Podstawy komunikacji społecznej
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 0600-IKEJ1B |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Podstawy komunikacji społecznej |
| Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
| Grupy: |
INFORMATYKA EKONOMICZNA I ST. 1 SEM. |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Ogólne treści programowe: | 1. Kompetencje miękkie. 2. Proces komunikacji. 3. Typy komunikacji. 4. Komunikacja grupowa w praktyce. 5. Wystąpienia publiczne |
| Kierunek studiów: | IEK |
| Profil programu studiów: | P |
| Stopień studiów: | 1 |
| Forma studiów: | stacjonarne |
| Wymagania wstępne: | Wiedza, umiejętności i kompetencje z zakresu komunikacji werbalnej |
| Skrócony opis: |
W ramach kursu studenci nabywają kompetencję komunikacyjną w różnych kontekstach codziennych i publicznych. Poznają i ćwiczą w praktyce zasady udanej komunikacji interpersonalnej, w tym zawodowej. Uczestnicy zajęć doskonalą umiejętność występowania przed publicznością i formułowania własnego stanowiska w debatach publicznych, uczą się zasad efektywnej komunikacji zapośredniczonej przez media elektroniczne oraz reagowania na negatywne zachowania komunikacyjne. |
| Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student opisuje specyfikę procesu komunikacyjnego, wyjaśnia prawidłowości tego procesu, wskazuje możliwe bariery komunikacyjne i warunki konieczne do udanej komunikacji. Zna zasady prowadzenia debat i wystąpień publicznych oraz wystąpień medialnych. Posiada wiedzę na temat możliwości i sposobów komunikacji nowomedialnej (06IN-1P_W07, 06IN-1P_W08) UMIEJĘTNOŚCI: Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu komunikacji społecznej w różnorodnych sferach życia, przede wszystkim w miejscu nauki i pracy. Potrafi brać udział w wystąpieniach publicznych i uczestniczyć w debatach. Umie prowadzić komunikację w formie pisemnej. Efektywnie wykorzystuje nowe media w komunikacji społecznej. (06IN-1P_U05, 06IN-1P_U06) POSTAWY/KOMPETENCJE: Studenta charakteryzuje gotowość doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności w zakresie komunikacji społecznej. Potrafi wyrażać swoje opinie i reagować na wypowiedzi innych. Jest w stanie krytycznie analizować treści medialne i budować komunikaty zwrotne. (06IN-1P_K04, 06IN-1P_K05, 06IN-1P_K06, 06IN-1P_K09) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR
WR
WR
PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Prowadzący grup: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: warsztat 1 (14 godzin) Praca własna bieżąca 7 godzin (samoocena kompetencji komunikacyjnych, przygotowanie autoprezentacji, przygotowanie treści wiadomości pisemnej, wykonanie zadania nt. asertywnej informacji zwrotnej) Praca własna zaliczenie 7 godzin (przygotowanie prezentacji i wystąpienia publicznego) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
| Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody sytuacyjne metody inscenizacji praca grupowa dyskusja "burza mózgów" |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Warunki zaliczenia: Obecność i aktywność na zajęciach Zadanie grupowe – mapa myśli (ocena) Zadanie indywidualne - elevator pitch (zaliczenie) Zadanie indywidualne - mail zwrotny (zaliczenie) Zadanie indywidualne - prezentacja (ocena) Ocena końcowa: mapa myśli (40%), prezentacja (60%) |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | zadania indywidualne i grupowe wystąpienie publiczne |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej, kompetencje komunikacyjne Komunikacja werbalna i niewerbalna Aktywne słuchanie i informacje zwrotne Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce |
|
| Literatura: |
Joan Baney (2009), Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska Allan i Barbara Pease (2011), Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań Kamila Bargiel-Matusiewicz (2014),Negocjacje i mediacje, PWE, Warszawa Internet |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WR
CZ WR
WR
WR
WR
WR
PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Prowadzący grup: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: warsztat 1 (14 godzin) Praca własna bieżąca 7 godzin (samoocena kompetencji komunikacyjnych, przygotowanie autoprezentacji, przygotowanie treści wiadomości pisemnej, wykonanie zadania nt. asertywnej informacji zwrotnej) Praca własna zaliczenie 7 godzin (przygotowanie prezentacji i wystąpienia publicznego) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
| Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody sytuacyjne metody inscenizacji praca grupowa dyskusja "burza mózgów" |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Warunki zaliczenia: Obecność i aktywność na zajęciach Zadanie grupowe – mapa myśli (ocena) Zadanie indywidualne - elevator pitch (zaliczenie) Zadanie indywidualne - mail zwrotny (zaliczenie) Zadanie indywidualne - prezentacja (ocena) Ocena końcowa: mapa myśli (40%), prezentacja (60%) |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | zadania indywidualne i grupowe wystąpienie publiczne |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej, kompetencje komunikacyjne Komunikacja werbalna i niewerbalna Aktywne słuchanie i informacje zwrotne Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce |
|
| Literatura: |
Joan Baney (2009), Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska Allan i Barbara Pease (2011), Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań Kamila Bargiel-Matusiewicz (2014),Negocjacje i mediacje, PWE, Warszawa Internet |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
WR
WR
WR
ŚR WR
WR
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Piotr Oleksiak, Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Prowadzący grup: | Piotr Oleksiak, Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: warsztat 1 (14 godzin) Praca własna bieżąca 7 godzin (wypełnienie kart pracy, samoocena kompetencji komunikacyjnych, przygotowanie autoprezentacji, przygotowanie treści wiadomości pisemnej, wykonanie zadania nt. asertywnej informacji zwrotnej) Praca własna zaliczenie 7 godzin (przygotowanie prezentacji i wystąpienia publicznego) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
| Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody sytuacyjne metody inscenizacji praca grupowa dyskusja "burza mózgów" |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Warunki zaliczenia: Obecność i aktywność na zajęciach Zadanie grupowe – mapa myślowa Zadanie indywidualne - elevator pitch Zadanie indywidualne - mail zwrotny Zadanie indywidualne - prezentacja Ocena końcowa: mapa myślowa (40%), prezentacja (60%) |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | karty pracy zadania indywidualne i grupowe wystąpienie publiczne |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej, kompetencje komunikacyjne Komunikacja werbalna i niewerbalna Aktywne słuchanie i informacje zwrotne Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce |
|
| Literatura: |
Joan Baney (2009), Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska Allan i Barbara Pease (2011), Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań Kamila Bargiel-Matusiewicz (2014),Negocjacje i mediacje, PWE, Warszawa Internet |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR
WR
WR
WR
WR
WR
PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Prowadzący grup: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: warsztat (14 godzin) Praca własna bieżąca 14 godzin (wypełnienie kart pracy, realizacja zadań indywidualnych i grupowych, przygotowanie prezentacji) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
| Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody sytuacyjne metody inscenizacji praca grupowa dyskusja "burza mózgów" |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach – 50% Zadanie grupowe – mapa myślowa – 20% Zadanie indywidualne - prezentacja – 30% |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | karty pracy zadania indywidualne i grupowe wystąpienie publiczne |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej Komunikacja werbalna i niewerbalna Aktywne słuchanie i informacje zwrotne Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce |
|
| Literatura: |
Joan Baney (2009), Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska Allan i Barbara Pease (2011), Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań Kamila Bargiel-Matusiewicz (2014),Negocjacje i mediacje, PWE, Warszawa Internet |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
| Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
ŚR CZ WR
WR
WR
PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 14 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Prowadzący grup: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: warsztat (14 godzin) Praca własna bieżąca 14 godzin (wypełnienie kart pracy, realizacja zadań indywidualnych i grupowych, przygotowanie prezentacji) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
| Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody sytuacyjne metody inscenizacji praca grupowa dyskusja "burza mózgów" W okresie nauki zdalnej zajęcia odbywają się na platformie Microsoft Teams, prace pisemne są zamieszczane i oceniane na platformie Moodle |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach – 50% Zadanie grupowe – mapa myślowa – 20% Zadanie indywidualne - prezentacja – 30% |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | karty pracy zadania indywidualne i grupowe wystąpienie publiczne |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej Komunikacja werbalna i niewerbalna Aktywne słuchanie i informacje zwrotne Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce |
|
| Literatura: |
Joan Baney (2009), Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska Allan i Barbara Pease (2011), Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań Kamila Bargiel-Matusiewicz (2014),Negocjacje i mediacje, PWE, Warszawa Internet |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
| Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CK
CK
CK
CK
CK
CK
|
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Prowadzący grup: | Aldona Podgórniak-Krzykacz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | ćwiczenia konwersatoryjne 15 godzin, realizowane zdalnie w aplikacji Teams Praca własna bieżąca 30 godzin ( przygotowanie się do dyskusji, zbieranie materiałów, zapoznanie się z materiałami video, wykonanie testów diagnostycznych) Praca własna przygotowanie do zaliczenia 15 godzin (wypełnienie kart pracy, realizacja zadań indywidualnych i grupowych, przygotowanie prezentacji) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
| Metody dydaktyczne: | metody aktywizujące metody sytuacyjne metody inscenizacji praca grupowa przy wykorzystaniu narzędzi zdalnych: whiteboard, aplikacja Miro dyskusja "burza mózgów" W okresie nauki zdalnej zajęcia odbywają się na platformie Microsoft Teams, prace pisemne są zamieszczane i oceniane na platformie Moodle |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Obecność i aktywność na zajęciach – 50% Zadanie grupowe – mapa myślowa – 20% Zadanie indywidualne - prezentacja – 30% |
|
| Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | karty pracy zadania indywidualne i grupowe wystąpienie publiczne |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | Wstęp do komunikacji interpersonalnej Komunikacja werbalna i niewerbalna Aktywne słuchanie i informacje zwrotne Wystąpienia publiczne i komunikacja pisemna (w tym internetowa) Komunikacja grupowa w praktyce |
|
| Literatura: |
Joan Baney (2009), Komunikacja interpersonalna, Wolters Kluwer Polska Allan i Barbara Pease (2011), Mowa ciała, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań Kamila Bargiel-Matusiewicz (2010), PWE, Warszawa Internet |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
| Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN CK
CK
CK
WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Izabela Desperak | |
| Prowadzący grup: | Izabela Desperak, Łukasz Kutyło | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
| Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN CK
CK
CK
CK
WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Izabela Warwas | |
| Prowadzący grup: | Izabela Warwas | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
