Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-RZEA3C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | EI |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | znajomość literatury z zakresu podejmowanych badań, przygotowanie zarysu części teoretycznej, projekt dalszych badań. (zaliczone seminarium sem. II) |
Skrócony opis: |
Celem głównym seminarium magisterskie jest przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej. Seminarium: - służy pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych, - ma na celu uściślenie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru badawczego, a następnie wypracowanie koncepcji pracy i jej realizacja, - jest indywidualną pracą naukową studenta na wybrany temat badawczy, wykonywaną pod nadzorem prowadzącego, - koncentruje się na przeglądzie i weryfikacji literatury z zakresu podejmowanego tematu pracy, - poświęcone jest omówieniu narzędzi i metod badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta, - służy prezentacji pracy na poszczególnych etapach przygotowań oraz dyskusji na temat podejmowanego tematu. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie poglądów, krytycznej ocenie, formułowaniu rekomendacji, uzasadnianiu stanowiska, obronie przedstawionych tez. |
Efekty uczenia się: |
Student: PEK 1 - definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej (06GP-A2_W01, 06GP-A2_W03) PEK 2 - rozumie procesy rozwoju i gospodarowania w przestrzeni oraz wyjaśnia i interpretuje zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy (06GP-A2_W02, 06GP-A2_W03), PEK 3 - wskazuje i wybiera metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących w przestrzeni; opisuje i interpretuje zjawiska i procesy oraz tendencje i kierunki zmian w kontekście podejmowanej problematyki badawczej (06GP-A2_W04, 06GP-A2_W05 ) PEK 4 - potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy magisterskiej oraz dokonuje operacjonalizacji zadania badawczego (06GP-A2_U01, 06GP-A2_U03, 06GP-A2_U04, 06GP-A2_U05); PEK 5 - dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym oraz przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych (06GP-A2_U01, 06GP-A2_U03, 06GP-A2_U04, 06GP-A2_U05, 06GPA2__U07) PEK 6 - przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego, potrafi prowadzić interdyscyplinarne analizy przestrzenne oraz opracować prognozy i symulacje różnych wariantów rozwoju przestrzennego w oparciu o wyspecjalizowane modele z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi (06GP-A2_U02, 06GP-A2_U03, 06GP-A2_U05) PEK 7 - posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia (06GP-A2_U01, 06GP-A2_U03, 06GP-A2_U04, 06GP-A2_U05) oraz przygotowania pracy pisemnej i wystąpień z prowadzonych badań własnych (06GP-A2_U06, 06GP-A2_U07) PEK 8 - prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować i współpracować (06GP-A2_K01, 06GP-A2_K02, 06GP-A2_K03) PEK 9 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wybranego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej (06GP-A2_K02, 06GP-A2_K03, 06GP-A2_K05) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT SM
SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca, Mariusz Sokołowicz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca, Mariusz Sokołowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia 30 godz., praca bieżąca 60 godz. (przygotowanie do dyskusji, prezentacji oraz narzędzi badawczych; przygotowanie do zaliczenia 60 godz. - przygotowanie części teoretycznej pracy |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia drugiego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy (50%) oraz przygotowanie narzędzi badawczych (ankiety, wywiadu kwestionariuszowego, danych statystycznych) (30%), aktywny udział w zajęciach (20%). Uzyskiwane PEK są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Treści kształcenia: 1. Pogłębione studia literaturowe oraz rozpoznanie źródeł pozyskiwania danych. 2. Przegląd zaawansowanych metod badawczych. 3. Przegląd zaawansowanych metod badawczych – wybór optymalnego. 4. Przygotowanie narzędzi i metod badawczych dla przygotowywanych prac magisterskich. 5. Prowadzenie badań empirycznych (również w terenie). 6. Indywidualna praca ze studentem. 7. Metodologia opracowywania wyników badań. 8. Techniki opracowania wyników badań. 9. Wizualizacja wyników badań. 10. Przygotowanie i prezentacja kolejnych części pracy. 11. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 4. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 5. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rzeńca | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rzeńca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Zajęcia 30 godz., praca bieżąca 60 godz. (przygotowanie do dyskusji, prezentacji oraz narzędzi badawczych; przygotowanie do zaliczenia 60 godz. - przygotowanie części teoretycznej pracy |
|
Metody dydaktyczne: | wykład, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia drugiego semestru jest przygotowanie części teoretycznej pracy (50%) oraz przygotowanie narzędzi badawczych (ankiety, wywiadu kwestionariuszowego, danych statystycznych) (30%), aktywny udział w zajęciach (20%). Uzyskiwane PEK są na bieżąco weryfikowane w trakcie trwania seminarium, indywidualnych konsultacji oraz złożonych poszczególnych części pracy. |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Treści kształcenia: 1. Pogłębione studia literaturowe oraz rozpoznanie źródeł pozyskiwania danych. 2. Przegląd zaawansowanych metod badawczych. 3. Przegląd zaawansowanych metod badawczych – wybór optymalnego. 4. Przygotowanie narzędzi i metod badawczych dla przygotowywanych prac magisterskich. 5. Prowadzenie badań empirycznych (również w terenie). 6. Indywidualna praca ze studentem. 7. Metodologia opracowywania wyników badań. 8. Techniki opracowania wyników badań. 9. Wizualizacja wyników badań. 10. Przygotowanie i prezentacja kolejnych części pracy. 11. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004 Literatura uzupełniająca: 3. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013 4. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001 5. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999 Literatura w zależności od tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.