Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-KUNA2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw ekonomii, w tym szczególnie ekonomii międzynarodowej i biznesu międzynarodowego. Umiejętność doboru i analizy literatury, formułowania myśli i poglądów. |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy magisterskiej, umożliwiające samodzielne jej przygotowanie. Student powinien być zainteresowany przynajmniej jednym ze wskazanych zagadnień: ekonomia międzynarodowa, biznes międzynarodowy, handel międzynarodowy, zielona ekonomia, internacjonalizacja przedsiębiorstw, e-biznes, społeczna odpowiedzialność biznesu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: • zna terminologię używaną w ekonomii, jest w stanie zdefiniować problem badawczy, hipotezy oraz najważniejsze cele swojej pracy dyplomowej; wie jak scharakteryzować zakres interesującego go zagadnienia (06E-2A_W01), • zna przepisy prawa z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_W09). Umiejętności Student: • potrafi przygotować spójny plan pracy dyplomowej, przedstawić temat swojej pracy i zarysować jej strukturę, prezentując jednocześnie przyjętą przez siebie metodologię (06E-2A_U01, 06E-2A_U02), • potrafi rozwiązać problem badawczy umiejętnie dobierając literaturę opisującą badane zagadnienie, umie zidentyfikować luki w swojej wiedzy i samodzielnie je uzupełnić (06E-2A_U04, 06E-2A_U06), • potrafi pracować w zespole rozwiązującym konkretne zadania z zakresu ekonomii międzynarodowej i biznesu międzynarodowego (06E-2A_U07), • umie zorganizować sobie pracę (06E-2A_U07). Kompetencje Student: • jest zdolny do wyrażania krytycznych opinii na badany temat, ma zdolność obiektywnej oceny zjawisk ekonomicznych oraz dzielenia się własnym doświadczeniem i wątpliwościami związanymi z tematem pracy (06E-2A_K01, 06E-2A_K02, 06E-2A_K03), • jest świadomy konieczności uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (06E-2A_K01), • jest otwarty na współpracę, reprezentuje postawę kreatywną, jest gotowy do podejmowania i realizacji zawodowych wyzwań (06E-2A_K05), • postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej (06E-2A_K06), • postępuje zgodnie z zasadami ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_K08). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anetta Kuna-Marszałek | |
Prowadzący grup: | Anetta Kuna-Marszałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Semestr 2 (I rok studiów II st.) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być prowadzone w formie stacjonarnej i zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja w zakresie wybranych tematów prac magisterskich. Praca indywidualna studenta z prowadzącym. "Burza mózgów". |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Uczestnictwo na zajęciach, udział w dyskusjach, przedstawienie konspektu pracy magisterskiej (temat, cel, plan, literatura). Ocena efektów kształcenia jest dokonywana w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach oraz dyskusji nad poszczególnymi fragmentami pracy magisterskiej. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Uczestnictwo na zajęciach, udział w dyskusjach, przedstawienie kolejnych części pracy dyplomowej. |
|
Treści kształcenia: | 1. Omówienie ogólnych zagadnień związanych przygotowywaniem prac magisterskich. 2. Wybór tematu pracy (istota problemu badawczego, przegląd współczesnych kierunków badań nad gospodarką, przydatność w karierze zawodowej). 3. Przedstawienie propozycji tematów prac magisterskich. 4. Sposoby poszukiwania źródeł, gromadzenia literatury i danych. 5. Opracowanie i analiza materiałów badawczych. 6. Formułowanie hipotez badawczych i ustalanie celów pracy. 7. Respektowanie praw autorskich. 8. Konstrukcja planu pracy magisterskiej. 9. Redakcja tekstu pracy maisterskiej (planowanie struktury tekstu, sporządzanie przypisów, tablic oraz ilustracji, styl języka pracy, istota treści wstępu i zakończenia). |
|
Literatura: |
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2020. Sydor M., Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, Wyd. Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2014. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską?, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010. Szczegółowe wymogi pisania prac magisterskich (plik pdf). Indywidualne zalecenia dla studentów (zgodne z tematyką danej pracy). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anetta Kuna-Marszałek | |
Prowadzący grup: | Anetta Kuna-Marszałek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Semestr 2 (I rok studiów II st.) W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Zajęcia mogą być prowadzone w formie stacjonarnej i zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Dyskusja w zakresie wybranych tematów prac magisterskich. Praca indywidualna studenta z prowadzącym. "Burza mózgów". |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Uczestnictwo na zajęciach, udział w dyskusjach, przedstawienie konspektu pracy magisterskiej (temat, cel, plan, literatura). Ocena efektów kształcenia jest dokonywana w sposób ciągły na podstawie uczestnictwa i aktywności na zajęciach oraz dyskusji nad poszczególnymi fragmentami pracy magisterskiej. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Uczestnictwo na zajęciach, udział w dyskusjach, przedstawienie kolejnych części pracy dyplomowej. |
|
Treści kształcenia: | 1. Omówienie ogólnych zagadnień związanych przygotowywaniem prac magisterskich. 2. Wybór tematu pracy (istota problemu badawczego, przegląd współczesnych kierunków badań nad gospodarką, przydatność w karierze zawodowej). 3. Przedstawienie propozycji tematów prac magisterskich. 4. Sposoby poszukiwania źródeł, gromadzenia literatury i danych. 5. Opracowanie i analiza materiałów badawczych. 6. Formułowanie hipotez badawczych i ustalanie celów pracy. 7. Respektowanie praw autorskich. 8. Konstrukcja planu pracy magisterskiej. 9. Redakcja tekstu pracy maisterskiej (planowanie struktury tekstu, sporządzanie przypisów, tablic oraz ilustracji, styl języka pracy, istota treści wstępu i zakończenia). |
|
Literatura: |
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2020. Sydor M., Wskazówki dla piszących prace dyplomowe, Wyd. Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2014. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską?, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010. Szczegółowe wymogi pisania prac magisterskich (plik pdf). Indywidualne zalecenia dla studentów (zgodne z tematyką danej pracy). |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.