Introduction to Internal Audit
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-1INZAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Introduction to Internal Audit |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Forma studiów: | stacjonarne |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wymagania: * znajomość języka angielskiego na poziomie minimum B1 * dostęp do urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu (na zajęciach wykorzystywane będa interaktywne gry, aktywizujące Studentów) * zapał do pracy i gotowość do poszerzania horyzontów |
Skrócony opis: |
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z działalnością audytu wewnętrznego w organizacjach i jego roli w usprawnianiu procesów. Audyt wewnętrzny zostanie scharakteryzowany w porównaniu z kontrolą, controllingiem, auditem związanym z ISO oraz audytem zewnętrznym. Podczas zajęć Studenci zostaną zapoznani z perspektywą spojrzenia na audyt wewnętrzny z trzech perspektyw: audytorów wewnętrznych, audytowanych oraz kadry zarządzającej. Wykład zakłada aktywne uczestnictwo Studentów, m.in. poprzez wykorzystanie mechanizmu grywalizacji. Oprócz materiałów naukowych i branżowych z zakresu audytu wewnętrznego podczas zajęć wykorzystane zostaną także niekonwencjonalne informacje dotyczące audytu wewnętrznego, pochodzące m.in. z żartów rysunkowych na temat audytu wewnętrznego, ukazujących problem stereotypu audytora wewnętrznego i trudności związanych z uprawianiem tego zawodu, wynikającymi głównie z negatywnymi postawami, wpływającymi na skuteczność audytu wewnętrznego. |
Pełny opis: |
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z działalnością audytu wewnętrznego w organizacjach i jego roli w usprawnianiu procesów. Audyt wewnętrzny zostanie scharakteryzowany w porównaniu z kontrolą, controllingiem, auditem związanym z ISO oraz audytem zewnętrznym. Podczas zajęć Studenci zostaną zapoznani z perspektywą spojrzenia na audyt wewnętrzny z trzech perspektyw: audytorów wewnętrznych, audytowanych oraz kadry zarządzającej. Wykład zakłada aktywne uczestnictwo Studentów, m.in. poprzez wykorzystanie mechanizmu grywalizacji. Oprócz materiałów naukowych i branżowych z zakresu audytu wewnętrznego podczas zajęć wykorzystane zostaną także niekonwencjonalne informacje dotyczące audytu wewnętrznego, pochodzące m.in. z żartów rysunkowych na temat audytu wewnętrznego, ukazujących problem stereotypu audytora wewnętrznego i trudności związanych z uprawianiem tego zawodu, wynikającymi głównie z negatywnymi postawami, wpływającymi na skuteczność audytu wewnętrznego. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student definiuje audyt wewnętrzny i jego istotę Student rozumie rolę i zadania audytu wewnętrznego w organizacjach Umiejętności Student potrafi bronić swojej opinii na temat audytu wewnętrznego Kompetencje społeczne Student jest świadomy roli, jaką pełni audyt wewnętrzny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN W
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lena Grzesiak | |
Prowadzący grup: | Lena Grzesiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody eksponujące | Symulacyjna (gra symulacyjna) Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Test - 100% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Nieokreślony - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Funkcja audytu wewnętrznego w nowoczesnych organizacjach Historia i ewolucja audytu wewnętrznego Rola audytu wewnętrznego w nowoczesnych organizacjach Rodzaje audytu wewnętrznego Stereotyp audytora wewnętrznego Kluczowe kompetencje audytora wewnętrznego Interesariusze audytu wewnętrznego - audytowany i kadra zarządzająca Rola audytowanych w skuteczności audytu wewnętrznego Rola kadry zarządzającej w skuteczności audytu wewnętrznego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Materiały dostarczone przez prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody eksponujące | Symulacyjna (gra symulacyjna) Metody podające | Opowiadanie, opis Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład problemowy Metody poszukujące | Dyskusja oxfordzka Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda problemowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Studium przypadku |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Test - 100% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Nieokreślony - 100.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 60.00% - ocena 2 60.00% i więcej - ocena 3 70.00% i więcej - ocena 3,5 80.00% i więcej - ocena 4 90.00% i więcej - ocena 4,5 95.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy Funkcja audytu wewnętrznego w nowoczesnych organizacjach Historia i ewolucja audytu wewnętrznego Rola audytu wewnętrznego w nowoczesnych organizacjach Rodzaje audytu wewnętrznego Stereotyp audytora wewnętrznego Kluczowe kompetencje audytora wewnętrznego Interesariusze audytu wewnętrznego - audytowany i kadra zarządzająca Rola audytowanych w skuteczności audytu wewnętrznego Rola kadry zarządzającej w skuteczności audytu wewnętrznego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Materiały dostarczone przez prowadzącego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lena Grzesiak | |
Prowadzący grup: | Lena Grzesiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Wykład - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.