Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 0600-PAPM2C |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
| Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Forma studiów: | stacjonarne |
| Wymagania wstępne: | Znajomość literatury z zakresu logistyki, marketingu i finansów przedsiębiorstwa, umiejętność doboru i analizy literatury oraz innych źródeł danych i informacji, umiejętność analizy i syntezy oraz formułowania myśli i poglądów. |
| Skrócony opis: |
Seminarium służy pogłębieniu wiedzy i umiejętności studenta w zakresie realizacji badań naukowych. Celem seminarium jest przygotowanie koncepcji pracy magisterskiej, która jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad podejmowanymi w pracach problemami badawczymi oraz rezultatami pracy własnej studentów. Służą one wymianie poglądów, krytycznej ocenie, obronie przyjętych tez, uzasadnianiu stanowiska, formułowaniu rekomendacji. |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z obszaru pracy magisterskiej, zna terminologię z zakresu logistyki, marketingu, finansów i zrządzania przedsiębiorstwem (06L-2A_W01, 06L-2A_W02); - zna wymogi stawiane pracy magisterskiej, potrafi dobrać źródła oraz metody i narzędzia badawcze niezbędne dla jej przygotowania (06L-2A _W05, 06L-2A _W08); - rozumie miejsce i znaczenie logistyki w przedsiębiorstwie (06L-2A_W03, 06L-2A_W06; - opisuje zjawiska i procesy oddziałujące na funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw w kontekście podejmowanej problematyki badawczej (06L-2A _W03, 06L-2A _W06). Umiejętności Student: - formułuje cel i problem badawczy pracy magisterskiej oraz określa zadania badawcze (06L-2A_U01, 06L-2A_U06); - dobiera literaturę (również w języku obcym) i przeprowadza jej krytyczną analizę (06L-2A_U06, 06L-2A_U08); - prezentuje rezultaty badań własnych w formie ustnych wypowiedzi i pracy pisemnej, uzasadnia prezentowane poglądy (06L-2A _U05, 06L-2A _U07); - poddaje krytycznej ocenie rezultaty przeprowadzonych badań, proponuje rozwiązanie problemu logistycznego przy zastosowaniu właściwych metod i narzędzi, formułuje własne opinie i rekomendacje (06L-2A _U02, 06L-2A _U03). Kompetencje Student: - posiada umiejętności krytycznego spojrzenia na rozważany problem badawczy i efekty własnej pracy, prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować i współpracować (06L-2A _K01, 06L-2A _K02, 06L-2A _K04, 06L-2A _K05); - potrafi określić priorytety służące realizacji zadań badawczych oraz dba o poprawność merytoryczną i formalną pracy magisterskiej, postępuje zgodnie z zasadami etyki (06L-2A_K03, 06L-2A_K06). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
| Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
| Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Marzena Papiernik-Wojdera | |
| Prowadzący grup: | Marzena Papiernik-Wojdera | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: seminarium magisterskie semestr 1 (30 godzin). 2. Bilans czasu pracy własnej Studenta: - praca bieżąca: 60 godzin, - przygotowanie do zaliczenia 30 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. |
|
| Metody dydaktyczne: | Wykład, konwersatorium, dyskusja seminaryjna, indywidualna praca ze studentem. Zajęcia odbywają się na platformie Microsoft Teams, treść pracy jest przesyłana e-mailem. |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem uzyskania zaliczenia seminarium jest sformułowanie problemu badawczego, ustalenie tematu, celu i struktury pracy, wskazanie źródeł i metod badawczych oraz przygotowanie w formie pisemnej wstępnych rezultatów badań (60%), a także aktywny udział w zajęciach (40%). |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Zasadnicze problemy logistyki we współczesnym przedsiębiorstwie. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Określenie celu i problemu badawczego pracy magisterskiej. 4. Teza, hipoteza, pytania badawcze. 5. Zasadnicze wymogi stawiane pracy magisterskiej. 6. Struktura pracy magisterskiej. 7. Technika pisania pracy magisterskiej. 8. Określenie tematu i planu pracy magisterskiej. 9. Dobór i studia literatury. 10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy magisterskiej. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przegląd i ocena zasadności wykorzystania narzędzi badawczych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer Polska S.A., Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Dawidziuk D, Pisanie pracy dyplomowej: licencjackiej, inżynierskiej, magisterskiej - poradnik, Oficyna Wydawnicza WSM, Warszawa 2007. 2. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 4. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 5. Urban S., W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001. 6. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. 7. Zenderowski Z., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa 2014. 8. Zasady przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ: https://www.eksoc.uni.lodz.pl/strefa-studenta/sprawy-organizacyjne/prace-i-egzaminy-dyplomowe/#nav 9. Literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
| Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Marzena Papiernik-Wojdera | |
| Prowadzący grup: | Marzena Papiernik-Wojdera | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: seminarium magisterskie semestr 1. 2. Bilans czasu pracy własnej Studenta: - praca bieżąca: 60 godzin, - przygotowanie do zaliczenia 30 godzin. |
|
| Metody dydaktyczne: | Wykład, konwersatorium, dyskusja seminaryjna, indywidualna praca ze studentem. |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem uzyskania zaliczenia seminarium jest sformułowanie problemu badawczego, ustalenie tematu, celu i struktury pracy, wskazanie źródeł i metod badawczych oraz przygotowanie w formie pisemnej wstępnych rezultatów badań (60%), a także aktywny udział w zajęciach (40%). |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Zasadnicze problemy logistyki we współczesnym przedsiębiorstwie. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Określenie celu i problemu badawczego pracy magisterskiej. 4. Teza, hipoteza, pytania badawcze. 5. Zasadnicze wymogi stawiane pracy magisterskiej. 6. Struktura pracy magisterskiej. 7. Technika pisania pracy magisterskiej. 8. Określenie tematu i planu pracy magisterskiej. 9. Dobór i studia literatury. 10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy magisterskiej. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przegląd i ocena zasadności wykorzystania narzędzi badawczych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer Polska S.A., Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Dawidziuk D, Pisanie pracy dyplomowej: licencjackiej, inżynierskiej, magisterskiej - poradnik, Oficyna Wydawnicza WSM, Warszawa 2007. 2. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 4. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 5. Urban S., W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001. 6. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. 7. Zenderowski Z., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa 2014. 8. Zasady przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ: https://www.eksoc.uni.lodz.pl/wgrane_pliki/pierwsza-strona-2019.pdf https://www.eksoc.uni.lodz.pl/wgrane_pliki/zasady_przygotowania_prac_dyplomowych___wymogi_formalne_2018_1.pdf https://www.eksoc.uni.lodz.pl/wgrane_pliki/zasady_przygotowania_prac_dyplomowych_1_2019.pdf 9. Literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
| Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
SM
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Marzena Papiernik-Wojdera | |
| Prowadzący grup: | Marzena Papiernik-Wojdera | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
| Czy ECTS?: | T |
|
| Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: seminarium magisterskie semestr 1. 2. Bilans czasu pracy własnej Studenta: - praca bieżąca: 60 godzin, - przygotowanie do zaliczenia 30 godzin. |
|
| Metody dydaktyczne: | Wykład, konwersatorium, dyskusja seminaryjna, indywidualna praca ze studentem. |
|
| Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem uzyskania zaliczenia seminarium jest sformułowanie problemu badawczego, ustalenie tematu, celu i struktury pracy, wskazanie źródeł i metod badawczych oraz przygotowanie w formie pisemnej wstępnych rezultatów badań (60%), a także aktywny udział w zajęciach (40%). |
|
| Szczegółowe treści kształcenia: | 1. Zasadnicze problemy logistyki we współczesnym przedsiębiorstwie. 2. Źródła informacji naukowej. Dobór literatury i materiałów źródłowych. 3. Określenie celu i problemu badawczego pracy magisterskiej. 4. Teza, hipoteza, pytania badawcze. 5. Zasadnicze wymogi stawiane pracy magisterskiej. 6. Struktura pracy magisterskiej. 7. Technika pisania pracy magisterskiej. 8. Określenie tematu i planu pracy magisterskiej. 9. Dobór i studia literatury. 10. Przygotowanie i prezentacja koncepcji pracy magisterskiej. 11. Indywidualna praca ze studentem. 12. Przegląd i ocena zasadności wykorzystania narzędzi badawczych. |
|
| Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer Polska S.A., Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Dawidziuk D, Pisanie pracy dyplomowej: licencjackiej, inżynierskiej, magisterskiej - poradnik, Oficyna Wydawnicza WSM, Warszawa 2007. 2. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 4. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 5. Urban S., W. Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001. 6. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. 7. Zenderowski Z., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich. Poradnik, CeDeWu, Warszawa 2014. 8. Zasady przygotowania prac dyplomowych na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ: http://www.eksoc.uni.lodz.pl/wgrane_pliki/zasady_przygotowania_prac_dyplomowych___wymogi_formalne_09_2015.pdf http://www.eksoc.uni.lodz.pl/wgrane_pliki/zasady-przygotowania-prac-dyplomowych_1.pdf 9. Literatura dostosowana do indywidualnych potrzeb studenta. |
|
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
