Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-SADA2C |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | LG |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 2 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | ogólna znajomość literatury logistycznej i innych źródeł naukowych z zakresu podejmowanych badań |
Skrócony opis: |
Zasadniczym celem zajęć jest przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej stanowiącej indywidualną pracę studenta na wybrany temat, wykonywaną pod opieką merytoryczną prowadzącego seminarium. Zajęcia służą pogłębianiu wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych. W ramach seminarium odbywają się dyskusje nad poruszanymi w pracach problemami badawczymi służące wymianie i wzbogaceniu poglądów studentów, krytyczna ocena zagadnień, formułowanie rekomendacji i usprawnień, uzasadnianie stanowiska, obrona przedstawionych hipotez i pytań badawczych. Szczegółowe cele seminarium: • doprecyzowanie zainteresowań naukowych studenta, określenie obszaru i zakresu prowadzonych badań, konceptualizacja pracy i jej realizacja, • omówienie metod i narzędzi i badawczych oraz technik prezentacji badań własnych studenta, • przedstawienie pracy na poszczególnych etapach jest budowy, dyskusja nad podejmowanymi zagadnieniami merytorycznymi |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza Student: • definiuje i opisuje kluczowe zagadnienia z wybranej problematyki pracy magisterskiej 06L-2A_W01,06L-2A_W02, 06L-2A_W03, • rozumie rolę logistyki w gospodarce oraz wyjaśnia i interpretuje zjawiska, procesy, zależności dotyczące tematyki pracy 06L-2A_W05, 06L-2A_W06, 06L-2A_W08 • wskazuje i wybiera metody i narzędzia badawcze, pozwalające badać przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących w logistyce; opisuje i interpretuje zjawiska, procesy oraz tendencje w kontekście podejmowanej problematyki badawczej 06L-2A_W05, 06L-2A_W06, 06L-2A_W08 2. Umiejętności Student: • potrafi sformułować problem badawczy i cel pracy magisterskiej oraz dokonuje operacjonalizacji zadania badawczego 06L-2A _U01,06L-2A _U02,06L-2A _U03 • dobiera adekwatną literaturę również w języku obcym, przeprowadza krytyczną analizę literatury i aktów normatywnych 06L-2A _U05,06L-2A _U06,06L-2A _U07 • przeprowadza adekwatne analizy empiryczne służące rozwiązaniu określonego problemu badawczego, potrafi opracować prognozy i symulacje różnych wariantów procesu logistycznego w oparciu o wyspecjalizowane modele z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi 06L-2A _U01,06L-2A _U05,06L-2A _U08 • posiada umiejętności analitycznego i krytycznego spojrzenia na podejmowane w pracy zagadnienia 06L-2A _U07,06L-2A _U03,06L-2A _U08 oraz przygotowania pracy pisemnej i wystąpień z prowadzonych badań własnych 06L-2A _U07,06L-2A _U08. 3.Kompetencje społeczne Student: • prezentuje aktywną i kreatywną postawę w zakresie formułowania problemów badawczych i sposobów ich rozwiązywania, potrafi dyskutować i współpracować 06L-2A _K0106L-2A _K02,06L-2A _K03 • potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania oraz przejawia dbałość o poprawność merytoryczną i formalną (warsztatową) pracy magisterskiej 06L-2A _K04,06L-2A _K05, 06L-2A _K06. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adam Sadowski | |
Prowadzący grup: | Adam Sadowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: SEMINARIUM MAGISTERSKIE Semestr 1 (30 godzin). Bilans czasu pracy własnej Studenta obejmuje: 1. Seminarium magisterskie 1: praca bieżąca 60 godzin; przygotowanie do zaliczenia 30 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Literatura w zależności od zaakceptowanego tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Zajęcia prowadzone na platformie Teams. Literatura w zależności od zaakceptowanego tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny i informacyjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru seminarium jest przygotowanie kwerendy literatury polsko- i obcojęzycznej (50%), koncepcji i planu pracy (30%) oraz aktywny udział w zajęciach (20%) |
|
Treści kształcenia: | 1. Pogłębione studia literaturowe oraz rozpoznanie źródeł pozyskiwania danych 2. Konstrukcja pracy magisterskiej – budowa planu 3. Ustalanie celów teoriopoznawczych i aplikacyjnych pracy 4. Dokonanie przeglądu podstawowych i zaawansowanych metod badawczych 5. Przygotowanie narzędzi badawczych dla przygotowywanych prac magisterskich 6. Konstrukcja narzędzi badawczych 7. Indywidualna praca ze studentem 8. Prezentacja możliwości wizualizacji wyników badań 9. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej 10. Ocena stopnia realizacji zakładanych celów pracy 11. Weryfikacja poprawności i kompletności doboru literatury 12. Weryfikacja rozdziałów teoretycznych pracy pod względem merytorycznym oraz formalnym |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Impuls, Kraków 2009. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SM
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adam Sadowski | |
Prowadzący grup: | Adam Sadowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Forma zajęć: SEMINARIUM MAGISTERSKIE Semestr 1 (30 godzin). Bilans czasu pracy własnej Studenta obejmuje: 1. Seminarium magisterskie 1: praca bieżąca 60 godzin; przygotowanie do zaliczenia 30 godzin. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej, Student(ka) ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z Prowadzącym(ą) zajęcia, na konsultacjach tradycyjnych lub w formie zdalnej. Literatura w zależności od zaakceptowanego tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Zajęcia prowadzone na platformie Teams. Literatura w zależności od zaakceptowanego tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny i informacyjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru seminarium jest przygotowanie kwerendy literatury polsko- i obcojęzycznej (50%), koncepcji i planu pracy (30%) oraz aktywny udział w zajęciach (20%) |
|
Treści kształcenia: | 1. Pogłębione studia literaturowe oraz rozpoznanie źródeł pozyskiwania danych 2. Konstrukcja pracy magisterskiej – budowa planu 3. Ustalanie celów teoriopoznawczych i aplikacyjnych pracy 4. Dokonanie przeglądu podstawowych i zaawansowanych metod badawczych 5. Przygotowanie narzędzi badawczych dla przygotowywanych prac magisterskich 6. Konstrukcja narzędzi badawczych 7. Indywidualna praca ze studentem 8. Prezentacja możliwości wizualizacji wyników badań 9. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej 10. Ocena stopnia realizacji zakładanych celów pracy 11. Weryfikacja poprawności i kompletności doboru literatury 12. Weryfikacja rozdziałów teoretycznych pracy pod względem merytorycznym oraz formalnym |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Impuls, Kraków 2009. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adam Sadowski | |
Prowadzący grup: | Adam Sadowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od zaakceptowanego tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: zajęcia 30 godz., praca bieżąca 60 godz., przygotowanie do zaliczenia 60 godz. |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny i informacyjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru seminarium jest przygotowanie kwerendy literatury polsko- i obcojęzycznej (50%), koncepcji i planu pracy (30%) oraz aktywny udział w zajęciach (20%) |
|
Treści kształcenia: | 1. Pogłębione studia literaturowe oraz rozpoznanie źródeł pozyskiwania danych 2. Konstrukcja pracy magisterskiej – budowa planu 3. Ustalanie celów teoriopoznawczych i aplikacyjnych pracy 4. Dokonanie przeglądu podstawowych i zaawansowanych metod badawczych 5. Przygotowanie narzędzi badawczych dla przygotowywanych prac magisterskich 6. Konstrukcja narzędzi badawczych 7. Indywidualna praca ze studentem 8. Prezentacja możliwości wizualizacji wyników badań 9. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej 10. Ocena stopnia realizacji zakładanych celów pracy 11. Weryfikacja poprawności i kompletności doboru literatury 12. Weryfikacja rozdziałów teoretycznych pracy pod względem merytorycznym oraz formalnym |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Impuls, Kraków 2009. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adam Sadowski | |
Prowadzący grup: | Adam Sadowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od zaakceptowanego tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: zajęcia 30 godz., praca bieżąca 60 godz., przygotowanie do zaliczenia 60 godz. |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny i informacyjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru seminarium jest przygotowanie kwerendy literatury polsko- i obcojęzycznej (50%), koncepcji i planu pracy (30%) oraz aktywny udział w zajęciach (20%) |
|
Treści kształcenia: | 1. Pogłębione studia literaturowe oraz rozpoznanie źródeł pozyskiwania danych 2. Konstrukcja pracy magisterskiej – budowa planu 3. Ustalanie celów teoriopoznawczych i aplikacyjnych pracy 4. Dokonanie przeglądu podstawowych i zaawansowanych metod badawczych 5. Przygotowanie narzędzi badawczych dla przygotowywanych prac magisterskich 6. Konstrukcja narzędzi badawczych 7. Indywidualna praca ze studentem 8. Prezentacja możliwości wizualizacji wyników badań 9. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej 10. Ocena stopnia realizacji zakładanych celów pracy 11. Weryfikacja poprawności i kompletności doboru literatury 12. Weryfikacja rozdziałów teoretycznych pracy pod względem merytorycznym oraz formalnym |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Impuls, Kraków 2009. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT SM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adam Sadowski | |
Prowadzący grup: | Adam Sadowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | Literatura w zależności od zaakceptowanego tematu pracy obejmuje różne pozycje dostosowane do indywidualnych potrzeb studenta. Czas pracy studenta: zajęcia 30 godz., praca bieżąca 60 godz., przygotowanie do zaliczenia 60 godz. |
|
Metody dydaktyczne: | wykład konwersatoryjny i informacyjny, dyskusja seminaryjna, dyskusja kierowana, metoda projektu, prezentacja multimedialna |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia pierwszego semestru seminarium jest przygotowanie kwerendy literatury polsko- i obcojęzycznej (50%), koncepcji i planu pracy (30%) oraz aktywny udział w zajęciach (20%) |
|
Treści kształcenia: | 1. Pogłębione studia literaturowe oraz rozpoznanie źródeł pozyskiwania danych 2. Konstrukcja pracy magisterskiej – budowa planu 3. Ustalanie celów teoriopoznawczych i aplikacyjnych pracy 4. Dokonanie przeglądu podstawowych i zaawansowanych metod badawczych 5. Przygotowanie narzędzi badawczych dla przygotowywanych prac magisterskich 6. Konstrukcja narzędzi badawczych 7. Indywidualna praca ze studentem 8. Prezentacja możliwości wizualizacji wyników badań 9. Doskonalenie techniki pisania pracy magisterskiej 10. Ocena stopnia realizacji zakładanych celów pracy 11. Weryfikacja poprawności i kompletności doboru literatury 12. Weryfikacja rozdziałów teoretycznych pracy pod względem merytorycznym oraz formalnym |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Dudziak A., Żejmo A., Redagowanie prac dyplomowych. Wskazówki metodyczne dla studentów, Difin, Warszawa 2008. 2. Kolman R., Zdobywanie wiedzy. Poradnik podnoszenia kwalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Gdańsk 2004. 3. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: 1. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa 2013. 2. Frankfort-Nachmias C., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań 2001. 3. Morison M., Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii, Wyd. Zysk i S-ka Poznań 1999. 4. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Impuls, Kraków 2009. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.