UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0708-SZKW08
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Nauk o Wychowaniu
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych i statystyki, umiejętność posługiwania się pakietem SPSS, wiedza z zakresu obszaru psychologii zgodnego z tematyką wybranego seminarium.

Skrócony opis:

 Przygotowanie i realizacja własnego projektu badawczego,

 Przygotowanie raportu z badań zgodnie z zasadami prezentacji wyników badań empirycznych obowiązujących w psychologii.

Efekty uczenia się:

07Ps-0A_W04 Student zna cechy poznania naukowego oraz umie odróżniać poznanie naukowe od poznania nienaukowego; zna specyficzny aparat pojęciowy psychologii jako dyscypliny empirycznej; ma zarówno podstawową, jak i zaawansowaną wiedzę z zakresu planowania badań empirycznych, jak również analizy statystycznej danych zebranych w dwojakiego rodzaju badaniach empirycznych: eksperymentalnych i korelacyjnych.

07Ps-0A_U04 Student samodzielnie planuje i przeprowadza badania; przeprowadza samodzielnie analizę wyników własnych badań za pomocą narzędzi współczesnej statystyki oraz wybranego programu statystycznego; pisze raport w postaci części empirycznej pracy badawczej; przygotowuje prezentację multimedialną lub referat z części empirycznej pracy badawczej, na podstawie zebranych i zanalizowanych (za pomocą narzędzi statystycznych) i zinterpretowanych w języku teorii psychologicznych danych empirycznych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-03-08 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Walęcka-Matyja
Prowadzący grup: Katarzyna Walęcka-Matyja
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Seminarium magisterskie - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa: dyskusja w grupie nad indywidualnymi projektami badawczymi.

Sposoby i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną – na podstawie prezentacji rezultatów kolejnych etapów pracy nad projektem badawczym (07Ps-0A_W04; 07Ps-0A_U04; 07Ps-0A_U17; 07Ps-0A_K02; 07Ps-0A_K03).

Terminy przygotowania i zaliczenia kolejnych etapów pracy magisterskiej są następujące:

I semestr

Ustalenie tematu i koncepcji własnej pracy magisterskiej (konspekt). Przedstawienie artykułu naukowego związanego z tematem pracy. Przedstawienie pierwszego rozdziału pracy.

II semestr

Opracowanie spisu treści pracy i przedstawienie całej teoretycznej części pracy. Przedstawienie rozdziału metodologicznego

III semestr

Przeprowadzenie badań empirycznych. Przedstawienie wyników badań.

IV semestr

Przedstawienie interpretacji rezultatów badań, dyskusji wyników. Przedstawienie całej pracy magisterskiej.


Szczegółowe treści kształcenia:

 Zasady planowania badania empirycznego

 Rola krytycznej analizy literatury przedmiotu

 Rola pytań badawczych i hipotez

 Zasady doboru procedury i narzędzi badawczych

 Rejestracja i analiza danych empirycznych

 Zasady opracowywania raportu z badań

 Formalne aspekty prezentowania wyników badań (przypisy, spis publikacji, standardy edytorskie)


Literatura:

Brzeziński, J. (2011) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Wydawnictwo Liberi Libri. Dostęp: http://liberilibri.pl/sites/default/files/Standardy%20APA-PL.pdf

Szymczak, W. (2010). Podstawy statystyki dla psychologów. Podręcznik akademicki. Wyd. 2 poprawione. Warszawa: Difin.

Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wyd. 2 uzupełnione Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

Nęcka, E. Stocki, R. (1999). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.

oraz

 Literatura zgodna z problematyką seminariów magisterskich – podawana przez promotorów.

Borecka-Biernat, D., Walęcka-Matyja, K., Wajszczyk, K. (2019). Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych. Wybrane problemy. Warszawa: Wyd. Difin.

Kosiol, M. (2015). Badanie relacji między rodzeństwem. Przegląd kwestionariuszy. Polskie Forum Psychologiczne, 20 (1), 101-121. DOI: 10.14656/PFP20150107

Walęcka – Matyja, K. (2018). Relacje interpersonalne dorosłych rodzeństw w aspekcie funkcjonowania psychospołecznego i krytycznych wydarzeń życiowych, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6