Menedżer w sektorze publicznym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-SPEC10B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Menedżer w sektorze publicznym |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne zdobyte w trakcie dotychczasowych zajęć na kierunku Gospodarka przestrzenna. |
Skrócony opis: |
Celem praktyk zawodowych jest zweryfikowanie i poszerzenie wiedzy zdobytej w ramach zajęć dydaktycznych na kierunku Gospodarka przestrzenna, jak również zdobycie praktycznych umiejętności i kompetencji społecznych o charakterze zawodowym, przydatnych późniejszej karierze studentów na rynku pracy. |
Efekty uczenia się: |
W wyniku odbytych praktyk student: - objaśnia mechanizmy i determinanty procesów ekonomicznych i społecznych zachodzących w gospodarce regionalnej i lokalnej w zakresie związanym z działalnością podmiotu, do którego trafia w ramach praktyk. Rozumie podstawowe procesy racjonalnego gospodarowania i rozwoju podmiotu, w którym odbywa praktyki i identyfikuje relacje tego podmiotu z otoczeniem zewnętrznym (innymi podmiotami, zarówno publicznymi, prywatnymi, jak i społecznymi) – odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: 06GP-A1_W03, 06GP-A1_W04, 06GO-A1_W05). - stosuje wiedzę teoretyczną zdobytą na kierunku kształcenia oraz wiedzę praktyczną zdobytą w trakcie praktyk, prawidłowo interpretując zjawiska ekonomiczne i społeczne zachodzące w gospodarce. Pozyskuje informacje z właściwie dobranych źródeł, prawidłowo diagnozuje sytuację, określa cele i zadania (w szczególności związane z działalnością podmiotu, w którym odbywał praktyki), a także dobiera i wykorzystuje odpowiednie instrumenty służące ich realizacji. Przygotowuje raporty z prac własnych – odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: 06GP-A1_U01, 06GP-A1_U03, 06GP-A1_U05, 06GP-A1_U06). - ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności zawodowych (krytyczna ocena własna) oraz potrzeby ciągłego ich poszerzania i rozwoju kompetencji. Rozumie potrzebę współdziałania w ramach grupy, realizując wspólne zadania i jest na tę współpracę otwarty i zdolny do jej podejmowania. Właściwie określa priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania – odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: 06GP-A1_K01, 06GP-A1_K02, 06GP-A1_K03, 06GP-A1_K06). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 150 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 150 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia specjalistyczne, 135 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Chądzyński | |
Prowadzący grup: | Jacek Chądzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Zajęcia specjalistyczne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Informacje dodatkowe: | Praktyki zawodowe Praca bieżąca studenta - minimum 4 tygodnie (nie mniej niż 120 godzin) - obecność na praktykach i wykonywanie zadań stawianych praktykantowi przez opiekuna praktyk ze strony praktykodawcy. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny, opis, metoda sytuacyjna, ćwiczeniowa, studium przypadku. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywność w trakcie odbywania praktyk (realizacja zadań stawianych przed praktykantem, ocena poprawności merytorycznej ich wykonania, umiejętności pracy indywidualnej i/lub zespołowej w trakcie ich realizacji, poziomu zaangażowania itp.) Weryfikacja efektów kształcenia następuje poprzez: kontrolę zapisów dokumentujących proces odbywania praktyk znajdujących się w dzienniku praktyk, bezpośredni kontakt z praktykodawcą w trakcie odbywania przez studenta praktyk (w wybranych przypadkach mający formę hospitacji). Podstawą oceny końcowej są dane zamieszczone w formularzu weryfikacji efektów kształcenia uzyskanych w wyniku odbytej praktyki zawodowej, który jest wypełniany przez praktykodawcę po ich zakończeniu. |
|
Treści kształcenia: | 1. Zapoznanie studenta z regulaminem wewnętrznym podmiotu przyjmującego na praktykę, przepisami o dyscyplinie pracy, bhp i ppoż. 2. Zapoznanie studenta ze strukturą organizacyjną podmiotu, obiegiem dokumentów, ich klasyfikacją i zasadami przechowywania oraz archiwizowania. 3. Zapoznanie studenta z kulturą organizacyjną podmiotu przyjmującego na praktykę. 4. Zapoznanie studenta z działalnością publiczną/społeczną/gospodarczą podmiotu przyjmującego na praktykę. 5. Identyfikacja przez studenta specyfiki otoczenia (m.in. konkurencyjnego i finansowego) podmiotu przyjmującego na praktykę oraz jego ewentualnych powiązań z otoczeniem. 6. Identyfikacja procesów planowania działań w podmiocie przyjmującym na praktykę. 7. Identyfikacja narzędzi w zakresie gospodarowania zasobami materialnymi i niematerialnymi w podmiocie przyjmującym na praktykę. 8. Identyfikacja zarządzania zasobami informacyjnymi i finansowymi oraz organizacji procesów decyzyjnych w podmiocie przyjmującym na praktykę. 9. Praktyczne uczestnictwo w działaniach operacyjnych podmiotu przyjmującego na praktykę. 10. Podsumowanie i ocena odbytych praktyk w ramach rozmowy z opiekunem praktyk ze strony praktykodawcy. |
|
Literatura: |
1. Rosalska M., Wawrzonek A., Między szkołą a rynkiem pracy. Doradztwo zawodowe w szkołach zawodowych, Difin, Warszawa 2012. 2. Paszkowska-Rogacz A., Doradztwo zawodowe, Wybrane metody badań, Difin, Warszawa 2009. 3. Decker D. C., Hoevemeyer V. A., Rowe-Dimas M., First-Job Survival Guide: How to Thrive and Advance in Your New Career, JIST Works, 2005. 4. Holton E. F. , Naquin S. S., How to Succeed in Your First Job: Tips for College Graduates, Berrett-Koehler Publishers; 1st edition, 2001. 5. Arnold J., Silvester J., Work Psychology: Understanding Human Behaviour in the Workplace, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition' 2010. Dodatkowo literatura uzależniona od miejsca odbywania praktyk, związana z rodzajem podmiotu przyjmującego na praktyki oraz charakterystyką prowadzonej przez niego działalności. Obowiązujące akty prawne oraz wewnętrzne regulaminy regulujące działalność podmiotu przyjmującego na praktyki. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.