UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-PIEA2C
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

E

Profil programu studiów:

O

Stopień studiów:

2

Forma studiów:

stacjonarne

Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu makroekonomii, instytucji gospodarki rynkowej

Skrócony opis:

Celem seminarium magisterskiego jest szczegółowe zapoznanie studenta z sadami i metodami pisania pracy magisterskiej, wybór tematu oraz napisanie pracy magisterskiej na wybrany temat.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student zna terminologię używaną w ekonomii i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie nauk społecznych na poziomie rozszerzonym (06E-2A_W01).

Student zna przepisy prawa z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_W09).

Umiejętności

Student potrafi dokonać obserwacji zjawisk ekonomicznych i zinterpretować związki pomiędzy wywołującymi je czynnikami, wykorzystując właściwe narzędzia analityczne (06E-2A _U01). Student potrafi wykorzystywać zarówno podstawową, jak i rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu ekonomii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu formułowania praktycznych wniosków użytecznych dla decydentów, a także analizowania i interpretowania różnorodnych problemów ekonomicznych; ponadto potrafi krytycznie dobierać metody analiz (06E-2A _U02). Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące różnorodnych zagadnień ekonomicznych oraz leżących na pograniczu różnych dyscyplin naukowych; ponadto potrafi przedstawić merytoryczne uzasadnienie prezentowanych opinii (06E-2A _U04). Student posiada zdolność samodzielnego gromadzenia, selekcji i przetwarzania informacji oraz potrafi zidentyfikować luki w swojej wiedzy i samodzielnie je uzupełnić, a także odnieść posiadaną wiedzę do własnych decyzji gospodarczych (06E-2A _U06). Student potrafi pracować w zespole rozwiązującym konkretne zadania z zakresu ekonomii, pełniąc także rolę kierowniczą oraz samodzielnie dobierając środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych wymagających rozszerzonych umiejętności w odniesieniu do różnego rodzaju norm prawnych i etycznych (06E-2A _U07).

Kompetencje społeczne

Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy, dokonuje samooceny własnych kompetencji, nabytą wiedzę i umiejętności potrafi uzupełniać i doskonalić, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, świadomie kształtuje własną karierę zawodową (06E-2A _K01).

Student jest świadom zalet i ograniczeń poznanych teorii i metod badawczych; kreatywnie poszukuje rozwiązań stawianych przed nim problemów i jest otwarty na nowe koncepcje naukowe i metodologiczne (06E-2A _K02). Student potrafi angażować się w dyskusje i formułować w ich toku własne stanowisko, przy czym potrafi wskazywać argumenty na rzecz poparcia swojej opinii, pozostając jednak otwartym na argumenty na rzecz innych poglądów (06E-2A _K03). Student potrafi pracować i współdziałać w grupie, aktywnie uczestniczy w grupach, organizacjach czy instytucjach, jest otwarty na współpracę i budowę relacji, na potrzeby i oczekiwania innych osób, reprezentuje postawę kreatywną i przedsiębiorczą, umie zarządzać zespołami ludzkimi, jest gotowy do podejmowania zawodowych wyzwań, wytrwale dąży do realizacji indywidualnych i zespołowych działań (06E-2A _K05). Student postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, z poszanowaniem praw autorskich, prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga moralne dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma przekonanie o znaczeniu zachowania się w sposób profesjonalny, jest wrażliwy na problemy społeczne, ekonomiczne, ekologiczne (06E-2A _K06). Student postępuje zgodnie z dobrymi praktykami dotyczącymi zasad ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego (06E-2A_K08).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Pieczewski
Prowadzący grup: Andrzej Pieczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Pieczewski
Prowadzący grup: Andrzej Pieczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zakres tematyczny seminarium: Instytucjonalne aspekty rozwoju gospodarczego: wymiar krajowy i międzynarodowy.

Tematy prac realizowanych na moim seminarium oscyluje w ramach ekonomii instytucjonalnej i historii gospodarczej. Nie ma puli tematów do wyboru. Wybór tematu jest jednym z elementów procesu dydaktycznego.

Przed wyborem seminarium zalecam koniecznie rozmowę ze mną, w celu ustalenia, czy zainteresowania Studenta/ki mieszczą się w tematyce Seminarium.


Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Metody dydaktyczne:

Wykład, ćwiczenia, Tutorial

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena (na pierwszym semestrze seminarium) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań:

- konspekt pracy 60% oceny końcowej

- prezentacja koncepcji pracy 20%

- aktywny udział w dyskusji 10%

- inne zadania 10%

Ocena w kolejnych semestrach uzależniona od stopnia zaawansowania pracy.



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena (na pierwszym semestrze) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań, a głównie prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na forum grupy, , sporządzenia konspektu pracy (tytuł, cele, hipotezy, pytania badawcze, metody badawcze, struktura pracy oraz wstępnej bibliografii), zabierania głosu w dyskusji.

Dalsza ocena (w kolejnych semestrach) na podstawie zaawansowania pisania pracy.


Treści kształcenia:

1. Wprowadzenie (wiedza i praca naukowa, metody badawcze)

2. Co to jest praca magisterska i jak ją pisać?

3. Etapy pisania pracy magisterskiej.

4. Źródła i dane - wybór i selekcja, metody i zasady korzystania.

5. Bibliografia i przypisy.

6. Wstęp i zakończenie. Zasady tworzenia.

7. Etyka w pisaniu pracy magisterskiej.

8. Dalsze zajęcia: praca własna studenta pod kontrolą i opieką promotora.

Literatura:

R. Zenderowski, Praca magisterska, licencjat : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej Wydanie XI, Wydawnictwo CeDeWu,Warszawa 2020.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Pieczewski
Prowadzący grup: Andrzej Pieczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zakres tematyczny seminarium: Instytucjonalne aspekty rozwoju gospodarczego: wymiar krajowy i międzynarodowy.

Tematy prac realizowanych na moim seminarium oscyluje w ramach ekonomii instytucjonalnej i historii gospodarczej. Nie ma puli tematów do wyboru. Wybór tematu jest jednym z elementów procesu dydaktycznego.

Przed wyborem seminarium zalecam koniecznie rozmowę ze mną, w celu ustalenia, czy zainteresowania Studenta/ki mieszczą się w tematyce Seminarium.


Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej

Metody dydaktyczne:

Wykład, ćwiczenia, Tutorial

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena (na pierwszym semestrze seminarium) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań:

- konspekt pracy 60% oceny końcowej

- prezentacja koncepcji pracy 20%

- aktywny udział w dyskusji 10%

- inne zadania 10%

Ocena w kolejnych semestrach uzależniona od stopnia zaawansowania pracy.



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena (na pierwszym semestrze) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań, a głównie prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na forum grupy, , sporządzenia konspektu pracy (tytuł, cele, hipotezy, pytania badawcze, metody badawcze, struktura pracy oraz wstępnej bibliografii), zabierania głosu w dyskusji.

Dalsza ocena (w kolejnych semestrach) na podstawie zaawansowania pisania pracy.


Treści kształcenia:

1. Wprowadzenie (wiedza i praca naukowa, metody badawcze)

2. Co to jest praca magisterska i jak ją pisać?

3. Etapy pisania pracy magisterskiej.

4. Źródła i dane - wybór i selekcja, metody i zasady korzystania.

5. Bibliografia i przypisy.

6. Wstęp i zakończenie. Zasady tworzenia.

7. Etyka w pisaniu pracy magisterskiej.

8. Dalsze zajęcia: praca własna studenta pod kontrolą i opieką promotora.

Literatura:

R. Zenderowski, Praca magisterska, licencjat : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej Wydanie XI, Wydawnictwo CeDeWu,Warszawa 2020.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Pieczewski
Prowadzący grup: Andrzej Pieczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

Zakres tematyczny seminarium: Instytucjonalne aspekty rozwoju gospodarczego: wymiar krajowy i międzynarodowy.

Tematy prac realizowanych na moim seminarium oscyluje w ramach ekonomii instytucjonalnej i historii gospodarczej. Nie ma puli tematów do wyboru. Wybór tematu jest jednym z elementów procesu dydaktycznego.

Przed wyborem seminarium zalecam koniecznie rozmowę ze mną, w celu ustalenia, czy zainteresowania Studenta/ki mieszczą się w tematyce Seminarium.



Metody dydaktyczne:

Wykład, ćwiczenia, Tutorial

Sposoby i kryteria oceniania:

Ocena (na pierwszym semestrze seminarium) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań:

- konspekt pracy 60% oceny końcowej

- prezentacja koncepcji pracy 20%

- aktywny udział w dyskusji 10%

- inne zadania 10%

Ocena w kolejnych semestrach uzależniona od stopnia zaawansowania pracy.



Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

Ocena (na pierwszym semestrze) na podstawie wykonywanych przez studenta zadań, a głównie prezentacji koncepcji pracy magisterskiej na forum grupy, , sporządzenia konspektu pracy (tytuł, cele, hipotezy, pytania badawcze, metody badawcze, struktura pracy oraz wstępnej bibliografii), zabierania głosu w dyskusji.

Dalsza ocena (w kolejnych semestrach) na podstawie zaawansowania pisania pracy.


Treści kształcenia:

1. Wprowadzenie (wiedza i praca naukowa, metody badawcze)

2. Co to jest praca magisterska i jak ją pisać?

3. Etapy pisania pracy magisterskiej.

4. Źródła i dane - wybór i selekcja, metody i zasady korzystania.

5. Bibliografia i przypisy.

6. Wstęp i zakończenie. Zasady tworzenia.

7. Etyka w pisaniu pracy magisterskiej.

8. Dalsze zajęcia: praca własna studenta pod kontrolą i opieką promotora.

Literatura:

R. Zenderowski, Praca magisterska, licencjat : przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej Wydanie XI, Wydawnictwo CeDeWu,Warszawa 2014.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4