E-Business and Digital Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ERAS52 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone
|
Nazwa przedmiotu: | E-Business and Digital Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Basic knowledge of marketing. |
Skrócony opis: |
The course aims to present a broad aspect of digital business issues, including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. The students get acquainted with, in particular, issues related to market analysis in e-commerce, the characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation, and methods of measuring the effects. Based on the acquired knowledge, students develop an online start-up business model. Working in groups, they prepare a presentation that aims to get feedback and make necessary adjustments. Subsequently, the students prepare promotion plans related to launching the start-up to achieve the set goals. |
Pełny opis: |
The course aims to present a broad aspect of digital business issues, including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. The students get acquainted with, in particular, issues related to market analysis in e-commerce, the characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation, and methods of measuring the effects. Based on the acquired knowledge, students develop an online start-up business model. Working in groups, they prepare a presentation that aims to get feedback and make necessary adjustments. Subsequently, the students prepare promotion plans related to launching the start-up to achieve the set goals. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Has basic knowledge of e-commerce project management and understands its interdisciplinary nature. Knows the general principles of functioning and developing forms of individual entrepreneurship using the Internet as an element of the business model. Knows the methods and tools used in the process of designing, managing, and analysing e-commerce and e-marketing. Umiejętności Can design the general business model of Internet start-up and understands the relationship between its elements. Can create communication plans and methods of measuring results for activities carried out on the Internet. Can identify the needs of the organisation, create assumptions and plans for e-commerce projects, identify the communication needs of the organisation. Kompetencje społeczne Is capable of thinking and acting in an entrepreneurial way. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-03-02 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WR
PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | none |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Warsztaty Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: none Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Warsztaty The importance of digital business and e-commerce in New Economy. Basic concepts, definitions, divisions, and solutions in the sphere of electronic commerce. The e-business model, preparation of concepts, and project assumptions. Three types: e-commerce, m-commerce, social commerce; online brokers solutions. Market environment; the essence, meaning and principles of the construction of business models. Revenue models. Choosing the strategy creation process for digital business. Application of tools for creating and selecting business strategies. Strategic diagnosis, goals and performance indicators, conversion modelling, ROPO. Digital marketing, investment options in online media, tools review. Metrics. Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study. Presentations and discussion of final projects. Debate. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa materials prepared by the lecturer |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-25 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | none |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Warsztaty Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: none Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Warsztaty The importance of digital business and e-commerce in New Economy. Basic concepts, definitions, divisions, and solutions in the sphere of electronic commerce. The e-business model, preparation of concepts, and project assumptions. Three types: e-commerce, m-commerce, social commerce; online brokers solutions. Market environment; the essence, meaning and principles of the construction of business models. Revenue models. Choosing the strategy creation process for digital business. Application of tools for creating and selecting business strategies. Strategic diagnosis, goals and performance indicators, conversion modelling, ROPO. Digital marketing, investment options in online media, tools review. Metrics. Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study. Presentations and discussion of final projects. Debate. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa materials prepared by the lecturer |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT WR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | none |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Warsztaty Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: none Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Warsztaty The importance of digital business and e-commerce in New Economy. Basic concepts, definitions, divisions, and solutions in the sphere of electronic commerce. The e-business model, preparation of concepts, and project assumptions. Three types: e-commerce, m-commerce, social commerce; online brokers solutions. Market environment; the essence, meaning and principles of the construction of business models. Revenue models. Choosing the strategy creation process for digital business. Application of tools for creating and selecting business strategies. Strategic diagnosis, goals and performance indicators, conversion modelling, ROPO. Digital marketing, investment options in online media, tools review. Metrics. Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study. Presentations and discussion of final projects. Debate. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa materials prepared by the lecturer |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-09 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | The teaching methods applied to the course include lecture, conversatorium, exploration, discussion |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Students will be granted the final note consisting on three elements: assessment of preliminary business case (30%), assessment of presentation (30%) and final report (40%). Additional points (max. 10%) are granted for the activity meanwhile lectures. The final grade will be calculated using the following grading scale: [51%, 60%) – satisfactory (E) [61%, 70%) – satisfactory plus (D) [71%, 80%) – good (C) [81%, 90%) – good plus (B) [91%, 100%] – very good (A) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Discussion class: Theoretical basis for business case preparation – 5 forces Porter’s model, SWOT, 4Ps/4Cs, the business window. Team division (2h) Introduction: e-business idea in theory, historical phenomenon, characteristics of global e-commerce, defining potential customers (2h) Presentations of preliminary business cases/business plans propositions (2h) The specifics of internet business: the communication process via the Internet, an idea as a key component, truths and myths about the e-commerce activities (2h) The construction of a professional website & idea commercialization: the F-shaped pattern, the Decalogue of e-communication, the link nanocontent, the 5000/5 rule, the AIDA model, commercialization of activities for the e-Commerce Digital marketing: activities and tools on e-marketing, SEM, SEO, display, social media, online PR etc. Establishing digital campaign – budgeting, cooperation with media house, ordering and billing models in Internet campaign (4h) Presentation of business cases and media plans with digital marketing activity propositions (4h) |
|
Literatura: |
Obligatory: Chaffey D., „Digital Business & E-Commerce Management. Strategy, Implementation and Practice”, Pearson Education Limited , Harlow 2014 Suplementory: Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Mayer R., Johnston K., „Internet Marketing. Strategy, Implementation and Practice”, Patience Hall , Harlow 2009 Todaro M., „Internet marketing methods revealed. The complete guide to becoming an internet marketing expert”, Atlantic Publishing Group, Ocala 2009 |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.