Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-PIEA2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | E |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu makroekonomii, instytucji gospodarki rynkowej |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest szczegółowe zapoznanie studenta z sadami i metodami pisania pracy magisterskiej, wybór tematu oraz napisanie pracy magisterskiej na wybrany temat. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna terminologię używaną w ekonomii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych na poziomie rozszerzonym (06E-2A_W01). Student zna przepisy prawa z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_W09). Umiejętności Student potrafi dokonać obserwacji zjawisk ekonomicznych i zinterpretować związki pomiędzy wywołującymi je czynnikami, wykorzystując właściwe narzędzia analityczne (06E-2A _U01). Student potrafi wykorzystywać zarówno podstawową, jak i rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu ekonomii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu formułowania praktycznych wniosków użytecznych dla decydentów, a także analizowania i interpretowania różnorodnych problemów ekonomicznych; ponadto potrafi krytycznie dobierać metody analiz (06E-2A _U02). Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące różnorodnych zagadnień ekonomicznych oraz leżących na pograniczu różnych dyscyplin naukowych; ponadto potrafi przedstawić merytoryczne uzasadnienie prezentowanych opinii (06E-2A _U04). Student posiada zdolność samodzielnego gromadzenia, selekcji i przetwarzania informacji oraz potrafi zidentyfikować luki w swojej wiedzy i samodzielnie je uzupełnić, a także odnieść posiadaną wiedzę do własnych decyzji gospodarczych (06E-2A _U06). Student potrafi pracować w zespole rozwiązującym konkretne zadania z zakresu ekonomii, pełniąc także rolę kierowniczą oraz samodzielnie dobierając środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych wymagających rozszerzonych umiejętności w odniesieniu do różnego rodzaju norm prawnych i etycznych (06E-2A _U07). Kompetencje społeczne Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny własnych kompetencji, nabytą wiedzę i umiejętności potrafi uzupełniać i doskonalić, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, świadomie kształtuje własną karierę zawodową (06E-2A _K01). Student jest świadom zalet i ograniczeń poznanych teorii i metod badawczych; kreatywnie poszukuje rozwiązań stawianych przed nim problemów i jest otwarty na nowe koncepcje naukowe i metodologiczne (06E-2A _K02). Student potrafi angażować się w dyskusje i formułować w ich toku własne stanowisko, przy czym potrafi wskazywać argumenty na rzecz poparcia swojej opinii, pozostając jednak otwartym na argumenty na rzecz innych poglądów (06E-2A _K03). Student potrafi pracować i współdziałać w grupie, aktywnie uczestniczy w grupach, organizacjach czy instytucjach, jest otwarty na współpracę i budowę relacji, na potrzeby i oczekiwania innych osób, reprezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą, umie zarządzać zespołami ludzkimi, jest gotowy do podejmowania zawodowych wyzwań, wytrwale dąży do realizacji indywidualnych i zespołowych działań (06E-2A _K05). Student postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga moralne dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny, jest wrażliwy na problemy społeczne, ekonomiczne, ekologiczne (06E-2A _K06). Student postępuje zgodnie z dobrymi praktykami dotyczącymi zasad ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_K08). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pieczewski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pieczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pieczewski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pieczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zakres tematyczny seminarium: Instytucjonalne aspekty rozwoju gospodarczego: wymiar krajowy i międzynarodowy. Tematy prac realizowanych na moim seminarium oscyluje w ramach ekonomii instytucjonalnej i historii gospodarczej. Nie ma puli tematów do wyboru. Wybór tematu jest jednym z elementów procesu dydaktycznego. Przed wyborem seminarium zalecam koniecznie rozmowę ze mną, w celu ustalenia, czy zainteresowania Studenta/ki mieszczą się w tematyce Seminarium. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, ćwiczenia, Tutorial |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena (na pierwszym semestrze seminarium) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań: - konspekt pracy 60% oceny końcowej - prezentacja koncepcji pracy 20% - aktywny udział w dyskusji 10% - inne zadania 10% Ocena w kolejnych semestrach uzależniona od stopnia zaawansowania pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena (na pierwszym semestrze) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań, a głównie prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na forum grupy, , sporządzenia konspektu pracy (tytuł, cele, hipotezy, pytania badawcze, metody badawcze, struktura pracy oraz wstępnej bibliografii), zabierania głosu w dyskusji. Dalsza ocena (w kolejnych semestrach) na podstawie zaawansowania pisania pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie (wiedza i praca naukowa, metody badawcze) 2. Co to jest praca magisterska i jak ją pisać? 3. Etapy pisania pracy magisterskiej. 4. Źródła i dane - wybór i selekcja, metody i zasady korzystania. 5. Bibliografia i przypisy. 6. Wstęp i zakończenie. Zasady tworzenia. 7. Etyka w pisaniu pracy magisterskiej. 8. Dalsze zajęcia: praca własna studenta pod kontrolą i opieką promotora. |
|
Literatura: |
R. Zenderowski, Praca magisterska, licencjat : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej Wydanie XI, Wydawnictwo CeDeWu,Warszawa 2020. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pieczewski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pieczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zakres tematyczny seminarium: Instytucjonalne aspekty rozwoju gospodarczego: wymiar krajowy i międzynarodowy. Tematy prac realizowanych na moim seminarium oscyluje w ramach ekonomii instytucjonalnej i historii gospodarczej. Nie ma puli tematów do wyboru. Wybór tematu jest jednym z elementów procesu dydaktycznego. Przed wyborem seminarium zalecam koniecznie rozmowę ze mną, w celu ustalenia, czy zainteresowania Studenta/ki mieszczą się w tematyce Seminarium. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, ćwiczenia, Tutorial |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena (na pierwszym semestrze seminarium) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań: - konspekt pracy 60% oceny końcowej - prezentacja koncepcji pracy 20% - aktywny udział w dyskusji 10% - inne zadania 10% Ocena w kolejnych semestrach uzależniona od stopnia zaawansowania pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena (na pierwszym semestrze) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań, a głównie prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na forum grupy, , sporządzenia konspektu pracy (tytuł, cele, hipotezy, pytania badawcze, metody badawcze, struktura pracy oraz wstępnej bibliografii), zabierania głosu w dyskusji. Dalsza ocena (w kolejnych semestrach) na podstawie zaawansowania pisania pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie (wiedza i praca naukowa, metody badawcze) 2. Co to jest praca magisterska i jak ją pisać? 3. Etapy pisania pracy magisterskiej. 4. Źródła i dane - wybór i selekcja, metody i zasady korzystania. 5. Bibliografia i przypisy. 6. Wstęp i zakończenie. Zasady tworzenia. 7. Etyka w pisaniu pracy magisterskiej. 8. Dalsze zajęcia: praca własna studenta pod kontrolą i opieką promotora. |
|
Literatura: |
R. Zenderowski, Praca magisterska, licencjat : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej Wydanie XI, Wydawnictwo CeDeWu,Warszawa 2020. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pieczewski | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pieczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zakres tematyczny seminarium: Instytucjonalne aspekty rozwoju gospodarczego: wymiar krajowy i międzynarodowy. Tematy prac realizowanych na moim seminarium oscyluje w ramach ekonomii instytucjonalnej i historii gospodarczej. Nie ma puli tematów do wyboru. Wybór tematu jest jednym z elementów procesu dydaktycznego. Przed wyborem seminarium zalecam koniecznie rozmowę ze mną, w celu ustalenia, czy zainteresowania Studenta/ki mieszczą się w tematyce Seminarium. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, ćwiczenia, Tutorial |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena (na pierwszym semestrze seminarium) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań: - konspekt pracy 60% oceny końcowej - prezentacja koncepcji pracy 20% - aktywny udział w dyskusji 10% - inne zadania 10% Ocena w kolejnych semestrach uzależniona od stopnia zaawansowania pracy. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena (na pierwszym semestrze) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań, a głównie prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na forum grupy, , sporządzenia konspektu pracy (tytuł, cele, hipotezy, pytania badawcze, metody badawcze, struktura pracy oraz wstępnej bibliografii), zabierania głosu w dyskusji. Dalsza ocena (w kolejnych semestrach) na podstawie zaawansowania pisania pracy. |
|
Treści kształcenia: | 1. Wprowadzenie (wiedza i praca naukowa, metody badawcze) 2. Co to jest praca magisterska i jak ją pisać? 3. Etapy pisania pracy magisterskiej. 4. Źródła i dane - wybór i selekcja, metody i zasady korzystania. 5. Bibliografia i przypisy. 6. Wstęp i zakończenie. Zasady tworzenia. 7. Etyka w pisaniu pracy magisterskiej. 8. Dalsze zajęcia: praca własna studenta pod kontrolą i opieką promotora. |
|
Literatura: |
R. Zenderowski, Praca magisterska, licencjat : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej Wydanie XI, Wydawnictwo CeDeWu,Warszawa 2014. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.