Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-JABM5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | IEK |
Profil programu studiów: | P |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu technologii informatycznych, w szczególności narzędzi internetowych. Umiejętność obsługi standardowych programów komputerowych typu Office. |
Skrócony opis: |
Problematyka seminarium ukierunkowana jest na indywidualne zainteresowania studentów w zakresie społecznych i psychologicznych aspektów upowszechniania technologii informacyjnych (ICT). |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: W wyniku ukończenia kursu student: a) zna elementarną terminologię używaną w ekonomii, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych i psychologii (06IE–1A_W01, 06BF-1P_W01, 06BF-1P_W02) b) rozumie podstawowe paradygmaty technologii internetowych, dostrzega zalety i wady środowiska internetowego (06IE–1A_W06,06BF-1P_W12, 06BF-1P_W19); c) jest merytorycznie przygotowany do formalizowania problemów ekonomicznych dotyczących oddziaływania technologii ICT na współczesne społeczeństwo, jednostkę i organizacje (06IE–1A_W09,06BF-1P_W12,06BF-1P_W19); d) zna podstawy prawa autorskiego i rozumie zasady ochrony własności intelektualnej oraz postaw etycznych w biznesie (06IE–1A_W13, 06BF-1P_W12, 06BF-1P_W16, 06BF-1P_W19). 2. Umiejętności: W wyniku uczestnictwa w kursie student potrafi: a) identyfikuje i poprawnie definiuje cel pisanej pracy wraz z ewentualnym przedstawieniem hipotez podlegających w pracy weryfikacji (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23); b) gromadzi, opracowuje oraz przedstawia odpowiedni zakres wiedzy konieczny do zaprezentowania w pracy (np. badania literaturowe) (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23); c) posiada umiejętność krytycznego podejścia do zebranego materiału badawczego i porównania ich z efektami ewentualnych badań własnych (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23); d) w jasny sposób jest w stanie przedstawić własne wnioski, bronić ich oraz dokonywać niezbędnych uogólnień (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23); e) ma świadomość konieczności posługiwania się dostępnymi środkami technicznymi w celu tworzenia pracy (np. oprogramowanie komputerowe) (06BF-1P_U03, 06BF-1P_U04, 06BF-1P_U05,06BF-1P_U09, 06BF-1P_U15, 06BF-1P_U17,06BF-1P_U21, 06BF-1P_U23);(06IE–1A_U02, 06IE–1A_U08) 3. Postawy/Kompetencje: Studenta charakteryzuje: a) ma świadomość konieczności ciągłego poszerzania wiedzy, doskonalenia, aktywności w podnoszeniu swoich kwalifikacji (06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11) b) jest świadom zalet, roli i ograniczeń wykorzystywanych metod badawczych, ma krytyczny stosunek do poznanych metod badawczych, jest otwarty na stosowanie nowych niekonwencjonalnych metod i ma zdolność do poszukiwania alternatywnych, optymalnych rozwiązań analizowanych problemów (06IE–1A_K02, 06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11) c) ma świadomość potrzeby wykorzystywania informatyki w analizach ekonomicznych (06IE–1A_K04, 06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11) d) wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu potrzeb informacyjnych w życiu prywatnym i zawodowym (06IE–1A_K05, 06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11) e) jest otwarty na różne technologie informacyjne (06IE–1A_K06,(06IE–1A_K01, 06BF-1P_K01, 06BF-1P_K04, 06BF-1P_K06, 06BF-1P_K11). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marta Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marta Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia, praca indywidualna studenta, konsultacje prac |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena z seminarium wystawiana jest na podstawie pracy na zajęciach: terminowości oraz poprawności wykonywanych zadań służących nauce pisania prac dyplomowych, jak również na podstawie postępów w pisaniu pracy. |
|
Treści kształcenia: | Sztuczna inteligencja Zachowania online |
|
Literatura: |
Indywidualnie dobierana z każdym seminarzystą w zależności od tematyki pracy dyplomowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SL
SL
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marta Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Ćwiczenia, praca indywidualna studenta, konsultacje prac |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena z seminarium wystawiana jest na podstawie pracy na zajęciach: terminowości oraz poprawności wykonywanych zadań służących nauce pisania prac dyplomowych, jak również na podstawie postępów w pisaniu pracy. |
|
Treści kształcenia: | Sztuczna inteligencja Zachowania online |
|
Literatura: |
Indywidualnie dobierana z każdym seminarzystą w zależności od tematyki pracy dyplomowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN SL
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marta Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN SL
WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marta Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marta Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy wykonywanej przez studenta - szukanie i precyzowanie tematu pracy (10 godzin), dyskusja założeń pracy (10 godzin), tworzenie planu pracy, pisanie pierwszych rozdziałów pracy (10 godzin). |
|
Metody dydaktyczne: | Główne metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć: Metody poszukujące (burza mózgów) oraz dyskusje (seminarium). |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Analiza postępów w pisaniu pracy dyplomowej |
|
Treści kształcenia: | Problematyka seminarium ukierunkowana jest na indywidualne zainteresowania studentów w zakresie cyberpsychologii oraz sztucznej inteligencji w życiu jednostki i w biznesie. Treści kształcenia dotyczą zatem przykładowo zagadnień tj.: cyfrowe uzależnienia behawioralne, e-tożsamość, modele osobowości, zachowania obsesyjno-kompulsywne w Internecie, narcyzm cyfrowy, cyberbullying, przemoc online, hating, cyberprzestępczość, nadmierna immersja w cyberprzestrzeń, relacje międzyludzkie online i społeczności wirtualne; deep learning, machine learning, sieci neuronowe, asystenci wirtualni, pojazdy autonomiczne, zastosowania AI w biznesie i innych obszarach życia. |
|
Literatura: |
Literatura jest sugerowana indywidualnie do każdej pracy dyplomowej. Przykładowe pozycje to: 1. What is Web 2.0, Tim O'Reilly 2. Web 2.0: A Strategy Guide: Business thinking and strategies behind successful Web 2.0 implementations, Amy Shuen 3. Web 2.0: Concepts and Applications, Gary B. Shelly, Mark Frydenberg 4. Programming Collective Intelligence: Building Smart Web 2.0 Applications Paperback, Toby Segaran 5. Web 2.0 Architectures: What entrepreneurs and information architects need to know, James Governor, Dion Hinchcliffe, Duane Nickull 6. Web 2.0 and Beyond: Understanding the New Online Business Models, Trends, and Technologies, Tom Funk 7. Social Media: Dominating Strategies for Social Media Marketing with Twitter, Facebook, Youtube, LinkedIn, and Instagram, Michael Richards 8. The Art of Social Media: Power Tips for Power Users, Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick 9. Blog, Inc.: Blogging for Passion, Profit, and to Create Community, Joy Deangdeelert Cho 10. How To Blog For Profit: Without Selling Your Soul, Ruth Soukup 11. The Badass Blog Planner: Your guide to defining your purpose, creating clarity, and building a year of killer content, Sarah Morgan 12. EPIC BLOG: One-Year Editorial Planner, Regina Anaejionu 13. Synthetic Worlds: The Business and Culture of Online Games, Edward Castronova 14. Aboujaoude E., „Wirtualna osobowość naszych czasów. Mroczna strona e-osobowości”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012 15. Shih C., „Era Facebooka”, Helion 2012 16. Pyżalski J., “Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży”, Impuls 2012 17. Levinson J.C., Gibson S., „Marketing partyzancki w mediach społecznościowych”, Wolters Kluwer Polska 2010 18. Dziak P., Figat P. Kaczanowska K., „Bezpieczne korzystanie z Internetu”, Wiedza i Praktyka, 2012 19. Carr N., „Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg”, Helion 2012 20. Paluchowski Wł., „Internet a Psychologia. Możliwości i Zagrożenia”, PWN 2009 21. Opr. Zbiorowe, „Psychologiczne Konteksty Internetu”, WAM 2009 22. Levis K., „Twórcy i ofiary ery Internetu”, Wydawnictwo MUZA S.A. 2010 23. Opr. Zbiorowe, „Internet w psychologii - psychologia w Internecie”, Wydawnictwo Adam Marszałek 2014 24. Siuda P., „Religia a Internet o Przenoszeniu Religijnych Granic do Cyberprzestrzeni”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2010 25. Wallace P., „Psychologia Internetu”, Rebis Dom Wydawniczy 2001 26. Majchrzak P., Ogińska-Bulik N., „Uzależnienie od Internetu”, Wydawnictwo WSHE w Łodzi 2010 27. Opr. Zbiorowe, „Społeczna przestrzeń Internetu”, Academica Wydawnictwo 2006 28. Słysz A., Arcimowicz B., „Przyjaciele w Internecie”, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2009 29.. Young K., Klausing P., „Uwolnić się z Sieci. Uzależnienie Od Internetu”, Księgarnia Św. Jacka 2009 30. Chocholska P., Osipczuk M., „Uzależnienie od komputera i Internetu u dzieci i młodzieży”, Hachette Livre Polska 2009 31. Tapscott D., „Cyfrowa Dorosłość. Jak Pokolenie Sieci Zmienia Świat”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne 2010 32. Manovich L., „Język nowych mediów”, Oficyna Wydawnicza Łośgraf 2011 33. Kozak St., „Patologie komunikowania w Internecie. Zagrożenia i skutki dla dzieci i młodzieży”, Difin 2011 34. Petra S., Vogelgesang M., „Wyłącz zanim będzie za późno. Uzależnienie od komputera i Internetu”, WAM Wydawnictwo 2014 35. Maushart S., E-migranci. Pół roku bez Internetu, telefonu i telewizji”, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak 2014 36. Kaliszewksa K., „Nadmierne używanie Internetu. Charakterystyka psychologiczna”, UAM Wydawnictwo Naukowe 2012 oraz artykuły z czasopism naukowych z listy A. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.