UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-JASM2C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

FR

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

wiedza z zakresu ekonomii, finansów, rachunkowości

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy magisterskiej. Opracowanie koncepcji pracy - jej celu głównego oraz hipotez.

Opracowanie i prezentacja części merytorycznej i empirycznej.W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Efekty uczenia się:

1. Wiedza:

- rozszerzona wiedzę o finansach jako dyscyplinie naukowej i o miejscu finansów w systemie nauk społecznych, student wykorzystuje tą wiedzę w pisaniu pracy [06FB-2A_W01].

- student wie jak określić problem badawczy, formułuje główny cel pracy, hipotezę lub tezę badawczą stosując rozszerzoną i wyspecjalizowaną wiedzę o wybranych instrumentach i instytucjach finansowych państwa oraz relacjach między nimi [06FB-2A_W02, [06FB-2A_W03];

- student dokonuje porównań i zestawień teorii z empirycznymi przykładami z zakresu problematyki tematu pisanej pracy [06FB-2A_W04];

- student ma rozszerzoną wiedzę o roli człowieka i społeczeństwa w procesie tworzenia i funkcjonowania systemu finansowego i opisuje wybrane aspekty tej problematyki [06FB-2A_W05];

- student wskazuje sposób weryfikacji celu postawionego w pracy oraz dokonuje oceny wyników analizy przeprowadzonej w rozdziale empirycznym, z zastosowaniem sprawozdawczości finansowej stosują metody analizy ekonomiczno-finansowej, rachunku kosztów, analizy opłacalności inwestycji itp. [06FB-2A_W06, 06FB-2A_W07].

- student zna aktualne regulacjei prawne [06FB-2A_W08];

- student ma pogłębioną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju finansów i tendencjach zmian systemu finansowego 06FB-2A_W09,[06FB-2A_W10] oraz ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat związków finansów z działalnością gospodarczą i społeczną człowieka oraz o ich historycznej ewolucji [06FB-2A_W11].

- student zna zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego [06FB-2A_W12].

2. Umiejętności:

- student poszukuje i analizuje dane liczbowe, przepisy [06FB-2A_U01, 06FB-2A_U02, 06FB-2A_U05],

- student posługuje się fachową literaturą z zakresu finansów, bankowości [06FB-2A_U01],

- student dokonuje krytycznej oceny literatury przedmiotu, dokonuje niezbędne obliczenia i analizy, formułuje wnioski[06FB-2A_U03, 06FB-2A_U04, 06FB-2A_U06, 06FB-2A_U08, 06FB-2A_U09],

- student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę [06FB-2A_U06, 06FB-2A_U07];

- student posiada umiejętność rozumienia i analizowania relacji między zjawiskami finansowymi a pozostałymi zjawiskami społecznymi i gospodarczymi [06FB-2A_U010],

-student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych w języku polskim o tematyce finansowej [06FB-2A_U011],

- student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając różnych źródeł i nowoczesnych technologii oraz posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i kongresowym, dotyczących zagadnień z zakresu finansów [06FB-2A_U012].

3. Postawy/Kompetencje:

- Student reprezentuje krytyczne i kreatywne podejście do badanego tematu, postrzegają relacje zachodzące w gospodarce [06FB-2A_K01];

- student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania [06FB-2A_K02,06FB-2A_K03];

- student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu finansisty [06FB-2A_K04];

-student docenia znaczenie posiadanej wiedzy [06FB-2A_K04];

- student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności z zakresu finansów, stając się specjalista w wybranym temacie [06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06];

- student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [06FB-2A_K06].

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Jasiniak
Prowadzący grup: Magdalena Jasiniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 28 godz.,

Metody dydaktyczne:

dyskusja, indywidualne konsultacje

Sposoby i kryteria oceniania:

opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

opracowane w wyznaczonych terminach fragmenty pracy

Treści kształcenia:

1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne.

2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych.

3.Przyjęcie koncepcji i planów prac.

4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań.

5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac.

6.Prezentacja wyników badań.

Literatura:

1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005.

3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Jasiniak
Prowadzący grup: Magdalena Jasiniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Jasiniak
Prowadzący grup: Magdalena Jasiniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 28 godz.,

Metody dydaktyczne:

dyskusja, indywidualne konsultacje

Sposoby i kryteria oceniania:

opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Treści kształcenia:

1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne.

2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych.

3.Przyjęcie koncepcji i planów prac.

4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań.

5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac.

6.Prezentacja wyników badań.

Literatura:

1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005.

3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Jasiniak
Prowadzący grup: Magdalena Jasiniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 90 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 90 godz.,

Metody dydaktyczne:

dyskusja, indywidualne konsultacje

Sposoby i kryteria oceniania:

opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Treści kształcenia:

1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne.

2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych.

3.Przyjęcie koncepcji i planów prac.

4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań.

5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac.

6.Prezentacja wyników badań.

Literatura:

1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005.

3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Jasiniak
Prowadzący grup: Magdalena Jasiniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 90 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 90 godz.,

Metody dydaktyczne:

dyskusja, indywidualne konsultacje

Sposoby i kryteria oceniania:

opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy

Treści kształcenia:

1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne.

2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych.

3.Przyjęcie koncepcji i planów prac.

4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań.

5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac.

6.Prezentacja wyników badań.

Literatura:

1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008.

2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005.

3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4