Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-TDKSZ2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk o Wychowaniu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
8.00
LUB
4.00
LUB
6.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Zainteresowania problematyką twórczości, kreatywności oraz zdolności oraz edukacją kulturalną i sztuką, jak również pomocą w tworzeniu i edukacja kulturalną - chęć penetrowania naukowego (badawczego) tej tematyki. |
Skrócony opis: |
Zajęcia służą następującym celom: krytycznej analizie literatury i stanu badań w zakresie tematyki przygotowywanych prac magisterskich, pomocy w precyzowaniu podstaw teoretycznych, problematyki i przedmiotu rozprawy, przygotowaniu narzędzi badawczych oraz krytycznej analizie praktyki ich wykorzystywania w badaniach empirycznych, doskonaleniu umiejętności interpretowania, prezentowania wyników badań oraz poszukiwania możliwości ich zastosowania w praktyce edukacyjnej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 07P-2A_W04 Zna główne metodologiczne orientacje badawcze w naukach społecznych (specyfikę podejścia jakościowego i ilościowego) oraz uwarunkowania wyborów dokonywanych podczas budowania koncepcji badań własnych. Posiada wiedzę o obustronnym powiązaniu przedmiotu i metody badań. Posiada pogłębioną wiedzę o przedmiocie będącym obiektem zabiegów badawczych. Umiejętności 07P-2A_U06 Potrafi dokonać krytycznego przeglądu literatury odnoszącej się do wybranego zagadnienia, będącego przedmiotem badań. W ramach wybranej orientacji metodologicznej umie formułować adekwatne pytania badawcze, stosować odpowiednie metody i techniki badawcze oraz wyciągać wnioski i interpretować uzyskiwane wyniki badań. Interpretacje odnosi do stanu aktualnej wiedzy przedmiotowej, sygnalizuje możliwe kierunki dalszych badań. Kompetencje społeczne 07P-2A_K01 Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i potrzeby jej doskonalenia w związku z uzyskiwanymi wynikami badań i możliwościami ich wykorzystania w planowaniu własnego rozwoju zawodowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Metody dydaktyczne: | Pokaz Metoda problemowa Metoda grupowa Sesje dyskusji Analiza treści |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Analiza dokonań studentów. Kryteriami oceny są: elaboracja poszczególnych rozdziałów oraz ich merytoryczne (teoretyczne, metodologiczne i empiryczne) rozwinięcie. |
|
Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się: | I semestr seminarium - przygotowanie koncepcji badan i spisu bibliografii przedmiotu II semestr - redakcja I rozdziału teoretycznego; III semestr - pełnia redakcja I i II rozdziału (metodologicznego) oraz zwiad badawczy; IV semestr - przygotowanie III rozdziału empirycznego oraz całej pracy do obrony |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | 1) Problemy twórczości i zdolności twórczych oraz ich uwarunkowania w różnych grupach społecznych i wiekowych; 2) Zdolności i ich wsparcie; 3) Diagnoza twórczości i zdolności (zainteresowań, postaw twórczych) - sposoby i podejścia; 4) Nowe problemy wychowania w XXI wieku - fonoholizm, demencja cyfrowa, AI i inne; 5) Edukacja kulturalna, animacja społeczna, uczestnictwo w kulturze. |
|
Literatura: |
1. K.J. Szmidt, Pedagogika twórczości, GWP, Sopot 2020; 2. K.J. Szmidt, red. Metody pedagogicznych badan nad twórczością, AHE, Łódź 2009; 3. K.J. Szmidt, Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Wyd. UŁ, Łódź 2013; 4. W. Limont, Uczeń zdolny, GWP, Gdańsk 2010; 5. Chruszczewski M.H.. (2013), Zdolności w akcji, Wydawnictwo UW, Warszawa. 6. Czaja-Chudyba I. Jak rozwijać zdolności dziecka?, WSiP, Warszawa 2009. 7. Karwowski M., red. , Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria – metodologia – diagnostyka, Wydawnictwo Psychopedagogiczne TRANSGRESJE, Warszawa 2006. 8. Nęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. 9. "Pedagogika Kultury", NOWIS" |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 28 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Szmidt | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Szmidt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.