UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-TDKSZ2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 8.00 LUB 4.00 LUB 6.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Zainteresowania problematyką twórczości, kreatywności oraz zdolności oraz edukacją kulturalną i sztuką, jak również pomocą w tworzeniu i edukacja kulturalną - chęć penetrowania naukowego (badawczego) tej tematyki.

Skrócony opis:

Zajęcia służą następującym celom: krytycznej analizie literatury i stanu badań w zakresie tematyki przygotowywanych prac magisterskich, pomocy w precyzowaniu podstaw teoretycznych, problematyki i przedmiotu rozprawy, przygotowaniu narzędzi badawczych oraz krytycznej analizie praktyki ich wykorzystywania w badaniach empirycznych, doskonaleniu umiejętności interpretowania, prezentowania wyników badań oraz poszukiwania możliwości ich zastosowania w praktyce edukacyjnej.

Efekty uczenia się:

Wiedza 07P-2A_W04 Zna główne metodologiczne orientacje badawcze w naukach społecznych (specyfikę podejścia jakościowego i ilościowego) oraz uwarunkowania wyborów dokonywanych podczas budowania koncepcji badań własnych. Posiada wiedzę o obustronnym powiązaniu przedmiotu i metody badań. Posiada pogłębioną wiedzę o przedmiocie będącym obiektem zabiegów badawczych.

Umiejętności 07P-2A_U06 Potrafi dokonać krytycznego przeglądu literatury odnoszącej się do wybranego zagadnienia, będącego przedmiotem badań. W ramach wybranej orientacji metodologicznej umie formułować adekwatne pytania badawcze, stosować odpowiednie metody i techniki badawcze oraz wyciągać wnioski i interpretować uzyskiwane wyniki badań. Interpretacje odnosi do stanu aktualnej wiedzy przedmiotowej, sygnalizuje możliwe kierunki dalszych badań.

Kompetencje

społeczne 07P-2A_K01 Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i potrzeby jej doskonalenia w związku z uzyskiwanymi wynikami badań i możliwościami ich wykorzystania w planowaniu własnego rozwoju zawodowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Szmidt
Prowadzący grup: Krzysztof Szmidt
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Pokaz

Metoda problemowa

Metoda grupowa

Sesje dyskusji

Analiza treści

Sposoby i kryteria oceniania:

Analiza dokonań studentów. Kryteriami oceny są: elaboracja poszczególnych rozdziałów oraz ich merytoryczne (teoretyczne, metodologiczne i empiryczne) rozwinięcie.

Metody weryfikacji i oceny stopnia osiągnięcia założonych efektów uczenia się:

I semestr seminarium - przygotowanie koncepcji badan i spisu bibliografii przedmiotu

II semestr - redakcja I rozdziału teoretycznego;

III semestr - pełnia redakcja I i II rozdziału (metodologicznego) oraz zwiad badawczy;

IV semestr - przygotowanie III rozdziału empirycznego oraz całej pracy do obrony

Szczegółowe treści kształcenia:

1) Problemy twórczości i zdolności twórczych oraz ich uwarunkowania w różnych grupach społecznych i wiekowych;

2) Zdolności i ich wsparcie;

3) Diagnoza twórczości i zdolności (zainteresowań, postaw twórczych) - sposoby i podejścia;

4) Nowe problemy wychowania w XXI wieku - fonoholizm, demencja cyfrowa, AI i inne;

5) Edukacja kulturalna, animacja społeczna, uczestnictwo w kulturze.

Literatura:

1. K.J. Szmidt, Pedagogika twórczości, GWP, Sopot 2020;

2. K.J. Szmidt, red. Metody pedagogicznych badan nad twórczością, AHE, Łódź 2009;

3. K.J. Szmidt, Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Wyd. UŁ, Łódź 2013;

4. W. Limont, Uczeń zdolny, GWP, Gdańsk 2010;

5. Chruszczewski M.H.. (2013), Zdolności w akcji, Wydawnictwo UW, Warszawa.

6. Czaja-Chudyba I. Jak rozwijać zdolności dziecka?, WSiP, Warszawa 2009.

7. Karwowski M., red. , Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria – metodologia – diagnostyka, Wydawnictwo Psychopedagogiczne TRANSGRESJE, Warszawa 2006.

8. Nęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.

9. "Pedagogika Kultury", NOWIS"

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 28 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Szmidt
Prowadzący grup: Krzysztof Szmidt
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Szmidt
Prowadzący grup: Krzysztof Szmidt
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6