E-Business and Digital Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ERAS52S |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja, bliżej nieokreślone
|
Nazwa przedmiotu: | E-Business and Digital Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Basic knowledge of marketing. |
Skrócony opis: |
The course aims to present a broad aspect of digital business issues including the basics of digital business concepts, alternative strategies and ways to implement them. Students get acquainted with, in particular, issues related to market analysis in e-commerce, characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation and methods of measuring the effects. Based on the acquired knowledge, students develop an online start-up business model. Working in groups, they prepare a presentation that aims to get feedback and make necessary adjustments. Subsequently, students prepare promotion plans related to launching the start-up to achieve the set goals. |
Pełny opis: |
The course aims to present a broad aspect of digital business issues including the basics of digital business concepts, alternative strategies and ways to implement them. Students get acquainted with, in particular, issues related to market analysis in e-commerce, characteristics of consumer attitudes, business strategies and models in the field of e-commerce, issues related to supply chain management and e-procurement, digital marketing and customer relationship management and implementation, optimisation and methods of measuring the effects. Based on the acquired knowledge, students develop an online start-up business model. Working in groups, they prepare a presentation that aims to get feedback and make necessary adjustments. Subsequently, students prepare promotion plans related to launching the start-up to achieve the set goals. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Umiejętności Kompetencje społeczne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-03 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WR
WR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena zgodna z regulaminem studiów
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | (tylko po angielsku) None |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | Warsztaty Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Warsztaty |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | (tylko po angielsku) None |
|
Metody dydaktyczne: | Warsztaty Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Warsztaty" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Warsztaty" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Warsztaty |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | (tylko po angielsku) None |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-03-08 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | (tylko po angielsku) None |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Warsztaty - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Informacje dodatkowe: | |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
|
Metody dydaktyczne: | The teaching methods applied to the course include lecture, conversatorium, exploration, discussion |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | Students will be granted the final note consisting on three elements: assessment of preliminary business case (30%), assessment of presentation (30%) and final report (40%). Additional points (max. 10%) are granted for the activity meanwhile lectures. The final grade will be calculated using the following grading scale: [51%, 60%) – satisfactory (E) [61%, 70%) – satisfactory plus (D) [71%, 80%) – good (C) [81%, 90%) – good plus (B) [91%, 100%] – very good (A) |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Discussion class: Theoretical basis for business case preparation – 5 forces Porter’s model, SWOT, 4Ps/4Cs, the business window. Team division (2h) Introduction: e-business idea in theory, historical phenomenon, characteristics of global e-commerce, defining potential customers (2h) Presentations of preliminary business cases/business plans propositions (2h) The specifics of internet business: the communication process via the Internet, an idea as a key component, truths and myths about the e-commerce activities (2h) The construction of a professional website & idea commercialization: the F-shaped pattern, the Decalogue of e-communication, the link nanocontent, the 5000/5 rule, the AIDA model, commercialization of activities for the e-Commerce Digital marketing: activities and tools on e-marketing, SEM, SEO, display, social media, online PR etc. Establishing digital campaign – budgeting, cooperation with media house, ordering and billing models in Internet campaign (4h) Presentation of business cases and media plans with digital marketing activity propositions (4h) |
|
Literatura: |
Obligatory: Chaffey D., „Digital Business & E-Commerce Management. Strategy, Implementation and Practice”, Pearson Education Limited , Harlow 2014 Suplementory: Chaffey D., Ellis-Chadwick F., Mayer R., Johnston K., „Internet Marketing. Strategy, Implementation and Practice”, Patience Hall , Harlow 2009 Todaro M., „Internet marketing methods revealed. The complete guide to becoming an internet marketing expert”, Atlantic Publishing Group, Ocala 2009 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena zgodna z regulaminem studiów | |
Informacje dodatkowe: | |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład kursowy Metody podające | Wykład informacyjny Metody podające | Wykład konwersatoryjny Metody poszukujące | Giełda pomysłów (burza mózgów) Metody poszukujące | Metoda ćwiczeniowa Metody poszukujące | Metoda projektu Metody poszukujące | Stoliki eksperckie Metody poszukujące | Studium przypadku Metody poszukujące | SWOT |
|
Sposoby i kryteria oceniania: | OCENA KOŃCOWA Z PRZEDMIOTU jest ustalana zgodnie z algorytmem: Ocena z formy: "Wykład kursowy" ocena * 100.00 % Dodatkowe warunki zaliczenia przedmiotu: Brak Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest w oparciu o wyniki nastepujących składników zaliczenia: Projekt / Studium przypadku - 60.00% Prezentacja - 30.00% Obecność - 10.00% Ocena z formy "Wykład kursowy" ustalana jest na podstawie następującej skali: Poniżej 50.00% - ocena 2 50.00% i więcej - ocena 3 60.00% i więcej - ocena 3,5 70.00% i więcej - ocena 4 80.00% i więcej - ocena 4,5 90.00% i więcej - ocena 5 Dodatkowe warunki zaliczenia formy: Brak |
|
Szczegółowe treści kształcenia: | Wykład kursowy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia konwersatoryjne, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Łaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Anna Łaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia konwersatoryjne - Ocena zgodna z regulaminem studiów |
|
Czy ECTS?: | T |
|
Czy IRK BWZ?: | T |
Właścicielem praw autorskich jest UNIWERSYTET ŁÓDZKI.