UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Undergraduate Thesis Seminar

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-KOZMEA5B
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Undergraduate Thesis Seminar
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Kierunek studiów:

E

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

1

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Przyswojony materiał z podstawowego kursu ekonomii, wiedza o kształtowaniu się podstawowych wskaźników ekonomicznych opisujących aktualną sytuację gospodarczą w Polsce i na świecie.

Skrócony opis:

Cel seminarium: Poznanie przez studentów bardziej zaawansowanego warsztatu pracy naukowej niezbędnego do samodzielnej analizy zjawisk społeczno-gospodarczych. Celem jest również uściślenie zainteresowań naukowych studentów. Zajęcia seminaryjne powinny również uczyć studentów samodzielnego myślenia, dedukcji i wyciągania wniosków. Umiejętności te mogą być rozwijane na seminarium w drodze prezentacji przez studentów przedmiotu swoich poszukiwań naukowych oraz w toku dyskusji i wymiany poglądów na tematy sugerowane przez promotora lub wybrane przez studentów. Doskonalenie samodzielnego warsztatu powinno zaowocować wzrostem umiejętności opisu, analizy i prezentacji badanej problematyki. Celem jest tutaj wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury oraz metodologii.

Efekty uczenia się:

WIEDZA: Zna elementarną terminologię stosowaną w ekonomii oraz rozumie jej źródła i zastosowania w naukach społecznych 06E-1A_W01;

Zna regulacje prawne z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich 06E-1A_W08

UMIEJĘTNOŚCI: Potrafi obserwować zjawiska gospodarcze ze wskazaniem ich przyczyn z wykorzystaniem narzędzi analitycznych 06E-1A_U01;

Potrafi wykorzystać zaawansowaną wiedzę teoretyczną z zakresu ekonomii i dyscyplin pokrewnych w celu formułowania praktycznych wniosków przydatnych dla decydentów, a także do analizy i interpretacji różnych problemów ekonomicznych 06E-1A_U02;

Potrafi dokładnie i konsekwentnie wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy związane z wybranymi zagadnieniami ekonomicznymi, wykorzystując różne podejścia teoretyczne zarówno z ekonomii, jak i dyscyplin pokrewnych 06E-1A_U04;

Posiada umiejętność samodzielnego gromadzenia, selekcji i przetwarzania informacji z zakresu zjawisk społecznych i gospodarczych oraz potrafi identyfikować luki w swojej wiedzy i samodzielnie je uzupełniać 06E-1A_U06;

Potrafi pracować w zespole rozwiązując określone zadania z zakresu ekonomii, poprawnie stosując wybrane standardy i pełniąc różne role; jednocześnie posiada zdolności organizacyjne do osiągania celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań zawodowych 06E-1A_U07

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny własnych kompetencji, potrafi uzupełniać i doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego 06E-1A_K01;

ma świadomość ograniczeń poznanych teorii i metod badawczych oraz jest otwarty na nowe teorie i metody; twórcze poszukiwanie rozwiązań stawianych przed nimi problemów 06E-1A_K02;

Formułuje własne stanowisko, dobierając argumenty za jego poparciem, ale też jest elastyczny i potrafi prowadzić dyskusję, w tym argumenty za innymi poglądami 06E-1A_K03;

Potrafi pracować i współpracować w grupie, aktywnie uczestniczy w grupach, organizacjach lub instytucjach, jest otwarty na współpracę i budowanie relacji, reprezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, stale dąży do realizacji indywidualnych i zespołowych działania 06E-1A_K05;

Przestrzega zasad etyki zawodowej, szanuje prawa autorskie, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy moralne związane z wykonywanym zawodem, jest przekonany o znaczeniu profesjonalnego działania, jest wrażliwy na problemy społeczne, ekonomiczne i ekologiczne 06E-1A_K06;

Przestrzega zasad ochrony własności intelektualnej i praw autorskich w ramach prowadzonych prac badawczych 06E-1A_K08

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Kozłowski
Prowadzący grup: Maciej Kozłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej


Metody dydaktyczne:

konwersatorium; prezentacje; indywidualne i grupowe dyskusje; konsultacje, omawianie planów i fragmentów pracy; dobór literatury

Sposoby i kryteria oceniania:

udział w zajęciach, dyskusja, prezentowane fragmenty pracy; obrona pracy

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

przygotowanie części pracy

Treści kształcenia:

Problematyka seminarium: Jest ona dostosowana do indywidualnych potrzeb i zainteresowań studenta. W przypadku trudności przy wyborze tematu pracy, student może skorzystać z propozycji i sugestii promotora, który stara się wziąć pod uwagę zarówno miejsce zamieszkania, wykonywaną pracę, indywidualne zainteresowania, dostępność literatury itp. W ramach seminarium zapewniony jest kompleksowy nadzór merytoryczny i warsztatowy w szeroko rozumianej problematyce obejmującej aspekty ekonomiczne, społeczne i gospodarcze. Stopień uszczegółowienia zagadnień (makroekonomia i polityka makroekonomiczna, edukacja, ekologia, polityka monetarna i fiskalna; finanse i bankowość, funkcjonowanie przedsiębiorstw, organizacja przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw, marketing, funkcjonowanie banków i innych instytucji finansowych, np. funduszy emerytalnych, giełdy papierów wartościowych, na szczeblu zarówno centralnym jak i na poziomie jednostek samorządu terytorialnego), jest dobierany i omawiany indywidualnie.

Literatura:

Dobór uzależniony od tematu pracy

Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia-Wrocław 1998.

Chodubski A., Wstęp do badań politologicznych, Gdańsk 1995.

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1996.

Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.

Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.

Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.

Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001.

Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 2005.

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997.

Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa-Łódź 1998.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4