezentacja, esej fotograficzny, wyjścia w teren Zajęcia się odbywają w formie stacjonarnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Punkty ETCS dla przedmiotu - 5 lub 6 (zmienne w czasie) |
|
Metody dydaktyczne: | case study, prezentacja, dyskusja problemowa, esej fotograficzny Wykorzystanie platformy Moodle (ewentualnie - Teams) jako narzędzia wspomagającego i uzupełniającego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia przedmiotu jest: obecność na zajęciach i wykazywana przez Studenta aktywność w postaci uczestnictwa w dyskusjach problemowych; przygotowanie i zaprezentowanie (grupowo) prezentacji na temat łódzkich przejawów sztuki ulicznej (po uprzednim wspólnym (w ramach zajęć) oraz indywidualnym wyjściu w teren), a także przygotowanie i zaprezentowanie (praca samodzielna) eseju fotograficznego na temat percepcji ważnych miejsc w przestrzeni Łodzi (po uprzednim indywidualnym wyjściu w teren). kryteria punktowe: (91-100 pkt = bdb; 81-90 pkt = db plus; 71-80 pkt = db; 61-70 pkt = dst plus; 51-60 pkt = dst; 50 pkt i mniej = ndst). Gdzie: 15pkt (aktywność), 35pkt (prezentacja), 50pkt (esej fotograficzny) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1.Lista aktywności; 2.Prezentacja (grupowa) dotycząca StreetArtu (będąca pochodną wyjścia w teren z wykładowcą oraz samodzielnego eksplorowania wybranych przestrzeni); 3. Prezentacja (indywidualna) eseju fotograficznego (będąca pochodną samodzielnego wyjścia w teren). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Przestrzeń i "miejsce" - różnice, charakterystyki, definicje. 2. Społeczne wytwarzanie miejsc i przestrzeni. 3. StreetArt - zakres definicyjny, formy, przejawy, przykłady. 4. Sztuka uliczna: przestrzeń miasta jako galeria sztuki. 5. Wojna korespondencyjna - napisy na łódzkich murach - socjo i psychologiczne konteksty. 6. Esej fotograficzny - opis narzędzia badawczego służącego badaniu przestrzeni (wprowadzenie do zaliczenia). 7. Szlakiem streetartowych przejawów sztuki ulicznej - (zajęcia w terenie) - 3h 8. Kształtowanie funkcjonalnych i "dobrych" przestrzeni publicznych - perspektywa społeczna . 9. Społeczno-przestrzenne uwarunkowania kształtowania polityki żywnościowej - przykład Avocado - (serial Rotten) 10. Łódzki streetArt - indywidualne wyjścia w teren, praca w grupach, prezentacja na zajęciach 11. Esej fotograficzny o Łodzi - indywidualne wyjścia w teren, praca samodzielna, prezentacja na zajęciach |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Jałowiecki B., 2010, Społeczne wytwarzanie przestrzeni, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Majer A., Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Lewicka M., 2012, Psychologia Miejsca, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Duchowski M., 2011, Street Art. Między wolnością a anarchią, Wyd. Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej Jeziorska-Biel P., Dmochowska-Dudek K., Wójcik M., Tobiasz-Lis P., Shaping Public Spaces in Rural Areas: Lessons from Villages in the Gmina of Krobia, Poland, [w:] Barcus H., Jones R., Schmitz S., Rural Transformations. Globalization and its implications for rural people, land, and economies, Routledge. London an New York Literatura uzupełniająca: Gałuszka J., 2009, Przestrzeń manifestacji - czyli jak napisy na murach transformują przestrzeń miejską Studia Regionalne i Lokalne Nr 1(35)/2009 ISSN 1509–4995 Górecki W., Józefiak B., 2020, Łódź - miasto po przejściach, Wydawnictwo Czarne Sztompka P., Bogunia-Borowska M., 2008, Socjologia codzienności, Wydawnictwo Znak, Kraków Jeziorska-Biel P., Wójcik M., Tobiasz-Lis P., 2021, Spatial imaginations as a Form of Rural Representation. Lessons from Poland [w:] ed. Banini T., Oana-Ramona I., Representing Place and Territorial Identities in Europe: Discourses, images, and practices, Springer GeoJournal Library |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Prowadzący grup: | Pamela Jeziorska-Biel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans godzinowy: -Ćwiczenia konwersatoryjne 3 (30h) - prezentacja, analiza przypadku, analiza raportów i wyników badań, oglądanie filmów uzupełniających problem, zapoznanie się z materiałami (np.: narzędziami badawczymi (typu: esej fotograficzny)), wyjścia w teren; -praca bieżąca: 60h -przygotowanie do zaliczenia: (90h) - studia literatury, materiałów udostępnianych i zaprezentowanych podczas zajęć, prezentacja, esej fotograficzny, wyjścia w teren Zajęcia się odbywają w formie stacjonarnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Punkty ETCS dla przedmiotu - 5 lub 6 (zmienne w czasie) |
|
Metody dydaktyczne: | case study, prezentacja, dyskusja problemowa, esej fotograficzny Wykorzystanie platformy Moodle (ewentualnie Teams) - jako narzędzia wspomagającego i uzupełniającego. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Podstawą zaliczenia przedmiotu jest: obecność na zajęciach i wykazywana przez Studenta aktywność w postaci uczestnictwa w dyskusjach problemowych; przygotowanie i zaprezentowanie (grupowo) prezentacji na temat łódzkich przejawów sztuki ulicznej (po uprzednim wspólnym (w ramach zajęć) oraz indywidualnym wyjściu w teren), a także przygotowanie i zaprezentowanie (praca samodzielna) eseju fotograficznego na temat percepcji ważnych miejsc w przestrzeni Łodzi (po uprzednim indywidualnym wyjściu w teren). kryteria punktowe: (91-100 pkt = bdb; 81-90 pkt = db plus; 71-80 pkt = db; 61-70 pkt = dst plus; 51-60 pkt = dst; 50 pkt i mniej = ndst). Gdzie: 15pkt (aktywność), 35pkt (prezentacja), 50pkt (esej fotograficzny) |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 1.Lista aktywności; 2.Prezentacja (grupowa) dotycząca StreetArtu (będąca pochodną wyjścia w teren z wykładowcą oraz samodzielnego eksplorowania wybranych przestrzeni); 3. Prezentacja (indywidualna) eseju fotograficznego (będąca pochodną samodzielnego wyjścia w teren). |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Przestrzeń i "miejsce" - różnice, charakterystyki, definicje. 2. Społeczne wytwarzanie miejsc i przestrzeni. 3. StreetArt - zakres definicyjny, formy, przejawy, przykłady. 4. Sztuka uliczna: przestrzeń miasta jako galeria sztuki. 5. Wojna korespondencyjna - napisy na łódzkich murach - socjo i psychologiczne konteksty. 6. Esej fotograficzny - opis narzędzia badawczego służącego badaniu przestrzeni (wprowadzenie do zaliczenia). 7. Szlakiem streetartowych przejawów sztuki ulicznej - (zajęcia w terenie) - 3h 8. Kształtowanie funkcjonalnych i "dobrych" przestrzeni publicznych - perspektywa społeczna . 9. Społeczno-przestrzenne uwarunkowania kształtowania polityki żywnościowej - przykład Avocado - (serial Rotten) 10. Łódzki streetArt - indywidualne wyjścia w teren, praca w grupach, prezentacja na zajęciach 11. Esej fotograficzny o Łodzi - indywidualne wyjścia w teren, praca samodzielna, prezentacja na zajęciach |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Jałowiecki B., 2010, Społeczne wytwarzanie przestrzeni, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Majer A., Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Lewicka M., 2012, Psychologia Miejsca, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa Duchowski M., 2011, Street Art. Między wolnością a anarchią, Wyd. Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej Jeziorska-Biel P., Dmochowska-Dudek K., Wójcik M., Tobiasz-Lis P., Shaping Public Spaces in Rural Areas: Lessons from Villages in the Gmina of Krobia, Poland, [w:] Barcus H., Jones R., Schmitz S., Rural Transformations. Globalization and its implications for rural people, land, and economies, Routledge. London an New York Literatura uzupełniająca: Gałuszka J., 2009, Przestrzeń manifestacji - czyli jak napisy na murach transformują przestrzeń miejską Studia Regionalne i Lokalne Nr 1(35)/2009 ISSN 1509–4995 Górecki W., Józefiak B., 2020, Łódź - miasto po przejściach, Wydawnictwo Czarne Sztompka P., Bogunia-Borowska M., 2008, Socjologia codzienności, Wydawnictwo Znak, Kraków Jeziorska-Biel P., Wójcik M., Tobiasz-Lis P., 2021, Spatial imaginations as a Form of Rural Representation. Lessons from Poland [w:] ed. Banini T., Oana-Ramona I., Representing Place and Territorial Identities in Europe: Discourses, images, and practices, Springer GeoJournal Library |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.