UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-KROJ2C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Uporządkowana wiedza zdobyta w trakcie studiów.

Umiejętność samodzielnego zdobywania danych i innych informacji.

Znajomość literatury z zakresu rynku nieruchomości, gospodarki przestrzennej i specjalistycznej terminologii, umiejętność doboru i analizy literatury i aktów normatywnych, formułowania myśli i poglądów, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy.

Skrócony opis:

Głównym celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony.

Seminarium:

­- służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych,

­- ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizację,

­- jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego,

­- koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy,

­- poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta,

­- służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu.

W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez.

Efekty uczenia się:

Wiedza: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

1. Przedstawić zasady konstruowania pracy magisterskiej (06IN_2A _W01).

2. Omówić wymogi formalne związane z przygotowaniem pracy magisterskiej (06IN_2A _W03).

3. Scharakteryzować proponowaną koncepcję pracy zgodną z kierunkiem studiów (06IN_2A _W02; 06IN_2A _W04).

4. Zdefiniować zestaw zagadnień badawczych, które mogą stać się przedmiotem analiz w pracy magisterskiej (06IN_2A _W04; 06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07).

5. Po dokonaniu wyboru zdefiniować i opisać kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06IN_2A _W05; 06IN_2A _W07).

6. Wskazać i wybrać metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących na rynku nieruchomości (06IN_2A _W06).

Umiejętności: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć:

1. Przygotować koncepcję pracy magisterskiej zgodnie z realizowanym kierunkiem studiów (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U02).

2. Sformułować problem badawczy i dobrać metody służące jego rozwiązaniu (06IN_2A _U03; 06IN_2A _U04).

3. Dobrać adekwatną literaturę również w języku obcym (06IN_2A _U05).

4. Przeprowadzić krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06IN_2A _U02).

5. Analizować procesy rozwoju i gospodarowania na rynku nieruchomości oraz wyjaśniać i interpretować zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06IN_2A _U01; 06IN_2A _U04).

6. Analitycznie i krytycznie oceniać podejmowane w pracy zagadnienia (06IN_2A _U02; 06IN_2A _U03).

Kompetencje społeczne: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien nabyć następujące postawy:

1. Rozumieć konieczność ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji (uczenia się przez całe życie) (06IN_2A _K01).

2. Szanować i chronić własność intelektualną (prawa autorskie) (06IN_2A _K07).

3. Rozumieć konieczność postępowania w sposób etyczny i profesjonalny (06IN_2A _K06).

4. Prezentować aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania (06IN_2A _K02).

5. Uczyć się poprzez dyskusję i współpracę (06IN_2A _K01; 06IN_2A _K06).

6. Określać priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania (06IN_2A _K06) oraz dbać o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06IN_2A _K07).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jakub Kronenberg
Prowadzący grup: Jakub Kronenberg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej.

W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, burza mózgów, analiza literatury przedmiotu, analiza studiów przypadku, analiza tekstów przygotowanych przez studentów

Sposoby i kryteria oceniania:

I semestr zaliczenie na podstawie przedstawienia opracowania koncepcji pracy wraz z podstawową literaturą

Treści kształcenia:

Jak przygotować pracę magisterską – formalności, podstawowe wymagania?

Jak wybrać pytania badawcze?

Jak znaleźć odpowiednią literaturę?

Jak prawidłowo odwołać się do literatury w pracy?

Jakie są najodpowiedniejsze metody badawcze?

Jak korzystać z odpowiednich metod badawczych?

Jak przedstawiać wyniki badań?

Jak interpretować i omawiać wyniki w kontekście literatury?

Jak zakończyć pracę magisterską?


Literatura:

Bergier, Tomasz, Jakub Kronenberg, red. 2012. Przyroda w mieście. Usługi ekosystemów — niewykorzystany potencjał miast. Polski poradnik TEEB dla miast. Kraków: Fundacja Sendzimira.

Bergier, Tomasz, Jakub Kronenberg, red. 2018. Międzysektorowa współpraca na rzecz zieleni w mieście. Kraków: Fundacja Sendzimira.

Kronenberg, Jakub, Tomasz Bergier, red. 2010. Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce. Kraków: Fundacja Sendzimira.

Stoczewska, B. (2014). Jak pisać pracę licencjacką lub magisterską. Poradnik dla studentów. Oficyna Wydawnicza AFM.

Węglińska, M. (2010). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów. Impuls.

Wrycza-Bekier, J. (2011). Kreatywna praca dyplomowa. Jak stworzyć fascynujący tekst naukowy. Helion.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-7