UNIWERSYTET ŁÓDZKI - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-Business and Digital Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0800-ERAS52
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: E-Business and Digital Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Basic knowledge of marketing.


Skrócony opis:

The course aims to present a broad aspect of digital business issues, including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. The students get acquainted with, in particular, issues related to market analysis in e-commerce, the characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation, and methods of measuring the effects. Based on the acquired knowledge, students develop an online start-up business model. Working in groups, they prepare a presentation that aims to get feedback and make necessary adjustments. Subsequently, the students prepare promotion plans related to launching the start-up to achieve the set goals.

Pełny opis:

The course aims to present a broad aspect of digital business issues, including the basics of digital business concepts, alternative strategies, and ways to implement them. The students get acquainted with, in particular, issues related to market analysis in e-commerce, the characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation, and methods of measuring the effects. Based on the acquired knowledge, students develop an online start-up business model. Working in groups, they prepare a presentation that aims to get feedback and make necessary adjustments. Subsequently, the students prepare promotion plans related to launching the start-up to achieve the set goals.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Has basic knowledge of e-commerce project management and understands its interdisciplinary nature.

Knows the general principles of functioning and developing forms of individual entrepreneurship using the Internet as an element of the business model.

Knows the methods and tools used in the process of designing, managing, and analysing e-commerce and e-marketing.

Umiejętności

Can design the general business model of Internet start-up and understands the relationship between its elements.

Can create communication plans and methods of measuring results for activities carried out on the Internet.

Can identify the needs of the organisation, create assumptions and plans for e-commerce projects, identify the communication needs of the organisation.

Kompetencje społeczne

Is capable of thinking and acting in an entrepreneurial way.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-03-02
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

none


Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

none


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

The importance of digital business and e-commerce in New Economy.

Basic concepts, definitions, divisions, and solutions in the sphere of electronic commerce.

The e-business model, preparation of concepts, and project assumptions.

Three types: e-commerce, m-commerce, social commerce; online brokers solutions.

Market environment; the essence, meaning and principles of the construction of business models. Revenue models.

Choosing the strategy creation process for digital business. Application of tools for creating and selecting business strategies. Strategic diagnosis, goals and performance indicators, conversion modelling, ROPO.

Digital marketing, investment options in online media, tools review. Metrics.

Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study.

Presentations and discussion of final projects. Debate.



Literatura:

Literatura podstawowa

materials prepared by the lecturer

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

none


Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

none


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

The importance of digital business and e-commerce in New Economy.

Basic concepts, definitions, divisions, and solutions in the sphere of electronic commerce.

The e-business model, preparation of concepts, and project assumptions.

Three types: e-commerce, m-commerce, social commerce; online brokers solutions.

Market environment; the essence, meaning and principles of the construction of business models. Revenue models.

Choosing the strategy creation process for digital business. Application of tools for creating and selecting business strategies. Strategic diagnosis, goals and performance indicators, conversion modelling, ROPO.

Digital marketing, investment options in online media, tools review. Metrics.

Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study.

Presentations and discussion of final projects. Debate.



Literatura:

Literatura podstawowa

materials prepared by the lecturer

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Informacje dodatkowe:

none


Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Warsztaty

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

none


Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Warsztaty

The importance of digital business and e-commerce in New Economy.

Basic concepts, definitions, divisions, and solutions in the sphere of electronic commerce.

The e-business model, preparation of concepts, and project assumptions.

Three types: e-commerce, m-commerce, social commerce; online brokers solutions.

Market environment; the essence, meaning and principles of the construction of business models. Revenue models.

Choosing the strategy creation process for digital business. Application of tools for creating and selecting business strategies. Strategic diagnosis, goals and performance indicators, conversion modelling, ROPO.

Digital marketing, investment options in online media, tools review. Metrics.

Omnichannel, customer shopping paths, touch points with the brand, case study.

Presentations and discussion of final projects. Debate.



Literatura:

Literatura podstawowa

materials prepared by the lecturer

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy












Literatura:

Literatura podstawowa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-07
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy












Literatura:

Literatura podstawowa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy












Literatura:

Literatura podstawowa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

Wykład kursowy

Metody podające | Wykład informacyjny

Metody podające | Wykład konwersatoryjny

Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów)

Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa

Metody poszukujące | Metoda projektu

Metody poszukujące | Stoliki eksperckie

Metody poszukujące | Studium przypadku

Metody poszukujące | SWOT



Sposoby i kryteria oceniania:

OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU

jest ustalana zgodnie z algorytmem:

Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 %

Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu:

Brak


Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia:

Projekt / Studium przypadku - 60.00%

Prezentacja - 30.00%

Obecność - 10.00%



Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali:

Poniżej 50.00% - ocena 2

50.00% i więcej - ocena 3

60.00% i więcej - ocena 3,5

70.00% i więcej - ocena 4

80.00% i więcej - ocena 4,5

90.00% i więcej - ocena 5


Dodatkowe warunki zaliczenia formy:

Brak

Szczegółowe treści kształcenia:

Wykład kursowy












Literatura:

Literatura podstawowa

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-09
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia konwersatoryjne, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Łaszkiewicz
Prowadzący grup: Anna Łaszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów
Czy ECTS?:

T

Czy IRK BWZ?:

T

Metody dydaktyczne:

The teaching methods applied to the course include lecture, conversatorium, exploration, discussion

Sposoby i kryteria oceniania:

Students will be granted the final note consisting on three elements: assessment of preliminary business case (30%), assessment of presentation (30%) and final report (40%). Additional points (max. 10%) are granted for the activity meanwhile lectures.


The final grade will be calculated using the following grading scale:

 [51%, 60%) – satisfactory (E)

 [61%, 70%) – satisfactory plus (D)

 [71%, 80%) – good (C)

 [81%, 90%) – good plus (B)

 [91%, 100%] – very good (A)

Szczegółowe treści kształcenia:

Discussion class:

 Theoretical basis for business case preparation – 5 forces Porter’s model, SWOT, 4Ps/4Cs, the business window. Team division (2h)

 Introduction: e-business idea in theory, historical phenomenon, characteristics of global e-commerce, defining potential customers (2h)

 Presentations of preliminary business cases/business plans propositions (2h)

 The specifics of internet business: the communication process via the Internet, an idea as a key component, truths and myths about the e-commerce activities (2h)

 The construction of a professional website & idea commercialization: the F-shaped pattern, the Decalogue of e-communication, the link nanocontent, the 5000/5 rule, the AIDA model, commercialization of activities for the e-Commerce

 Digital marketing: activities and tools on e-marketing, SEM, SEO, display, social media, online PR etc. Establishing digital campaign – budgeting, cooperation with media house, ordering and billing models in Internet campaign (4h)

 Presentation of business cases and media plans with digital marketing activity propositions (4h)

Literatura:

Obligatory:

 Chaffey D., „Digital Business & E-Commerce Management. Strategy, Implementation and Practice”, Pearson Education Limited , Harlow 2014

Suplementory:

 Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Mayer R., Johnston K., „Internet Marketing. Strategy, Implementation and Practice”, Patience Hall , Harlow 2009

 Todaro M., „Internet marketing methods revealed. The complete guide to becoming an internet marketing expert”, Atlantic Publishing Group, Ocala 2009

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-6