UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-JABM5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

IEK

Profil programu studiów:

P

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu technologii informatycznych, w szczególności narzędzi internetowych. Umiejętność obsługi standardowych programów komputerowych typu Office.

Skrócony opis:

Problematyka seminarium ukierunkowana jest na indywidualne zainteresowania studentów w zakresie społecznych i psychologicznych aspektów upowszechniania technologii informacyjnych (ICT).

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

W wyniku ukończenia kursu student:

a) zna elementarną terminologię używaną w ekonomii, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych i psychologii (06IE–1A_W01, 06BF-1P_W01, 06BF-1P_W02)

b) rozumie podstawowe paradygmaty technologii internetowych, dostrzega zalety i wady środowiska internetowego (06IE–1A_W06,06BF-1P_W12, 06BF-1P_W19);

c) jest merytorycznie przygotowany do formalizowania problemów ekonomicznych dotyczących oddziaływania technologii ICT na współczesne społeczeństwo, jednostkę i organizacje (06IE–1A_W09,06BF-1P_W12,06BF-1P_W19);

d) zna podstawy prawa autorskiego i rozumie zasady ochrony własności intelektualnej oraz postaw etycznych w biznesie (06IE–1A_W13, 06BF-1P_W12, 06BF-1P_W16, 06BF-1P_W19).

2. Umiejętności:

W wyniku uczestnictwa w kursie student potrafi:

a) identyfikuje i poprawnie definiuje cel pisanej pracy wraz z ewentualnym przedstawieniem hipotez podlegających w pracy weryfikacji (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23);

b) gromadzi, opracowuje oraz przedstawia odpowiedni zakres wiedzy konieczny do zaprezentowania w pracy (np. badania literaturowe) (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23);

c) posiada umiejętność krytycznego podejścia do zebranego materiału badawczego i porównania ich z efektami ewentualnych badań własnych (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23);

d) w jasny sposób jest w stanie przedstawić własne wnioski, bronić ich oraz dokonywać niezbędnych uogólnień (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23);

e) ma świadomość konieczności posługiwania się dostępnymi środkami technicznymi w celu tworzenia pracy (np. oprogramowanie komputerowe) (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23);(06IE–1A_U02, 06IE–1A_U08)

3. Postawy/Kompetencje:

Studenta charakteryzuje:

a) ma świadomość konieczności ciągłego poszerzania wiedzy, doskonalenia, aktywności w podnoszeniu swoich kwalifikacji (06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11)

b) jest świadom zalet, roli i ograniczeń wykorzystywanych metod badawczych, ma krytyczny stosunek do poznanych metod badawczych, jest otwarty na stosowanie nowych niekonwencjonalnych metod i ma zdolność do poszukiwania alternatywnych, optymalnych rozwiązań analizowanych problemów (06IE–1A_K02, 06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11)

c) ma świadomość potrzeby wykorzystywania informatyki w analizach ekonomicznych (06IE–1A_K04, 06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11)

d) wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu potrzeb informacyjnych w życiu prywatnym i zawodowym (06IE–1A_K05, 06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11)

e) jest otwarty na różne technologie informacyjne (06IE–1A_K06,(06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jabłońska
Prowadzący grup: Marta Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jabłońska
Prowadzący grup: Marta Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, praca indywidualna studenta, konsultacje prac

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena z seminarium wystawiana jest na podstawie pracy na zajęciach: terminowości oraz poprawności wykonywanych zadań służących nauce pisania prac dyplomowych, jak również na podstawie postępów w pisaniu pracy.

Treści kształcenia:

Sztuczna inteligencja

Zachowania online

Literatura:

Indywidualnie dobierana z każdym seminarzystą w zależności od tematyki pracy dyplomowej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jabłońska
Prowadzący grup: Marta Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, praca indywidualna studenta, konsultacje prac

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena z seminarium wystawiana jest na podstawie pracy na zajęciach: terminowości oraz poprawności wykonywanych zadań służących nauce pisania prac dyplomowych, jak również na podstawie postępów w pisaniu pracy.

Treści kształcenia:

Sztuczna inteligencja

Zachowania online

Literatura:

Indywidualnie dobierana z każdym seminarzystą w zależności od tematyki pracy dyplomowej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jabłońska
Prowadzący grup: Marta Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Jabłońska
Prowadzący grup: Marta Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy wykonywanej przez studenta - szukanie i precyzowanie tematu pracy (10 godzin), dyskusja założeń pracy (10 godzin), tworzenie planu pracy, pisanie pierwszych rozdziałów pracy (10 godzin).

Metody dydaktyczne:

Główne metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:

Metody poszukujące (burza mózgów) oraz dyskusje (seminarium).


Sposoby i kryteria oceniania:

Analiza postępów w pisaniu pracy dyplomowej

Treści kształcenia:

Problematyka seminarium ukierunkowana jest na indywidualne zainteresowania studentów w zakresie cyberpsychologii oraz sztucznej inteligencji w życiu jednostki i w biznesie.

Treści kształcenia dotyczą zatem przykładowo zagadnień tj.: cyfrowe uzależnienia behawioralne, e-tożsamość, modele osobowości, zachowania obsesyjno-kompulsywne w Internecie, narcyzm cyfrowy, cyberbullying, przemoc online, hating, cyberprzestępczość, nadmierna immersja w cyberprzestrzeń, relacje międzyludzkie online i społeczności wirtualne; deep learning, machine learning, sieci neuronowe, asystenci wirtualni, pojazdy autonomiczne, zastosowania AI w biznesie i innych obszarach życia.

Literatura:

Literatura jest sugerowana indywidualnie do każdej pracy dyplomowej. Przykładowe pozycje to:

1. What is Web 2.0, Tim O'Reilly

2. Web 2.0: A Strategy Guide: Business thinking and strategies behind successful Web 2.0 implementations, Amy Shuen

3. Web 2.0: Concepts and Applications, Gary B. Shelly, Mark Frydenberg

4. Programming Collective Intelligence: Building Smart Web 2.0 Applications Paperback, Toby Segaran

5. Web 2.0 Architectures: What entrepreneurs and information architects need to know, James Governor, Dion Hinchcliffe, Duane Nickull

6. Web 2.0 and Beyond: Understanding the New Online Business Models, Trends, and Technologies, Tom Funk

7. Social Media: Dominating Strategies for Social Media Marketing with Twitter, Facebook, Youtube, LinkedIn, and Instagram, Michael Richards

8. The Art of Social Media: Power Tips for Power Users, Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick

9. Blog, Inc.: Blogging for Passion, Profit, and to Create Community, Joy Deangdeelert Cho

10. How To Blog For Profit: Without Selling Your Soul, Ruth Soukup

11. The Badass Blog Planner: Your guide to defining your purpose, creating clarity, and building a year of killer content, Sarah Morgan

12. EPIC BLOG: One-Year Editorial Planner, Regina Anaejionu

13. Synthetic Worlds: The Business and Culture of Online Games, Edward Castronova

14. Aboujaoude E., „Wirtualna osobowość naszych czasów. Mroczna strona e-osobowości”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012

15. Shih C., „Era Facebooka”, Helion 2012

16. Pyżalski J., “Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży”, Impuls 2012

17. Levinson J.C., Gibson S., „Marketing partyzancki w mediach społecznościowych”, Wolters Kluwer Polska 2010

18. Dziak P., Figat P. Kaczanowska K., „Bezpieczne korzystanie z Internetu”, Wiedza i Praktyka, 2012

19. Carr N., „Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg”, Helion 2012

20. Paluchowski Wł., „Internet a Psychologia. Możliwości i Zagrożenia”, PWN 2009

21. Opr. Zbiorowe, „Psychologiczne Konteksty Internetu”, WAM 2009

22. Levis K., „Twórcy i ofiary ery Internetu”, Wydawnictwo MUZA S.A. 2010

23. Opr. Zbiorowe, „Internet w psychologii - psychologia w Internecie”, Wydawnictwo Adam Marszałek 2014

24. Siuda P., „Religia a Internet o Przenoszeniu Religijnych Granic do Cyberprzestrzeni”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2010

25. Wallace P., „Psychologia Internetu”, Rebis Dom Wydawniczy 2001

26. Majchrzak P., Ogińska-Bulik N., „Uzależnienie od Internetu”, Wydawnictwo WSHE w Łodzi 2010

27. Opr. Zbiorowe, „Społeczna przestrzeń Internetu”, Academica Wydawnictwo 2006

28. Słysz A., Arcimowicz B., „Przyjaciele w Internecie”, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2009

29.. Young K., Klausing P., „Uwolnić się z Sieci. Uzależnienie Od Internetu”, Księgarnia Św. Jacka 2009

30. Chocholska P., Osipczuk M., „Uzależnienie od komputera i Internetu u dzieci i młodzieży”, Hachette Livre Polska 2009

31. Tapscott D., „Cyfrowa Dorosłość. Jak Pokolenie Sieci Zmienia Świat”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2010

32. Manovich L., „Język nowych mediów”, Oficyna Wydawnicza Łośgraf 2011

33. Kozak St., „Patologie komunikowania w Internecie. Zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży”, Difin 2011

34. Petra S., Vogelgesang M., „Wyłącz zanim będzie za późno. Uzależnienie od komputera

i Internetu”, WAM Wydawnictwo 2014

35. Maushart S., E-migranci. Pół roku bez Internetu, telefonu i telewizji”, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak 2014

36. Kaliszewksa K., „Nadmierne używanie Internetu. Charakterystyka psychologiczna”, UAM Wydawnictwo Naukowe 2012

oraz artykuły z czasopism naukowych z listy A.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4