Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-SOMECS5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: |
SEMINIARIUM LICENCJACKIE I ST. 5 SEM - stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | S |
Profil programu studiów: | O |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przygotowanie osób studiujących do samodzielnej realizacji procesu badawczego związanego z przygotowaniem pracy licencjackiej: od postawienia problemu badawczego, przez realizację badania empirycznego, do opracowania i przedstawiania wyników badania. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza, Student zna i rozumie: - podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne funkcjonujące w socjologii umożliwiające przygotowanie i zrealizowanie projektu badawczego - podstawowe metody i techniki badań społecznych niezbędne do rozwiązania postawionych problemów badawczych - sposób zaprojektowania i zrealizowania ilościowego/jakościowego badania empirycznego 06S-1A_W01, 06S-1A_W06, 06S-1A_W07 Umiejętności, Student potrafi: - sformułować problematykę badawczą - przygotować pełną koncepcję badawczą - dobrać literaturę przedmiotu związaną z problematyką pracy - samodzielne stawiać hipotezy badawcze - wybrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze - przeprowadzić badania empiryczne i dokonać ich analizy - sformułować wnioski końcowe 06S-1A_U03, 06S-1A_U04, 06S-1A_U05, 06S-1A_U09 Kompetencje, Student jest gotów do: - samodzielnego poszukiwania informacji niezbędnych do opracowania wybranego zjawiska społecznego - krytycznej analizy źródeł i formułowania adekwatnych sądów - przestrzegania reguł etycznych w trakcie realizacji procesu badawczego 06S-1A_K03, 06S-1A_K04, 06S-1A_K08 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Męcfal | |
Prowadzący grup: | Sylwia Męcfal | |
Strona przedmiotu: | https://www.uni.lodz.pl/pracownicy/sylwia-mecfal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | seminarium |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Ocena oparta na zaliczeniu cząstkowych zadań praktycznych związanych z realizacją procesu badawczego w celu napisania pracy licencjackiej: koncepcja badawcza, dobór literatury, przygotowany wstępu pracy, rozdziały: teoretyczny, metodologiczny i empiryczny,, opracowanie bibliografii, aneksu pracy, narzędzi badawczych i ich zastosowania w praktyce badań. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | Ocena praktycznej realizacji badania empirycznego oraz poszczególnych etapów procesu badawczego. Pierwszy semestr: koncepcja badawcza, dobór literatury, przygotowany wstęp pracy, rozdział teoretyczny, wstępne narzędzia badawcze. Drugi semestr: realizacja badania, rozdziały metodologiczny oraz empiryczny, opracowanie bibliografii, aneksu pracy. |
|
Treści kształcenia: | Koncepcja badawcza i jej elementy: - problematyka badań i przedmiot badań - dobór próby - hipotezy i ich formułowanie - operacjonalizacja - metody jakościowe/ilościowe - formułowanie wniosków - interpretacja danych jakościowych i ilościowych Prezentacja pomysłów badawczych i dyskusja nad możliwościami ich realizacji. Przygotowanie formalne pracy licencjackiej. Zasady przygotowania pracy, struktura pracy etc. |
|
Literatura: |
Literatura przedmiotowa związana z wybranymi tematami. Literatura dotycząca metod i etyki badawczej (wybrana): E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003. U. Flick, Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2013 J. Lutyński, Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, ŁTN, Łódź 2000 N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych (T. 1 i T. 2), PWN, Warszawa 2010 A. Surmiak, Etyka badań jakościowych w praktyce. Analiza doświadczeń badaczy z osobami podatnymi na zranienie, Scholar, Warszawa 2022 S. Męcfal, Problemy badań terenowych - wybrane kwestie metodologiczne, praktyczne oraz etyczne przy badaniu zjawisk "trudnych", Przegląd Socjologiczny 2012, tom LXI/1, ŁTN, ss. 155-179 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.