Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-MOTU2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | LG |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | wWedza z zakresu logistyki, umiejętność doboru i analizy literatury oraz aktów normatywnych, formułowania myśli, pozyskania danych i informacji, analizy i syntezy. |
Skrócony opis: |
Celem głównym zajęć jest przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej będącej indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego. Służą one pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez. Szczegółowe cele seminarium: • uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizacja, • omówienie narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta, • prezentacja pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusja na temat podejmowanego tematu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: • definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06L-2A_W01, , 06L-2A_W03), • rozumie rolę logistyki w gospodarce oraz wyjaśnia i interpretuje zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06L-2A_W03, 06L-2A_W05), • wskazuje i wybiera metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących w logistyce; opisuje i interpretuje zjawiska, procesy oraz tendencje w kontekście podejmowanej problematyki badawczej (06L-2A_W06, 06L-2A_W08). Umiejętności Student: • potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy magisterskiej oraz dokonuje operacjonalizacji zadania badawczego (06L-2A_U02, 06L-2A_U03, 06L-2A_U05), • dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym, przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06L-2A_U01, 06L-2A_U06, 06L-2A_U08), • przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego, potrafi opracować prognozy i symulacje różnych wariantów procesu logistycznego w oparciu o wyspecjalizowane modele z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi (06L-2A_U03, 06L-2A_U07), • posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia oraz przygotowania pracy pisemnej i wystąpień z prowadzonych badań własnych (06L-2A_U06, 06L-2A_U08). Kompetencje społeczne Student: • prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować i współpracować (06L-2A_K01, 06L-2A_K02, 06L-2A_K03), • potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06L-2A_K04, 06L-2A_K05). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Motowidlak | |
Prowadzący grup: | Urszula Motowidlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: Zajęcia realizowane z nauczycielem akademickim - 28 godz.; Praca bieżąca studenta - 56 godz.(przygotowanie do dyskusji, prezentacji); Przygotowanie do zaliczenia 28 godz. (przygotowanie koncepcji i konspektu pracy wraz z listą podstawowej literatury przedmiotu i koncepcją badań własnych). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia dobra znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań (20% oceny końcowej), koncepcja i konspekt pracy magisterskiej (zawierający cel pracy, problemy badawcze, pytania ogólne i szczegółowe, hipotezy, ogólną strukturę pracy, listę literatury przedmiotu – 40% oceny końcowej), przygotowanie koncepcji badań własnych (przedmiot i cel badań, wstępny wybór metod i technik badawczych – 20% oceny końcowej), aktywny udział w zajęciach (20% oceny końcowej). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 60-69% 3 70-75% 3,5 76-84 4 85-90 4,5 powyżej 90% 5 |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania, dylematy i determinanty logistyki – poszukiwanie tematyki pracy magisterskiej. 2. Weryfikacja i dobór literatury i materiałów źródłowych. Źródła informacji naukowej. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze (ogólne i szczegółowe). 5. Forma i układ pracy (część teoretyczna i empiryczna pracy - szczegółowe omówienie). 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie wstępnego konspektu pracy magisterskiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Studia literatury – dyskurs krytyczny. 10. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych. Ocena możliwości ich wykorzystania. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź 2014. 2) Wójcik K., Piszę pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015. 3) Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa 2020. Literatura uzupełniająca: 1) Gambarelli G., Łucki Z. Praca dyplomowa i doktorska, CeDeWu, Warszawa 2015. 2) Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 3) Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Impuls, Kraków 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Motowidlak | |
Prowadzący grup: | Urszula Motowidlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: Zajęcia realizowane z nauczycielem akademickim - 28 godz.; Praca bieżąca studenta - 56 godz.(przygotowanie do dyskusji, prezentacji); Przygotowanie do zaliczenia 28 godz. (przygotowanie koncepcji i konspektu pracy wraz z listą podstawowej literatury przedmiotu i koncepcją badań własnych). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia dobra znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań (20% oceny końcowej), koncepcja i konspekt pracy magisterskiej (zawierający cel pracy, problemy badawcze, pytania ogólne i szczegółowe, hipotezy, ogólną strukturę pracy, listę literatury przedmiotu – 40% oceny końcowej), przygotowanie koncepcji badań własnych (przedmiot i cel badań, wstępny wybór metod i technik badawczych – 20% oceny końcowej), aktywny udział w zajęciach (20% oceny końcowej). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 60-69% 3 70-75% 3,5 76-84 4 85-90 4,5 powyżej 90% 5 |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania, dylematy i determinanty logistyki – poszukiwanie tematyki pracy magisterskiej. 2. Weryfikacja i dobór literatury i materiałów źródłowych. Źródła informacji naukowej. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze (ogólne i szczegółowe). 5. Forma i układ pracy (część teoretyczna i empiryczna pracy - szczegółowe omówienie). 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie wstępnego konspektu pracy magisterskiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Studia literatury – dyskurs krytyczny. 10. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych. Ocena możliwości ich wykorzystania. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź 2014. 2) Wójcik K., Piszę pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015. 3) Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa 2020. Literatura uzupełniająca: 1) Gambarelli G., Łucki Z. Praca dyplomowa i doktorska, CeDeWu, Warszawa 2015. 2) Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 3) Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Impuls, Kraków 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Motowidlak | |
Prowadzący grup: | Urszula Motowidlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: Zajęcia realizowane z nauczycielem akademickim - 28 godz.; Praca bieżąca studenta - 56 godz.(przygotowanie do dyskusji, prezentacji); Przygotowanie do zaliczenia 28 godz. (przygotowanie koncepcji i konspektu pracy wraz z listą podstawowej literatury przedmiotu i koncepcją badań własnych). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia dobra znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań (20% oceny końcowej), koncepcja i konspekt pracy magisterskiej (zawierający cel pracy, problemy badawcze, pytania ogólne i szczegółowe, hipotezy, ogólną strukturę pracy, listę literatury przedmiotu – 40% oceny końcowej), przygotowanie koncepcji badań własnych (przedmiot i cel badań, wstępny wybór metod i technik badawczych – 20% oceny końcowej), aktywny udział w zajęciach (20% oceny końcowej). |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | 60-69% 3 70-75% 3,5 76-84 4 85-90 4,5 powyżej 90% 5 |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania, dylematy i determinanty logistyki – poszukiwanie tematyki pracy magisterskiej. 2. Weryfikacja i dobór literatury i materiałów źródłowych. Źródła informacji naukowej. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze (ogólne i szczegółowe). 5. Forma i układ pracy (część teoretyczna i empiryczna pracy - szczegółowe omówienie). 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie wstępnego konspektu pracy magisterskiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Studia literatury – dyskurs krytyczny. 10. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych. Ocena możliwości ich wykorzystania. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską? Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź 2014. 2) Wójcik K., Piszę pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2015. 3) Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa 2020. Literatura uzupełniająca: 1) Gambarelli G., Łucki Z. Praca dyplomowa i doktorska, CeDeWu, Warszawa 2015. 2) Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 3) Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Impuls, Kraków 2013. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Motowidlak | |
Prowadzący grup: | Urszula Motowidlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: Zajęcia realizowane z nauczycielem akademickim - 30 godz.; Praca bieżąca studenta - 60 godz.(przygotowanie do dyskusji, prezentacji); Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. (przygotowanie koncepcji i konspektu pracy wraz z listą podstawowej literatury przedmiotu i koncepcją badań własnych). W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym zajęcia, na konsultacjach w formie zdalnej. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna. Zajęcia on line - Teams |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia dobra znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań (20% oceny końcowej), koncepcja i konspekt pracy magisterskiej (zawierający cel pracy, problemy badawcze, pytania ogólne i szczegółowe, hipotezy, ogólną strukturę pracy, listę literatury przedmiotu – 40% oceny końcowej), przygotowanie koncepcji badań własnych (przedmiot i cel badań, wstępny wybór metod i technik badawczych – 20% oceny końcowej), aktywny udział w zajęciach (20% oceny końcowej). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania, dylematy i determinanty logistyki – poszukiwanie tematyki pracy magisterskiej. 2. Weryfikacja i dobór literatury i materiałów źródłowych. Źródła informacji naukowej. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze (ogólne i szczegółowe). 5. Forma i układ pracy (część teoretyczna i empiryczna pracy - szczegółowe omówienie). 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie wstępnego konspektu pracy magisterskiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Studia literaturowe – dyskurs krytyczny. 10. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych. Ocena możliwości ich wykorzystania. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy (on line - Teams) |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Motowidlak | |
Prowadzący grup: | Urszula Motowidlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: Zajęcia realizowane z nauczycielem akademickim - 30 godz.; Praca bieżąca studenta - 60 godz.(przygotowanie do dyskusji, prezentacji); Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. (przygotowanie koncepcji i konspektu pracy wraz z listą podstawowej literatury przedmiotu i koncepcją badań własnych). |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia dobra znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań (20% oceny końcowej), koncepcja i konspekt pracy magisterskiej (zawierający cel pracy, problemy badawcze, pytania ogólne i szczegółowe, hipotezy, ogólną strukturę pracy, listę literatury przedmiotu – 40% oceny końcowej), przygotowanie koncepcji badań własnych (przedmiot i cel badań, wstępny wybór metod i technik badawczych – 20% oceny końcowej), aktywny udział w zajęciach (20% oceny końcowej). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania, dylematy i determinanty logistyki – poszukiwanie tematyki pracy magisterskiej. 2. Weryfikacja i dobór literatury i materiałów źródłowych. Źródła informacji naukowej. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze (ogólne i szczegółowe). 5. Forma i układ pracy (część teoretyczna i empiryczna pracy - szczegółowe omówienie). 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie wstępnego konspektu pracy magisterskiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Studia literaturowe – dyskurs krytyczny. 10. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych. Ocena możliwości ich wykorzystania. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Motowidlak | |
Prowadzący grup: | Urszula Motowidlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: Zajęcia realizowane z nauczycielem akademickim - 30 godz.; Praca bieżąca studenta - 60 godz.(przygotowanie do dyskusji, prezentacji); Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. (przygotowanie koncepcji i konspektu pracy wraz z listą podstawowej literatury przedmiotu i koncepcją badań własnych). |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia dobra znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań (20% oceny końcowej), koncepcja i konspekt pracy magisterskiej (zawierający cel pracy, problemy badawcze, pytania ogólne i szczegółowe, hipotezy, ogólną strukturę pracy, listę literatury przedmiotu – 40% oceny końcowej), przygotowanie koncepcji badań własnych (przedmiot i cel badań, wstępny wybór metod i technik badawczych – 20% oceny końcowej), aktywny udział w zajęciach (20% oceny końcowej). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania, dylematy i determinanty logistyki – poszukiwanie tematyki pracy magisterskiej. 2. Weryfikacja i dobór literatury i materiałów źródłowych. Źródła informacji naukowej. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze (ogólne i szczegółowe). 5. Forma i układ pracy (część teoretyczna i empiryczna pracy - szczegółowe omówienie). 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie wstępnego konspektu pracy magisterskiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Studia literaturowe – dyskurs krytyczny. 10. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych. Ocena możliwości ich wykorzystania. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Motowidlak | |
Prowadzący grup: | Urszula Motowidlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: Zajęcia realizowane z nauczycielem akademickim - 30 godz.; Praca bieżąca studenta - 60 godz.(przygotowanie do dyskusji, prezentacji); Przygotowanie do zaliczenia 30 godz. (przygotowanie koncepcji i konspektu pracy wraz z listą podstawowej literatury przedmiotu i koncepcją badań własnych). |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny i konwersatoryjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia dobra znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań (20% oceny końcowej), koncepcja i konspekt pracy magisterskiej (zawierający cel pracy, problemy badawcze, pytania ogólne i szczegółowe, hipotezy, ogólną strukturę pracy, listę literatury przedmiotu – 40% oceny końcowej), przygotowanie koncepcji badań własnych (przedmiot i cel badań, wstępny wybór metod i technik badawczych – 20% oceny końcowej), aktywny udział w zajęciach (20% oceny końcowej). |
|
Treści kształcenia: | 1. Współczesne wyzwania, dylematy i determinanty logistyki – poszukiwanie tematyki pracy magisterskiej. 2. Weryfikacja i dobór literatury i materiałów źródłowych. Źródła informacji naukowej. 3. Identyfikacja problemu badawczego oraz określenie celu pracy dyplomowej. 4. Teza a hipoteza badawcza, pytania badawcze (ogólne i szczegółowe). 5. Forma i układ pracy (część teoretyczna i empiryczna pracy - szczegółowe omówienie). 6. Technika pisania pracy (spis literatury, załączników, odsyłacze, cytaty itp.). 7. Wybór tematu oraz opracowanie wstępnego konspektu pracy magisterskiej. 8. Praca nad doborem literatury i materiałów źródłowych. 9. Studia literaturowe – dyskurs krytyczny. 10. Przegląd metod, technik i narzędzi badawczych. Ocena możliwości ich wykorzystania. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.