Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-ZASJ5B |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | GP |
Profil programu studiów: | P |
Stopień studiów: | 1 |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | • Wiedza na temat klasycznych i współczesnych koncepcji rozwoju gospodarczego i przestrzennego miast oraz o metodologii badań społecznych zdobyta na wcześniejszych etapach kształcenia. • Wymagania wstępne weryfikowane są w trakcie zajęć. W przypadku braku wymaganej wiedzy studentki i studenci mają obowiązek zapoznać się z literaturą przedmiotu wskazaną przez prowadzącego. |
Skrócony opis: |
Seminarium pt. „Gospodarcze i przestrzenne oblicza rozwoju współczesnych miast” przygotowuje jego uczestniczki i uczestników do napisania oraz obrony prac licencjackich. Uczestnictwo w seminarium umożliwia zatem studentkom i studentom uściślenie własnych zainteresowań w odniesieniu do zjawisk i procesów gospodarczych i przestrzennych zachodzących obecnie w miastach. Seminarium skupia się na wyposażeniu studentek i studentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje stanowiących podstawę warsztatu badawczego, a tym samym umożliwiających im konceptualizację i realizację autorskich badań oraz przedstawienie ich w formie prac dyplomowych. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: • Studentka/Student posiada interdyscyplinarną wiedzę na temat gospodarczych i przestrzennych aspektów rozwoju współczesnych miast [06GP-1P_W02, 06GP-1P_W07, 06GP-1P_W10, 06GP-1P_W11]. • Studentka/Student zna podstawowe zasady pracy badawczej, w tym towarzyszące jej normy etyczne oraz zasady prawa autorskiego [06GP-1P_W06, 06GP-1P_W08]. • Studentka/Student posiada wiedzę o teorii oraz metodologii badań miejskich, która umożliwia jej/mu przygotowanie autorskiej koncepcji badawczej oraz interpretację uzyskanych wyników [06GP-1P_W01, 06GP-1P_W12]. 2. Umiejętności: • Studentka/Student potrafi uzasadnić autorską koncepcję badawczą podczas prezentacji i towarzyszącej jej dyskusji [06GP-1P_U08, 06GP-1P_U10, 06GP-1P_U11]. • Studentka/Student potrafi zrealizować autorską koncepcję badawczą i przedstawić jej wyniki w formie pracy dyplomowej, rozwijając przy tym umiejętności praktyczne nabyte podczas studiów [06GP-1P_U07, 06GP-1P_U08, 06GP-1P_U11]. • Studentka/Student potrafi opisywać oraz interpretować zjawiska i procesy zachodzące we współczesnych miastach świadomie osadzając je w literaturze naukowej i innych materiałach źródłowych, kierując się zasadami pracy badawczej, pozyskując niezbędne dane i informacje, stosując adekwatne techniki, metody i narzędzia oraz posługując się specjalistyczną terminologią [06GP-1P_U01, 06GP-1P_U02, 06GP-1P_U03, 06GP-1P_U05, 06GP-1P_U06, 06GP-1P_U12]. 3. Kompetencje społeczne: • Studentka/Student potrafi powiązać wyniki swoich prac badawczych z obowiązującymi teoriami, koncepcjami, zasadami oraz praktyką rozwoju miast [06GP-1P_K3, 06GP-1P_ K6]. • Studentka/Student potrafi odnieść się krytycznie do rezultatów własnej pracy badawczej wyciągając przy tym wnioski dla dalszego rozwoju swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji [06GP-1P_K1, 06GP-1P_ K5]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 28 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Zasina | |
Prowadzący grup: | Jakub Zasina | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=54309 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy kurs na PZK?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr I. 2. Punkty ECTS: 3. 3. Liczba godzin: • 28 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych, • 28 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (badania literaturowe, przygotowywanie się do uczestnictwa w dyskusjach i problemach rozwiązywanych na spotkaniach seminaryjnych), • 28 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (przygotowywanie autorskiej koncepcji badawczej oraz pierwszej wersji maszynopisu części teoretycznej). 4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams oraz moodle. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach. |
|
Metody dydaktyczne: | • Wykład konwersatoryjny; • Dyskusja kierowana; • Burza mózgów; • Demonstracja; • Studium przypadku; • Praca indywidualna pod nadzorem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Końcowa ocena z I semestru seminarium stanowi średnią ważoną z ocen uzyskanych za poszczególne aktywności/zadania: • 35% Koncepcja badań planowanych do realizacji w ramach pisania pracy dyplomowej; • 35% Pierwsza wersja maszynopisu części teoretycznej pracy dyplomowej; • 30% Aktywne uczestnictwo w dyskusjach i rozwiązywaniu problemów podczas spotkań seminaryjnych (grupowych i indywidualnych). 2. Obecność na spotkaniach seminaryjnych jest obowiązkowa. W toku spotkań dopuszcza się dwie nieobecności studentki/studenta. Za każdą kolejną nieobecność odejmowana jest wartość 0,30 od ww. średniej ważonej. 3. Pozytywna ocena końcowa z I semestru seminarium wystawiana jest pod następującymi warunkami: • Uzyskania ocen pozytywnych za koncepcję badań oraz pierwszą wersję maszynopisu części teoretycznej; • Uzyskania ww. średniej ważonej o wartości przynajmniej 3,00. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • Koncepcja badań planowanych do realizacji; • Pierwsza wersja maszynopisu części teoretycznej pracy dyplomowej; • Lista aktywności; • Lista obecności. |
|
Treści kształcenia: | 1. Gospodarcze i przestrzenne oblicza rozwoju współczesnych miast jako zagadnienie badawcze: • Perspektywy różnych dyscyplin naukowych na miasto jako przedmiot badań; • Funkcje teorii i koncepcji naukowych w badaniu miast. 2. Filozofia pracy badawczej: • Cele, zasady i etyka pracy badawczej; • Etapy procesu badawczego. 3. Literatura naukowa oraz inne materiały źródłowe w pisaniu pracy dyplomowej: • Rola literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych w pisaniu pracy dyplomowej; • Rodzaje źródeł informacji naukowej; • Gromadzenie i selekcja literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych na potrzeby pracy dyplomowej; • Efektywna praca z literaturą naukową oraz innymi materiałami źródłowymi przy wykorzystaniu oprogramowania specjalistycznego. 4. Konceptualizacja badania na potrzeby pracy dyplomowej: • Określanie obszaru badawczego; • Formułowanie celu badania; • Formułowanie pytań badawczych; • Sytuowanie badania w literaturze przedmiotu; • Kontekstualizowanie badania w środowisku lokalnym; • Uzasadnianie realizacji badania. 5. Pisanie pracy dyplomowej: • Układ i forma pracy dyplomowej; • Formułowanie tytułu pracy dyplomowej; • Tworzenie planu pracy dyplomowej; • Język do celów naukowych; • Technika pisania pracy; • Redakcja pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
1. Podstawowa: • Hubbard, P. (2018). City. Abingdon & New York: Routledge. • Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. • Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 2. Uzupełniająca: • Harding, A., & Blokland, T. (2014). Urban Theory. A critical introduction to power, cities and urbanism in the 21st century. London: SAGE. • Jałowiecki, B. (red.). (2008). Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. • Knox, P., & Pinch, S. (2010). Urban Social Geography. Essex: Pearson Education. • Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE. • Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich tematyki badawczej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Zasina | |
Prowadzący grup: | Jakub Zasina | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=48404 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr I. 2. Punkty ECTS: 3. 3. Liczba godzin: • 30 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych, • 30 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (badania literaturowe, przygotowywanie się do uczestnictwa w dyskusjach i problemach rozwiązywanych na spotkaniach seminaryjnych), • 30 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (przygotowywanie autorskiej koncepcji badawczej oraz pierwszej wersji maszynopisu części teoretycznej). 4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams oraz moodle. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach. |
|
Metody dydaktyczne: | • Wykład konwersatoryjny; • Dyskusja kierowana; • Burza mózgów; • Demonstracja; • Studium przypadku; • Praca indywidualna pod nadzorem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Końcowa ocena z I semestru seminarium stanowi średnią ważoną z ocen uzyskanych za poszczególne aktywności/zadania: • 35% Koncepcja badań planowanych do realizacji w ramach pisania pracy dyplomowej; • 35% Pierwsza wersja maszynopisu części teoretycznej pracy dyplomowej; • 30% Aktywne uczestnictwo w dyskusjach i rozwiązywaniu problemów podczas spotkań seminaryjnych (grupowych i indywidualnych). 2. Obecność na spotkaniach seminaryjnych jest obowiązkowa. W toku spotkań dopuszcza się dwie nieobecności studentki/studenta. Za każdą kolejną nieobecność odejmowana jest wartość 0,30 od ww. średniej ważonej. 3. Pozytywna ocena końcowa z I semestru seminarium wystawiana jest pod następującymi warunkami: • Uzyskania ocen pozytywnych za koncepcję badań oraz pierwszą wersję maszynopisu części teoretycznej; • Uzyskania ww. średniej ważonej o wartości przynajmniej 3,00. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • Koncepcja badań planowanych do realizacji; • Pierwsza wersja maszynopisu części teoretycznej pracy dyplomowej; • Lista aktywności; • Lista obecności. |
|
Treści kształcenia: | 1. Gospodarcze i przestrzenne oblicza rozwoju współczesnych miast jako zagadnienie badawcze: • Perspektywy różnych dyscyplin naukowych na miasto jako przedmiot badań; • Funkcje teorii i koncepcji naukowych w badaniu miast. 2. Filozofia pracy badawczej: • Cele, zasady i etyka pracy badawczej; • Etapy procesu badawczego. 3. Literatura naukowa oraz inne materiały źródłowe w pisaniu pracy dyplomowej: • Rola literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych w pisaniu pracy dyplomowej; • Rodzaje źródeł informacji naukowej; • Gromadzenie i selekcja literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych na potrzeby pracy dyplomowej; • Efektywna praca z literaturą naukową oraz innymi materiałami źródłowymi przy wykorzystaniu oprogramowania specjalistycznego. 4. Konceptualizacja badania na potrzeby pracy dyplomowej: • Określanie obszaru badawczego; • Formułowanie celu badania; • Formułowanie pytań badawczych; • Sytuowanie badania w literaturze przedmiotu; • Kontekstualizowanie badania w środowisku lokalnym; • Uzasadnianie realizacji badania. 5. Pisanie pracy dyplomowej: • Układ i forma pracy dyplomowej; • Formułowanie tytułu pracy dyplomowej; • Tworzenie planu pracy dyplomowej; • Język do celów naukowych; • Technika pisania pracy; • Redakcja pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
1. Podstawowa: • Harding, A., & Blokland, T. (2014). Urban Theory. A critical introduction to power, cities and urbanism in the 21st century. London: SAGE. • Hubbard, P. (2018). City. Abingdon & New York: Routledge. • Jałowiecki, B. (red.). (2008). Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. • Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. • Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 2. Uzupełniająca: • Knox, P., & Pinch, S. (2010). Urban Social Geography. Essex: Pearson Education. • Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE. • Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich tematyki badawczej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT SL
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Zasina | |
Prowadzący grup: | Jakub Zasina | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.uni.lodz.pl/course/view.php?id=29021 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium licencjackie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | 1. Forma zajęć: Seminarium licencjackie semestr I. 2. Punkty ECTS: 3. 3. Liczba godzin: • 30 godzin pracy studentki/studenta na spotkaniach seminaryjnych, • 30 godzin pracy bieżącej studentki/studenta (badania literaturowe, przygotowywanie się do uczestnictwa w dyskusjach i problemach rozwiązywanych na spotkaniach seminaryjnych), • 30 godzin pracy studentki/studenta na przygotowanie się do zaliczenia (przygotowywanie autorskiej koncepcji badawczej oraz pierwszej wersji maszynopisu części teoretycznej). 4. Zajęcia wspomagane platformami MS Teams oraz moodle. 5. Zajęcia mogą być realizowane w formie stacjonarnej i zdalnej. 6. W ramach godzin przewidzianej pracy własnej studentka/student ma obowiązek konsultowania efektów tej pracy w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym seminarium na konsultacjach. |
|
Metody dydaktyczne: | • Wykład konwersatoryjny; • Dyskusja kierowana; • Burza mózgów; • Demonstracja; • Studium przypadku; • Praca indywidualna pod nadzorem. |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | 1. Końcowa ocena z I semestru seminarium stanowi średnią ważoną z ocen uzyskanych za poszczególne aktywności/zadania: • 40% Prezentacja koncepcji badawczej planowanej do realizacji w ramach pisania pracy dyplomowej; • 40% Pierwsza wersja maszynopisu części teoretycznej pracy dyplomowej; • 20% Aktywne uczestnictwo w dyskusjach i rozwiązywaniu problemów podczas spotkań seminaryjnych. 2. Obecność na spotkaniach seminaryjnych jest obowiązkowa. W toku spotkań dopuszcza się dwie nieobecności studentki/studenta. Za każdą kolejną nieobecność odejmowana jest wartość 0,30 od ww. średniej ważonej. 3. Pozytywna ocena końcowa z I semestru seminarium wystawiana jest pod następującymi warunkami: • Uzyskania ocen pozytywnych za prezentację koncepcji badawczej oraz pierwszej wersji maszynopisu części teoretycznej; • Uzyskania ww. średniej ważonej o wartości przynajmniej 3,00. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | • Koncepcja badań planowanych do realizacji; • Pierwsza wersja maszynopisu części teoretycznej pracy dyplomowej; • Lista aktywności; • Lista obecności. |
|
Treści kształcenia: | 1. Gospodarcze i przestrzenne oblicza rozwoju współczesnych miast jako zagadnienie badawcze: • Perspektywy różnych dyscyplin naukowych na miasto jako przedmiot badań; • Funkcje teorii i koncepcji naukowych w badaniu miast. 2. Filozofia pracy badawczej: • Cele, zasady i etyka pracy badawczej; • Etapy procesu badawczego. 3. Literatura naukowa oraz inne materiały źródłowe w pisaniu pracy dyplomowej: • Rola literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych w pisaniu pracy dyplomowej; • Rodzaje źródeł informacji naukowej; • Gromadzenie i selekcja literatury naukowej oraz innych materiałów źródłowych na potrzeby pracy dyplomowej; • Efektywna praca z literaturą naukową oraz innymi materiałami źródłowymi przy wykorzystaniu oprogramowania specjalistycznego. 4. Konceptualizacja badania na potrzeby pracy dyplomowej: • Określanie obszaru badawczego; • Formułowanie celu badania; • Formułowanie pytań badawczych; • Sytuowanie badania w literaturze przedmiotu; • Kontekstualizowanie badania w środowisku lokalnym; • Uzasadnianie realizacji badania. 5. Pisanie pracy dyplomowej: • Układ i forma pracy dyplomowej; • Formułowanie tytułu pracy dyplomowej; • Tworzenie planu pracy dyplomowej; • Język do celów naukowych; • Technika pisania pracy; • Redakcja pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
1. Podstawowa: • Harding, A., & Blokland, T. (2014). Urban Theory. A critical introduction to power, cities and urbanism in the 21st century. London: SAGE. • Hubbard, P. (2018). City. Abingdon & New York: Routledge. • Jałowiecki, B. (red.). (2008). Miasto jako przedmiot badań naukowych w początkach XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. • Szafranek, E., Paradowska, M., & Śliwa, M. (2013). Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Zdobądź wiedzę, jak z powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową (wyd. 2.). Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. • Ward, K. (red.). (2020). Researching The City. A Guide for Students. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 2. Uzupełniająca: • Knox, P., & Pinch, S. (2010). Urban Social Geography. Essex: Pearson Education. • Samuels, B., & Garbati, J. (2019). Mastering Academic Writing. London: SAGE. • Shon, P. C. (2018). The Quick Fix Guide to Academic Writing. How to Avoid Big Mistakes and Small Errors. London: SAGE. • Oraz artykuły internetowe udostępniane studentkom i studentom na platformie moodle. 3. Literatura obejmuje ponadto dodatkowe pozycje sugerowane studentkom i studentom indywidualnie w zależności od obranej przez nich tematyki badawczej. |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.