Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-JASM2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | FR |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | wiedza z zakresu ekonomii, finansów, rachunkowości |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy magisterskiej. Opracowanie koncepcji pracy - jej celu głównego oraz hipotez. Opracowanie i prezentacja części merytorycznej i empirycznej.W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: - rozszerzona wiedzę o finansach jako dyscyplinie naukowej i o miejscu finansów w systemie nauk społecznych, student wykorzystuje tą wiedzę w pisaniu pracy [06FB-2A_W01]. - student wie jak określić problem badawczy, formułuje główny cel pracy, hipotezę lub tezę badawczą stosując rozszerzoną i wyspecjalizowaną wiedzę o wybranych instrumentach i instytucjach finansowych państwa oraz relacjach między nimi [06FB-2A_W02, [06FB-2A_W03]; - student dokonuje porównań i zestawień teorii z empirycznymi przykładami z zakresu problematyki tematu pisanej pracy [06FB-2A_W04]; - student ma rozszerzoną wiedzę o roli człowieka i społeczeństwa w procesie tworzenia i funkcjonowania systemu finansowego i opisuje wybrane aspekty tej problematyki [06FB-2A_W05]; - student wskazuje sposób weryfikacji celu postawionego w pracy oraz dokonuje oceny wyników analizy przeprowadzonej w rozdziale empirycznym, z zastosowaniem sprawozdawczości finansowej stosują metody analizy ekonomiczno-finansowej, rachunku kosztów, analizy opłacalności inwestycji itp. [06FB-2A_W06, 06FB-2A_W07]. - student zna aktualne regulacjei prawne [06FB-2A_W08]; - student ma pogłębioną wiedzę o współczesnych kierunkach rozwoju finansów i tendencjach zmian systemu finansowego 06FB-2A_W09,[06FB-2A_W10] oraz ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat związków finansów z działalnością gospodarczą i społeczną człowieka oraz o ich historycznej ewolucji [06FB-2A_W11]. - student zna zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego [06FB-2A_W12]. 2. Umiejętności: - student poszukuje i analizuje dane liczbowe, przepisy [06FB-2A_U01, 06FB-2A_U02, 06FB-2A_U05], - student posługuje się fachową literaturą z zakresu finansów, bankowości [06FB-2A_U01], - student dokonuje krytycznej oceny literatury przedmiotu, dokonuje niezbędne obliczenia i analizy, formułuje wnioski[06FB-2A_U03, 06FB-2A_U04, 06FB-2A_U06, 06FB-2A_U08, 06FB-2A_U09], - student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę [06FB-2A_U06, 06FB-2A_U07]; - student posiada umiejętność rozumienia i analizowania relacji między zjawiskami finansowymi a pozostałymi zjawiskami społecznymi i gospodarczymi [06FB-2A_U010], -student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych w języku polskim o tematyce finansowej [06FB-2A_U011], - student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając różnych źródeł i nowoczesnych technologii oraz posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i kongresowym, dotyczących zagadnień z zakresu finansów [06FB-2A_U012]. 3. Postawy/Kompetencje: - Student reprezentuje krytyczne i kreatywne podejście do badanego tematu, postrzegają relacje zachodzące w gospodarce [06FB-2A_K01]; - student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania [06FB-2A_K02,06FB-2A_K03]; - student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu finansisty [06FB-2A_K04]; -student docenia znaczenie posiadanej wiedzy [06FB-2A_K04]; - student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności z zakresu finansów, stając się specjalista w wybranym temacie [06FB-2A_K05, 06FB-2A_K06]; - student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [06FB-2A_K06]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Jasiniak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Jasiniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 28 godz., |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja, indywidualne konsultacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | opracowane w wyznaczonych terminach fragmenty pracy |
|
Treści kształcenia: | 1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne. 2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych. 3.Przyjęcie koncepcji i planów prac. 4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań. 5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac. 6.Prezentacja wyników badań. |
|
Literatura: |
1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005. 3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Jasiniak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Jasiniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Jasiniak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Jasiniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 56 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 28 godz., |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja, indywidualne konsultacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Treści kształcenia: | 1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne. 2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych. 3.Przyjęcie koncepcji i planów prac. 4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań. 5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac. 6.Prezentacja wyników badań. |
|
Literatura: |
1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005. 3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Jasiniak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Jasiniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 90 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 90 godz., |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja, indywidualne konsultacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Treści kształcenia: | 1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne. 2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych. 3.Przyjęcie koncepcji i planów prac. 4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań. 5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac. 6.Prezentacja wyników badań. |
|
Literatura: |
1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005. 3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Jasiniak | |
Prowadzący grup: | Magdalena Jasiniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Bilans czasu pracy własnej studenta zawiera obejmuje: przygotowanie się do zajęć i konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 90 godz., przygotowanie się do egzaminu licencjackiego: 90 godz., |
|
Metody dydaktyczne: | dyskusja, indywidualne konsultacje |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | opracowanie w wyznaczonych terminach fragmentów pracy |
|
Treści kształcenia: | 1.Zapoznanie z metodyką pisania pracy licencjackiej: konstrukcja pracy, wykorzystanie literatury fachowej, wykorzystanie materiałów empirycznych, wymogi formalne pisania pracy licencjackiej, zasady redakcyjne. 2.Dyskusja nad tematami prac i wybór tematów prac, formułowanie problemów badawczych i stawianie hipotez badawczych. 3.Przyjęcie koncepcji i planów prac. 4.Metody badawcze; organizacja i przeprowadzanie badań. 5.Wstępne prezentacje części teoretycznych prac. 6.Prezentacja wyników badań. |
|
Literatura: |
1. Dudziak A., Żejmo A, Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 2005. 3. Wójcik K. Piszę akademicką pracę promocyjną, Warszawa, Wolters Kluwer Polska, 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.