Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-KROJ2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Uporządkowana wiedza zdobyta w trakcie studiów. Umiejętność samodzielnego zdobywania danych i innych informacji. Znajomość literatury z zakresu rynku nieruchomości, gospodarki przestrzennej i specjalistycznej terminologii, umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy. |
Skrócony opis: |
Głównym celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony. Seminarium: - służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych, - ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację, - jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego, - koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy, - poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta, - służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. Przedstawić zasady konstruowania pracy magisterskiej (06IN_2A _W01). 2. Omówić wymogi formalne związane z przygotowaniem pracy magisterskiej (06IN_2A _W03). 3. Scharakteryzować proponowaną koncepcję pracy zgodną z kierunkiem studiów (06IN_2A _W02; 06IN_2A _W04). 4. Zdefiniować zestaw zagadnień badawczych, które mogą stać się przedmiotem analiz w pracy magisterskiej (06IN_2A _W04; 06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07). 5. Po dokonaniu wyboru zdefiniować i opisać kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07). 6. Wskazać i wybrać metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących na rynku nieruchomości (06IN_2A _W06). Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: 1. Przygotować koncepcję pracy magisterskiej zgodnie z realizowanym kierunkiem studiów (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U02). 2. Sformułować problem badawczy i dobrać metody służące jego rozwiązaniu (06IN_2A _U03; 06IN_2A _U04). 3. Dobrać adekwatną literaturę również w języku obcym (06IN_2A _U05). 4. Przeprowadzić krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06IN_2A _U02). 5. Analizować procesy rozwoju i gospodarowania na rynku nieruchomości oraz wyjaśniać i interpretować zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U04). 6. Analitycznie i krytycznie oceniać podejmowane w pracy zagadnienia (06IN_2A _U02; 06IN_2A _U03). Kompetencje społeczne: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć następujące postawy: 1. Rozumieć konieczność ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji (uczenia się przez całe życie) (06IN_2A _K01). 2. Szanować i chronić własność intelektualną (prawa autorskie) (06IN_2A _K07). 3. Rozumieć konieczność postępowania w sposób etyczny i profesjonalny (06IN_2A _K06). 4. Prezentować aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06IN_2A _K02). 5. Uczyć się poprzez dyskusję i współpracę (06IN_2A _K01; 06IN_2A _K06). 6. Określać priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania (06IN_2A _K06) oraz dbać o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06IN_2A _K07). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Kronenberg | |
Prowadzący grup: | Jakub Kronenberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, burza mózgów, analiza literatury przedmiotu, analiza studiów przypadku, analiza tekstów przygotowanych przez studentów |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | I semestr zaliczenie na podstawie przedstawienia opracowania koncepcji pracy wraz z podstawową literaturą |
|
Treści kształcenia: | Jak przygotować pracę magisterską – formalności, podstawowe wymagania? Jak wybrać pytania badawcze? Jak znaleźć odpowiednią literaturę? Jak prawidłowo odwołać się do literatury w pracy? Jakie są najodpowiedniejsze metody badawcze? Jak korzystać z odpowiednich metod badawczych? Jak przedstawiać wyniki badań? Jak interpretować i omawiać wyniki w kontekście literatury? Jak zakończyć pracę magisterską? |
|
Literatura: |
Bergier, Tomasz, Jakub Kronenberg, red. 2012. Przyroda w mieście. Usługi ekosystemów — niewykorzystany potencjał miast. Polski poradnik TEEB dla miast. Kraków: Fundacja Sendzimira. Bergier, Tomasz, Jakub Kronenberg, red. 2018. Międzysektorowa współpraca na rzecz zieleni w mieście. Kraków: Fundacja Sendzimira. Kronenberg, Jakub, Tomasz Bergier, red. 2010. Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce. Kraków: Fundacja Sendzimira. Stoczewska, B. (2014). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wydawnicza AFM. Węglińska, M. (2010). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Impuls. Wrycza-Bekier, J. (2011). Kreatywna praca dyplomowa. Jak stworzyć fascynujący tekst naukowy. Helion. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.